Lezárult a Kerékpárosklub által 4 év szünet után újraindított Bringázz a Munkába! kampány, ami a biciklis munkába járást népszerűsítette. A játékban majdnem 6000 ember majdnem 600000 kilométert tekert, ami megfelel 2877 db Balaton-körnek, 1.5 Föld-Hold távolságnak, az Egyenlítő 15-szörös körbetekerésének, 85000000 forint megspórolásának és 42000 szelet pizza ledolgozásának. Ők egy 4 millió Ft összértékű nyereményjátékban vehettek részt.
A kampányzáró eseményen a Prezi, a British Telecommunications, Révész Máriusz kormánybiztos, a Kerékpárosklub, a Kicsicake cukrászda, a Női Váz és a V-Bringa biciklis cégek képviselői beszélgettek arról, mi kéne még a kerékpáros munkába járás fejlesztéséhez.
A Kolovratnik Krisztián színész, műsorvezető által vezetett beszélgetésen kiderült, hogy a kerékpározás támogatásának alapvető tényezői a munkahelyi kerékpártárolás (több helyen szerviz) biztosítása, és több cégnél cégautó helyett céges biciklivel, vagy közbringabérlettel segítik a munkába bringázást. Az utak fejlesztése mellett szükség lenne pénzügyi ösztönzőkre (pl. kilométerpénz az autózás vagy a tömegközlekedési támogatás mintájára).
Ebben Révész Máriusz is egyetértett, aki abszurdnak nevezte, hogy jelenleg ez még nem elérhető. A kormánybiztos a fejlesztési források hibás felhasználásaira is mondott példákat, hozzátéve hogyan toldotta meg a kormány a budapesti kerékpárút-fejlesztésre szánt pénzeket, miután "kínosan" a városhatárnál véget ért volna az Eurovelo tervezése.
24 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Amikor gazdag valaki el sem tudja és nem is próbálja elképzelni a szegények helyzetét. Jó levegőt már nem is lehet venni a légszennyezés miatt.
támogatás a Melóba! Min. 10 éve,és az "biztos" nélkül,aki Hunniában biztos egy
hülye! ;-)
Ráadásul a németek, belgák, hollandok, luxemburgiak is rendkívül erősen és egyetértőleg támogatnák. Csak egy agilis, fantáziadús és menedzserszemléletű vezetőt kellene az élére állítani.
Kerékpárutak, gyalogos forgalom, babakocsis közlekedők, akadálymentesítés rámpák, le-, felhajtók, stb. Kerékpáros kölcsönzők, leadók, bérleti helyek, tárolók, munkahelyi zuhanyozók, átöltözők, konténeres öltözőhelyek, földalatti parkolóházak... Olyan széles tárháza a fejlesztéseknek, hogy felsorolni sem lehet, és mindezt országos hálózatban.
Megis, mivel kene tamogatni a biciklistakat? Venni nekik macskaszemet? Sisakot? Kilometerpenzt fizetni? Vagy Vivien vizet adni nekik ingyen, a gazbuvar vallalkozasat felviragoztatni? Vajon mi a turot kepzel meg ez az idiota?
De komolyan, támogatom a biciklizést, csak valami hangjelzés - csengő, vagy duda - alkalmazását kötelezővé tenném. A minap elsuhant mellettem egy biciklis, a foga között sziszegett valami nem szépet, mert véletlen éppen léptem egyet oldalra... no, a gyalogosnak ilyet tenni kockázatos. Budapesten. A gyalogjárdán.
6000 fő, 600000 km = 100 km / fő. Nem sok
4 000 000 Ft összdíj 6000 főre = kb 660 Ft-os átlag
Legyünk ezért büszkék Hantáriusz Máriuszra?...
Volt egy ilyen esetem, anyázott én meg megálltam kiszálltam és láss csodát megfordult ott helyben és eltekert visszafelé !!!
Új hozzászólás