Nem ismeri ugyan el hibáját a Dell Computer Inc., a világ második legnagyobb pc-gyártója, mégis megállapodást kötött az ügyészséggel a vele szemben a fogyasztók megtévesztése címén indított kártérítési ügyben. Az egyezség legfontosabb részeként a komputergyártó négymillió dollárt fizet büntetésként, továbbá az eljárás eddigi költségeinek fedezésére és a bírósághoz fordult fogyasztók kárának megtérítésére - derül ki a Guardian összefoglalójából. Az ügy két évvel ezelőtt kezdődött, amikor számos panasz érkezett a New York-i ügyészségre a Dell ellen. Ezekben azzal vádolták a vállalatot, hogy trükkös hirdetésekkel átveri vásárlóit: gyakran reklámozta új termékeit nulla kamatozású finanszírozással, majd amikor a csalira ráharapott a fogyasztó, visszautasítja hitelkérelmét, és ráveszi a vevőt, hogy sokkal kedvezőtlenebb, piaci vagy még annál is magasabb kamatozású kölcsönnel vásárolja meg a kiszemelt gépet. Sokszor a 20 százalékot is meghaladta a kamatláb. A panaszok másik csoportja szerint nemegyszer előfordult, hogy a Dell nem javította meg időben, a garanciális szerződésben vállalt feltételeknek megfelelően a felhasználó rendszerét. A jótállás, amiért sokszor súlyos dollárezreket fizettek, így haszontalannak bizonyult. A cég az első pillanattól kezdve tagadta a vádakat, de a New York-i legfelsőbb bíróság tavaly ellene ítélt, az ügyészségre hagyva az ügy lezárását. Ennek az eljárásnak lett a vége a négymillió dolláros kártérítés.

Forrás: iPon
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.