Bár a pilóták egészségügyi alkalmasságát rendszeresen vizsgálják, pszichológiai állapotukat nem nézik - írja a Blikk. Így az utasszállító gépre engedéllyel rendelkező pilóták évente – 40 éves kor felett félévente – esnek át egészségügyi vizsgálaton.

Egy neve elhallgatását kérő magyar pilóta szerint ilyenkor általános állapot felmérést végeznek rajtuk: többek közt van labor, vérvizsgálat, hallás-, látásvizsgálat, vérnyomás-mérés. Ugyanakkor a repülőorvos csak annyit kérdez a pilótáktól, történt-e változás az életkörülményeiben.

A pszichológiai vizsgálatot a jogszabályok szerint csak indokolt esetben, a munkáltató, a pilóta vagy egyéb illetékes személy vagy szervezet bejelentése alapján végzik el.

- mondta el a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A hazai biztonsági szabályozást egyébként az európai alapján határozzák meg, de a Germanwings tragédiája ellenére nem történt általános szigorítás.

A Lisz Ferenc reptér kommunikációs igazgatója, Hardy Mihály szerint a pilóták is átesnek biztonsági vizsgálaton az utasokhoz hasonlóan – bár ez tőlük elkülönítve történik. Ám míg korábban volt rendszeres alkohol- és drogteszt a pilótáknál és légiutas-kísérőknél, ez mára megszűnt.

23 hozzászólásarrow_drop_down_circle

karma1
@Horizont: Nyugodtan ropkodjel, Dragam, mint egy onfeledt molypille, sokkal kisebb az eselyed arra, hogy egy geppel lezuhanj, minthogy egy reszeg autos szembejon Neked, es az autodnak utkozik. (Ha meg nincs autod, akkor felugrik a jardara, mint az a hulye picha a mult heten, aki a baratja Volvojat kototte el, es a jardan amokoskodott a jargannyal, es a jardan utne el, mint gyalogost), szoval baleset ellen nem vagyunk megvedve, csak vasarolunk biztositasokat - aminek ugyis az a resze a fontos, amit soha nem olvasunk el a lap aljan, mert hangyanyi betukkel van irva - mert ezzel legalabb egy kicsit enyhithetjuk a bajt, ha mar megtortent.
A mai nagy gepekben semmi mast nem erzel, csak egy icipici razkodast felszallaskor, meg egy pici doccenest a leszallaskor, de szinte semmi mast. Imadok repulni, nekem nem veszi ez el a kedvemet, de ha mar probalkozol, akkor lehetoleg ne a Korean Airlines-on, vagy az Aeroflot-on tedd ezt, mert az elobbinel a kajatol es annak a szagatol megy el az elettol is a kedved, az utobbit meg esetleg lelovik Ukrajna felett, de az nem baleset, hanem sajnos haborus bunteny...:o((( Ket honap mulva repulunk haza, 32 ora csak a levegoben, Emirates-szel... Ha hiszed, ha nem, egyenlore jobban felek attol, hogy mit talalok otthon, mint attol, hogy mi tortenik az uton?...:o(
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
EGO
Kié a felelősség?! Malév már nincs! Tehát az őket alkalmazó légitársaságé!!!
Főlökött
@Horizont: Nagy gépes pilóták esetén, nem ismerem az előírásokat. A honvégség esetében az éves 3 napos vizsgálat alatt, 1/2-3/4 nap csak erre megy el. 750-350-350 kérdéses teszttel nyitnak és egy rakás vizsgálattal. Súlypontérzékeléstől a kézremegésig, memóriavizsgálattal megfejelve, az EEG vizsgálatig, széles a tárházuk.
Szóval szerintem a bakancslistáról nem kell törölni, mert a Blikk azt írja :)
karma1
@Horizont: Nyugodtan ropkodjel, Dragam, mint egy onfeledt molypille, sokkal kisebb az eselyed arra, hogy egy geppel lezuhanj, minthogy egy reszeg autos szembejon Neked, es az autodnak utkozik. (Ha meg nincs autod, akkor felugrik a jardara, mint az a hulye picha a mult heten, aki a baratja Volvojat kototte el, es a jardan amokoskodott a jargannyal, es a jardan utne el, mint gyalogost), szoval baleset ellen nem vagyunk megvedve, csak vasarolunk biztositasokat - aminek ugyis az a resze a fontos, amit soha nem olvasunk el a lap aljan, mert hangyanyi betukkel van irva - mert ezzel legalabb egy kicsit enyhithetjuk a bajt, ha mar megtortent.
A mai nagy gepekben semmi mast nem erzel, csak egy icipici razkodast felszallaskor, meg egy pici doccenest a leszallaskor, de szinte semmi mast. Imadok repulni, nekem nem veszi ez el a kedvemet, de ha mar probalkozol, akkor lehetoleg ne a Korean Airlines-on, vagy az Aeroflot-on tedd ezt, mert az elobbinel a kajatol es annak a szagatol megy el az elettol is a kedved, az utobbit meg esetleg lelovik Ukrajna felett, de az nem baleset, hanem sajnos haborus bunteny...:o((( Ket honap mulva repulunk haza, 32 ora csak a levegoben, Emirates-szel... Ha hiszed, ha nem, egyenlore jobban felek attol, hogy mit talalok otthon, mint attol, hogy mi tortenik az uton?...:o(
ipan54
Jó "ajánlólevél " a magyar pilótáknak " ! Mostmár csak imádkozni kell, hogy nehogy egy m. pilóta által vezetett gép zuhanjon le!
karma1
@ipan54: Ha tudnad, hogy mennyi pilota pial, es mennyi ul a cockpit-be masnaposan, nagyon elcsodalkoznal...
human
Első repülőutam leszállás helyett átstartolással kezdtem. A pilóta üzenete ez volt: "Kedves utasaink. A repülőtér nem készült fel a fogadásunkra ezért átstartoltunk. Teszünk egy kört és újra megkíséreljük a landolást."
"nem készültek fel a fogadásunkra" Na ez a mondat kicsit elgondolkodtató volt.
karma1
Mondjuk ez valoban sokat jelent egy "elso repulos"-nek, de en mar sokat repultem, amikor egyszer a La Guardia repteren (New York belso reptere) olyan kifutopalyara szalltunk le, ahol elottunk kb. 200 meterre a masik gep SZALLT FEL... A kifutopalya meg a vizben kezdodik...:o)))
sokanvagyunk
Ellenőrzik saját magukat - és megállapítják, hogy minden oké! :)
Clavigo
Ok...viszont a parlamentben nem ártana kicsit körül nézni ,vizsgálódni honatyáink fejében.
wagabund
háát nem tudom..most a pilóták kerültek reflektorfénybe, és elkezdődtek a rémísztgetések.

aki ült már olyan taxiban, ahol a sofőr ki sem szállt segíteni, aztán olyan büdös cigit szívott végig az úton, és rosszul is vezetett... vagy néhanapján valahol a világ végén egy sárga buszon, ahol a vasárnapi járaton mattrészeg volt a sofőr, és jegyet sem adott... vagy itt Pesten, ha nyűgös a buszsofőr, akkor bizony kapaszkodhatnak az utasok... netán a mozdonyvezető sincs aznap a helyzet magaslatán, akkor a személyvonatot csak a bak állítja meg...

ilyen a közlekedés...emberek vagyunk(többé-kevésbé)...
nos az utasokat szállító pilóták is emberből vannak...
ila51
@wagabund: pontosan felsoroltad...úgyhogy én már régen oda sem figyelek a menekülési szövegre a repülőn ...a legkisebb a valószínűsége hogy kelljen
Másik
Ahogy @wagabund: is írta, nem szabad ezzel a részével foglalkozni, ha útnak indul az ember. Annyi őrült szaladgál szabadlábon ...

Szálltam már le a távolsági buszról az első megállóban azért, mert 2 kanyarnál is necces volt a szerpentinen. Pedig havas úton is úgy mennek, mint a golyó, de akkor rossz napja lehetett a söfőrnek. Nem hinném, hogy bármilyen pszicho teszt kimutatta volna ...

A vizsgálatok helyett talán ezt a kizárásosdit kéne másképp megoldani.
repulnikell
@karma1: 32 oras repulout, hogy mik vannak? ;) megkerdezhetem hogy a 100 ml-es pakkokban te extra kerozint viszel?
repulnikell
@karma1: Ezt meg hozza kell tennem a felszallassal es landolassal kapcsolatban.: Egy sima leszállás: szerencse. Két sima landolás zsinórban: hatalmas szerencse. Három: eszméletlenül nagy hazugság.
repulnikell
Kikerestem a leghoszabb repuloutat: DELTA FLIGHT 200/201 Atlanta-Johannesburg
Flying time: 16 hours, 55 minutes (approximate, depends on direction and season) Distance: 8,439 miles Aircraft type: B777-200LR
Read more at misterdaily.nl/2014/03/11/27589/10-langste-vluchten-in-de-wereld/#uM06AX5xv2yq2Bzu.99 (de persze karma az atszallast is beleszamolta biztos ;)
mariaberta
@Clavigo: Nem csak a honatyák fejében, mert régi a mondás: FEJÉTŐL BŰZLIK A HAL.
Hát még ha nem halról van csak szó!!!
Főlökött
@Horizont: Nem oly rég olvastam, hogy a korszerű boszorkányok miért nem porszívóval repülnek, seprű helyett ?

Miért - miért, mert nem elég hosszú ezen célra, a 220V-os zsinór :).
karma1
@repulnikell: 00.58-ra: En repultem az Air Indiaval ezelott 15 evvel Londonbol Los Angelesbe, az akkor mar nem uttoronek szamito Jumbo 747-sel. A 32 oraban NINCS benne az atszallasi ido, en a tiszta repulesi idorol beszelek, olyan messzirol indulok haza,...:o)))) (Ebbol is a leghosszabb szakasz 23 ora, egy leszallassal, tankolni, majd ugyanabba a gepbe vissza, mert 11 es 3/4 ora es 11 es 1/4 ora a repulout egyhuzamban. Sydney-Bankok, Bankok-Dubai, ).
Bercifiu
Nem csak a pilótákat nem vizsgálják, hanem a kormány tagokat meg a képviselőket sem. Hát ez kurvára nagy gáz.
DogAdventures
Amikor a jégmadár kimerül a tenger feletti repülésben, párja, a nőstény alája száll, és erősebb szárnyain továbbviszi. Az ember is ezt keresi a feleségében: a jégmadarat.
kkalman
Nem vizsgálják a pilóták pszichiátriai alkalmasságát? Nincs is ezzel gondom, amilyen gyakran repülök, de azért pártunk és kormányunk épelméjűségét nem ártana negyedévenként, de legalább fél évenként felülvizsgálni.
karma1
@DogAdventures: Nem fogunk latni belole semmit sem, ilyenkor csak kiszallunk, bemegyunk egy olyan uveges varoterembe, amibol gyonyorkodhetunk a le- es felszallo gepekben, kavet ihatunk, pisilni mehetunk, de a labunkat sem tehetjuk ki, mert akkor meg kene ismetelni a hercehurcas biztonsagi vizsgalatot. Kb. 1-1.5 ora az uzemanyagfeltoltes, takaritas, szemelyzetcsere, kaja felpakolas, oszt vissza a helyunkre... Fene tudja, nekem Budapest eleg zsizsi, nem vagyom en meg nagyobb tomegnyomorra...:O))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.