A Telegraph szerint az EU is vizsgálódik a felcsúti kisvasút körül, mert felmerült a gyanú, hogy a magyar kormány nem megfelelően használta fel azt a 2 millió eurós forrást, amit a kisvasút építésére kaptak.
Az uniós eljárás Jávor Benedek bejelentésére indul. Szerinte a kormány hatalmas számokat ígért, a kisvasút remélt turisztikai vonzeréjere alapozva azt jövendölték, hogy napi 2500-7000 utas vált majd jegyet. Ehhez képest az első hónapban átlagban 51-en utaztak rajta.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség államtitkára szerint azonban a kormány sosem ígért napi több ezer utast. Az államtitkár több két kalkulációt is elküldött a 444-nek, ezekben pedig az szerepel, hogy a kisvasút építését előkészítő dokumentumok csak évi 10 ezer utassal számolnak, ami napi 27-28 utast jelent.
Az Átlátszó korábban kiperelte a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a kisvasút engedélyezési dokumentációját, és ezek alapján írták meg, hogy napi 2500-7000 utassal számolnak az iratok.
Csepreghy szerint az Átlátszó félreértelmezte a dokumentumot, hiszen amit utasszám-becslésnek hitt, az egy rutinkalkuláció, ami csak azt mutatja meg, hogy kisvasúton közlekedő kocsik teljes és 50 százalékos kihasználtság esetén hány főt tudnának szállítani. Az államtitkár azt mondta, hogy pont emiatt nem is indít eljárást az EU.
Tehát mindent összevetve a napi 51 utas óriási siker, érdemes volt rákölteni 850 millió forintot.
www.youtube.com/watch?v=RGVFc5Q1g64