A Majtényi László vezette Eötvös Károly Intézet mai állásfoglalásában kemény kritikát fogalmazott meg azzal kapcsolatban, hogy az LMP a Fidesszel közösen új alkotmánybírókat választott.

A tekintélyes intézet azt írja:

A Fidesz—LMP megállapodás inkább rontott a helyzeten, mert az LMP támogatása azt a hamis látszatot kelti, mintha néhány új személy bekerülésével az Alkotmánybíróság rendeltetésének megfelelően működő alkotmányos intézménnyé válhatna.

Négy új alkotmánybíró, még ha személy szerint ideális választás lenne – erről távolról sincs szó –, semmiképp nem elég ahhoz, hogy az Alkotmánybíróság újra betöltse alkotmányos funkcióját, azaz a közhatalom-gyakorlás korlátja és az emberi jogok védelmezője legyen.

A NER ilyen konszolidációja ahelyett, hogy közelebb hozná, távolabb tolja az alkotmányosság helyreállításának esélyét.

51 hozzászólásarrow_drop_down_circle

quadrocopter
@Béla333: "Fidesz vidáman lop tovább!" Hála nektek, idióta gerinteleneknek!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
quadrocopter
Ebben a tárgyban valakik, vakiknek nagyon beígértek valamit! Felkínálta magát a prostipárt!
Béla333
Majtényi induljon a DK szineiben, kerüljön be a Parlamentbe és onnan akkor együtt fújhatja a DK indulót!
Minél rosszabb, annál jobb?
Ezzel a 4 bíróval legalább az esély megvan, hogy kiegyenlítettebb lesz az alkotmánybíróság.
Amit Majtányi mond, az az, hogy a maradék 11 alkotmánybíró döntő többsége a közeljövő kényes ügyeiben teljes egészében azt a véleményt képviselje, amit a Fidesz?!
Ezzel a 4 bíróval meg van az esély, hogy ne így legyen!
bencemacska
Erre hivatkoztam én is a minap az itt vitatkozóknak,
Csak az Intézet jogászai sokkal szakszerűbben fogalmaznak.
Béla333
@bencemacska: 16.55
Szerintem nem szakszerű Majtényiék véleménye, hanem DK szerű. Korábban is a DK véleményét fújták!
Az LMP nem támogatta a Fideszt, hanem úgy döntött, hogy a 4 új bíróval kiegyenlítettebb lehet a bíráskodás. A jelenlegi helyzetnél a 4 új bíróval csak jobb lehet, rosszabb már nem!
bencemacska
@Béla333: Ha ezt Majtényi elolvasná menten megütné a guta.
Vagy legyintene egyet: "bolond likbú' bolond Szél fú!"
Béla333
@bencemacska: 17.15
Sz@rok rá, hogy Majtényi mit gondol! Ő is sz@rik az ország érdekeire!
quadrocopter
@Béla333: Ismét aggódsz "Bénám"? A filléres qrvák levetkőztek egy doboz cigiért! Szutyok banda!
Este é um monte de porcaria LMP, uma coleção de prostitutas políticos, zero indivíduos, os bastardos congregação!
bencemacska
@Béla333: Nem vitatkozom veled, nincs búvár vizsgám!
quadrocopter
@bencemacska: Majd mindjárt elővesz egy, a Horthy időkből való újságcikket és csöpögő takonnyal fogja magyarázni, hogy mennyire f***a a Lehet Megkergülni Párt.
Béla333
Felejtsük el egymást gyereket!
Ti fújjátok a hazug DK-s dumát, én meg mondom a sajátomat!
Nem szükséges egymást megszólítani, el leszünk e nélkül is!
Béla333
Tudom nehéz szembesülni azzal, hogy nem is olyan régen Gyurcsány és bandája a Fidesszel szövetségben szétlopták az országot!
Ezt eltitkolni nem lehet, az elmúlt évtizedek ezt számos esetben bizonyítják!
Ti azon próbálkoztok, hogy megpróbáljátok besározni az LMP-t amolyan előráncigált ügyekkel, én meg azon leszek, hogy minél több ember emlékezzen arra, hogy milyen trágya emberek voltak a vezetőink az elmúlt évtizedekben.
Ha mindkét csapat belepusztul ebbe, akkor majd örülhettek, a Fidesz meg tovább lophat.
Szóltam időben, hogy ha harcot akartok, akkor legyen harc! Amíg mi egymást sarazzuk, addig a Fidesz vidáman lop tovább!
Biztos így lesz jó!
quadrocopter
@Béla333: "Fidesz vidáman lop tovább!" Hála nektek, idióta gerinteleneknek!
Béla333
@quadrocopter: 18.33
Neked hála te ostoba fajankó! Te kezded el minden cikknél az LMP-t ekézni, mocskolni a DK-s elvárásoknak megfelelően! Én csak erre válaszolok! És fogok is!
Gondolkozni nem tudtok, csak fröcsögni...
quadrocopter
@Béla333: Útszéli prostik vagytok "Bénám" "amelyek" hatalomban tartják a hordát és a neki kedvező Ab-t! "A keményen dolgozó kisemberek" utolsó árulói!
Szépen osonj el az ókori meséiddel a sunyiba, az álaggódásaiddal együtt.
Béla333
@quadrocopter: Azok a prostik, akik a lopott pénzért képesek összefeküdni akár a Fidesszel is!
Ahogy DK Gyurcsány vezetésével teszi!
Éppen most veri szét az ellenzéki együttműködést, hogy a Fidesznek megfelelő eredmény legyen 2018-ban!
Mocskos hazaárulók vagytok!
Szemétdombra valók
Loptok, hazudtok, mocskolódtok és még ti akarnátok észt, erkölcsöt osztani?!
justhpeter
@quadrocopter: @Béla333: Nem történt más, csak az LMP válaszolt. Lehet Más a Politika ? NEM !
Vagyis ők ugyanolyan megélhetési politikusok mint a többi a parlamentben. Kéretik ezt tudomásul venni.
Az LMP ma elindult a vége felé, már csak az agonizálásának a hossza kérdéses.
Béla333
@justhpeter: 19.59
Mondod te! Szerintem meg olyan döntést hozott, ami az ország érdeke.
Vagy ki kell jelenteni, hogy az alkotmánybítóságra nincs szükség, nem kell beadványokat beadni, ha számunkra kedvező döntést hoz, akkor azt nem kell dícsérgetni.
De ha 2018-ban nem győz az ellenzék 2/3-dal, akkor ezzel az alkotmánybírósággal kell együtt élni, amelynek az ítélkezését ezzel kiegyensúlyozottabbá lehet tenni.
Drámai, hogy egy ilyen LMP-s döntést ekkora felcukkolt ellenállást vált ki, akkor, amikor a korábbi évtizedek ország szétlopását meg elhallgatják ezek az áldemokratikus alakulatok!
RonaGyuri
@Béla333: neked mindenki hülye, aki nem azt gondolja amit te?
Egyébként Majtényi egy igen nagy-tudású és nem politizáló ember
Béla333
@RonaGyuri: 20.16
Nem hülyéztem le Majtényit!
Annyit mondtam, hogy a legkevésbé sem tárgyilagosan a DK véleményét fújja!
Ha a közleményüket elolvasod, szó sem volt az LMP-s támogatásról. Annyi tárgyilagosság sem volt benne, hogy ha az ellenzék nem tud 2018-ban 2/3-dal győzni, akkor bizony ezzel az alkotmánybírósággal kell együtt élnünk.
A jelenlegi 7 kormány támogató és 4 semleges bíró mellé ha bejön a számítás és kiegyensúlyozottabb lesz a bíróság, már megérte.
Nem lehetett az összes probléma megoldását ettől a 4 bírótól várni.
De olyan rossz volt, aminél reményeim szerint csak jobb jöhet.
Semmilyen tárgyilagos véleményt nem tudott kipréselni Majtényi, csak fújta a DK-s tüzet!
RonaGyuri
@Béla333: veled nem vitatkozom, mert csak hajtogatod a pártod brossúráját. Olyan vagy mint a bringás! =))
Béla333
@RonaGyuri: 20.31
Akkor minek szólítasz meg?!
Maradj az akolmeleg DK-s belterjességben!
RonaGyuri
@Béla333: Te szerencsétlen én meg a DK??? Te tényleg nem vagy magadnál!
Csak jól ismerem a Szakasits fimiliát és, hogy mi mindre hajlandóak!
Béla333
@RonaGyuri: 20.47
Nem érdekel, hogy mit hazudozol!
Tárgyilagosságnak még a nyomát sem lehet nálad felismerni!
Tőlem lehetsz bármi, de hogy demokrata nem vagy, az biztos!
quadrocopter
@Béla333: Naná, hogy te vagy itt az echte demokrata az ókorból származó, vissza nem kereshető cikkeiddel, a beszűkült, kisképernyős küldetés-tudatoddal, és a méretes balfácánságoddal a prosti brancsban!
justhpeter
@Béla333: Erre az "alkotmánybíróságra valóban semmi szükség, ahol pártkatonák üddögélnek (Balsai, Salamon, Stumpf, stb).
Már csak azért sem, mert a panaszt beadhatók köre szűkített, a tárgyköre szintén.
Ez a testület mára egy fideSS-paraván lett semmi más.
Béla333
@justhpeter: 21.39
Ez is egy vélemény! Ezt akár el is lehet fogadni!
De akkor mi legyen velük? Számolja fel valaki?
Akkor aki így gondolja, jelentse be, hogy ez a programja!
colibri
Majtényi bírálatát egyáltalán nem tartom a DK-val való nézetazonosságnak. Annál sokkal többre tartom Majtényi Lászlót és még minden véleményével egyet értettem. Nem tetszett viszont az az összeszólalkozás a parlamentben Varjú és Schiffer között, amit bejátszottak a híradóban.
A fidess a főhunyó megint, mert soha senki másnak az indítványát nem fogadják el, mindent lesepernek, mindenkit hülyének, levegőnek néznek, most meg, hogy elolvadt a 2/3, kudarcba fordult orbán politikája, egy újabb fondorlattal akarja megoldani a mingránsok elleni törvény megvalósítását, - amihez naggyyon gyorsan fel kellett tölteni az AB létszámát - hát ezért férkőztek az Lmp -hez és kötöttek kompromisszumot a bíróválasztásról. Az Lmp úgy gondolja, jó üzletet kötött, ( a fidess részéről nem vitás)majd meglátjuk mi valósul meg belőle.
bencemacska
Magyarországnak nincs alkotmánya, de van Alkotmány Bírósága.
Van alaptörvénye, de nincs alaptörvénybírósága.

Olyan nyakatekert ez, mint a fidesz illiberális demokratúrája!
Aki pedig ehhez asszisztál, az maga is illiberális kollaboráns!!!
Jó éjszakát!!!
Desischado
Szerintem is nagy hibát követett el az LMP, vagy elárulták magukat, hogy megélhetési politikusok. Innentől nekik annyi. A fidesz fog profitálni ebből is, mert nem véletlenül tették meg ezt a lépést. Ahogy fentebb írták jó páran.
RonaGyuri
Egy kis idézet a derék Schanda elvtárstól:
„A méltányosság azt követelné, hogy a sajtó, illetve a közbeszéd formálói ne alkalmazzanak kettős mércét (például a különböző felekezetek lelkészei között, vagy a papok és más olyan személyek között, akik szintén különleges felelősséget viselnek a gyermekek iránt)”. Ráadásul: „amerikai kutatások szerint a katolikus papok például a pedagógusokhoz képest elenyésző arányban követnek el szexuális jellegű visszaéléseket. A volt szocialista országokban pedig az ilyen cselekmények aránya a nyugati országokhoz képest alacsonyabb. A visszaélések médiabeli megjelenítése inkább az egyházellenes hangulatkeltés részének tűnik, Magyarországon gyakran politikai szándékoktól sem mentesen.”! =))
Amihez csak kapásból: a pedagógusok száma legalább két nagyságrenddel nagyobb, ha egy pedagógusról elterjed azt azonnal kirúgják és meghurcolják, még a papol esetében, etc.. De lássuk be a ma már a klérus által is kényszerűen bevallott bűnök felemlítését egyházellenes politikának minősíteni na az mégis sokk!

""
Jozefina
Az LMP elárulta a választóit, elárulta az ellenzéket, arcul köpte saját magát, prostituálódott. Ettől kezdve hizeltelen báőrmit is mondanak. Bedarálta őket a FIDESZ_KDNP, mint anno a Kisgazda Pártot. Majd a választásokkor jelveszik őket a fidesz listára és bent maradnak a parlamentben. Schiffer nem véletlenül távozott már korábban, ami azt a reményt sugalta, hogy talán markánsabb lesz az LMP, de csalódást okoztak. Tükör előtt nyugodtan szembe köphetik magukat.
kiscsillag66
@Desischado: Sajnos, igazad van. Eddig sem tartottam pártnak ezt a csoportosulást. Szerintem azért borultak össze a fidesszel, mert 2018-ban is be akarnak jutni a Parlamentbe. Lesz megint vagy 5%.
Béla333
Akkor talán ismerjük meg Bartus László véleményét a DK-ról:

"Néhány éve az MSZP-vel kapcsolatban már leírtam, hogy ennél az MSZP-nél az is jobb lenne, ha nem lenne. Soha nem gondoltam volna, hogy Gyurcsány és pártja ilyen hamar utoléri őket. Ezért a tisztesség kedvéért írjuk le róluk is: ebben a formában, a Demokratikus Koalíciónál az is jobb lenne, ha nem lenne."
nepszava.com/2015/02/velemeny/bartus-laszlo-lehet-e-gyurcsany-nelkuli-dk.html

Egyet tudok érteni Bartussal!
Béla333
Most is az a legfontosabb problémájuk a magukat demokratának hazudó DK-s híveknek, hogy azt az LMP-t ekézzék, akik mertek az ország érdekében lépni.
Miért nem egyetettek velük, ha problémáik voltak, hiszen már 1 éve, hogy tartott ez a tárgyalási folyamat?
Én változatlanul azt tudom mondani, a tegnapelőtti helyzetnél csak jobb lehet az, ami ma lett az alkotmánybíróságnál, még ha ezt a DK fanatikusok nem is tudják elfogadni.
Nekik meg talán azzal is kellene foglalkozni, hogy megszabaduljanak a DK-nál a korábbi években a Fidesszel közösen lopkodó társiktól. A korruptaktól, azoktól, akik az MSZP ben történt korrupciós ügyeiket úgy próbálták meg tisztára mosni, hogy átmentek a DK-ba!
De attól ők még ugyanazok!
eszegfu
@Desischado: @kiscsillag66: Tételezzük fel, hogy nem "borultak" most össze a Fidesszel... De mindenképpen érdemes megnézni a tendenciát: a 2010 és 2014 választásoknál a közvélemény kutatások szerint 3 % a támogatottsága -- ahogy most is --, ennek ellenére 2010-ben 7,48 %-kal, mig 2014-ben 5,24 %-kal jutott be a Parlamentbe. Szerintem egy kis pártnál a több, mint 2 %-os csökkenés "megsemmisitő" lehet. Ami pl. már a Jobbiknál nem lenne érdekes... ennek a pártnak a tendenciája -- sajnos -- pozitiv irányban nő: 2010-ben 16,67, mig 2014-ben 20,46 %-kal jutott be. Tehát véleményem szerint valamelyik párttal való összefogás nélkül a 2018-as választásokon kevés az esélye a bejutáshoz, mert egyedül nem éri el az 5 %-ot.
Béla333
@eszegfu: 11.51
Amióta az LMP 2010-ben megjelent, azóta reménykedő jóslatokkal mindig az ellenfeleli abban bíztak, hogy nem jut be a Parlamentbe. És mindig megugrotta a küszöböt.
2018-ban is meg fogja!
Ha megnézed most a Parlamentben levő ellenzéket, több olyan csoport is van, amelyik saját erőből be sem jutott volna, ilyen ugye a DK, az Együtt, a PM és az Fodor féle párt!
Meg lehet próbálni önállóan is!
bencemacska
@eszegfu: Dehogynem. Annyira nem hálátlan a fidesz. Volt amikor ajánló cédulával, volt amikor aláírás átadásával.
Most is kitalálnak valamit. Annyira nem hülye az LMP, hogy ingyen csináljon ilyen önlejáratást!
Vannak ott okos emberek!-:))))
evacica
@Béla333: Sikeres volt a fidesz propaganda, agymosás rendbe! Gyurcsánynak a kis úja is többet ér mint 10Orbán!
evacica
Az LMP a fidesz szatellit pártja! Schiffer még mindig irányítja őket.
Béla333
@evacica: 16.20
Látod az a baj, hogy te is csak szajkózod, szajkózod a mantrát, amit Gyurcsány vitéz a szájatokba ad. Gondolkodni nem szerettek, csak fanatizálni magatokat és egymást!
Nem bírjátok elviselni sem, hogy az LMP nem úgy táncol, ahogy Gyurcsány és a DK szeretné!
Habzik a szátok ettől!
Én azt kívános, hogy Gyurcsány és Orbán fogjanak kezet és maradjanak is úgy, így menjenek közösen a történelem szemétdombjára.
Oda valók mindketten!
eszegfu
@bencemacska: 15:58 Igyekeztem objektiv lenni, de a helyzeten, a lényegen ez bizony nem változtat... mint ahogy a véleményemen sem: nem fog bejutni egyedül, csak másnak a "hátán"! U.azt gondoljuk, csak más uton jutottunk erre a megállapitásra!:))
Béla333
Aki valakinek a hátán jutott be 2014-ben a Parlamentbe az a DK, az Együtt, a PM és a Fodor féle párt.
Az LMP eddig mindig saját erejéből került be.
Aki bármilyen ettől ellentétes tényről tud, akkor kérem ossza meg itt mindenkivel!
Egyébként meg a mocskolódást abba kellene hagyni!
Béla333
Milyen érdekes, hogy Bartus is ugyanazt tapasztalja a DK fanatikusokkal kapcsolatban, amit itt a propin bárki más is tapasztalhat!:

"Sok vitám volt saját olvasótáborunk Gyurcsány-imádóival is, könyörögvén nekik, hogy ne emberben bízzanak, hanem az igazságban, és az embert az igazsághoz mérjék minden esetben. Ne legyenek elvakultak, ne legyenek bálványimádók, mert ezzel ártanak legtöbbet annak, akit bálványoznak. Politikusból nem szabad celebet csinálni, mert az életveszélyes. Rá nézve is. Mindig nevetségesnek tartottam azokat a véleményeket, amikor az “ellenséghez pártolással” vádoltak meg, mert kritizálni mertem a bálványt, s ennél már csak az nevetségesebb, amikor azt olvasom némely bálványimádótól, hogy megváltoztam előnyömre, mert valamiben egyetértettem az imádott személlyel. Azt nem tudják elképzelni, hogy én nem változom, azonos értékrenddel ítélek, és ennek az értékrendnek néha megfelel, néha nem felel meg egy konkrét helyzet.
A köztünk levő különbség abban áll, hogy én a rosszra azt mondom, hogy rossz, és azért érdemes odafigyelni arra, mert a jóra viszont azt mondom, hogy jó. Ők viszont a rosszra és a jóra egyaránt azt mondják, hogy jó. Ezért a véleményük egy fabatkát nem ér."
nepszava.com/2013/09/velemeny/bartus-laszlo-megint-a-gyurcsany.html
evacica
@Béla333: Örülök, hogy ilyen fene nagy önbizalmad van! Szerinted egy igazság van s az a tiéd véleményed is csak a tiéd lehet jó! Olyan vagy mint Orbán mert nála is csak egy vélemény létezik csak az övé! Okos ember elgondolkodik a másik véleményén és tiszteletben tartja, s nem söpri le az asztalról, Sajnállak, hogy ennyire szűk látókörű vagy.
evacica
@Béla333: Képzeld szoktam gondolkodni, s nem szorulok más véleményét szajkózni Nem imádok senkit, legfeljebb vannak akiknek a véleményével azonosulok, ahogyan te nem tudsz,mert magadat kiáltod ki a nagy bölcsnek! Tudod a te kezedbe sincs a bölcsek köve, mint ahogy senkiébe nincs! Nem kell ilyen lekezelően vélekedni azokról akik nem a te véleményeden vannak, mert lehet hogy nekik van igazuk!
Béla333
@evacica: 10.47
Ez a demokrácia felfogás rátok DK-s fanatikusokra igaz szerinted?
Rátok jellemző az érvek ütköztetése, hogy elgondolkoztok mások véleményén?
Úgy őszintén!
Szoktad olvasni az ide beírogató DK-s fanatikusok mocskolódását?
És még mindig így gondolod?
Béla333
@evacica: 10.53
Én azokkal sohasem beszélek, viselkedek úgy ahogy írsz: lekicsinylően, akikkel egyáltalán lehet beszélni, akik nem azzal kezdik egy cikk véleményezését, hogy az LMP-t mocskolják.
Ha ilyennel találkozom, akkor tőlem se várj uriemberi viselkedést és véleményt!
Magyarán: amilyen lesz az adjon Isten, olyan lesz majd a fogadj Isten is.
Lehet hogy megérted ezt!
Azért azon el kellene gondolkodni nektek DK-soknak, hogy miért alakult ki olyan vélemény rólatok, mint ami Bartus is írt. Ha már az én véleményemre nem adsz!
evacica
@Béla333: Aki ennyire elfogult mint te azzal nem is lehet és nem is érdemes vitatkozni, mert az teljessen meddő lenne. Érveid kizárólag a más véleményen lévők kioktatása. Olyan mint a fidesz szekta tagjainak. Mellesleg Bartusnak olvastam több megnyilvánulását,van amivel egyet értek, de nagyon sok szélsőséges megnyilvánulása is van, ami számomra elfogadhatatlan.Ennyi.S mint írtam semmilyen pártnak nem vagyok tagja, maximum szimpatizálok egyes pártokkal akik demokratikus liberális értékeket képviselnek.
Béla333
@evacica: 11.44
Tagja én sem vagyok egy pártnak sem, max. szimpatizálok az LMP-vel.
Érdekes egyébként én meg pont fordítva látom.
Amit írsz, az pontosan a fanatikus DK-sokra látom igaznak:
"Aki ennyire elfogult mint te azzal nem is lehet és nem is érdemes vitatkozni, mert az teljessen meddő lenne. Érveid kizárólag a más véleményen lévők kioktatása. Olyan mint a fidesz szekta tagjainak."
Egyébként itt a propin tele vannak kioktató, a másikat személyében sértegető, mocskolódó DK-s fanokkal.
Érdekes, hogy az MSZP-sek vagy az ide tévedő Jobbikosok sem ilyen agresszívek.
Ebben teljesen egyet értek Bartussal. Mármint a DK-sok jellemzésével.:

"Fanatikus hívei egy demokratikus politikusnak és pártnak nincsenek. Egy demokratikus politikusnak naponta meg kell küzdenie az elfogadásért, egy demokratikus párt létformája az állandó vita, a vélemények és a gondolatok szabad áramlása. Gyurcsány és a DK nem ilyen, hanem tekintélyelvű párt benyomását kelti. Megigazulhatnak a fanatikusok egymás közt a szektán belül, hogy aki bármilyen kétséget megfogalmaz, az „gyurcsányfóbiás”, de minimum ellenség, bomlasztó és kártékony. De az ilyen szekták nem szoktak nőni."
nepszava.com/2015/02/velemeny/bartus-laszlo-lehet-e-gyurcsany-nelkuli-dk.html

Most már jól kitárgyaltuk ki hogyan látja a másikat, szerintem itt abba is hagyhatjuk.
Majd egy másik cikknél legfeljebb folytatjuk...
evacica
@Béla333: Te amikor a DK ról és Gyurcsányról írsz az a fideszre és imádott vezérükre jellemző, úgy, hogy azt hiszem összetéveszted őket! Különben hagyjuk abban a vélemény különbségünk akkora, hogy értelmetlen a polemizálás kettőnk között!
Bringás
Megint az idióta hablatyolás! Törvényesen lettek a bírák megválasztva, a hülyék hasfájása pedig senkit nem érdekel!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.