A kedden publikált legújabb PISA-felmérés eredményei alapján már nem csak a matematika, a szövegértés és természettudomány területén sereghajtók a magyar diákok, hanem az idén első alkalommal vizsgált kollaboratív problémamegoldásban is. A világszerte 72 országban, több mint félmillió középiskolás bevonásával készült kompetenciafelmérés alapján a rossz teljesítmény egyik oka a tudásalapú magyar oktatás, ami nem a képességekre épít.
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
A legújabb PISA jelentés még lehangolóbb képet mutat, mint az előző
„A kedden publikált legújabb PISA-felmérés eredményei alapján már nem csak a matematika, a szövegértés és természettudomány területén sereghajtók a magyar diákok, hanem az idén első alkalommal vizsgált kollaboratív problémamegoldásban is.” – derült ki a beszámolókból. Az értékelők kiemelik, hogy gondot okoznak „a magyar oktatás alapvető” problémái. Gond van – szerintük – a „magyar iskolarendszer, illetve a társadalom egyenlőtlensége ” miatt is. Ezek hatása a problémamegoldó-készségre meglehetősen egyértelmű.
Hasonlóan kevés kétség fűzhető ahhoz is, amit ártunk ás qurmányunk az oktatással művelnek annak romboló hatása van a képességekre.
Meglátásom szerint legalább hasonló gondokat okoz a társadalmi légkör, ami a tudatos néphülyítés rongál. Benne kiemelten az a hazugság-cunami, ami a tények sajátos unortodox logika mentén történő átértelmezése okoz.