A Magyar Közlekedési Klub és sok más szervezet nyílt levelet írt Orbán Viktornak – tiltakozván a vasútvonalak bezárása ellen.
Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda
A MÁV a napokban közölte, hogy augusztustól tíz vasúti mellékvonallal lesz kevesebb az országban.
"ORSZÁGOS SZAKMAI ÉS HELYI CIVIL SZERVEZETEK NYÍLT LEVELE ORBÁN VIKTOR MINISZTERELNÖKHÖZ – lehet még csatlakozni, akik szeretnének, jelezzék!
Tisztelt Miniszterelnök úr!
A napokban a MÁV és Lázár János miniszter hirtelen bejelentette, hogy augusztus elsejétől 10 vasútvonalon megszűnik a személyszállítás és pótlóbuszok jönnek. Szervezeteink értetlenül állnak a döntés előtt, ugyanis
mindez teljesen szembemegy a Kormány vidékbarát politikájával,
ez ugyanaz a megközelítés, amit a sokat kárhoztatott Gyurcsány-Bajnai kormány képviselt, és aminek ellenzésével az Ön pártja anno nem kevés politikai tőkét kovácsolt,
fél-egy évvel ezelőtti kormányzati döntésekkel megy teljes mértékben szembe,
az azonnali, statáriális jelleg ismét aláássa az emberek közszolgáltatásba, államba vetett bizalmát – áll a nyílt levélben.
A mostani rapid döntés közvetlen oka, hogy a miniszter megijedt egy közelmúltbeli kínos balesettől, amelyben járműhiba miatt utasok sérültek meg. Az ijedelem ugyan jogos, pláne, hogy ki tudja, mikor jön a következő incidens, de a vasúti szolgáltatás tönkretétele az ország szegény, periférikus régióiban nem megoldás, hanem szánalmas pótcselekvés. A megspórolt 5 motorvonat jelentéktelen, a magyar vasút járműgondjai százas nagyságrendűek, itt valódi elképzelésekre, szakmai munkára van szükség, nem egyik napról a másik napra élésre.
A falusi térségeket kiszolgáló regionális vasúthálózat régóta válsággal küzd. Ez azonban nem pénzügyi, hanem valójában felfogásbeli válság: a kérdés az, hogy a politikát érdeklik-e valójában a vidéki térségek? Ma az ország többségén a buszos és vasúti közlekedés egyaránt igen rossz, az igények kiszolgálására sok helyen alapszinten sem elegendő. Miközben az is egyértelmű, hogy a falusi térségek vasúthálózata gyorsan és olcsón fejleszthető. Ami egy Rákos-Hatvan, vagy Budapest-Belgrád fővonal fejlesztésénél 100 Ft, az ezeken a helyeken 10, vagy 1 Ft. Valójában tehát nem pénz, hanem elhatározás kell. Az ukrán és egyéb válságok idején az még érthető lenne, ha sok százmilliárdos fejlesztési projekteket töröl, vagy elhalaszt a kormány, de amikor a falusi ember szájából nézi ki a közlekedési miniszter a tízforintosokat, az minden szinten méltatlan egy vidékbarát Kormányhoz – teszik hozzá.
A vasúti járműhelyzet kezelésére számos olyan lehetőség van, amely gyors és olcsó megoldást kínál a szolgáltatás szintjének csökkentése nélkül:
️ A magyarhoz hasonló adottságú vasúthálózatokon számos eladó használt jármű van, amelyek a magyarnál magasabb színvonalat képviselnek, ott azonban már feleslegessé váltak. Ezeket meg kell vásárolni!
️ Amennyiben a MÁV-Start nem alkalmas a feladata ellátására, számos környező ország példáját követve (Szlovákia, Ausztria, Románia, Németország, Csehország stb.) meg lehet bízni más vasúti céget is a feladat ellátásával. Jelentkező bőven volna, közszolgáltatási szerződés keretében jobb járművekkel azonnal át tudnák venni a szolgáltatást számos vasútvonalon.
Mindezzel persze a felelős minisztériumnak is tisztában kellene lenni. Sajnos azonban az intézkedésekből azt látjuk, hogy a tárcánál hiányzik a szakmai tudás és bármiféle jövőkép. Az nem perspektíva, hogy adjunk irreálisan olcsó bérletet az embereknek, hogy aztán a kieső bevétel következményeként az utasok bennégjenek a vonatban.
Ezért kérjük Tisztelt Miniszterelnök Urat, hogy a vidék közlekedésének megmentése érdekében tegyen gyors lépéseket! Vonják vissza a vasúti járatritkításokat, és cselekedjenek a hiányzó vasúti járművek pótlása érdekében!
Magyar Közlekedési Klub
Közlekedő Tömeg
Bakonyvasút
Sétáló Budapest
Nagykanizsa-Barcs-Pécs vasútvonal
Levegő Munkacsoport
Székesfehérvár-Komárom vasútvonal (Déli Vasút Egyesület)
Veszprém-Lepsény(-Dombóvár) vasútvonal
Pápa-Tatabánya vasútvonal
RegionalBahn
Pannonvasút Egyesület
47. Komló-Dombóvár vasútvonal
Kapostüskevár vasúti megállóhely és múzeum vasútbarát oldala (Verebély László Vasúttörténeti Egyesület)
46-os vasútvonal
31 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Mert neki Magyarország az első?
Mocskos szemét tolvajok!
Rohad itt már minden, csak a NER virul.
Ennek érdekében akár délután már gyökeresen ellentmond annak, ami re reggel még akár meg is esküdött!
Sajnos, már nem játszák, ez már a kőkemény valóság!
A Magyar Nemzeti Bank 2300 milliárdos vesztesége nem független a magyar államtól. Az a magyar állam vesztesége, mert a költségvetésből már nem tudják kifizetni. Ez az államcsőd. Az MNB tulajdonosa a magyar állam, az MNB vesztesége a magyar állam vesztesége, amit a törvény szerint az államnak kellene betenni, de nincs rá pénze. Orbán ezért úgy tesz, mintha az MNB vesztesége független lenne az államtól. Azt gondolja: elég, ha az MNB veszteségeit nem írják bele az éves költségvetésbe, és akkor nem látszik a hiány. Hamisítással, csalással, trükközéssel becsap mindenkit."
nepszava.us/orban-rejtegeti-hogy-csodben-van-az-orszag-a-ner-kozeli-cegek-miatt/?amp=1
A fidesz hatalomra kerülése az ország lemoshatatlan szégyene. A világ joggal undorodik tőlünk. Magyarország előre megy, nem hátra! Ilyen balf@szoknak a világon nincs pártja! És a helyzet csak rosszabb lesz, vannak olyan térségek, ahol az általános iskolai tanulók 62 %-a halmozottan hátrányos helyzetű...
Már most is sok az olyan kisfalu, ahol összesen 2 járat közlekedik! Egy reggel és egy délután. Aztán vagy van autó vagy otthon marad!
Kőkeményen gazdaságossági!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
fideszes
⬇️
beszél
⬇️
hazudik
Tudtad? Három Orbánhívő közül egy legalább olyan hülye, mint a másik kettő.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/317808444_1179552156297853_4562859814251150328_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=Pwsq_QmOBVwAX-m9jH4&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfBu2XZD3-FaLtYmxDirhcvZOiBqY-UTjj1F51JaTnro6Q&oe=64C7B498
fideszesnek lenni égő!...
twitter.com/janos_hary/status/1600901443757936640/photo/1
Végső soron valóban "nem annyira rossz", de azt hiszem: nem kellene visszafele lépnünk.
Csak így tovább kopasz!
Hahahahahahahaha
„Orbán kibökte a híveinek: az összes, Magyarországnak járó uniós támogatást a zsákjába dugná"
Gyurka80 gyagyás idióta papagájkommandós!
Új hozzászólás