Egy fizika-matek szakos tanár a kiégés elől menekülve váltott szakmát, így már sírásóként keresi kenyerét.
Nincs az a hatalmas stressz. Forrás: Pixabay
A harmincöt éves ex-pedagógus kiegyensúlyozottabb, nyugodtabb lett, több időt tud a családjára fordítani – írja a Válaszonline.
Rimbaud verssorát nagyon találónak érzem arra, hogyan éltem meg a tanárságot: „Így megyek, gondolat és cél nélkül, vakon, de lelkem végtelen szerelem járja mélyen.” Utólag visszanézve a tanárság tényleg egy ilyen vak menetelés volt számomra, de a lelkem mélyén végtelenül lelkesedtem érte – mondta Nagy Dávid a portálnak. A férfi tanári pályafutása első hat évében egy budai katolikus iskolában tanított, majd három évet egykori gimnáziumában, a premontreieknél dolgozott
– írja a 24.hu.
Régen, amikor heti 18 órája volt az embernek, fel lehetett rendesen készülni az órákra, ki lehetett javítani a dolgozatokat, jutott idő a családra is
– mondta, hozzátéve, „azt mondják, teher alatt nő a pálma és lehet, hogy ha én ezt a terhelést nem bírtam”. Az egykori szerint a túlterheltségből fakadó feszültség az iskolában is feltűnhetett a gyerekeknek, mert egyszer egyikőjük megállította a folyosón azzal: „Dávid bácsi, tessék mosolyogni!”
Dávid belátta: ha életben akar maradni, váltania kell. Felmerült, hogy a hobbiként űzött robotika vagy a programozás területén helyezkedik el, egy zöldséges is nyílt a közelben, ahová a tanári fizetésnél jóval többért kerestek munkatársat, és szembejött egy temetői munkát kínáló hirdetés is.
„Később, amikor arról kérdezgettek, többet fogok-e keresni sírásóként, mint az iskolában, mondtam, hogy nem sokkal, viszont ennek a foglalkozásnak van egy nagy előnye: nem kell hazavinnem a munkát” – mondta.
Amikor arról kérdezték, nem érez-e lelkiismeret-furdalást azért, hogy a legkeresettebb, fizika–matek szakos tanárként elhagyta a katedrát, azt válaszolta, hogy ez nem az ő felelőssége.
Az én pályamódosításomnak tagadhatatlanul lehet némi szimbolikája, hiszen sokan temetik most a közoktatást – mondta Nagy Dávid, aki szerint az ő történetének annyi hatása lehet a közoktatásra, mint amikor egy muslica nekimegy egy szakadék felé száguldó kamion szélvédőjének. „De ha van hatszor tíz a huszonharmadikon számú muslica, ami nekimegy a szélvédőnek, akkor a kamion sofőrje kénytelen lesz leállítani a járművet, hogy letörölje a szélvédőt…”
Az Eduline kalkulációi szerint bizonyos tanári szakokra döbbenetesen kevesen jelentkeztek idén. A helyzet a természettudományos tantárgyak és szakpárok esetében a legrosszabb. 35 jelentkező közül mindössze hárman jelölték meg első helyen, hogy biológia-kémia szakos tanárok lennének, 14 felvételizőből pedig csak ketten lennének mindenféleképpen – ha más szakra nem veszik fel őket – biológia-matematika szakos pedagógusok, míg fizikával az első helyes jelentkezők közül senki sem párosítaná ezt a természettudományos tárgyat.
"S a sírt, hol nemzet sűlyed el,
Népek veszik körűl,
S az ember millióinak
Szemében gyászköny űl."
Szörnyű b@zmeg. Látják ezek magukat vajon?
a.disquscdn.com/get?url=http%3A%2F%2Fnol.hu%2Fdata%2Fcikk%2F1%2F52%2F31%2F41%2Fcikk_1523141%2F815365.jpg&key=ThdGt-BZHCHVKKzDRQVUaw&w=800&h=704