Kötelezően jelezniük kell majd az üzleteknek, ha az utóbbi időben csökkent egy megszokott termék kiszerelése – írja az ATV.
Hogy a kötelező jelzések mire lesznek jók, arról megoszlanak a vélemények: egyesek szerint segítheti a vásárlókat, más viszont úgy véli, hogy ez egyszerűen csak kormány-propaganda.
Zsugorinfláció. Másképp bújtatott áremelésnek is nevezhető, a módszer szerint pedig a vállalatok nem az árucikkek árának emelésével érnek el magasabb hasznot, hanem a termékek mennyiségének csökkentésével. Március elsejétől az egymilliárd forint éves árbevételt elérő üzletekben erről tájékoztatni kell a vásárlókat.
Az eladás helyszínén kell majd egy kis 5x8 méretű – a tervek szerint- címkén feltüntetni, egységes mondat lesz majd rajta figyelemfelkeltés céljából, minden olyan terméknél, amely a megjelölt bázis időszakhoz képest, viszonyítási időszakhoz képest kisebb kiszereléssel találkozik a fogyasztó
– fogalmazott a Híradónknak Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
A GKI vezérigezgatója szerint azonban valójában kormánypropagandáról van szó.
,A kormány küzd az infláció ellen és lám bemutatjuk, hogy mi történik. Gyakorlatilag egy újabb teher a kereskedőnek, mert ki kell rakni ezeket a cikkeket, ha véletlenül valami leesik, vagy nem látható, akkor meg lehet büntetni, tehát újabb költségnövekedést okoz. Tehát valójában igazi érdemi hatása nem nagyon lesz, már csak azért sem, mert nem olyan sok terméket érint ez
– fogalmazott Molnár László. A részletekről már zajlik az egyeztetés, a kivitelezésen pedig már együtt dolgoznak a szaktárcák, a gyártói és a kereskedelmi szövetségek is.
20 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Vajon mennyire változott meg a Coca-Cola forgalma azóta, hogy elkezdték az űrtartalom variálását, a megszokott 2 liter helyett az 1,75 literest?
Arról nem beszélve mennyivel több ártalmas csomagoló anyagot használnak fel, mennyivel nő környezetszennyeződés.
Erről mintha kuss lenne, pedig lehet ez még fontosabb!!
50 dkg + a fele
10dkg +10dkg és ne 70-80 gramm
csak ennyi
barátilag
J.L.
Pl. amikor a tejföl zsírtartalma 20%-ról 18%-ra csökken azonos áron (Lidl) sajátmárkás.
Vagy keverék élelmiszereknél a drágább összetevő aránya csökken a kiszerelésen belül (pl. konzerveknél azonos kiszerelésben a lé egyre több, a nettó tömeg egyre kevesebb).
Amit a cikk mellé kiretusáltak és
"propeller.hu/itthon/3987339-kezen-fogva-setalt-orban-viktor-vietnami-miniszterelnokkel-karmelitaban"
Hívek! Jöhet a hozsanna!
Ellengendernagy...
uploads.disquscdn.com/images/f44ccef4724d6d6073ac7b06cb62d2541d656efdf8dcc2b490b7c978444c80f0.jpg?w=800&h=397
Túró, mák, lencse, stb., stb., stb. ugyanúgy.
Ez a gyakorlat nem most kezdődött, évek óta így megy. Most vették észre?
Milyen jogon? Mindenkinek helye van az ország életében.
Felértékelődik az értő olvasás szerepe. Aki csak szolgaian követi a szakácskönyv leírását, nagyon meglepődhet a végén. 1 cs. liszt, fél zacskó cukor már nem ugyanannyi, mint a leírás idején. A bögretészta persze más, egy bögrényi ebből, egy bögrényi abból ...
Új hozzászólás