A gyártók szerint rossz döntés volt a belső égésű motorok betiltása 2035-től, mert már látszik, hogy megbukott a csak elektromosságra vonatkozó EU-s stratégia.

Küzdelem indult a tradicionális németországi autóiparért, amely megjelenik az európai uniós választási programokban: a legnagyobb német ellenzéki párt, a konzervatív CDU – más országok jobboldali pártjaival egyetértésben – drasztikus irányváltást hirdet a tiszta belsőégésű motorok kezelésében.

A konzervatívok újabban el akarják törölni az EU belsőégésű motorjainak 2035-ig történő, fokozatos kivonásáról szóló döntést: inkább megőriznék és technológiasemlegesen fejlesztenék tovább Németország élvonalbeli belsőégésű motortechnológiáját. Ebben központi szerepet szánnak a szintetikus üzemanyagoknak.

Amíg mi építjük az akkugyárakat, addig kihátrálnak az elektromosságból az európai autógyártók

A BYD bejelentette egy kis elektromos autó gyártását 9 ezer euróért     Fotó: BYD

El kell ismernünk, hogy a csak elektromosságra vonatkozó stratégia máris megbukott és a belsőégésű motorok betiltása rossz döntés volt. Az elektromos autók elfogadásával problémák vannak a fogyasztók körében, például drága és hiányzik a töltési infrastruktúraközölte Jens Gieseke, a kereszténydemokraták európai politikai családja, az Európai Néppárt (EPP) főtárgyalója.

Kiemelte: szemléletváltásuk összhangban van a többi európai konzervatív párt szándékaival.

Szerinte hamarosan érvényesül a belső égésű motorokhoz való visszatérés szükségessége, ami a nagy gyártók irányváltásában már látszik, amelyek ismét a belső égésű motorokra hagyatkoznának.

Az EPP kiállása azért is pikáns, mert visszalépést jelent a második ciklusára készülő EU Bizottság elnökének, Ursula von der Leyennek, akinek javaslatára fogadták el tavaly azt a jogszabályt, amely 2035-től megtiltja a belsőégésű motorral működő, új autók értékesítését az unióban. A Politico szerint – valószínűleg saját pártja, a CDU nyomására – von der Leyen most már azt szeretné, ha a Bizottság a tervezettnél korábban ellenőrizné a CO2-flotta-törvény hatékonyságát.

A Berliner Zeitung felidézi: az iparág irányváltása nyilvánvaló, például a Mercedes-Benz azért lobbizik, hogy a következő évtizedben is eladhasson belső égésű motorral szerelt autókat. Ola Kaellenius vezérigazgató a Reuters-nek nemrég azt nyilatkozta, hogy az elektromos autókra való átállásban lesznek hullámvölgyek, ezért egyértelművé tennék az ügyfelek és a befektetők számára, hogy rugalmas stratégiát alkalmaznak.

A Citroënt, a DS-t, a Peugeot-t, az Opelt, a Vauxhallt, az Abarthot, az Alfa Romeót, a Fiatot, a Lanciát és a Maseratit, valamint az amerikai Chryslert, Dodge-ot és Jeepet tömörítő nemzetközi Stellantis csoport szintén a belsőégésű motorokra kíván támaszkodni. Közleményükben jelezték: nem áll szándékukban a belátható jövőben elhagyni a benzinüzemű autókat. Sőt, a 14 márkát birtokló autógyártó csoport hatmilliárd dollárnak megfelelő összeget tervez új motorokba és járművekbe fektetni Dél-Amerikában.

A Stellantis ezzel együtt Hybrid Flex és Plug-in Hybrid Flex járművek fejlesztését is tervezi, amelyek a sokoldalú belsőégésű motort akkumulátorral kombinálják, illetve legalább egy, teljesen elektromos autót is gyártanának a régióban. A beruházások 2025 és 2030 között valósulnak meg.

Az irányváltás abban is meglátszik, hogy a gyártók hibrid megoldásai most ismét emelkedést mutatnak. A New York Times szerint a kiábrándító elektromos autóeladások miatt a General Motors, a Ford Motor és a Volkswagen is csökkentette ambiciózus elektromos autókkal kapcsolatos céljait, ezzel szemben a hibrid járművek értékesítése „robusztus”, ami egy új realizmusra utal.

Az amerikai és az európai gyártók e-autókkal kapcsolatos problémáinak fő oka valószínűleg az ár: az elektromos autók luxuscikkek – mindaddig, amíg nem Kínából származnak, ahol a BYD bejelentette egy kis elektromos autó gyártását 9 ezer euróért.

Németországban viszont a legolcsóbb elektromos autó körülbelül 22 ezer euróba kerül, amire túl gyenge a kereslet, ezért Európában és az Egyesült Államokban a jelek arra utalnak, hogy a gyártók lehető leggyorsabban visszatérnek a belső égésű motorok biztonságos menedékébe.

17 hozzászólásarrow_drop_down_circle

namihami
Micsoda meglepetés!!! Ki gondolta volna?!?!
Most a ""Vas és acél országa"" helyett "" Az eladhatatlan akkumulátorok országa"" lettünk!
De legalább van az a réteg, akik ezen IS zsibbadtra keresték és keresik magukat! Na, kik? Igen, helyes a válasz! Lépj előre kettőt!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
namihami
Micsoda meglepetés!!! Ki gondolta volna?!?!
Most a ""Vas és acél országa"" helyett "" Az eladhatatlan akkumulátorok országa"" lettünk!
De legalább van az a réteg, akik ezen IS zsibbadtra keresték és keresik magukat! Na, kik? Igen, helyes a válasz! Lépj előre kettőt!
Dr. Proktor
Jogos az autógyárak észrevétele, melyik négy oszlopos benzinkutas tudna átállni 24 elektromos töltőoszlopra?
Amiíg az üzemanyag kutaknál egy tankolás mondjuk tíz perc, addig az elektromos autóknál minimum negyvenöt, azaz még a kút alapterületét is növelni kellene, de energiát is kellene szerezni hozzá.
Dr. Proktor
Jogos az autógyárak észrevétele, melyik négy oszlopos benzinkutas tudna átállni 24 elektromos töltőoszlopra?
Amiíg az üzemanyag kutaknál egy tankolás mondjuk tíz perc, addig az elektromos autóknál minimum negyvenöt, azaz még a kút alapterületét is növelni kellene, de energiát is kellene szerezni hozzá.
namihami
@Maccska: 09.08: Arról az ""apróságról"" tényleg el is feledkezhetünk, hogy a dodzsemek elektromos(!!) töltőhálózatának kiépítéséhez csupán az infrastruktúra hiányzik! Tételezzük fel, hogy a zsúfolt városokban akad sok üres és nagy(!!) terület, de vajon az energia honnan és hogyan fog oda elkerülni? Már a Paks II-ből való elszállítás sincs kiépítve, akkor mi lesz aztán?
Bizonyos településeken az újonnan épülő házak is energiaszűkében vannak a hálózati kapacitás hiánya miatt! Közpénzen kellene hálózatot építeni a villanyosoknak? Pl egy faluban, ahol még jó ivóvíz, járda, csatorna sincs? Nem érzed ezt viccesnek?
Benzines vagy? Oké, de a fentiek attól még állnak!
Dr. Proktor
@Maccska: Hallottál már az energiamegmaradás törvényéről?
Őrnagy
@Maccska: Én elektromos autó párti vagyok, de el kell érni, hogy az elektromos autók olcsóbbak, olcsóbban fenntarthatóak és tartósabbak legyenek mint a belső égésű motorokkal gyártott autók, és hogy az akkumulátorok a jelenleginél sokkal környezetbarátabbak legyenek.
Pálinkás Pál
a villanytragacs egy zsákutca...mindig mondtam..
Csizmás Kond
...amikor az első mobiltelomat megvettem a szomszédasszony naponta háromszor elmondta, hogy az ilyen kütyük agyrákot okoznak...ma meg naponta azzal jön, hogy milyen új márkák jelentek meg és milyent akar venni...
Pálinkás Pál
@Maccska: sokkal előbb lesz ,hidrogén ,és szintetikus üa...
Pálinkás Pál
@Maccska: hidrogént vízből is elő lehet állítani elektrolízissel, mellesleg a hidrogén kényelmesen elhajtja a robbanómotort, csak co helyett vízgőzt pufog ki-..de akkor a szénhidrogénre épült társadalom összeomlana...gondold el senkinek nem kéne az olajszármazék--..pár év alatt az arabok meg a zsidók megint ásóbottal kapargathatnák a sivatagi homokot..
Dr. Proktor
@Maccska: Nem arra gondoltam amire te, de sejtettem hogy te arra gondolsz!
Az autók kinetikai mozgáskészségéhez szükséges fosszilis energia lehet hogy kevesebb mint az elektromos autók akkumulátorának előállításához és mozgatásához szükséges szintén többségében fosszilis energia...
verőce21
Az autózás jövője olyan elektromos autókban lesz, ahol az energiát műholdakról kapják az autók...! A megtermelt energiát napelem erőművekből lövik fel a műholdakra...

Nagyjából úgy kell elképzelni, mint ahogy a mobiltelefonok működnek most.., csak nem rádiófrekvenciás jeleket kapnak, hanem sugárzott energiát a járművek...! :)
(Lesznek előfizetéses és "domino csomagos" járművek...!) :)
csak úgy....
a konzervatív európa elutasítja a elektro autókat,föleg a kínaiakat ! - hiába adják olcsón ha pár év múlva a kutyának sem kell és csak horribilis összegekért veszik be a bontóba!
LászlKovács
@Pálinkás Pál: Igen, már kb. 40 évvel ezelőtt jelent meg egy hír, hogy az akkori veszprémi vegyipari egyetemen feltalálták a vízzel üzemelő autót-írt az akkori napilap róla. Azóta is kuss van, lehet hogy nem véletlen.
Sakk Matt
@verőce21: De jóó!
Az energia fel- és lelövés veszteségét pedig Miértszarosnak fizeted :D
Sakk Matt
@LászlKovács: Egy 18 évvel ezelőtti hírben is azt mondják, hogy több mint 20 éve fiókban van a találmány.
Én spec. nagyon gyenge magyarázatnak tartom a feltaláló érvelését, miszerint Magyarországon akarja tartani a találmányt.

infostart.hu/bulvar/2006/03/13/vizzel-mukodo-autot-talalt-fel-egy-magyar-elektromernok

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.