A Magyar Közlekedési Klub gyorsjelentése szerint szakmai érvekkel nem indokolható a gyorsvonati pótjegy bevezetése, rontja a vasút versenyképességét és ezzel a közúti közlekedés pozícióit javítja - írta a Magyar Nemzet.
A pótjegy bevezetésével a vasút gyakorlatilag burkolt áremelést hajt végre (elvileg május 15-től), megszűnik a nyugdíjasok ingyenes utazása is. A héten elején már több kormánypárti képviselő is jelezte, hogy nem ért egyet a döntéssel és azt szeretnék, ha a tanulók és a nyugdíjasok nem fizetnének pótjegyet.
A lap szerdai számában ismertetett elemzés szerint a felár mögött nincs valós többletszolgáltatás. Emellett számos gyorsvonat helyi funkciót is betölt, emiatt a regionális, elővárosi utazások aránytalanul drágulnak. Többek között azért is kifogásolják azt, mert diszkriminatív a nem bérlettel és kedvezménnyel utazókkal szemben.
A szervezet a pótdíj helyett új egységes elveken alapuló tarifarendszer kialakítását javasolja, amelyben a költségvetési célok mellett figyelembe veszik a piaci igényeket, az energia- és környezetgazdálkodási szempontokat és a társadalmi funkciókat is, illetve az igényt a közlekedési módok integrációjára.
19 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Komád a ...
Új hozzászólás