Orbán Viktor nyílt levelet írt a Mazsihisz vezetőinek a német megszállás készülő emlékművéről. A kormányfő békülékeny hangot üt meg, ugyanakkor az ellenzők szerinte napi politikai spekulációvá silányítják az áldozatok előtti főhajtást. Orbán szerint a döntésükön nincs mit magyarázni. Közben az V. kerületi önkormányzat megadta az építkezéshez szükséges tulajdonosi hozzájárulást.

Az áldozatok sorsa mellett nem lehet főhajtás nélkül elmenni, ez emberség és nem politikai nézetek vagy pártállás kérdése – fogalmazott Orbán Viktor miniszterelnök a budapesti Szabadság térre tervezett emlékművel kapcsolatban a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) vezetőinek írt szerdai válaszlevelében.

Közben az V. kerületi önkormányzat megadta a tulajdonosi hozzájárulást az emlékműhöz szerdai rendkívüli testületi ülésén. A hozzájárulást 11 igen szavazattal, 3 nem voks ellenében adta meg a képviselő-testület; a döntéssel kapcsolatban a nyilvános ülésen több civil résztvevő nemtetszésének adott hangot.

Orbán: A német emlékmű nem igényel magyarázatot

Az ülésen Rogán Antal fideszes polgármester elmondta: az emlékmű Magyarország szuverenitása megszűnésének pillanatát örökíti meg, és minden meggyilkolt, elhurcolt, meggyalázott embernek emléket állít, a több százezer holokausztáldozatnak és több tízezer más áldozatnak is. A szocialista Pásztor Tibor viszont méltatlannak és cinikusnak nevezte az emlékmű létrehozását, és kifogásolta, hogy a zsidóknak nincs állami emlékművük.

Orbán Viktor Heisler András elnöknek és Zoltai Gusztáv ügyvezető igazgatónak címezte a témában írt nyílt levelét, amelyet Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetője hozott nyilvánosságra.

A kormányfő jelzi, hogy a Mazsihisz-vezetők január 20-án kelt levelét megkapta. Egyúttal – hivatkozva arra, hogy a sokat szenvedett magyarországi zsidó közösség sorsát kormánya mindig is szívén viselte – köszönetét fejezi ki, amiért kérdéseikkel nyíltan és közvetlenül fordultak hozzá.Orbán Viktor tudatta: a levél elolvasása után megerősödött benne az a meggyőződés, hogy "a jövőben is közösen dolgozhatunk azért, hogy Magyarországon a kölcsönös tisztelet, egymás megértése és hazánk közösségeinek együttműködése tovább erősödjék". Ebbe a sorba illeszkedik a német megszállás áldozatai előtt tisztelgő emlékmű is – tette hozzá.

"Meggyőződésem, hogy az áldozatok iránti tisztelet nem engedi meg, hogy a bebörtönzöttek, elhurcoltak, meggyilkoltak sorsa mellett főhajtás és szó nélkül elmenjünk" – fogalmazott válaszlevelében Orbán Viktor, aki szerint "márpedig a veszteség rettenetes volt".

"E tekintetben Magyarország Alaptörvénye egyértelműen és szilárdan foglal állást. Alig hinném, hogy az áldozatok emléke felé tett főhajtás bármilyen magyarázatot igényel. Ez emberség és nem politikai nézetek vagy pártállás kérdése." Orbán szerint vannak, akik az áldozatok emlékezetét, az előttük tisztelgő emlékművet napi politikai spekulációkká akarják silányítani, de ezeket a kísérleteket határozottan vissza fogják utasítani.

"Remélem, hogy hazánk német megszállásának 70. évfordulója jó alkalom arra, hogy az Önök közösségének veszteségeit elismerő, fájdalmukban osztozó, jóakaratú emberek fontos és közös lépést tegyenek a tisztelet kultúrájának irányába" – zárta a Mazsihisz vezetőinek címzett sorait Orbán Viktor.

72 hozzászólásarrow_drop_down_circle

A Tündik bündije
Alapvetően nem volna ezzel az egésszel bajom, de van kifogásom. Mégpedig az, hogy mi fantáziát látnak abban egyesek, hogy létrehozzanak egy olyan kompozíciót, amiről így első blikkre (és tényleg nem a poén kedvéért) a csirkére vadászó vércse ugrik be.
Mi szükség van egy ötlettelen, barokkosan unalmas és semmitmondó kompozícióra? Pont olyan szocreál "izé" mint amiket Kádár alatt toltak be az egyhangú panelházak közé. Pedig rendkívül megkapó emlékműveket lehet állítani valaminek akkor is, ha nincs benne szobor.
Na és persze ez a kő meg márvány mánia, tisztára mint az ókorban. Komolyan, nézzünk már szét Japántól Dél-Afrikán át az USA-ig; annyi minden más anyagot lehet igen ötletesen használni. (Üveg és fém, például). De mondok durvábbat; megfelelő pontokon elhelyezett hangulatvilágítással, növényzettel, sőt vízzel (igen, folyó vagy állóvízzel az emlékhely egy bizonyos pontján - lásd az Új Nemzeti Színház előtti tér) is remek hatásokat lehet elérni anélkül, hogy az emlékmű mondanivalóját és/vagy létjogosultságát komolytalanná tennénk.
Fel sem teszem a költői kérdést, miért nincs egyetlen, ilyen fantáziával megáldott művész sem, aki egy ilyet tervezne, mert tudom hogy van. Éppen csak nem akar lógni Kerényi pajtás pöcsén...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
nemzeti_nyugdíjas
"Orbán: nincs mit magyarázni"
És punk-tum. Ez a demokrácia fidesz módra!
nemzeti_nyugdíjas
Remélem sok embert meggyőzött a magyarázat, és tudja hová kell tenni az ikszet április 6.-án.
magyarbakancs
A Nemzeti szarakodás kormányának mindig az a legfontosabb az országban ,hogy lakosait ,hogy lehetne össze ugrasztani egymással és meg osztani őket.
bencemacska
Mit magyarázna, mikor annyit ért a művészethez, mint kakas a harangöntéshez!
Gyerekkorában a könyvtárat a Kincses Kalendárium alkotta. (Bocs. az édesanyja - mint pártalkalmazott - biztos gyűjtötte a Lenin összest is!)
A Tündik bündije
Persze hogy nem igényel magyarázatot. Ők, akarják, azt' szevasz.
JAJMÁR
Hát, nem tudom, ha arra sétálok az unokámmal, és megkérdezi (mert megkérdezi), hogy mi ez? - Mit mondjak? Hogy semmi, csak egy giccs, ami nem érdemel magyarázatot? Vagy emlékmű egy 21.sz.-i eltévelyedésről?
tavaszi
67 éves vagyok. anyám-apám -nagyszüleim- keresztszüleim egybehangzóan mesélték. a németek hortit kihivták németországba ...és egy éjszak alatt elözönlötték az országot...megszálták a postát és az összes infrastruktúrát ...lefoglalták a vasuti kocsiktól kezdve keresztapám autóját is. és onnantól kuss volt a magyar hadsereg vezetésének. valóban nemkell magyarázni!!. aposomat bakaként beosztották a városom gettóját őrizni...próbált volna ellenállni...(de!! kaját csempészett stemberg Berci bácsinak ...akinél dolgozott évekig...és barátok voltak. és maradtak. ...)...szóval én a felmenőimnek hiszek..mert családomban nem volt hazudozás...és egyformán utáltuk a németet..és a ruszkikat is...pont ezek miatt igenis kell a főhajtás ...és ott leszek az emlékmű avatáson...az őseimre emlékezve. (próbált volna valaki anno széál ellen pisálni!!)...és a cocilizmus hajnalán szintén...úgy vitte az ávó mint a szart...HÁT EZÉRT KELL AZ EMLÉKMŰ...
tavaszi
@A Tündik bündije: ...tündi kérlek ne intézd el egy "szevasz"-szal ezt a témát. ez emberség kérdése. ...nem tartod furcsának ? hogy pont egy német lap hőbörög? akinek multjában megszületett a fasizmus...másik oldalon a kommunizmus. családom mind a két rendszertől kapott a pofájára ...pont emiatt lesz stilszerű, a szovjettel szemben ---a megszálló emlékmű.plasztikusan láthatja mindenki,hogy mekkora szemétség érte az országot mindkét hatalomtól...ugy demokratikusan.
JAJMÁR
@tavaszi: A fasizmus Olaszországból indult.
szöszmösz
@tavaszi: És meddig kell még a békés nyugodt emberi élet igenlése helyett bosszút harcot lihegni?. Gyermekeinknek a tanulságok levonása, a mindennapok élhetőbbé tétele, az építés a dolguk. Nem a németek szállták meg Magyarországot, hanem a nácik, és hiszem azt, hogy tőlük ugyanúgy szenvedtek a tisztességes német emberek, mint mi.
gabrella
Meg egyáltalán, miért kell ilyenekre szórni a pénzt? Műtét után felvágni a sebet?
SwordFish
Orbán megmondta a tutit !

A hatalomért rettegő balliberális politikai erők hisztériakeltése az egész, akiknek
semmi se szent, az 1944-es háború áldozatainak emléke sem, ebből is képesek
azt kihozni, hogy fasiszta a Fidesz, meg az Orbán! >:-I

Nácizás, fasisztázás minden szinten, egymillióval pörög a gyűlöletkeltő aljas
negatív kampány! >:-I

Mindent a baloldal hatalomra jutásáért ! >:-I

Aljas és undorító!
gabrella
A kormánynak inkább a nép életének a jobbá tétele a feladata, nem szobrok,terek átnevezése.
Legalábbis én azért szavazok, nem a pazarlásra.
szablyafűrész
Orbán Haupsstandartenfhüllencsführer megmondta, mi szeressük a zoroszokat de a kamerádokat imággyuk...
SwordFish
@bencemacska: Már mint mi melyik?

Hogy ki volt szerinted náci meg fasiszta előbb, vagy mi? Azt hiszed érdekel a
fröcsögésed?

NEM! >:-)
Csizmás Kond
@SwordFish: Aljas és undorító az, aki a háborúnak csak egyes áldozatait tartja érdemesnek a megemlékezésre. Senki nem jókedvéből háborúzott értbe itt a közembert, és mindenki aki szenvedett az áldozat.Szégyellje magát az aki különbséget tesz.
A Tündik bündije
@gabrella: De mivel az nem megy, marad az emlékműállítás.
A Tündik bündije
Alapvetően nem volna ezzel az egésszel bajom, de van kifogásom. Mégpedig az, hogy mi fantáziát látnak abban egyesek, hogy létrehozzanak egy olyan kompozíciót, amiről így első blikkre (és tényleg nem a poén kedvéért) a csirkére vadászó vércse ugrik be.
Mi szükség van egy ötlettelen, barokkosan unalmas és semmitmondó kompozícióra? Pont olyan szocreál "izé" mint amiket Kádár alatt toltak be az egyhangú panelházak közé. Pedig rendkívül megkapó emlékműveket lehet állítani valaminek akkor is, ha nincs benne szobor.
Na és persze ez a kő meg márvány mánia, tisztára mint az ókorban. Komolyan, nézzünk már szét Japántól Dél-Afrikán át az USA-ig; annyi minden más anyagot lehet igen ötletesen használni. (Üveg és fém, például). De mondok durvábbat; megfelelő pontokon elhelyezett hangulatvilágítással, növényzettel, sőt vízzel (igen, folyó vagy állóvízzel az emlékhely egy bizonyos pontján - lásd az Új Nemzeti Színház előtti tér) is remek hatásokat lehet elérni anélkül, hogy az emlékmű mondanivalóját és/vagy létjogosultságát komolytalanná tennénk.
Fel sem teszem a költői kérdést, miért nincs egyetlen, ilyen fantáziával megáldott művész sem, aki egy ilyet tervezne, mert tudom hogy van. Éppen csak nem akar lógni Kerényi pajtás pöcsén...
bencemacska
@SwordFish: Nem tévesztendő össze a mi és aki!
(Ne kiabálj, mert jön a stroke!)
JAJMÁR
@SwordFish: 19:19 Dehogy mondta meg a tutit, vagyis igen. Az ő szemszögéből. Mit gondolsz, ez a szobor miért osztja megint meg az embereket? Mi is itt vitatkozunk rajta.
Elárulom: azért, mert megosztóra van kitalálva. Márpedig az, aki a saját hazájában az embereket megosztja, elválasztja, egyiket a másik fölé emeli, nem éppen a demokrácia híve.
Ha ez a nagyon drága szobor, amit mi mindannyian fizetünk, azok is akik Orbán hívei, és azok is, akik nem, a főhajtás akkor az igazi, ha azt egy egész ország magáénak érzi és támogatni tudja.
Megint nem történt konszenzus, és ez itt a lényeg.
A másik dolog, hogy erről az emlékműről nekem nem a főhajtás jutott eszembe... először nem is gondoltam, hogy komoly.
Nil
HA a Mazsihisz ezek tán részt vesz az emlékév ünnepségein az őket fogja minősíteni.
A szobron tényleg nincs mit magyarázni -az egy dolog hogy ronda, az is egy dolog hogy minek állít emléket-lesz hol avatni a gárdát.
A baj ott van hogy már mindenki április hatodikát várja - és nem szólal fel ellene - ahogy a többi gazság ellen sem ami az elmúlt lassan négy évben történt. Mindez persze az Eu beleegyezésével
Halszem
Cuki, igazán fideszes emlékmű lesz.
Eddig tiltakoztak a zsidók is és a németek is!
A "jobbik" még nem! :-)
kkalman
Ez az emlékmű egy elmebeteg agyszüleménye egy nem normális országban. Normáliséknál nem állítanak emlékművet egy nemzeti tragédia kezdő napjának. Ha már emlékezni, emlékeztetni akarnak a sötét időkre, akkor annak a végére emlékeznek, annak az utolsó napjának állítanak emléket.
Hogy ilyen emlékmű volt már az országban? Úgy hívták, felszabadulási emlékmű. A rendszerváltás reggelén ezeket elbontották, ami megmaradt, abból "torzót" csináltak, és átkeresztelték. Ilyen "torzó" az eltávolított mellékalakok nélkül a budapesti Szabadságszobor.
Hogy a mellékalakok egy másik, ma divatból, kötelezően szidott kor emblematikus figurái voltak?
Igen, azok voltak a vörös katonák, akik felszabadították az országot a náci megszállás alól. Akkor véget ért egy sötét korszak az országban. Ennek volt emlékműve a Felszabadulás szobor. Sürgős volt megcsonkolni, átkeresztelni.
Most egy elmebetegnek eszébe jutott, hogy a náci megszállásnak állítson emléket. A hátam borsózik tőle. A gondolattól, hogy létrejöhet egy ilyen "alkotás", ami annak a "dicsőséges" időnek állít emléket, amikor a nácik megszállták az országot, hogy utána sok százezer honfitársunkat küldjék a halálba.
Ha valami, akkor ez igényel magyarázatot!
szaboria1
@tavaszi: Fura a gondolkodásod az ügyről. Amit leírtál az sem teljesen úgy volt. A mendemondákra alapozod a németek bejöttét. Ajánlom sokat olvass ne a mostani kiadásokból hanem ha tudsz már az 1934 től , hogy sokan megértsék a Horthy korszakot.
JAJMÁR
Ez jó írás, talán még érthetőbb lesz, mi is a probléma ezzel a szoborral
propeller.hu/itthon/2859969-szakvelemeny
Tekla
Akik velünk egyenlők szeretnének lenni ( persze csak kommunikáció szintjén) azok verik legjobban a nyálukat az emlékmű ellen. Mert nekik külön meg emlékezés , külön emlékmű ,külön eljárás kell. Mert másnak nincs vesztesége a háborúból , csak neki.
silber13
@JAJMÁR: Magyarázhatod ennek a szerencsétlennek, honnan edred a fasizmus, meg a kommunizmus, ez csak asaját dilis dolgait hajtogatja!:-))
silber13
@Tekla: Hogyan is van ez? " Akik velünk egyenlők szeretnének lenni ( persze csak kommunikáció szintjén)..." Kik azok a " velünk"?? Ja és csak kommunikáció szintjén..! Mégis, kik vagytok ti? Azt hiszem, tudom a ki nem mondott választ!
silber13
Ami meg acsúti mélynövésű harsogását illeti, mely szerint az emlékmű nem igényel magyarázatot, hát egy ilyen szánalmas fércmű létrehozását nem is lehet magyarázni!Ezért ne is erölködjön ez a málenykij Belizarovics.
bretagne
Nem szabad erőből politizálni. Ezek pedig mást sem tesznek. Ahol ekkora az ellenállás, gondolkozni kellene azon, hogy vajon mi az oka. Még az egyes jobboldali tv-ben is ellenzik, akkor miért is eröltetik???
silber13
@bretagne: Egyszerű: a dafke, a "majd mi megmutatjuk", a " mi vagyunk az urak" és más efféle beteg agyú gondolatok sora, meg a mérhetetlen cinikus egoizmusuk okozza.Persze, van még jelző!
gabrella
Az adófizetők is jobban örültek volna ha ezt a pénzt a rokkantak között osztották volna szét,akik megteremtették a jelen vezetés életkörülményeit.
bretagne
@silber13: Sajnos így van! Beteg az egész kormány ls a képviselői is. Nem tudom elképzelni, hogy nincs közöttük egyetlen karakán képviselő? (Úgy látszik, marad ez költői kérdés.)
nezelodo
"szöszmösz
@tavaszi: És meddig kell még a békés nyugodt emberi élet igenlése helyett bosszút harcot lihegni?. Gyermekeinknek a tanulságok levonása, a mindennapok élhetőbbé tétele, az építés a dolguk. Nem a németek szállták meg Magyarországot, hanem a nácik, és hiszem azt, hogy tőlük ugyanúgy szenvedtek a tisztességes német emberek, mint mi."

Nem kell sokáig keresgélni, miért a "német" és nem a "náci" megszállásra akarnak emlékezni. Nyugodt lehetsz, átszámolták, nem is egyszer mindkét variációban a mini náciainktól elorozható szavazatokat.
SwordFish
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
SwordFish
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
SwordFish
@bretagne: "ekkora az ellenállás" attól hogy hangosabbak vagytok mindenkinél, nem
ti vagytok a többség! >:-I
silber13
@tavaszi: Lehet utálkozni, lehet rühellni mindkét hatalmat, de azon is gondolkozz el, hogy a háborút nem az oroszok kezdték!
SwordFish
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
Csizmás Kond
@kkalman: Némi kiigazítás...
Emlékezni bármire szabad...
Mi esetünkben azért inkább a lerohanásra esett a megemlékezés időpontja mert az úgynevezett felszabadulás csak egy lánccsere volt .
Az emlékmű milyensége vitatható, azt majd az idő fogja eldönteni, hogy jó vagy rossz mármint kivitelezési szempontból.
A megemlékezést még azért is kell ilyen formán általánosítani, mert mostanig csak egy szűk réteg volt a haszonélvezője, de a szenvedés mindenkié volt.
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 09:36 Már nem lepődök meg, hogy megint nem érted a lényeget.
Újra: Senki nem vitatja az áldozatokra emlékezés fontosságát.
Kifizetünk mi, mind, Te is, Én is, 211mill.Ft-ot azért, hogy méltó emléket állítsunk a háború áldozatainak. Ez a mű, nem az!!! Lehet h@lyeségeket belemesélni, hogy majd az utókor... de ez inkább üzenet az utókornak a máról, mint emlékezés.

Ez az emlékmű nem állít méltó emléket minden áldozatnak, ami azért fontos, hogy soha ne felejtsük el, a HÁBORÚ, AZ ELLENSÉGESKEDÉS hova vezet!
Nem lehet "főhajtás" ez a szobor, mert a mondanivalója kétséges, némelyeket sértő, az összeállítás giccses... stb. nem a megbékélést segíti elő, hanem az ellenségeskedést.
szablyafűrész
@A Tündik bündije: A jobban teljesítésből befolyt milliárdokat nem lehet sokáig tartani, mert megpenészesednek ! Időnként ki kell osztani ezeket, na, ennek egyik módja - ami már nem fér bele a lopás fogalmába - a "teszünk-veszünk megrendelünk" pótcselekvés, hogy a csókos cimbik is jussanak egy kis föníciai találmányhoz és végre lecserélhessék másfél éves öreg autókat !
szablyafűrész
Amúgy a grafikáról az jut eszembe, hogy akár ez is lehetne a címe: " Lézer Akinek Semmije Sincs Az Annyit Is Ér János átkozza a fácánokat "
silber13
@SwordFish: Aranyos a stílusod Olyan tünci!:-)))) Hát figyu, te ebihalnak is silány! Kzeli hozzátartozóddal használd ezt a hangot! Remélem, eltángálnak érte!
silber13
@SwordFish: Leülhetsz ! Történelemből egyes! A stílusod pedig totálisan jellemző rád!
Csizmás Kond
@JAJMÁR: Szerinted hogyan kéne kinézzen...ha mér azt elmondtad hogy ez nem jó ?
Csizmás Kond
@JAJMÁR: Olvastam és úgy emlékszem véleményt is írtam...most viszont nincs ott na de mindegy ...az nem szakvélemény az csak egy blogíró véleménye.
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 11:49 Igen, egy blogíró véleménye, attól még vannak benne igazságok...

Itt nem messze, kb. 6 éve lebontották a posta épületét. Meghirdették, és ki is tettek egy "postaládát", ahova be lehetett dobni az amatőr terveket, hogy nézzen ki az új. Az iskolában a gyerekek is megrajzolták. Mivel ott lesz, ahol élnek, ezért "nekik" építették. Nem tudom végül is milyen terv alapján épült fel, de szép lett.

Ezt az emlékművet nyilvánosan meg kellett volna pályáztatni, a pályaműveket nyilvánosságra hozni, megszavaztatni és most nem silányulna politikai spekulációvá. Ennyi!

(Én a mindenféle szélsőséges ideológia pusztítására , és annak az áldozataira helyeztem volna a hangsúlyt, mert itt nem egyetlen ország az áldozat, hanem sok, és elsősorban bizonyos népcsoportok, és nem egyetlen nép a bűnös, hanem egy izmus követői.)
Csizmás Kond
@JAJMÁR: Sokmindent sokkal szebben emberségesebben meg lehetett volna csinálni...de mindig van valaki akinek épp az ellenkező az érdeke.
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 18:53 Ezt nagyon jól látod, egyet kell értenem veled :) Sajnos!
Csizmás Kond
@JAJMÁR: ...ez a sajnos elég baljóslatú...
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 18:58 Az a sajnos, hogy még egy ilyen emlékmű sem tudja mellőzni, vagy legalább háttérbe szorítani az "érdekkörök" igényeit.
gabrella
Az öngyilkos devizahiteleseknek is lesz majd szobor? Sok szobrot lehet állítani, ha van rá pénz.
Csizmás Kond
@JAJMÁR: akkor bocsi...egyébre gondoltam...:)
JAJMÁR
@gabrella: 19:01 Ezek képesek, és állítanak egyet a Gyurcsánynak :)
kukac50
Azért kaptak sokan pár száz forintos nyugdíjemelést mert erre kell a pénz.
Aljas Náci propaganda.
keresztapa
A lényeg az, hogy nem csak a zsidó áldozatokra való emlékezés van, hanem az ország háborús szenvedéseire, áldozataira, az ország megszállására,amikor az ország függetlenségét elvesztette.
Vége a Magyar történelem hamisításnak, az igazság felszínre tört!
szablyafűrész
A nagy lószerszámot !

Azért kell ez a "mi a faxom " szoborba öntve, hogy a jobbikosoknak is legyen hol koszorúzni !

A hazatérés temploma után lehet építeni a külföldre távozás templomát is !
keresztapa
@szablyafűrész: Az idegen lelkűség, soha nem fog nemzeti lenni, mert az a nemzethez való tartozás, kötődés, hiányát születésétől fogva nélkülözi. Érzelmileg magas fokon károsult, embertelen érzésekkel telített!
keresztapa
Az ország vezetését nem érdekelheti, hogy mit mondanak az izmusok, a MAZSIHISZ. Minket az érdekel, hogy mit tesznek, és mit akarnak a magyarok... A szélsőséges ellenzék, tömörülés, összefogás, a legjobban gyűlölködők, most kiabálnak, hogy őket gyűlölik. Pedig akiket ők, szélsőségesnek tartanak (jobbik) neveznek, azok semmi mást nem akarnak, csak egyenlőséget és igazságot. Az igazság sokszor fáj - lerombolja az ember elképzelt vágyait!
szablyafűrész
@keresztapa: Nekem meg marhára nem fekszik az üres nemzetizési hamis lozung !
Leszarom továbbá az über-mély magyar turul meséket, a hamis hun hősöket és az összes olyan lószart, ami csak arra jó, hogy hülyítse a gyengébb képességűeket és felkészületleneket !
A Vona-banda is ezért nem népszerű nálam !
keresztapa
@szablyafűrész: Megtette azt, amiért létrehozták az izmusokat, kitörölték az agyakból ami nem a szocializmus érdekszféráját hirdette,
ami nemzeti. Hamisított történelem, hazugságok tömkelege jelenik meg, annak érdekében, hogy a bűnösségi érzet, emelkedjen felül, a nemzeti érzelmeken. A zsidó szövetség akarata teljesüljön, ő diktálja az országvezetésének milyen szobor, alkotás, emlékmű lehet köztereinken, és ajvékolnak ha nekik nem tetszik. Mint ha ők lennének a többség. Hol ott még az államalapító 13 kisebbségben sem vannak jegyezve! A nemzet utálatát sikerül nekik kivívni, és az utálat, a nem kívánt jelenlétüket egyre fokozza!
szablyafűrész
@keresztapa: Ez a kurucinfós mese sem kell ! A nemzeti önbecsülés nem attól az, ami, hogy ha kell - ha nem, de állandóan minden lószarra ezt hallod. Ami a zsidókat illeti, egyelőre még nem ők vonatoztatták meg a nemzetet "túlélő túrára" !
keresztapa
@szablyafűrész: Igazad van, csak a zsidók azok akik nem tartoznak az államalapító 13 nemzeti kisebbséghez, csak mint az országba akit az ország jóhiszeműen befogadott menekültek voltak, akik visszaélnek az ország jóhiszeműségével, és diktálnak olyat amit nem tehetnek meg a többséggel szemben!
karma1
Ha meg Orban is "nemet emlekmu"-kent emlegeti ezt a siralmas egyuttest (szerintem karon varjut), akkor ezzel az erovel vissza lehetne allitani az Osztyapenko szobrot is, mert az is a haborura emlekeztet, az legalabb az artatlanul kivegzett parlamenterekrol szol...:-(((
silber13
@keresztapa: És álltanak azok a vérmagyxar illetékesek a kassai bombázás áldozatainak is emlékművet?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.