A nagy nemzetközi vállalatokkal kötött stratégiai megállapodások jelentősen növelik a magyar exportot és ezen keresztül a teljes magyar nemzetgazdasági teljesítményt – jelentette ki a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkára hétfőn Zalaszentgróton.

Szijjártó a multikat dicsérte

Szijjártó Péter a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. palackozóüzemében az ásványvízexport elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a kormány eddig 38 stratégiai megállapodást kötött többségében nemzetközi vállalatokkal. Ezek a cégek azóta 650 milliárd forintnyi beruházást hajtottak végre és 5500 új munkahelyet hoztak létre Magyarországon.

A Coca-Cola új, Horvátországba induló ásványvízexportjával kapcsolatban azt mondta: ezzel megduplázódik az eddigi teljes magyarországi ásványvízkivitel.

A miniszterelnökségi államtitkár felidézte, hogy a világgazdasági válság az országok és a nemzetközi vállalatok részéről is új stratégiát követelt, és Magyarország 2010-ben azt az utat választotta, hogy megteszi a szükséges változtatásokat. Hogy a válság után erősebbek legyünk, "bátor döntések kellettek, amiket kétségtelenül konfliktusok öveztek", de mára el lehet mondani, hogy ez egy sikeres választás volt – mondta.

Az erős termelő szektorral rendelkező országok nagyobb eséllyel lesznek erősebbek a válság után, ezért határozta el a kormány, hogy Magyarország legyen Európa termelési központja, ebből az elhatározásból vezethető vissza minden olyan fontos döntés, ami az elmúlt három és fél évben született. Ezek közé tartozik az adórendszer, a felsőoktatási és szakképzési rendszer vagy a munkajogi szabályok átalakítása – részletezte a politikus.

Hozzátette: a stratégiai célok eléréshez stratégai megállapodásokra volt szükség, az elsőt 2012-ben éppen a Coca-Colával kötötte meg a magyar kormány. Mindezzel az volt a cél, hogy a nagy nemzetközi vállalatok magyarországi érdekeltségei a cégcsoportjukon belül is versenyelőnyhöz jussanak, illetve növeljék a magyar beszállítói arányt.

Szjjártó Péter úgy fogalmazott: "a magyar nemzetgazdaság lelkét a kis- és közepes vállalkozások adják", de az ő sikerük döntően attól függ, hogy be tudnak-e kapcsolódni egy nemzetközi vállalat beszállítói láncába.

A zalaszentgróti ásványvízexportot azért is nevezte jelentősnek, mert a 28 országban jelenlévő Coca-Cola HBC cégcsoportjában a magyar vállalat a legjelentősebb gyártóközpont és a legnagyobb európai exportőr. A cég a 2011-es 8 milliárd után tavaly már 20 milliárd forintos exportbevételt ért el.

A politikus elmondta: a Coca-Cola eddig 110 milliárd forintot ruházott be Magyarországon, és jelenleg 1250 embernek ad közvetlenül munkát. A kormánnyal kötött megállapodásnak megfelelően folyamatosan növeli a magyar beszállítói arányt. Ma már kizárólag magyar almából készült gyümölcsleveket állít elő, a hazai gazdáktól évente 7,5 ezer tonna almát vásárol, és az egyéb alapanyagok kétharmada is magyar beszállítóktól származik.

A Coca-Cola "a magyar-amerikai gazdasági együttműködés újabb sikere" is. Ezzel az amerikai befektetések összértéke elérte a 9 milliárd dollárt, és a kereskedelmi forgalom egy év alatt 19,6 százalékkal nőtt úgy, hogy a magyar export 25 százalékkal növekedett az Egyesült Államok irányába – hívta fel a figyelmet Szijjártó Péter.

Nikos Kalaitzidakis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezetője arról beszélt: a társaság célja, hogy Közép-Európa első számú gyártóközpontja legyen Magyarországon, ehhez pedig egy újabb lépés az ásványvízexport elindítása.

A Bistra néven Zalaszentgróton palackozott vizeket Horvátországba szállítják, ahol ezen a néven már eddig is forgalmaztak ásványvizet. Terveik szerint idén 10 millió litert szállítanak a zalai városban 200 embert foglalkoztató üzemből.

A NaturAquát is palackozó üzemben 700 millió forintos kapacitásbővítő beruházást hajtottak végre, és ehhez 210 millió forintos európai uniós támogatást nyertek. A NaturAqua gyártását Zalaszentgróton 2002-ben indították el 12 milliárd forintos befektetéssel.

Az ügyvezető kitért arra is, hogy a magyarországi üdítőital-export 90 százalékát adta eddig a Coca-Cola 20 milliárd forintos értékkel, és a cég az első 10 magyarországi élelmiszer-feldolgozó társaság közé tartozik.

37 hozzászólásarrow_drop_down_circle

F_Viktor
Juj, Szájtátó elvtárs, biztos vagy benne, hogy a trolljaitok követni tudják propeller mozgásaitokat?:-)
Magyarázat nincs számukra, hogy két hete még miért voltak a nemzet ellenségei a multik, mára pedig a magyar nemzetgazdaság mozgató rugójává váltak? :-)
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
F_Viktor
@joopapa: A kormány felhatalmazta a bankokat, hogy az ügyfelekre hárítsák a tranzakciós illetéket (ugyanezt megengedték a kommunikációs cégeknek is), ellenkező esetben a bedőlt gazdaság miatt már bukott volna a kurmány:
Íme:
"Augusztus 1-jétől megváltozott a pénzügyi szervezetekre kivetett tranzakciós illeték mértéke, amelynek áthárítása révén a szerződésekben kikötött díjak, költségek mértéke emelkedhet - hívja fel a figyelmet a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF).

Az illetéket a pénzügyi szervezetek kötelesek megfizetni, lehetőségük van azonban arra, hogy azt - a szigorú törvényi feltételek betartása mellett - díjaik, költségeik emelésével az ügyfelekkel szemben érvényesítsék, azaz a fogyasztókra terheljék át."

Látod, közleményükben az áll, hogy LEHETŐSÉGET adnak a bankoknak az illeték ügyfélre terhelésére!
Kár, hogy az ilyet nem kommunikálják éjjel és nappal a közszolgálati médiákban.
világlátó
Ásványvíz export Magyarországból Horvátországba. Ez lehet jó üzlet, csak éppen érthetetlen.Az valamivel érthetőbb, amikor svéd gleccservizet exportálnak Olaszországba, ahopnnan karsztvizet Svédországba. Hol itt az üzlet? Kérdezhetik sokan. Hát a szállítmányozásban.A Coca Cola Magyarországon is valami hasonló trükkben érdekelt. Egyszer majd kiderül. Az is elgondolkodtató, miért nem államosítjuk ezt a céget. Ettől simább üzlet nincs is a világon. Ettől már csak a horvátországi " mediterrán kő import " a jobb, de még ezt is lepipálja holnap az Adria víz importja és itthon értékesítése a medencetulajdonosoknak. Azután a mediterrán levegő importja és hazai értékesítése következhet. Lehet, az ásványvíz export is kipukkad egyszer, mert nincs ennyi iható ásványvíz alattunk. De ha van, akkor súlyos bűncselekmény volt eladni a kitermelést és a forgalmazást a Coca Colának.
Desischado
Hazudnak éjjel, hazudnak nappal álmukban, ezek meg sem bírnak hazugság nélkül lenni! Egyszer ellenségek a multik, meg az oroszok, de mikor zsíros harács van kilátásban, akkor menten testvéreink! Ugye, petike? Undormány, mocskos bagázs!
aremy
@karaj: tettszik a név választásod

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.