Az ukrán maffia tízezrével osztja a magyar állampolgárságot – írja az Index tényfeltáró riportjában.

Az utóbbi években számtalan ukrán és orosz szerzett magyar állampolgárságot csalással – kezdi riportját a hírportál. Korrupt magyar hivatalnokok és a csalásban segédkező dílerek juttatták hozzá őket – sok esetben ukrán vagy orosz maffiózókat – ahhoz a lehetőséghez, hogy EU-s útlevéllel szabadon járhassanak a világban.

A 2010-es kettős állampolgárság elfogadásával és gyors kihirdetésével kezdődött az ipari mennyiségű ukrán és orosz magyarrá válása. Ehhez csupán kettő dolgot kellett igazolni: az illető rendelkezzen magyar őssel, illetve beszéljen valamelyest magyarul.

Állampolgársági kérelem – másfél millió forinttól

"A kárpátaljaiak nehéz helyzetbe kerültek, mert Ukrajna lényegében tiltotta, később már büntette is a kettős állampolgárságot. Okkal félhettek, az országot pár évvel ezelőtt is nehéz lett volna európai jogállamnak tartani, szinte bármit megtehet bárkivel a hatalom, szóval érdemes volt óvatosabbnak lenni. Ezért sokan úgy próbálták beadni a kérelmüket, hogy nem kértek vízumot a beutazáshoz, hanem jó pénzért, szervezőkön keresztül a kész anyagot elküldték egy magyar településre, ahol a szervezők ismerősei személyes jelenlét nélkül beadták azokat magyarországi önkormányzatnál. Itt a szervezők megvették az önkormányzati vezetőket, akik cserébe a személyes jelenlét nélkül is igazolták a magyar tudást, aztán beküldték a központba. A magyar állampolgárságra váróknak legközelebb csak az eskütételre kellett 4-6 hónap múlva megjelenni" – írja le részletesen a csalás működését a portál.

Tízezrek szerezhettek csalással magyar állampolgárságot
Elérhető szolgáltatásként kínálják a magyar állampolgársághoz szükséges teljeskörű ügyintézését

Az Index informátora szerint – aki korábban állampolgárság dílerként tevékenykedett – volt olyan egy Kisvárda melletti faluban, ahova a polgármesternek egyszerre kettőszáz kérelmet vitt be, ő megszámolta, hogy mindegyikért megkapta-e az ezer eurót és húsz perc alatt – az aláírásával – keresett 60 millió forintot.

"Az árak nagyjából azonosak voltak a környéken, a hamis iratok tömkelege alapján sok falusi, kisvárosi hivatalnok keresett jól ezzel Szabolcsban és a Hajdúságban" – írja az Index, a korábbi csalásban részt vett személy elmondásai alapján.

Mivel elterjedt Oroszországban és Ukrajnában is annak a híre, hogy jelen sem kell lenni az állampolgársági kérelem beadásánál és néhány hamis irattal elintézhető, hogy bárkinek legyen egy ősi magyar rokona, óriási lett a kereslet: "A magyar felmenőkkel egyáltalán nem rendelkezőknek is elkezdték eladni az állampolgárságot. Ha volt pénzük, készítettek nekik hamis kárpátaljai magyar gyökereket, és azokat is beadogatták, ahol lehetett jelenlét nélkül. Az ügyesebbek magyar ügyvédi irodákat vontak be, hogy hitelesebb legyen a csalás" – vázolja az üzlet kicsúcsosodását a lap.

Szalai Bálint, a cikk írója megkérdezte az Alkotmányvédelmi Hivatalt, hogy hány hamis beadvánnyal találkoztak, de nem válaszoltak semmilyen formában az újságírói kérdésre.

89 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Macskaszem
Nem ma derült ez ki, de sajnos így van.
"Ukrajnából naponta százan, olykor több százan is jönnek a magyar állampolgárságért, az idősek egyúttal a magyar nyugdíjat is igénylik. A határ mentén élők elmondása szerint: " Itt csak jönnek és jönnek az ukránok de már a kismamák is, az ingyen orvosi kezelésekre. De, nem csak a magyar-ukrán, hanem az orosz-ukrán kismamák is!
És bizony való igaz, mind a 45,6 millió (!) ukrán lakosnak jár az ingyen magyar egészségügyi ellátás a mai napig érvényben lévő 1962. 12. 20-án aláírt magyar-szovjet államközi szociális szerződés alapján. Végül is gazdag ország a miénk!
Ez a téma a határ menti településeken már régóta közszájon forog. Miért is ne kérnék a jó magyar nyugdíjat, ha ez a határon túliknak garantáltan jár? Ráadásul az itteni nyugdíj három-négyszer annyi, mint az ukránoké."
"És ezzel még koránt sincs vége az osztogatásnak! Rengeteg ingyenes juttatást adunk az ukránoknak, mindenféle szociális ellátásokat, úgy mint ingyenes egészségügyi ellátás, kedvezményes árú gyógyszerek, gyógyászati segédeszközökstb.
Hogy ez megvalósulhasson, az ellátórendszerből válogatás nélkül dobálják ki a súlyos betegeket, akiknek kb. 30 százaléka egyetlen fillér ellátás nélkül marad. "

Teljes cikk: www.pestmegyei-hirhatar.hu/hir/ukran-nyugdijasok-tomegesen-lepik-at-a-magyar-hatart
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Macskaszem
Nem ma derült ez ki, de sajnos így van.
"Ukrajnából naponta százan, olykor több százan is jönnek a magyar állampolgárságért, az idősek egyúttal a magyar nyugdíjat is igénylik. A határ mentén élők elmondása szerint: " Itt csak jönnek és jönnek az ukránok de már a kismamák is, az ingyen orvosi kezelésekre. De, nem csak a magyar-ukrán, hanem az orosz-ukrán kismamák is!
És bizony való igaz, mind a 45,6 millió (!) ukrán lakosnak jár az ingyen magyar egészségügyi ellátás a mai napig érvényben lévő 1962. 12. 20-án aláírt magyar-szovjet államközi szociális szerződés alapján. Végül is gazdag ország a miénk!
Ez a téma a határ menti településeken már régóta közszájon forog. Miért is ne kérnék a jó magyar nyugdíjat, ha ez a határon túliknak garantáltan jár? Ráadásul az itteni nyugdíj három-négyszer annyi, mint az ukránoké."
"És ezzel még koránt sincs vége az osztogatásnak! Rengeteg ingyenes juttatást adunk az ukránoknak, mindenféle szociális ellátásokat, úgy mint ingyenes egészségügyi ellátás, kedvezményes árú gyógyszerek, gyógyászati segédeszközökstb.
Hogy ez megvalósulhasson, az ellátórendszerből válogatás nélkül dobálják ki a súlyos betegeket, akiknek kb. 30 százaléka egyetlen fillér ellátás nélkül marad. "

Teljes cikk: www.pestmegyei-hirhatar.hu/hir/ukran-nyugdijasok-tomegesen-lepik-at-a-magyar-hatart
magyarbakancs
Kelet a kettős állampolgárság nem.
Most iszod a levét.
Nagy Fideszes melldöngetős hazafiak.
Hogy oldod meg ezt?
Mindig átesünk a ló túloldalára.
Toby
Ez a gengszterisztán egy trágyadomb, ahol Orbánc a kakas...
Yoda69
Ezt is a csuti tahonak kosoznhetjuk. O tette lehetove hogy penzert adjak a magyar allampolgarsagot. Kivancsi vagyok ebbol mennyit kaszal a zsirdiszno?
lópicigáspár
Kíváncsi vagyok meddig engedik, hisz a hatalom nem tűri a konkurenciát!
soljanka
@lópicigáspár: Ez a mutyisznak nem konkurencia, hiszen a rá adott szavazotokkal választást lehetett nyerni, amivel pedig sokszorosát lehet lenyúlni annak, ami az állampolgársági maffiával szerezhető.
Szóval az ukrán maffia segíti a mutyisz maffiát. :)
Bár mintha előfordult volna a történelem során maffiák közti háború.
bencemacska
De Ukrajnában nincs is kettős állampolgárság. Ha felveszi a magyart, elveszti az ukránt, és huss már ki is toloncolható!
Mindjárt nőni fog M.o lakossága, nincs szükség itt a születésszám növelésére!!!
tjp
@Macskaszem: Ezt a rémhírkeltő cikket párszor már elsütötték a magyar médiában. Az orvosnál érvényes TAJ szám nélkül nem látnak el ingyen, de lehet, hogy sehogy sem. Próbáld meg. Honnan lenne az ukránoknak érvényes TAJ száma. Gondolkozz el ezen egy kicsit.
bencemacska
@tjp: Mióta van Ukrajnában kettős állampolgárság? El vagyok maradva az ukrán törvények változása terén?
human
Eladó a magyarság, igaz fideszesek? Ez is rohadtul belefér a nagy nemzeti identitásotokba. Képmutató banda.
Vasárnapiiskolás
@szaboria1: És vigyen magával még egy embert,bár ember nem áll vele szóba...:)
JAJMÁR
Így értéktelenedik el a magyar nemzet. Aprópénzre váltva. Minden eladó, kiárusítható, a magyarság is.
Nagyon remélem, hogy ez rémhír, jó lenne megnyugtató bizonyíték erre!
lajospapa
Ez nemzetgyarapítás! Imént jelent meg a hír, hogy már ötszázezret meghaladta a magyar állampolgárságot kapott testvéreink száma. Az, hogy egy kis csalás is belefér, az csak hab a tortán. Ha maffiózó is bekerült, legalább elviszi a világba magyar útlevéllel a jó hírünket. Semjén mondta, hogy a cél (nem a csillagos ég, hanem) az egymillió külhoni állampolgár. Ha ebből százezer jól szavaz, nemhogy kétharmad, hanem hatötöd is meglehet. Ami több mint elég. És Magyarországot " a poklok kapui sem fogják megállítani"
/ na z szép monat volt , nem én találtam ki/
csip-csop
@Macskaszem: sajnos ez igy van, ahogy irtad! de ez is csak a magyaroknàl lètezik, mert nyugatra nem mennek àllampolgàrsàgèrt, ès nem is tartozkodhatnak sokàig, ha nincs munkahelyuk. Persze nyugatra is mennek a kismamàk, de csak azèrt, hogy a gyerek megkapja az àllampolgàrsàgot, de most azon gondolkodnak a parlamentbe (nyugaton) hogy leàllitsàk ezeket a szulni jonni noket. Most egyenlore ugynèzki a helyzet, hogy ha szulnek is (ingyen) nemkapjàk meg azonnal az àllampolgàrsàgot a gyerekek.
sentinel216
"... Kormányzati prioritás, hogy 2018-ra egymillióan szerezhessék meg a magyar állampolgárságot, és élhessenek az ezzel együtt járó joggal – jelentette ki a Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkára kedden Szentendrén, a 26. Kárpát-medencei Főiskolás Táborban. ..."
...és az ezzel járó felelősség hol marad?
sentinel216
tjp
"Az orvosnál érvényes TAJ szám nélkül nem látnak el ingyen, de lehet, hogy sehogy sem. Próbáld meg. Honnan lenne az ukránoknak érvényes TAJ száma."

Ha igazolja, hogy "újmagyar" állampolgár, el fogják látni TAJ szám nélkül is. Melyik kórházi adminisztrátor merne szembeszállni a köpcös cár akaratával?
kkalman
Ezek a tízezrek választáskor hűségük, hálájuk jeléül Orbánra szavaznak.
Desischado
Ha ez igaz, akkor sohasem szabadulunk meg orbántól és a bandájától! Erre van pénz?! De jól állunk, hogy mindenféle jött-ment megkapja az állampolgárságot, a valódi állampolgárok meg fel is fordulhatnak! Rohadékok!!!
gödörben
@Macskaszem: Hogy ez megvalósulhasson, az ellátórendszerből válogatás nélkül dobálják ki a súlyos betegeket, akiknek kb. 30 százaléka egyetlen fillér ellátás nélkül marad. " Akik valószínűleg a munkáséveik alatt itt fizették a járulékokat szemben a külföldiekkel.
Mi hova mehetünk jobb ellátásért, jobb munkáért, bérért, nyugdíjért???
Yoda69
Ennek sulyos kovetkezmenyei lesznek ha az orban-kurmany nem tesz valamit.
Az is elkepzelheto hogy ujra eleptbe leptetik a Shengeni vizumot Magyarorszaggal szemben, a tobbi Unios orszagba. Ide vezethet a taho szabadsagharca. Legvegso esetben a tagsagunkat is felfuggeszthetik, aminek persze nagyon orulne ez a baromallat.
human
@JAJMÁR: Lehet, hogy rémhír, de hogy magyarságot lehet venni, azt a fidesz vezette be. Most mondjam azt, amit egy fideszes mondana, ha szocik tették volna? Idegen hatalmak kedvéért tették lehetővé a magyarság megvásárlását. Ha igaz a hír, akkor bűnözőket importálunk Magyarországra és rajtunk keresztül Euópába. Ebben is jobban teljesítünk.
bakegya
@gödörben:így van és ezt működtetik-pontosabban a részletekre már nem is reagálnak -csakk a szófosóikat lökik előre a manipulatív politikai értékkovácsoló propaganda tartalmaikkal amire egyenesen orbánkutyagumi,vagy a leosztott lézer-és ragadós tóni,navra csiscka,kövér szómakazal-és lehetne sorolni a fő ügyész-alkotmánybíráig az egész náppártos fityissdrogban sétálgató narancsligetetes álompolgárokat.
Yoda69
@human: Ez igy igaz. Az sem kizart hogy van kozottuk un. alvoterrorista, aki csak a parancsra var hogy felebredjen es vegrehajtsa az akciot. Szerintem nagyon nagy a kockazat amit a fideSS igy bevallalt, es a legrosszabb hogy ez meg el sem jut a tudatukig.
bakegya
Az egészségbiztosítását minden magyar állampolgárnak fölszámolta és kiiktatta törvényileg orbán viccktor a kétharmada által a magyar jogból.Az összes járulék az adóhivatal kaszálja és azt a fityiss kurmány tünteti el.
Biztosítása csakkk annak van aki külön köt-és fizeti be sárgacsekken.
Nagyon sok munka nélküli fiatal után ezt a terhet is számtalan ,pl nyugdíjas szülő is viseli,ha nem akarja ellátás nélkül hagyni a felnőtt korú gyermekét.
Mocskos húzás volt vicctor amit eddig produkáltál!!!
nezelodo
Van valaki aki elhiszi, hogy erről nem tudtak az illetékes hatóságok? Tudniuk kellett, hiszen az "elsöprő" önkormányzati választások kedvezményezettjei gyűjtötték tömegesen az állampolgársági kérelmeket, és mellékesen kerestek vele néhány millát euróban, amit aztán a két főmaffiózó megfialtatott nekik ráadásként a forintbedöntéssel.
JAJMÁR
Eszméletlen gátlástalanság. A magyarság hírnevének, tisztességének bemocskolása lenne ez, ezért remélem, hogy rémhír. Mert ha nem, és eltűri a nép, akkor megszűntünk létezni.
mate03
@magyarbakancs: Ne haragudj!De ezen te még csodálkozol?
Yoda69
@nezelodo: Olyan nincs hogy nem tudtak rola, hiszen ok adjak ki az utlevelet, aminek eredetinek kell lennie. Az utlevelenek 2 feltetele van:
1/ igazolas a magyar eredetrol (nos ezt a legkonyebb hamisitani, mert hoznak ilyen 40-50 eves papirokat, ki tudja megmondani hogy igaz vagy hamis)
2/ magyar nyelvtudas. Na ezzel mar bajban lehettek a ruszkik, meg az ukranok, de ugy halottam hogy a gazdagabbak dubloroket alkalmaztak, akik helyettuk mentek be vizsgazni, plusz meg meg is fizettek a fideSSes malemukokat.

Szoval a fideSS a velejeig korrupt es saros az ugyben, de a legrosszabb hogy Magyarorszag nemzetkozi hirnevet sulyosan fogja csorbitani az ugy, amikor a vilagsajto ezt felkapja. Mert hogy felkapja az tuttinger.
tjp
@sentinel216: Az orvosnak kötelező ellenőriznie a TAJ szám érvényességét. Ha orvosnál jársz, az ambuláns lapon fel van vezetve percre pontosan a TAJ szám ellenőrzésének az ideje. Nem fogja ellátni az orvos a külföldit ingyen, ha nincs biztosított jogviszonya. Próbáld meg, menj be az orvoshoz és mondd, hogy nincs TAJ számod. A lányomnak megszűnt a munkaviszonya és nem fizette a TB felé a kötelező havi díjat. A háziorvosnál egy vény felírásánál a számítógép jelezte, hogy nincs biztosítva. Ennyi.
tjp
@tjp: Az igaz, hogy az ukrán alkotmány nem ismeri a kettős állampolgárság fogalmát, de az is benne van, hogy az ukrán állampolgárságától senkit nem lehet megfosztani. Kicsit furcsa helyzet, mert másikat nem ismeri el, de ha még is valaki más állampolgárságot vesz fel, akkor az ukrántól nem fosztható meg, tehát kettős állampolgárrá válik. Az alkotmányban viszont nem az van leírva, hogy nem lehet más állam állampolgárságát felvenni, hanem Ukrajnán belül nem lehet olyan terület, amely saját állampolgárságot vezet be. Ez amolyan joghézagnak tekinthető.
tjp
@bencemacska: Az igaz, hogy az ukrán alkotmány nem ismeri a kettős állampolgárság fogalmát, de az is benne van, hogy az ukrán állampolgárságától senkit nem lehet megfosztani. Kicsit furcsa helyzet, mert másikat nem ismeri el, de ha még is valaki más állampolgárságot vesz fel, akkor az ukrántól nem fosztható meg, tehát kettős állampolgárrá válik. Az alkotmányban viszont nem az van leírva, hogy nem lehet más állam állampolgárságát felvenni, hanem Ukrajnán belül nem lehet olyan terület, amely saját állampolgárságot vezet be. Ez amolyan joghézagnak tekinthető.
Senara
Vitatkoztok a TAJ számról , amit leírtatok az ránk érvényes ! Nekik ebben több joguk van , mint nekünk , miért kapnak nyugdíjat , mikor itt soha sem adóztak , miért kapnak ingyenes utazást , iskola támogatást és miért ne kapnának orvosi ellátást(?) (!)
bencemacska
@tjp: Utána néztem közben én is. Annyit tudtam megtalálni, hogy 2011 és '13 között finomítottak valamit, de rohadt nagy joghézag maradt, meg bizonytalanság, mert sok minden nem határozott, hanem megengedő módban van fogalmazva.

A gyógykezelésre vonatkozóan : nem vonatkoznak rájuk a magyar törvények! Egyszerre jelennek meg orvosnál 10-15-en valamilyen papír kíséretében és sorban kezelik, őket. Arra a napra már helyi lakost nem is vállalnak!
Találkoztam olyan beteggel is, akivel befizettettek bizonyos összeget és utána kezelték a kórházban, vagy a klinikán. Neki ugyanúgy meg kellett várni a sorát, mint nekem. Volt olyan is, aki arra panaszkodott, hogy már negyedszer van ott, és még mindig nem kapott időpontot, hogy mikor jöhet a beteg, pedig már régen befizetett.

A közlekedési eszközön (pl.HÉV) ugyanúgy valamilyen papír felmutatásával jegy nélkül utaznak!
tjp
@bencemacska: Azt írod, hogy fizettek, akkor hol a probléma. Anyagi ellenszolgáltatásért bárhol ellátnak. Lehet fizetni a TB-t, ha van magyarországi lakcímed. Ha valamilyen alapítványon keresztül gyógykezelték őket, akkor megint csak nincs probléma. Hangulatkeltésre nagyon jó ez a cikk.
Hellcat
Semjén! Ez volt az egyetlen dolog amit rád bíztak nem? Azonnal le kéne mondanod mert kudarcot vallottál.
bencemacska
@tjp: Anyagi ellenszolgáltatásért nem kezelhetnek a szakorvosi rendelőben, az ott nem megengedett.
Alapítványi stb alapon nem tudom mit szabad , és mit nem.
De akit aznap a külföldiek miatt nem láttak el a szakrendelőben (pedig minden vizsgálaton letette a dr úrnál szokásos tarifát), éjjel elvitte a mentő a sürgősségire, ahol ellátták.
Következő nap a magánorvos bevitte a kórházba és megműtötte (természetesen csekkel fizetve, nem zsebbe!). Ott találkoztam olyannal, aki fizette a műtéti és ellátási költségeket, és nem kezelték külföldiként, hanem ugyanúgy, mint minden fizetőst, attól függetlenül, hol lakik.

Két külön esetről beszéltem, két külön eljárásról. Közös bennük az, hogy egyiknek sincs M.o-i lakhelye!
tivoli
@bencemacska: ma, 17:21
Elvileg a szabad kapacitást bármikor fordíthatják fizetős páciensekre, függetlenül az állampolgárságtól. Annak muzsikálnak aki fizet.
De hangsúlyozom, SZABAD KAPACITÁST!
bencemacska
@Hellcat: Telefonon nyilatkozott a Kárpátaljai Magyarok Kulturális Szövetségének volt elnöke a megbeszéljük műsorban 17 óra körüli időben!
Éjfél után ismétlik! Javaslom meghallgatni!
Yoda69
@bencemacska: En is hallgattam. A lenyege hogy a Karpataljan elo magyarok akik folyamodtak a magyar allampolgarsagert tomegesen talalkoztak ukran es orosz anyanyelvuekkel a hivatalban es egy szot sem beszeltek magyarul. Es ez ment tobb honapon keresztul. Szoval a tizezres szam talan nem is fedezi valosagot. Lehet hogy sokkal tobben szereztek illegalisan magyar allampolgarsagot. Szerintem ezt az Unio illetekes szerveinek kellene vizsgalni mert rendkivult sulyos ugyrol van szo.
bencemacska
@Yoda69: Én az egész többes állampolgársággal kapcsolatban nagyon hadilábon állok. Nem értem, hogy most vannak emberek, akik kétszer háromszor szerepelnek az EU nyilvántartásában. Szerepelnek pl. Románia létszámában és Magyarország létszámában is?
Maga az alaptétel már magában foglalja az összes visszaélési lehetőséget!
bencemacska
@tivoli: Szabad kapacitás a rendelőintézetben? 3 hónapos várakozási listával?

Tudtommal az Uzsokiban működik, amire te gondolsz. Bárki igénybe veheti (ha van hely),az OEP finanszírozás duplájáért.
A kórház az "emúttban" totál felújítva, átépítve, kibővítve, echte Fidesz vezetéssel működik!
tivoli
@bencemacska: Bizony. Mert időben beleférne akár 30 beteget ellátni, de csak 15-öt finanszíroz az oep, akkor van 15 üres hely a fizetősöknek. A biztosítottak meg jöjjenek másnap, harmadnap, egy hónap, kettő...
bencemacska
@tivoli: Sajnos az utóbbi időben már nemcsak a finanszírozási stop, hanem az orvosi kapacitás is hiányzik.
Volt egy idő, ha fizetted a szemlencse árát előbbre léptél a várakozási listán. Ma már az orvosi kapacitás szabja meg a sort. Magán rendelőben is másfél hónap!
tivoli
@bencemacska: ma, 20:53
Ezt nem tudtam, ilyen helyzetbe még nem futottam bele. :-O
bencemacska
@tivoli: Majd ha idősebb leszel, utána nézel a problémáknak.
Van valami bajod, elmész a házi orvoshoz, aki kipróbál néhány gyógyszert, közben beutal valamilyen szakrendelésre, ahol kapsz 2-3 hónap múlva egy időpontot.
Na itt kezded el megnézni, hogy mennyit ér meg neked egy biztos és pontos diagnózis. Aztán vagy szerencséd van, vagy nincs!
Vannak betegségek, ahol nagyon-nagy szerepe van az idő tényezőnek!
tivoli
@bencemacska: ma, 21:54
Nekem szerencsém volna, mert jó háziorvosom van, de mégsincs, mert olyan betegségekkel amit ő kapásból le tudna rendezni, újabban szakrendelésre kell menni. Viszont gyógyszert receptre csak ő írhat fel, amit írhatna asszisztencia is, ha már egyszer folyamatosan kell szedni.Szóval nincs kihasználva a háziorvosok tudása, csak napszámosként dolgoznak olyasmit, amit diplomás ápolók is el tudnának végezni. Ez pazarlás.
bencemacska
@tivoli: Bizony sok- sok szervezetlenség és hülyeség van.
Más ára van a gyógyszernek, ha a házi orvos írja fel, vagy ha a szakorvos.
Van olyan is, amit csak a szakorvos írhat fel. A szakorvos adhat engedélyt 6 hónapra a háziorvosnak a recept felírásra, de mire sorra kerülök a következő vizsgálatra, és megkapom az engedélyt, már eltelik egy év. Közben a szakorvoshoz kell mennem egy -egy receptért. (mert ő nem adja ki az engedélyt vizsgálat nélkül!)

(Egy családtagom orvosa Svédországba távozott, előtte fél év helyett 2 évre adta ki az engedélyt. Mindenki tudta, hogy szabálytalan, de papír volt, a háziorvos két éven át kiadta a receptet. És "csak" 6500 Ft- ba kerül egy hónapra! )

(Persze, ha a háziorvos kézzel írja a receptet, vissza tudja dátumozni. De azt lakásra hívásnak kell naplóznia!)

Na menjünk aludni, mert nekem az idegeimre megy az egész!
tivoli
@bencemacska: Ez az eü politika, ami egyre csak bonyolítottabb, holott egyszerűbben, s főleg olcsóbban, hatékonyabban meg lehetne oldani.
A múlt rendszerben elmentem reggel az orvoshoz, megvizsgált, gyógyszert írt, és kész. Ha bonyolultabb volt a helyzet, elküldött szakvizsgálatra vagy laborba, ahol rögtön meg is vártam az eredményt, délután visszamentem a körzetihez, felírta a gyógyszert, egy hét múlva vagy legkésőbb kettő, már mehettem is dolgozni.
Yoda69
@bencemacska: Alapvetoen nem lenne baj a tobbes allampolgarsag. A baj ott kezdodik hogy sokan visszaelnek vele, es sajnos ehhez partner a magyar hatosag is nemi kenopenzert.
Csak egy pelda: nekem kulfoldi allampolgar a felesegem, es szerettem volna neki letelepedesi engedelyt csinaltatni hogy ha majd egyszer talan hazakoltozunk, akkor konnyebben kapjon magyar allampolgarsagot. Hat ne tudd meg milyen akadalyokba utkoztunk, pedig minden feltetelne megfeleltem. Van Mo.i lakasom, rendes jovedelmem. Azonab megis elutasitottak, mondvan hogy tartosan nem elunk 6 honapnal tobbet folyamatosan Mo-n. Nem akartam valotlan allitani, gondolta a johiszemuseg kifizetodik. Hat tevedtem. Az en kerelmem elutasitottak, ugyanakkor romanok, oroszok, ukranok, arabok, kinaiak tomegesen kapjak meg az engedelyt, mert nekik egy un "ugynokseg" intezi, ami meg rendesen fizeti a kenopenzt a fideSSes helyhatosagi alkalmazottaknak.
Yoda69
Javaslom megnezni minden magyar allampolgarnak az elabbi videot. Nagyon tanulsagos, hogyan rabolja el hazankat az orban-maffia:
www.atv.hu/videok/video-20140917-friderikusz-2014-09-16
bencemacska
@Yoda69: Ez a baj, egy magyar állampolgár felesége nem kaphat letelepedési engedélyt! Akkor mi a jó isten...(bocs. mindjárt durva leszek) képzelik el, hogy valaki visszatér a hazájába.
Családok mindenek felett, de a házastárs már nem kell???

Romlottak ezek a csontjuk velejéig! A pénz mindenek felett!!!
Akármelyik távolkeleti maffia vezér vehet magának magyar állampolgárságot pénzért. (Törvénybe iktatták!) A közvetítést offshore cég végzi!
Yoda69
@bencemacska: Elvileg kaphat, de ahhoz tartos otthon tartozkodas kell sok minden mas mellett. Sajat lakas, jovedelem, stb. Mi altalaban Karacsony tajekan jovunk haza es 2-3 honapot vagyunk itthon, illetve utazgatunk erre arra. Az ev tobbi reszeben kulfoldon dolgozom. Nos a baj az volt hogy ezt igy elmondtam az ugyintezonek aki emiatt visszadobott. A tanulsag magyarorszagon jobban jarsz ha nem vagy becsuletes. Ha azt mondom neki hogy csak 1-2 honapot vagyunk kulfoldon siman megadja, ugysem tudja nagyon leellenorizni.
bundi
@bencemacska: a jómultkor arra bóklászott az a buharimedov gyerek is...vagy hogy hívják...ő is kapott egy orbán összest díszkötésben meg állampolgárságot? ha netán szorulna a hurok azerbajdzsánban jöhessen ő is kalandozni az unióba a magyarok kontójára...
bencemacska
@bundi: Tagadták a menedékjogot, de szerintem ő is utolsónak fogja M.o-t választani!!! Előbb átlát OV-n , mint mi!
bencemacska
@Yoda69: Igen! A lop, csal, hazudik, nálunk a dicséretes jellemvonások közé tartozik.
karma1
@tjp: TAJ szam nelkul valoban senkit sem latnak el, de honnan tudod, hogy milyen ERVENYES papirt mutogatnak azok a nyugdijasok, akik idejonnek ingyen kezelesre? Lehet, hogy csak egy egyszeru kis igazolvanyt mutatnak, amin hivatkoznak arra, hogy annak a regi hulye rendeletnek az alapjan Magyarorszagrol kapjak a nyugdijukat, es ezzel jogot szereztek az ingyenes kezelesekre is.
tjp
@karma1: Annak a rendeletnek az alapján senki nem kap nyugdíjat Magyarországon, mert ahhoz magyarországi lakcím (nem tartózkodási hely) kell. Majd adó és TAJ szám igénylése után lehet beadni a kérelmet. Beugranak az emberek minden ilyen fajta cikknek, holott semmit nem tudnak biztosan. Olvasd el a cikk címét " Tízezrek szerezhettek csalással magyar állampolgárságot". Szerezhettek. Feltételes módban. Miért nem milliókat ír a cikk szerzője? Miért éppen a maffiózók? A maffiózók már rég bent vannak minden országban, ahol akarnak, nem kell nekik semilyen állampolgárság. A cikk elérte célját: a külföldi magyarok elleni gyűlölet megindult.
karma1
@tjp: Nem tudom, ki lajkolta ezt a hsz-det, de nagyon nem ugy van, ahogy mondod.
Igenis kaphatnak az ukranok Magyarorszagon orvosi ellatast, ez mar 25 evvel ezelott is igy volt, mert Kisvardan napi forgalomban jottek at, es a kisvardai korhaz egyik orvosa es annak a felesege voltak a barataim, ezt ok meseltek, de akkor meg a magyarokat kellett ELOSZOR, mindenekfolott ellatniuk. Ma mar egyaltalan nem igy van.
Es ne tulozz, mert a cikkiro nem fog "milliokrol" irni, akik csalassal szerezhettek allampolgarsagot, mert ezt soha senki nem allitotta, meg a legvadabb baloldal sem. A maffiozok pedig azert szerezhettek soron kivul, minden magyar os nelkul papirokat, mert eloszor is nekik van rengeteg penzuk bunozesbol, es az o erdekuk mindenaron beszivarogni Nyugatra, mert ott akarjak megvetni a labukat a bunozesben.

Te pedig egy regi nem tjp uj hozzaszolo vagy, hanem az ertetlen sqxy vagy ki a csudanak a reinkarnacioja, mert o ment bele folyton ilyen kerdesekben verre meno vitakba, a stilusotok teljesen megegyezik.

Egyebkent a kulfoldi magyarokat a rosseb se gyuloli, de ok - ha eddig nem akartak - akkor most miert akarnanak atjonni ide elni?
Honnan tudod, hogy vezirunk miket igert nekik, amikor osztotta a langeszt "posvanyoson"?
kata53
@bencemacska: No ! Hát ezért lett meg ismét a 2/3-ad zorrrrrbáááááááánnnnnnnnnnnnnnnak!!!
Yoda69
@tjp: Ugy latom sok mindent nem ertesz, megprobalok tiszta vizet onteni a fejedbe:
1/ Az oroszoknak es az ukranoknak is jar az orvosi ellatas Magyarorszagon egy 1962-es rendelet ertelmeben, amit Kadar kotott a Szovjetunioval, az itt allomasozo orosz hadsereg, es azok hozzatartozoinak ellatasa miatt. Az MSZP 2009-ben megprobalta torolni ezt a torvenyt, de a fideSS megakadalyozta,
2/ Azert van felteteles mod a cimben, mert 265 esetben indult eddig eljaras, 24 esetben szuletett itelet, azonban bejelentesek alapjan tobb ezer esetrol van tudomas. Valoszinu a magyar kurmany nem hozza nyilvanossagra azokat az ugyeket amiket most gongyolitenek fel. A tizezres nagysagrend nem tulzo, mivel tobb szazezren kaptak magyar allampolgarsagot, ebbol nehany tizezer eset, par szazalekot jelent, ami a hibahataron belul van. Tehat nem irhatott milliokat a cikk, mert az hiteltelenne tenne.
3/ Nem a maffiozok szereztek maguknak allampolgarsagot, hanem az embereknek, akik a maffiozokat megkerestek. 5-40 ezer Euro kozott mozgott az utlavel ara, attol fuggoen milyen tipusu ezetrol volt szo. Gondolom bunozoknek, gyilkosoknak, esetleges terroristaknak tobbert adtak a magyar utlevelet.
4/ A cikknek nem volt celja a kulfoldi magyarok elleni gyulolet beinditasa. Ezt csak a fideSSes media akarja igy terjeszteni. Nekem is Erdelyben el a csaladom nagy resze, megsem gyulolom oket azert mert szereztek magyar utlevelet. A cikk celja az volt hogy felhivja a figyelmet, aki penzert ad magyarsagot olyanoknak akik nem jogosultak ra, az HAZAARULO!

Remelem erted most mar a lenyeget.
bencemacska
@karma1: Én úgy értelmeztem a cikket is, meg az ismereteim is ilyenek, hogy a maffia nem magának szerez állampolgárságot - azoknak már régen van ennél jobb - , hanem üzletszerűen végzi ezt a tevékenységet. Náluk lehet megrendelni és átvenni a papírokat. Hogy a megszerzéshez az alapadatokat, bizonylatokat hamisítják, vagy vásárolják, az részletkérdés. És a cél, ill. az elkövetés szempontjából irreleváns.
tjp
@Yoda69: Még szerencse, hogy mindent jobban tudsz. Én a saját tapasztalataimat mondom el, mert ezeken mind keresztülmentem.
tjp
@karma1: Tipikus magyar mentalitás. Miért jönnek ide a külföldiek élni? Mindenki maradjon a helyén, kivéve a magyar állampolgárokat, akik mehetnek nyugatra dolgozni. Ha a nyugatiak is így írnának a magyarokról, ahhoz mit szólnál? Tudomásul kell venni, hogy mindenki a jobb élet felé akar közeledni.
Szimba
Egyáltalán, miért lehet pénzért magyar állampolgárságot venni? A magyar állampolgárság árucikk? Kikérem magamnak. Vagyok annyira magyar, hogy úgy gondolom, azt ki kell érdemelni.És azok hozták be - orbán - , akik annyira magyarnak tartják magukat. Vagyis csak ennyire.
karma1
@tjp: Nem egeszen ertem, hova akarsz kilyukadni? Tobbszor is elolvastalak, azert megprobalok valaszolni: Nem tudom, milyen a "tipikus magyar mentalitas", mert nekem tobbfelebol all ossze : no vagyok, magyar vagyok, vegigmentem a legkeservesebb bugyrokon, amin lehet, es igen, elmentem otthonrol, mert akarmilyen jo voltam en a rendszerhez, akarmennyi adot, TB-t, oregistent fizettem be, a sajat hazamnak nem kellettem, mikor raszorultam volna a segitsegre.

Azt a mondatodat nem ertem, hogy mit szolnek ahhoz, ha a nyugatiak is "igy irnanak a magyarokrol?" HOGYAN? Mert akarmelyik nyugati sajtotermeket olvasom, vagy akarmelyik szabad nyugati csatornat nezem, kizarolag MINDENKINEK ORBANNAL van baja, nem a magyar neppel.

Ha te otthon elsz, akkor te is vedd tudomasul, hogy egy sri lankai menekultnek Magyarorszag a mennyorszag, es ott akar elni. Vagy egy romaniai magyar, vagy egy karpataljai magyar. DE: egy ukran nyugdijas, aki egy k@rva kukkot sem beszel magyarul, de egy idiota torveny lehetove teszi neki a kettos allampolgarsagot es az ezzel jaro osszes elonyt, azt igenis kikerem magamnak ugyanigy, mint Szimba, sot, azt is, hogy en CSAK MAGYAR allampolgarkent NEM tudtam aprilis 6-an szavazni, Ivan Fjedorovics Geraszimov meg IGEN, ES RAADASUL LEVELBEN!!! Holott a magyar ABC-t sem ismeri, (talan meg a cirillt se).

Akkor most mondd meg, hogy en miert is vagyok tipikusan magyar mentalitasu?
Yoda69
@tjp: Ha mindezt megelted es ezt a konzekvenciat vontad le belole, akkor az sokkal rosszabb mint gondoltam. Ez kabe az az eset, hogy valaki pofan vag, egy masik ember meg segito kezet nyujt feled, es te abba rugsz aki a kezet a nyujtja.
Olvasd vegig figyelmesen szorol szora amit irtam tegnap, 16:35 es kerdezz nyugodtan ha valamit nem ertessz.
tjp
@karma1: A törvény nem teszi lehetővé magyarul nem beszélő emberek állampolgárságát az egyszerűsített esetben. Az, hogy volt néhány korrupt magyarországi hivatalnok, az nem a törvény hibája, de nem is a külhoni magyarok a hibásak. Mindig lesz olyan, aki elcsábul a pénzért.
tjp
@Yoda69: 1962-ben még Szovjetunió volt. A Te logikád szerint jöhetnének a moldávok, a grúzok, a kazahok, az üzbégek stb. orvosi ellátást kérni, miért csak az ukránokra meg az oroszokra van kihegyezve a kérdés. Valaki mutassa már meg ennek a törvénynek a szövegét, olvassuk el, aztán mondjunk véleményt. Van, aki olvasta már, vagy csak találgatunk?
Yoda69
@tjp: Ott van az ATV-n interju Korozs Lajossal. O elmondja pontosan hogy volt. Elvileg mindenki johet aki tagja volt az egykori Szovjetunionak, persze Kazahsztanbol idejonni kicsit draga mulatsag lenne.
karma1
@tjp: Ez egy picit ellentmondas: szerintem eppen az egyszerusitett esetben kell tudnia magyarul, mert ekkor talan nem is muszaj felmutatnia magyar osoket.
A korrupciot mindig a meglevo hatalom dolgozza ki, es ha engedi mukodni, akkor az az egesz kormanyzati rendszert megmergezi, korruptta teszi.

Olyan helyen elek, ahol keptelen lennel megvenni egy rendort, ha annak van oka megbuntetni teged, meg akkor sem, hogyha meno politikus vagy, mentelmi joggal vagy csak siman milliardos, mint meszaroslorinc, SOT... Meg azt sem tudod elerni, hogy a neved TELJESEN kiirva ne keruljon bele a rendorsegi rovatba, ahol az ittas vezetok, egyeb bunozok vannak felsorolva. Lehet, hogy ezt nehezen kepzeled el, de itt ez a VALOSAG.

A torveny - foleg amit Alapkatyvasznak beceznek - millio sebbol verzik, es ha azt megengedi ez a formedveny, hogy az irodakban aki allampolgarsagert folyamodott, es nem volt magyarorszagi lakcime, kulon erre szakosodott ugyintezo adott a jelentkezonek cimet, ami lehetett akar valodi is, sesztakot se zavarta az, hogy egy kisvardai lakcimre 700 ukran vallalkozas legyen bejelentve...
bencemacska
@tjp: "Tudomásul kell venni, hogy mindenki a jobb élet felé akar közeledni."

És miért bűncselekmény árán? Az is hozzátartozik a külföldön született, új magyar állampolgárok mentalitásához?
Ne mondd, mert elhiszem!!!
tjp
@karma1: Hidd el én is szeretném, ha Magyarországon is olyan viszonyok lennének, mint ahol te élsz.
Én is pontosan arról írtam, hogy magyarul nem beszélő nem kaphat állampolgárságot a törvény szerint.
tjp
@bencemacska: Bűncselekmény árán nem szabadna elérni semmit, de mindig voltak és lesznek, akik ki akarják játszani az aktuális játékszabályokat. Ennek megakadályozása az éppen aktuálisan hatalmon lévők és a rendőrség feladata. Az, hogy ez miként sikerül, az más kérdés.
karma1
@tjp: 19.31-re: A regi, 1962-es hulye torveny nem lehet a sajat tapasztalatod, AZ TENY! Tehat MUKODIK, tekintet nelkul arra, hogy neked milyen tapasztalatod van ezzel kapcsolatban.
tjp
@karma1: Itt egy saját tapasztalat.
Tisztelt Szerkesztőség!



Az „Ukrán nyugdíjasok tömegesen lépik át a magyar határt” címmel megjelent cikket hangulatkeltőnek és tendenciózusnak tartom, nem is beszélve alapvető szakmai hiányosságairól. Vajon mért egy Pest megyei lapban foglalkoznak a szabolcsi esetekkel? Az meg szakmailag teljesen megmagyarázhatatlan, hogy mért egy ápolónő panaszolja el, milyen sokan kérnek a magyar állampolgárságot, amikor neki semmilyen rálátása nincs erre a kérdésre.



Tudomásom szerint a nyugdíjakat ilyen esetben nem a kereseti igazolások alapján számolják ki, hanem aszerint, hogy mit dolgozott az illető. Rengeteg álhírt terjesztenek egyébként ezzel kapcsolatban, ide sorolható például, hogy 300 eurós garantált nyugdíjat ígértek ezeknek a nyugdíjasoknak.



A magyar állampolgársággal alanyi jogon nem jár semmilyen nyugdíj, hiszen ismerek Magyarországon olyan hetven-nyolcvanéves nénikéket, akik háztartásbeliek voltak, ezért semmilyen nyugdíjat nem kapnak. Egészségügyi ellátás meg még kevésbé jár alanyi jogon, hiszen TAJ-száma eleve annak lehet, aki magyarországi lakcímmel rendelkezik, és csak akkor kap egészségügyi ellátást, ha aktív a TAJ-száma, azaz ő maga, vagy valamelyik hozzátartozója fizeti a járulékot.



Ha már ilyen nagy fába vágta fejszéjét a cikk szerzője, utána járhatott volna (mert ezt az ápolónő sem tudhatja), hány olyan ukrán állampolgár van, aki kemény pénzeket fizet a magyar kórházakban az ellátásért, teljesen hivatalosan. Igaz, van egy alapítvány, mely a súlyosan beteg kárpátaljaiak magyarországi gyógykezelését támogatja, ám ezt a támogatást minden esetben egyénileg kell kérelmezni.



Ami a szavazatszerzést illeti. A cikk azt írja, hogy ezeknek az embereknek a nagy része ukrán, sőt orosz. Alig hiszem, hogy ezeknek a többsége valaha is elmenne szavazni. Másrészt, aki ismeri a helyzetet, az tudja, hogy Kárpátalján a Jobbiknak legalább akkora tábora van, mint a Fidesznek. A Jobbik az egyetlen párt, mely...
tjp
karma1
A vége nem fért be, de a lényeg benne van.
tjp
@Yoda69: Megtaláltam az 1962-es törvényt.
A lényeget bemásolom.
II. Szociális ellátás és társadalombiztosítás

1. Fejezet

Általános rendelkezések

3. Cikk
Jelen Egyezmény kiterjed minden olyan természetben és pénzben járó szolgáltatásra, amelyet a Szerződő Felek törvényhozása az állampolgárok részére öregség, rokkantság, az eltartó elvesztése, valamint betegség, terhesség, szülés és egyéb esemény bekövetkezésekor biztosít, vagy a jövőben biztosítani fog.

4. Cikk
(1) A jelen Egyezményben előírt minden természetben és pénzben járó szolgáltatást annak a Szerződő Félnek illetékes szerve nyújtja saját jogszabályai szerint, amelynek területén az igényjogosult személynek állandó lakóhelye van.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéstől eltérően
a) a diplomáciai, konzuli és kereskedelmi képviseletek dolgozóinak, valamint az egyik állam egyéb intézményei dolgozóinak, akiket a másik állam területére küldtek ki, a szociális ellátás szolgáltatásait a küldő állam illetékes szervei a reájuk érvényes jogszabályok szerint nyújtják, ha a kiküldött dolgozók a küldő államnak az állampolgárai. Ezeket a rendelkezéseket kell alkalmazni az említett intézmények dolgozói által foglalkoztatott alkalmazottak részére nyújtandó szolgáltatásoknál is, ha a küldő állam állampolgárai;
b) az egyik állam vállalatának dolgozói részére, akiket munka végzésére a másik állam területére küldtek ki, a szociális ellátás szolgáltatásait annak az államnak illetékes szervei nyújtják a reájuk érvényes jogszabályok szerint, amelynek területén a szóban forgó vállalat székhelye van.
(3) A jelen cikk (2) bekezdésében említett állampolgárok részére a gyógyellátást a jelen Egyezmény 8. Cikkében foglaltak szerint kell nyújtani.

(1) bekezdést olvasd! Állandó lakcímemmel kell rendelkeznie. Nem kaphatja meg bárki az ellátást.
Pálinkafőző Rézüst
Ez jogalapot adhatna a Parlament feloszlatására, és új választások kiírására! Legalábbis egy demokratikus jogállamban.
Yoda69
@tjp: Ugyes vagy.
Nos ha ertelmezed a (2)a bekezdest az maris egy oriasi joghezagot teremt a kivetelekkel.

De a lenyeg nem is ez, hanem a 8.Cikk fejezet amin nem masoltal ide, de most en megteszem helyetted:
8. Cikk
(1) Az egyik Szerződő Fél állampolgárainak, ha a másik Szerződő Fél területén tartózkodnak, az utóbbi Szerződő Fél saját állampolgárai részére meghatározott azonos feltételekkel nyújtja a gyógyellátást.
(2) Az egyik Szerződő Fél állampolgárainak a másik állam egészségügyi intézményeibe kezelésre történő beutalásának feltételeit külön egyezmények szabályozzák.

Nos ezek szerint magyarul, ha a szovjet (ertsd orosz, ukrak, kazah, uzbeg stb) hazank teruleten tartozkodik, akkor azonos feltetelekkel nyujt gyogyellatast. Tehat itt a feltetel, hogy itt kell tartozkodnia! Nem kell itt laknia. Nos ez a joghezag, ami miatt a mai napig jogosan johet ide 200 millio volt 1962-es szovjet tagallam beli lakos.
Yoda69
Ja es meg annyit, igaz irtam, de szeretnem ujra hangsulyozni:
2009-ben az MSZP kezdemenyezte e torveny megszunteteset, azonban a fidesz valami oknal fogva ezt megakadalyozta. Gondolom a sok kommunista nyomasara akik a soraiban ulnek.
tjp
@Yoda69: Igen. Itt van ellentmondás a törvényen belül is. Plusz a (2)-ben leírt külön egyezményeket sem ismerjük. Ezen el lehet vitázni egy ideig, mert attól függ, melyik részét olvassuk el a rendelkezésnek. Különben jó világod van, ha hajnal fél négy körül kommentelgetsz. :-))
Yoda69
@tjp: Ami neked hajnali fel negy az itt ahol elek mar 11 ora :)
Yoda69
@tjp: Maradjunk annyiban hogy abbol az idozonabol :)
Bercifiu
@Yoda69: És a szlovák iskolások támogatása, na az sem semmi.
Az arab elvtársak is kapnak magyar állampolgárságot, csak egy a lényeg, a fityire szavazni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.