Árulkodó statisztikai adatokról ír az atlatszo.hu.

Az oknyomozó portál újságírói kikérték a 2006 és 2014 között születő korrupciós cselekményekkel kapcsolatos feljelentések statisztikáit a Legfőbb Ügyészségtől. Három féle bűncselekménytípust vizsgáltak: aktív hivatali visszaélést, passzív hivatali visszaélést, befolyással való üzérkedést.

A megkapott adatok szerint egyrészt a feljelentések száma Polt 2010-es érkezése óta a felére, harmadára csökkent. Másrészt azóta 300%-kal nagyobb arányban utasítják el a hivatali korrupció miatt tett feljelentéseket 2006-2010-hez képest. Ha pedig mégis nyomozás indul, akkor azokat kétszer gyakrabban szüntetik meg.

52 hozzászólásarrow_drop_down_circle

m.macskosz
Ki érti ezt? Ki érti ezt? Én nem.
Tisztességes demokráciákban emiatt már Polt Pétert vezetnék vezetőszáron,
na de egy illiberális demokráciában...?!
Ja, hogy pont erre való ez az agymenés???!!!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
m.macskosz
Ki érti ezt? Ki érti ezt? Én nem.
Tisztességes demokráciákban emiatt már Polt Pétert vezetnék vezetőszáron,
na de egy illiberális demokráciában...?!
Ja, hogy pont erre való ez az agymenés???!!!
Mobil123
Gondolom ő is megkapja a sápot és így kuss van!
volvós
@m.macskosz: 11:31

Tulajdonképpen ezért nevezték ki a Polt efftársat, hogy a
fidesz csókosok korrupciós ügyeit elsimítsa !!!
Hogy mekkora a fizetése, és a " prémiuma " csak sejthetjük !
De ez a rendszer még a nyugateurópai kritika ellenére is
nagyon jól müködik, ez ugyanolyan, mint a képviselök,
államtitkárok, strohmanok cagyinnyilatkozata !
Senara
300%-visszautasított esetbe lenne , ha Arrogáns a másik csapatban játszana az ingatlanokkal , állampolgársági mutyival ? " Polt 2010-es érkezése óta a felére, harmadára csökkent. Másrészt azóta 300%-kal nagyobb arányban utasítják el a hivatali korrupció miatt tett feljelentéseket 2006-2010-hez képest" ... ez a magyarázat a második legkorruptabb vezető címre . Vagy ők hegesztőszemüveggel nézik a világot ?
human
Polt Péter decemberi parlamenti beszámolójából:
"pénzügyi és vagyon elleni bűncselekményekhez kapcsolódó korrupciós ügyek száma és súlya nő - ismertette. 2010-ben 481 regisztrált korrupciós bűncselekmény volt, míg 2013-ban 1105 jutott a hatóságok tudomására."
És még nem számolta hozzá a fideszes gazdasági bűnözők eredményeit. De miért is nőhetett a korrupciós ügyek száma? Mert ez a minta, így lehet érvényesülni, piacot megtartani. Ebben a NAV-nak is benne lehet a keze.
Vizual
Pártunk győztes harcot vív a pártban folyó korrupció miatt. Szándékos, mert ugye a párt és a kormány ugyan az. Csökkent. Hát persze. A csontvázak még nem hulltak ki a szekrényekből, pár koncepciósnak tűnő per pedig semmit nem hoz a konyhára. És csökkent ? Tudjuk, hogy nem és elfogadom, hogy azért mert az ügyészség úgy állapítja meg a bűncselekményt, hogy "FIDESZES ? Nincs bűncselekmény!"
Na ez is egy példája az itt űzött illiberális államfelfogásnak. Ha Fidesz akkor nincs se bűncselekmény se korrupció.
eszegfu
Már nem is tudok csodálkozni... hiszen O.V. megmondta Merkel asszony látogatása utáni sajtótájékoztatón a korrupcióval kapcsolatban: ..."M.o-n egyedülállóak az átláthatósági szabályok... jóval szigorubbak a német szabályoknál...". Ez akár igaz is lehet a szabályokra, de nem gondolták/gondolják be is kellene tartani?!
volvós
@volvós: 11:40
cagyinnyilatkozata = vagyonnyilatkozata
A technika megviccelt...bocsika !
eszegfu
@human: Megzavarodtam egy kissé...Az ujságiróknak kiadott korrupciós statisztika szerint Polt munkálkodása alatt felére, majd harmadára estek vissza ezek az ügyek.
Te itt emlékeztetsz az országgyülés előtti főügyészi beszámolóra, mely szerint
481 regisztrált ügy, majd később 1105 volt, azaz több mint a 2x-re emelkedett.
Mikor mondott igazat a főügyészség?
human
@eszegfu: Két külön statisztikáról van szó. Polt Péternek hála a POLITIKUSOK ellen indított korrupcós ügyek csökkentek, országos szinten viszont a gazdasági és a hivatali korrupció nőtt. És pont az a furcsa, ha általánosságban nőttek a hivatali korrupcók akkor hogy csökkenhetett a politikai korrupcó. Ez a két mutató általában együtt mozog. Mert ha a politikus nem korrupt, akkor az általa felügyelt területen is csökkenti akorrupcót. Ha viszont korrupt a politika akkor az általa felügyelt területen növekednie kellene a korrupciónak.
m.macskosz
@eszegfu: "Mikor mondott igazat a főügyészség?"
Soha.
Dr. Felipe
Nyilván, mert csak a baloldal ellen indított támadást, a jobboldal mocskát meg takargatja.
eszegfu
@m.macskosz: Igazad van! Még a következetesség sincs meg, hogy legalább mindig egyformán hazudjanak.
m.macskosz
@eszegfu: És még a látszatra sem adnak, hiszen mégis milyen retorzió is érné őket??!!
lampa laz
@eszegfu: sőt még azt is mondta, hogy Magyarország a kevésbé korrupt országok között van. Erre most mit mondjon az ember? Rohadt xarházi banda.
F_Viktor
Nem csodálkoznék ha Polt Péter is szerepelne az USA-ból kitiltottak listáján.
colibri
Magyarországon az ovi kormány óta pláne nem érdemes az igazságszolgáltatáshoz fordulni, mert nem csak véget nem érő, de értelmetlen, hiábavaló.
A Polt arckifejezése meg pont a hadügyminiszterére hajaz -legalábbis én így látom- nemhiába egy hajóban utaznak.
eszegfu
@human: Készséggel elfogadom a magyarázatodat. De én nem fedeztem fel a két féle statisztikát, azaz a politikusok ellen és a gazd.-i és hivatali korrupciót. Nem vagyok képes megszokni, hogy mindig azon kell törni a fejemet: vajon miről is akar beszélni, vagy mit is takargat? Azt hiszem: kezdem érteni miért is hasonlitják a politikát a szaros gatyához (ha megtörtént a baleset, csak le kell cserélni). Engem egyenesen, simán hülyézzenek le például, de ne irják körül többször is és ugy kelljen kihámozni a mondataikból!
eszegfu
@lampa laz: Valóban ez is elhangzott! ... ez itt az én káromkodásom helye!
eszegfu
@m.macskosz: Sajnos, valóban nincs mitől tartaniuk! Bakker a 40 évig voltak itt az "ideiglenesen hazánkban állomásozó" orosz katonák, de az az érzésem, olyan jól bebetonozta magát a Fidesz: lehet, hogy tulszárnyalja még a 150 éves török uralmat is!
lampa laz
@eszegfu: bocs, én csak segíteni akartam, de ha nem kell ...
verőce21
Egy "kiherélt demokráciában" nincsenek gyevi bírók, akik bármit megtehetnek, hamis és álhírekkel manipulálnak, koncepciós perekkel semmisítik meg az ellenfeleket? @JAJMÁR: Ki érti ezt...?
coyote3
Eltelt a két hét és rend lett...:)))))))))))))))
JAJMÁR
@verőce21: 13:17 Ki szerint nincsenek?
Ez itt a fő kérdés :)
dr. prédikátor
A polpot pétert kifejezetten azért tartják hogy a cigus fecalicus és bandájának a szarát elkenje:!!!Benne van ő is nyakig az egész mutyiban!!!
Toby
Polt Felakadt Szemöldőkű Sunyi Mocsok - egy patkány ! Egy bűnpártoló tetű, egy pártcsicska, aki anno esküje aláírása után tele szarta a papírt - a neve mellett !
Desischado
@dr. prédikátor: @Toby: Egyetértek veletek. Pontosan ezért vannak létrehozva, hogy a sok mocskot elfedjék. Remélem, eljön a nap, amikor számot kell egy független bíróság előtt adniuk!
Toby
@Desischado: Bűnözőket tartunk el, jó sok közpénzen és garantált szabadlábon !
mate03
@eszegfu: Amikor a verebek kardot rántottak! Ha a Polt Péter fejét meglátom,rögtön be esik az utálatoskép!
eszegfu
@mate03: Válogatás nélkül már az is idegesit, ha levegőt vesznek!
kakaósbögre
as legnagyobb probléma Orbán maga.a többi már csak ebből következik.
papa.49
,,Kígyó tekintetű,, pol-polt , ha már nem leszel főszügyész akkor mennyi ilyen ügy lesz a tieddel is lehet kezdeni, az eljárások hosszú sorát...
Törölt felhasználó
Nyilván azért van kevesebb ügy, mert ezek talpig becsületes emberek..:)
Desischado
@Toby: Sajnos, igazad van, de meddig még, könyörgöm?!
verőce21
@JAJMÁR: (14:52) Az oknyomozó portál újságírói szerint! - (a feljelentések száma 2010 óta a felére, harmadára csökkent. Ergo nincs ok a feljelentésekre.)
Toby
@verőce21: A "nincs ok " és a "nincs értelme" nem ugyanaz !
Amint azt a jenkik is bőven jelezték, lenne ok !
Gecisztán hányadik helyezett és kikkel van azonos súlycsoportban a korrupciós listán ?
Csak úgy kérdezem...
kukac50
Polt Péter sem Vida Ildikót sem a Rogán féléket nem vizsgálja mert a többi Fideszes is nyakig szarba lenne!
JAJMÁR
@verőce21: 02:15 Röviden: hamis következtetés.
perfekt
Ugye nem azért ,mert csökkent a bűnözők-és a büntetendő cselekvések száma.??Japán a mosoly országa,Magyarország pedig kész röhej!_-
kisangyalom13
Kedveseim, Polt Péter inkább az idegháborút válasza, mint a korrupciós ügyek soron kívüli felszámolását!
Tisztességes munkáknak miért nincs értéke?
Az a jó vállalkozó, aki korrupt? Jó példa ere a Kecskeméti milliárdos Szentkirályi ásványvíz tulajdonosa? Brókerügyvédek örömmel segítik a társvállalkozásokat létrehozni, pályázati pénzek ért!
lajospapa
Ebből látszik, hogy nincs nálunk korrupció?
verőce21
@JAJMÁR: (20:17) A kérdés volt "hamis", a következtetésem kitűnő!
(Szerencsére az oknyomozó újságírók is az én álláspontomra jutottak.)
F_Viktor
@verőce21: Jöhetnek azok az "az oknyomozó újságírók" írásainak linkjei akik nem találtak korrupcióra utaló jeleket Magyarországon.
JAJMÁR
@verőce21: 21:32
Mitől lenne a helyes és egyetlen következtetés, hogy ha nem érkezik feljelentés, nincs bűncselekmény?
(Ami azt jelentené, hogy minden bűncselekményt jeleznek az "öntudatos" állampolgárok, a hatóságok pedig mindent kinyomoznak - ilyen még a liberális demokráciában sincs. )
Ma pedig, amikor a korrupciótól hangos az ország, - és lépten-nyomon belebotlik az ember, aki pedig jelenteni merészeli, azt vegzálják, egy picit vicces is ez a következtetés :)
Persze, Te úgy csapod be magad, ahogy akarod :)
verőce21
@JAJMÁR: (10:16) A kereszténydemokrata-polgári demokráciában pedig levezetésed szerint nincsenek öntudatos állampolgárok? Dehogynem! Csak nincs annyi bűncselekmény.
Te bele szoktál botlani "lépten-nyomon" ?
JAJMÁR
@verőce21: 00:02 Rendben. Kössünk kompromisszumot... :)
a szavak szintjén - hagyjuk ki a liberálist, meg az illiberálist is.
Látom, az utóbbi már neked is "kínos" picit :)
verőce21
@JAJMÁR: (10:52) Inkább arról van szó, én pontosan nevén tudom nevezni a jelenlegi rendszert. (A kereszténydemokrata-polgári demokráciával) Ami korlátozottan liberális, mint ahogy itt a blogon is vannak moderálási szabályok.

Állítom továbbá, hogy kevesebb a korrupciós feljelentések száma is, amit alátámasztottam feljebb az oknyomozó újságírás táblázataival és grafikonjaival. Az, hogy Te "lépten-nyomon belebotlasz" a korrupcióba, (és a feljelentésekbe?) valószínűleg az életformád magyarázhatja.
nezelodo
Persze, hogy "csökken a visszaélések száma", mert senki nem veszi komolyan az állampolgári bejelentési kötelezettségét, mivel az ügyészség úgyis lesöpri, nem létezőnek látatja a saját politikai oldal garázdálkodását. Akkor meg minek strapálják magukat a feljelentéssel, oknyomozással. Nem szeretik ezek az emberek sem a rosszul látó osztrák, kettős állampolgár nyugdíjas sofőröket, inkább kitérnek az útjukból.
JAJMÁR
@verőce21: 11:19 Hm, azt mondod keresztény? Furcsa ez., mert mintha nem ismernék ezek a "hatalmas" urak a Tízparancsolatot se... de még a 7 főbűnt se. Álmodozol Édes :)
A feljelentésekről pedig nézelődő 22:28 hsz. pont jó :)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.