Hiába szerette volna a kormány a hazai üzletláncokat erősíteni a vasárnapi zárva tartással, a multik tudtak profitálni belőle – írta a NOL.hu.
A piacot átrendező döntés nyertesei a Lidl, Aldi és Penny, akik részesedése a háztartások forgalmából 5,4 százalékot erősödött. Ezzel szemben a magyar tulajdonú CBA, Coop és Real pozíciója 6,8 százalékkal gyengült.
Így a kormányzati cél – vagyis a hazai családi kisvállalkozások megerősítése – csak részben sikerült, mivel bár a független kisboltok részesedése nőtt 3 százalékkal, azonban éppen a láncba szerveződött, így az ütőképesebb magyar üzletek szorultak kijjebb a piacról.
Ez annak fényében különösen gyászos eredmény, hogy a Tesco, Auchan és InterSpar is 1,7, míg a szupermarketek 2,9 százalékkal növelték részesedésüket.
Ám fontos kiemelni, hogy a háztartási költésekből való részesedés csökkenés nem feltétlenül jelenti a tényleges forgalomcsökkenést, ugyanis a piac 2015-ben összességében nőtt. Igaz, a legnagyobb hazai lánc, a CBA forgalma már tavaly is csökkent, emellett pedig jó néhány bolt lemorzsolódott a hálózatából.
10 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Népnemzeti nyálverés ez az egész történet idióták főszereplésével.
Új hozzászólás