Lemaradt egy 430 milliárd forintos autóipari beruházásról Magyarország, mivel a Jaguar és Land-Rover márkákat birtokló indiai Tata Motor úgy döntött, nem hozzánk, hanem Szlovákiába, Nyitrára telepíti évi 150 000 autót gyártó új egységét. Az erről szóló végleges szerződést ma szignálta a cég és a szlovák kormány. Ezzel Magyarország 2800 új állástól is elesett, a helyi beszállítói lehetőségekről nem is beszélve.

A HVG emlékeztet, hogy Szlovákiában így már négy nagy gyártónak lesz üzeme:

Az új létesítménnyel már négy nagy gyártónak lesz üzeme északi szomszédunknál. A Volkswagen, Pozsonyban Audi Q7-eseket és Touaregeket gyárt, míg a KIA széles modellpalettáján 300 ezer autó készül Zsolnán, a PSA/Peugeot-Citroen pedig a trnavai (Nagyszombat) gyárában 250 ezer autót gyárt évente.

A gyáregységért Magyarország is versenyben volt: Debrecen, Zalaegerszeg, Szombathely és a Győr környéke merült fel lehetséges helyszínként. A helyszín kiválasztásáért Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztériuma, és a miniszter személyesen is lobbizot, a 444 információ szerint külön csapatot is állítottak a feladatra, de így sem értek el sikereket.

30 hozzászólásarrow_drop_down_circle

wagabund
ez a beruházás már hónapokkal ezelőtt a szlovákoké volt...
...most azt jáccuk, hogy ne mindig mi nyerjünk, hagyjunk mást is..
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Toby
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
nevemnick
Jó rászúrt az öreg TATA, mert így nem lehet ,,stratégiai partner...
Strong
Pedig építhették volna TATÁRA is a gyárat, és megjelenhetett volna így a cikk: A TATA TATÁN...

..de csak pechünk van, tatánk nincs..
papa.49
Na most ágáljatok fütyiszek, a balfaszságotok az eget veri!!!
wagabund
ez a beruházás már hónapokkal ezelőtt a szlovákoké volt...
...most azt jáccuk, hogy ne mindig mi nyerjünk, hagyjunk mást is..
1magyar
Indiai? Ez gumigyárnak indult - nem? Ha az akkor is túl közel van.
alterego56
@1magyar: A gumigyár az az Apolló Tyres volt és 150 milliárdos beruházás lett vona, ha a dicső fidesz meg nem fúrja. De elqurták a 300 milliárd beruházás értékű sukorói kaszinót is.
Szókrakész
Látva a nagy számban nyugatra menekülők statisztikáját(ami még nőni is fog), a cég nem mert belevágni, mert nem lenne meg a szükséges szalagmelós gárda.
papa.49
Majd ingáznak át Szlovákiába a munkások, mert a fütyisz vezette kontár elkúrmány ezt is elkúrta)))))))))))))
1magyar
@alterego56: A kaszinót lehet, hogy hagyni kellett volna, de a gumigyár szennyező.
F_Viktor
jobbereink álmában még mindig az szerepel, hogy az EU-nak szüksége van Magyarországra?
Francokat! A hazai gyárakat két hónap alatt áttelepíti olyan gazdaságilag fejlődő, nem EU ellenes országokba, ahol sokkal nagyobb az autógyártási kultúra, ahová szívesen várják őket, mint Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Románia, s a leendő tag, Szerbiába.

A fenti, TATA (Jaguar és Land-Rover) nagyon jó példa erre, hogy nem csak a munkaerő bére az elsődleges szempont egy autógyár esetében.
S, hogy mit veszítettünk? Nem csak az új 2 800 munkahelyet, hanem azt a 10-20 ezer munkahelyet, amit a beszállítók mellőzésével bukott az ország, s akkor a gazdasági növekedést, a GDP-ről még nem említettem.

Lehet ujjongani mélymagyarok!!!
karma1
@F_Viktor: csizmas, enslaved, veroce, izo, meg a tobbi narancskodosgyorsan tovabblapozott ennel a cikknel, nyugodj meg, egyikuk sem fog ehhez hozzaszolni, vagy ha igen, akkor csak egy "savanyu a szolo" tipusu megallapitast, nemi okoskodassal fuszerezve... Bitang banda az egesz..:o((
F_Viktor
@karma1: Egyezzünk meg, egyik sem Magyarország, a magyar emberek érdekeit képviselik.
pbalage
Csak mert Mészáros Lőrinc nem olvasta el a pályázati kiírást. Azért.
karma1
@pbalage: Kulonben mar ket TATA is idejott volna, ugye?...:)
pbalage
@karma1: én igazándiból azt várom már csak a fidesztől,
hogy mikor rukkolnak végre elő azzal az atommeghajtású tengeralatti banánültetvényes ötletükkel, amitől szárnyaló pályára állna a gazdaság.
Pedig valamelyik EU-s pályázat biztosan passzolna hozzá.
Vajon miért nem merik megcsinálni?
pbalage
@F_Viktor: ráadásul én még ilyen dolgokról is tudok:

Zaphod Beeblebrox egy könnyelmű, önimádó és idiotizmusra hajlamos galaktikus playboy, a világegyetem legsikeresebb gazembere és a Galaxis elnöke. Zaphod egy harmadik kezet is növeszt Trillianért, ami elmondása szerint hat hétig tart. Arthur Dent elől csábítja el a nőt, akik még később találkoznak. Miután H. Kavula túszul ejti az egyik fejét, a korábbinál is dezorientáltabban viselkedik, Ford tartja kezelhető állapotban egy filósisak nevű, citromlé üzemanyaggal működő koncentrációsegítő szerkezettel.

Kedvenc mondása:
„Szívem! Nem az én bugyim van rajtad? Mert rajtam a tiéd van, és baromi kényelmetlen”
darwin
@1magyar: @alterego56: Nem qrták el.Már működik valahol Bélapátfalva ? Gyöngyös ? mellett.Tanítják be az embereket.Csak technikusokat.Néhány száz dolgozó lesz csak a hatalmas sok milliárdos gyárban.
teuton
@F_Viktor: Igen, en sem ertem, minek egyaltalan Paks 2, ha van ez a fantasztikus Szeles-fele energiaforras? Nem kellene hozza orosz kölcsön, nem sugarzo, valodi exportslager lehetne, MO lenne Közep-Euroba Kuvaitja, de olaj sem kellene hozza!
Desischado
ez is biznyítja, hogy a valódi versenyszférában ez a kurmány elvérezne! Gratula, ezt jól elkúrták, mint mindent, amihez hozzányúlnak!
tevje02
Ez nem 2800 munkahely elvesztését jelenti, hanem kb. 100.000, az összes járulékos munkahelyekkel együtt. És lesznek akik innen fognak oda járni dolgozni, és ott fognak vasárnaponként vásárolni és ott fognak adózni utánuk. Nem baj, mi addig énekeljük együtt a ..Megy a süsü vonat, CSATTOGNAK A KEREKEK. cimű Felcsút-i csasztuskát.
1magyar
@darwin: Az ilyen környezetszennyező beruházásokkal az a baj, hogy pillanatnyi haszonért eladják az egészségünket. Mert akik ott és a környéken dolgoznak 10 év múlva rokkantak lesznek. Igaz, hogy a kormány a beteg embert nem nézi szarba sem.
herczeg0210
Ugyan már! Hát láthatod: "Magyarország jobban teljesít!" akárhogy is nézzük. Legfeljebb a befektetők nem ide jönnek. De amúgy jól elvagyunk egyedül magunkban...
kukac50
Bizonytalan helyre nem jönnek, ahol a kormány megbízhatatlan,naponta személyre szabott törvényekkel változtatásokkal, multi ellenességgel a kormány elriasztja a befektetőket!
coni
Át kell adni évente ünnepélyes keretek között az autógyárakat (amit a hazudós Feri idehozott) mint a Várkert bazárt. Az átlag magyarnak az lesz az érzése minden autógyár a mienk, mert jobban teljesítünk...
Lepényleső
Tulajdonképpen Magyarországi városokban telepedtek meg. Legalább azt a hasznot nem fölözik le ezek.
TASzSz
Ki veszi meg az a sok autót majd? Esztergomban is ott állnak egy bérelt telken a 2008-tól eladatlan új SUZUKI SX-4-ek...
Túltermelési válság van!!!
simmering73
Érdekes. Erről mélyen kussol a lakájmédia.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.