Végre elkészült a déli szakasz.

Óriási változás jön a metrón utazók életében – Ez lesz a nagy változás jövő héttől

Jövő csütörtökön átadják a 3-as metró felújított déli szakaszát.

A Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszt október 22-én, 17 órától használhatják a közlekedők – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) csütörtökön közös közleményben az MTI-t.

A leglátványosabb változás a négy átépített állomás, ugyanakkor megújultak az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is – írták.

Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem áll meg.

A közlemény szerint a metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon folytatódik; erről a BKK és a BKV a későbbiekben ad részletes tájékoztatást.

Felidézték, hogy a metró déli szakaszán 2019 áprilisában kezdődtek el a vonalfelújítási munkák. Ennek nyomán "az M3-as metró teljesen megújult Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget állomása letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek, biztonságosabbak és a LED-es megvilágításuknak köszönhetően nemcsak világosabbak, de energiatakarékosabbak is lettek" – közölték.

A korszerű közösségi közlekedési szolgáltatás szempontjából ugyanakkor még fontosabb, hogy megújult a teljes vonali infrastruktúra: az állomásokon kívüli terek, a vágányok, a vasúti, a biztonsági, a szellőzőberendezések, a gépészeti rendszer és az utastájékoztatási elemek is – sorolták.

A déli szakasz korszerűsítése 2021 végéig a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódik – fűzték hozzá. A Határ út és Népliget állomáson már beépítették a felvonókat, a Pöttyös utcai és az Ecseri úti állomáson pedig tartanak az előkészítő munkálatok – olvasható a közleményben.

Forrás: MTI

Kép: MTI/Róka László

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
és ócska elavult kocsik közlekednek benne, a derék diszpolgár legnagyobb dicsőségére!!! =))
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Pegero
@Yoda69: Már hogy lenne Tarlós metrója, aki már egy éve nem főpolgármester?!
Teljes mértékben Karigeri bányacsillék tulajdonosa!
A kolontári vörösiszap katasztrófáért sem az előtő tulajdonos volt a hunyó!
Pegero
@RonaGyuri: Te nem valami bányacsilléket vontató kimustrált bányaló vagy, akit miután bezárt a környei VI-os akna, átirányítottak a BESZKÁRT lóvontatású kötöttpályás tömegközlekedési vasúthoz, mint alkalmazott?!
archivum.mtva.hu/images/medium/MTI-FOTO-WmxLMHkzTDI0MndPRldka3o1L203QT09.jpg
Yoda69
@Pegero: Baj van a memóriáddal ember. A metró kocsik felújítására a tendert sarlos írta ki, amit az oroszok megnyertek. Annak ellenére adtak nekik a fideSSes haverjaid, hogy a franciáktól olcsóbban kaptunk volna klímás metrót. Az mar más kérdés, hogy sarlos közben megbukott, es ez a rakás szar a Karácsony nyakába szakadt. Hab a tortan, hogy fideSSes haverjaid meg a kötbért se tudjak behajtani a ruszkikon a szetrohado szerelvények után. Azt is a magyar emberekkel fogjak megfizettetni.
Pegero
@Yoda69: Javasolnám, hogy váltsál bérletet a @RonaGyuri: vontatta, menetrend szerint közlekedő bányacsille járatra. Azon sincs klíma!
archivum.mtva.hu/images/medium/MTI-FOTO-WmxLMHkzTDI0MndPRldka3o1L203QT09.jpg
SystemError
www.youtube.com/watch?v=OWbP4AG8KX0

Osszátok! a Fidesz kitörölteti mindenhonnan a netről. Innen is eltűnt...!
Pegero
@SystemError: Mi tűnt el?
Most is itt van!
www.youtube.com/watch?v=OWbP4AG8KX0
Az N1 igazi hazugsággyár!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.