Minden korábbinál súlyosabb krízishelyzet állt elő a fuvarozásban – figyelmeztet a legnagyobb taglétszámú hazai közúti fuvarozói érdekképviselet. Hiszen sok vállalkozásnál állnak a kamionok, 800 ezerért sincs tapasztalt sofőr.

Totális összeomlás jöhet Magyaroszágon
Kép: Pixabay

Mivel az üzemanyagárak rekord mértékű 2021-es drágulása már havi szinten is eredményezhet költségváltozást a fuvardíj mértékében, és ha nincs kellő rugalmasság megbízói részről, akkor ezek nem érvényesíthetők a fuvardíjban mondta el a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete.

Az üzemanyagárat a kormányzat 2021 végén ugyan maximalizálta, de ez átmeneti állapot, hosszú távra célszerű és érdemes egy indexálási rendszert alkalmazni a folyamatos utánkövetésre.

A szakértők szerint a fuvarozók másik legjelentősebb költségeleme a személyi ráfordítások összessége, ami a fuvartávok függvényében 25-32 százalékos részarányt képvisel a költségszerkezetben.

800 ezer forint nettó alatt nehéz megbízható, gyakorlott kamionsofőrt találni. Hatalmas a fluktuáció, a gépkocsivezetők a legapróbb probléma miatt is könnyen váltanak,

mert rengeteg a meghirdetett állás. Emellett kiöregszenek a munkavállalók és a fiatalok nem jönnek olyan ütemben, ahogy az kielégítő lenne.

Sok olyan vállalkozásról tudni, ahol akár 5-10 kamion is áll a telephelyen, mert nincs, aki vezesse őket. Hiányzik a szakképzés is. 

A NIT Hungary szerint az ellátási lánc összeomlása fenyeget.

Forrás: Napi
Címlapkép: Pixabay

27 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
kissé felnőttem
@Németh István: ekkora hülyegyerek itt régen ???volt mennyibe került régen a jogsi személygépkocsira irjam ide 2.600 FT ba és képzeld mellé hogy nem kerestem annyit igy kölcsönből vizsgáztam le és mellé letettem a pávot is amikor közölték hogy a páv I et azért elértem de mivel a a 2 kérték nem adhatják meg , és oktattam szgkát gyakorlatiban majd megszereztem a c az E - is magyaritom kamion nehéz pótkocsival nos felfogtad ez mibe került nem? akkor pofa alapállásba 24 tonnássa jártál és amikor a pasi azt mondja 26 tonna vasat hozzon el a csepeli 3-as kapuból én meg a picskuba küldtem hogy rakja fel a BMV je tetejére mert ő fizet? és ha én ezért 6 halottat hagyok az uton? akkor ki áll oda? Mint épp akkórtájt a Pécsi buszt hasonló módon letarolták ? ja 1,200,000 amit az euba fizetnek mehetsz máris vagy kussolj tudsz 2 mondatot a pihenő időről mikor hol és mert kötelező sötétebb vagy mint a bányarém csak böfögj hozzá nem értesz, kibic vagy seggyaló maximálisan
Istenakinincsen
@Németh István:tegnap, 16:42
Miért nem mész kamionsofőrnek?Jól fizetnének!A diplomáddal kitörölheted a segged,mert annyit ér.
Nem csak a kamionsofőrökről van ám szó,azzal tisztában vagy?Semmilyen szakember(aki ért valamihez)nem akar az élősködőknek dolgozni.Sok pénzért sem,mert van egy erkölcsi tartás bennük ami belőled hiányzik.
kakambuki
Mindent a közúton szállítanak lobbista befolyásra az atomerőmű turbina lapáttól kezdve a rámás csizma patkó szegig mindent! Na de minek?? A méretes kamion forgalom hatására az utak állaga folyamatosan romlik, a közúti balesetek száma rohamosan nő a forgalom intenzitásával együtt. A vasúti és vízi szállítás meg vegetál közben, dacára annak hogy a két ma is legolcsóbb szállítási ágazatról van szó.
Peller Anikó
@Istenakinincsen: ezek a férgek egytől egyig románok és itt némi pénzért, több nikk alatt osztyák az észt.
Istenakinincsen
@Peller Anikó: Előbb is felvilágosithattál volna.Kik a nikkek?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.