Minden korábbinál súlyosabb krízishelyzet állt elő a fuvarozásban – figyelmeztet a legnagyobb taglétszámú hazai közúti fuvarozói érdekképviselet. Hiszen sok vállalkozásnál állnak a kamionok, 800 ezerért sincs tapasztalt sofőr.

Totális összeomlás jöhet Magyaroszágon
Kép: Pixabay

Mivel az üzemanyagárak rekord mértékű 2021-es drágulása már havi szinten is eredményezhet költségváltozást a fuvardíj mértékében, és ha nincs kellő rugalmasság megbízói részről, akkor ezek nem érvényesíthetők a fuvardíjban mondta el a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete.

Az üzemanyagárat a kormányzat 2021 végén ugyan maximalizálta, de ez átmeneti állapot, hosszú távra célszerű és érdemes egy indexálási rendszert alkalmazni a folyamatos utánkövetésre.

A szakértők szerint a fuvarozók másik legjelentősebb költségeleme a személyi ráfordítások összessége, ami a fuvartávok függvényében 25-32 százalékos részarányt képvisel a költségszerkezetben.

800 ezer forint nettó alatt nehéz megbízható, gyakorlott kamionsofőrt találni. Hatalmas a fluktuáció, a gépkocsivezetők a legapróbb probléma miatt is könnyen váltanak,

mert rengeteg a meghirdetett állás. Emellett kiöregszenek a munkavállalók és a fiatalok nem jönnek olyan ütemben, ahogy az kielégítő lenne.

Sok olyan vállalkozásról tudni, ahol akár 5-10 kamion is áll a telephelyen, mert nincs, aki vezesse őket. Hiányzik a szakképzés is. 

A NIT Hungary szerint az ellátási lánc összeomlása fenyeget.

Forrás: Napi
Címlapkép: Pixabay

27 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
verőce21
Valóban "célszerű és érdemes egy indexálási rendszert alkalmazni a folyamatos utánkövetésre" - mert akkor nem lehet nagyokat nyeríteni a tőzsdén az energiaszektorban...! Hajrá!
magyar1
A vasúti szállítást már teljesen elfelejtették mindent a közútra tettek, tudom a vasút lassú de csak lehetne gyorsítani rajta és kevésbé veszélyes mint közúton szállítani.
Gauntlet
Ez van ha egy költségvetést 86* módosítanak.
Macskaszem
Régen ingyen lehetett jogsit szerezni, pl a katonaságnál, meg volt egy MHSZ nevű szervezet, ahol sokféle dolgot lehetett csinálni, többek között mindenféle jogsit ingyen. Ma már ez egy vagyonba kerül, és amúgy is az emberek jobban szeretnek otthon lenni a családdal, és inkább kevesebb pénzért más munkát végeznek.
Rizikó
Na azt a tőzsdét kéne azonnal bezárni. Ne lehessen már megélni mások manipulálásából és elősködni!
rokker33
@Macskaszem: ja most egy szaros b jogosítvány is majdnem 200 ezer forint! Egy kamionra mennyi? Fél milla? Több? Akkor ne csodálkozzon senki, hogy a fiatalok nem mennek!Én sem rohadék napi 12=16 órát egy
kamionban a külföldi áruszállítók napokon vagy akár heteken át vezetnek a családtól távol...
madlaci66
@rokker33: és jön a rendőr, vagy a közlekedési hatóság és egy perc vezetési idő túl lépésért több százezres büntetést ad.
Németh István
Jó és kell az óvatosság, a realitások számbavétele! DE PÖCSFEJEK azért vagyunk emberek, hogy ésszerűen lépjünk fel a kellemetlenségekkel szemben! Erre való a kormány és nem kellene hülye riogatásokkal zrikálnia polgárokat >> mégpedig aljas szándékkal! A kellemetlenségek bármely kormány tevékenysége során jöhetnek, ezért lettek megválasztva, hogy tervszerűen és okosan tudjanak dönteni és ellenálló képesek lenni! (nem lopni, eladni, adót emelni, kiárusítani AFÁ-t emelni, nyugdíjat és béreket elvenni, súlyos kamatokat a polgára akasztani, stb. Fostrógerek mint >@rokker33: @Rizikó: @Macskaszem: @Gauntlet: @justhpeter: @sgl: az élet adta körülmények ezt biztosítják, ha nem teszik menjetek oda, ahol ingyen mannát osztogatnak BARMOK!
Pipás
@Németh István: Anyád volt BAROM, amikor egy ilyen gerinctelen módon hazudozó baromarcút a világra hozott.
nezelodo
Ugyanúgy nincs sofőr, ahogy villanyszerelő, asztalos, esztergályos, épületgépész, viz, gáz, és központifűtés szerelő, kőműves, burkoló, gipszkarton szerelő, tanító, tanár nővér és orvos, (háziorvos), stb sincs. Mindezt azért nem lehet a fiatalok kényelmességével, az EU-s munkaerő elszívással magyarázni! Talán hozzáértő kormányzatoknak lehetett, kellett volna tenni valamit a képzés támogatásával, gyakorlati helyek kialakításával ösztönzéssel, elősegíteni, és nem az erőszakos központosítással, államosítással megakasztani a piaci érdekek mentén amúgy is meginduló fejlődést.
Az a bizonyos "demokratikus centralizmus" jól tudjuk nem vált be, mégis erőltetik a gazdaság, egészségügy kultúra stb területen a döntéshozók a centralizációt, hogy mindent a politikai ellenőrzésük alatt tarthassanak, a hatalmuk megtartása érdekében. Az állam mindig is rossz gazda volt, illiberáliában pedig az egyoldalú eltulajdonítás eszköze az állami tulajdonlás.
ómió
Hány éve is "jósoljátok" ezt, efftársak!?
kissé felnőttem
@Németh István: egy lóval lehet beszélgetni mert lehet, sajnos veletek nem mert a napkeleti bőlcseknél is bölcsebbnek képzelitek magatokat ott a fideszben és lent a lopós edényeknél.nyugat Európa Anglia egy kamionos bérét nézd ott meg és a vásárló értékét is és itthon akkor mitől vagytok elszállva.53 éve vezetek de a baloldali közlekedést nem próbáltam már nem is akarom .de 1,2-1,5 millió forintra átszámolva a havi bérük. itthon meg kapsz 450 ezret mire elég itthon .Ettől még európát megjártam 3 ország maradtt csak ki meg keleteurópa. A másik elüldöztek innen 6-800 ezer embert mert mást képzeltek és a gyomruk nem vette be azt amit ti naponta ide okádtok. abba pl 15 ezer is de 10 ezer kamionvezető is lehetett, akkor majd meglátjátok hová fogtok GAZDASÁGILAG eljutni a békához a tó hóz a mocsárhoz a koszhoz és kiút??? hová?28,600 eü dolgozó hagyta el a pályát MERT ÉLNI AKAR nem csak dolgozni akkor ébredezhetnétek mocskolódás helyett
rokker33
@madlaci66: pontosan! És nem a cég fizeti ki, hanem a sofőr! Egyik kamionos ismerősömet 6 percért 400ezer forintra büntették! Neki kellett kifizetni a cég semmit sem vállalt,csak azt mondták neki, hogy az árunak minél hamarabb a telephelyen kell lennie! ! Azt mondta ha az autópálya közepén telik le az idő, akkor ott fog megállni a pálya közepén :)
Eladott Ország
Megigérte a román bűnöző cigány geci, ha mégegyszer hatalomra jut tönkre teszi az országot. Sajnos sikerült a rahadéknak! Ne feledjük, élete végéig börtönben rohadjon meg!
Eladott Ország
Köteles Bunkó Laci azt mondta, hogy azért jó nekünk, mert mi kevesebbel is beérjük. Csak a mocskos szarházi és a többi fideszes ingyenélő gerinctelen rohadék, havonta több milliót keres a semmiért. Dolgozzon nekik ingyen a rabok f@sza!
Eladott Ország
@KisTehen: fideszes bornyú' már most gallyra vágtátok az országot! Felelni fogtok!
Eladott Ország
@KisTehen: fideszes agyatlan seggnyaló, történelmi csúcson van az államadósság, a lakosság elszegényedése, infláció etc...a dagadt cigányod bevezette a hadikommumizmust!
Németh István
Felesleges riogatni az embereket, polgárokat! Ez egy fenemód aljas dolog a az ellenséges ellenzék részéről! A kamionsofőrök fizetése > jó lehet összhangban van az üzemanyagárakkal,DE > nem a saját fizetéseikből tankolnak! A másik mi írja elő, hogy 800 ezer Ft.-ot kell keresniük? Van egy óra kvantum ami alapján lehetséges a 800 ezer Ft. havi jövedelem! Ez igaz, de ha nem kap csak havi 4-500 ezer forintot, ami ha azt vesszük alapul,hogy 180- max 190 munkaórával kereshető meg akkor verje a földhöz a seggét! Szíveskedjenek meg dögleni, dögöljenek öljenek éhen >> Ha nem mennek el azért dolgozni! Ez a mondásom! Különben én is szeretnék a néhány diplomámmal havi 2-3 millió Ft.-ot keresni! Szóval a sofőrkék ne akarjanak orvosi, főorvosi, államfői fizetéseket! Ponyemál?! DE az olyan barom segg mint a @Eladott Ország: @justhpeter: DDDDD. @KisTehen: ha gúnyolódsz! Mert különben a moslék ellenséges ellenzék a nemzet gazdaságát semmi pillanat alatt tönkre vágná -olyan lincselés lenne az országban, hogy alig maradna ember! barmocskáim nem hogy 7,1 % os gazdasági igen kimagasló növekmény realizálódjon - a moslékok betartása és a nyugat szemétsége (Brüsszel) ellenére!!
Eladott Ország
Már most is totális öszeomlás van! Történelmi csúcson az államadósság (és még ki tudja mennyi csontváz van a szekrényben) , permanensen nő infláció, Európa Bangledese lettünk...
kissé felnőttem
ettől totálisabb már nincsen max ha orbánt kapálni láthatom a saját szőlőjében erről nem mert képet kitenni még eddig ja Majd holnap lesz megvárom.1966 mezőgazdasági felsőfokú technikum 68 évfolymtárssal azt hittem mindenki tud kapálni ásni hát inni igen, mert esett az eső de kapálni max 20 meg ásni is max 20 akkor a hozzáállás a mihez is na ??? viki mutasd meg
kissé felnőttem
@Németh István: ekkora hülyegyerek itt régen ???volt mennyibe került régen a jogsi személygépkocsira irjam ide 2.600 FT ba és képzeld mellé hogy nem kerestem annyit igy kölcsönből vizsgáztam le és mellé letettem a pávot is amikor közölték hogy a páv I et azért elértem de mivel a a 2 kérték nem adhatják meg , és oktattam szgkát gyakorlatiban majd megszereztem a c az E - is magyaritom kamion nehéz pótkocsival nos felfogtad ez mibe került nem? akkor pofa alapállásba 24 tonnássa jártál és amikor a pasi azt mondja 26 tonna vasat hozzon el a csepeli 3-as kapuból én meg a picskuba küldtem hogy rakja fel a BMV je tetejére mert ő fizet? és ha én ezért 6 halottat hagyok az uton? akkor ki áll oda? Mint épp akkórtájt a Pécsi buszt hasonló módon letarolták ? ja 1,200,000 amit az euba fizetnek mehetsz máris vagy kussolj tudsz 2 mondatot a pihenő időről mikor hol és mert kötelező sötétebb vagy mint a bányarém csak böfögj hozzá nem értesz, kibic vagy seggyaló maximálisan
Istenakinincsen
@Németh István:tegnap, 16:42
Miért nem mész kamionsofőrnek?Jól fizetnének!A diplomáddal kitörölheted a segged,mert annyit ér.
Nem csak a kamionsofőrökről van ám szó,azzal tisztában vagy?Semmilyen szakember(aki ért valamihez)nem akar az élősködőknek dolgozni.Sok pénzért sem,mert van egy erkölcsi tartás bennük ami belőled hiányzik.
kakambuki
Mindent a közúton szállítanak lobbista befolyásra az atomerőmű turbina lapáttól kezdve a rámás csizma patkó szegig mindent! Na de minek?? A méretes kamion forgalom hatására az utak állaga folyamatosan romlik, a közúti balesetek száma rohamosan nő a forgalom intenzitásával együtt. A vasúti és vízi szállítás meg vegetál közben, dacára annak hogy a két ma is legolcsóbb szállítási ágazatról van szó.
Peller Anikó
@Istenakinincsen: ezek a férgek egytől egyig románok és itt némi pénzért, több nikk alatt osztyák az észt.
Istenakinincsen
@Peller Anikó: Előbb is felvilágosithattál volna.Kik a nikkek?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.