Az MKIF Zrt.-nek a 35 éves koncessziós időszak alatt jöhet össze ennyi nyereség.

700 milliárd forintunkat szerezheti meg Mészáros társaival, az Orbán által nekik „ajándékozott” autópálya-koncesszió révén

Ahogy szegényedik az ország, egyre pofátlanabbak. Forrás: Pixabay

A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től egy 35 éves koncesszió keretében a Mészáros Lőrinc és Szíjj László tulajdonában lévő Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt. vette át tavaly szeptemberben az állami gyorsforgalmi utak nagy részének üzemeltetését. Nyilvánvaló volt, hogy a konzorcium jól jár, mostanra pedig kiderült, hogy valóban milliárdos volt a profit – írja a G7.hu.

Csupán négy hónap alatt (2022. szeptember 1-je és december 31-e között) az üzemeltetésre létrehozott MKIF és a hat fejlesztő társaság – amelyekben Szíjj és Mészáros magántőkelapjai a tulajdonosok – 6,5 milliárd forint adózott eredményhez jutottak, ami az állami rendelkezési díj összege alapján 15 százalékos profitárának felel meg.

Erre az évre a költségvetésben nettó 143 milliárd forintos koncessziós díjat terveztek – ez a büdzsé 0,4 százaléka –, ami csak az 1237 kilométer autópálya üzemeltetését fedezi, vagyis minden meglévő kilométer fenntartása nettó 116 millió forintba kerül.

A koncessziós szerződés értelmében építeniük is kell majd autópályákat Mészároséknak, ám azt, hogy milyen arányban kapnak pénzt az üzemeltetésért és az építésért, nem tudni: titkos szerződések tartalmazzák. Azt pedig sem a konzorcium, sem pedig az állam nem árulja el, pontosan mikor és mennyit kell majd építeni.

Az MKIF szerint három év alatt 538 kilométer autópályát kell szintre hozni és karbantartaniuk, ami szerintük százmilliárdos nagyságrendű költséggel jár. A G7 ennél jóval alacsonyabb, 35-60 milliárd forintos összeget becsül költségként.

A konzorcium próbálja eltitkolni a valódi profitját. Az MKIF nyeresége a 43 milliárdos árbevétel mellett kevesebb, mint 139 millió forint, aminek fő oka az, hogy szinte a teljes árbevételét átadta az alvállalkozásainak.

Kalkulációjuk szerint az MKIF 19,6 milliárdos profittal számolhat majd évente, ami 35 év alatt 684 milliárd forintos nyereséget jelent.

Forrás: G7
Fotó: Pixabay

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Szóval olyan magántőke alapok nyerik 35 évre a zsíros állami koncessziót, amiknek hivatalosan nem is lehet tudni kik a tulajdonosai. Pont ezeket a magántőkealapokat használják annak elfedésére, hogy kik a valódi "befektetők". Ez a része a dolognak nem nyilvános. Így "forog" a nemzeti kapitalisták eredeti tőkefelhalmozással szerzett pénze a magyar gazdaságban. A magántőke alapok lényege, hogy a tulajdonos nem nyilvános. Értem. Tehát az orosz olajfüggés kiváltására nincs pénz, bezzeg egy teljesen felesleges konzorcium kapjon ezermilliárd közpénzt 35 éven át. Szerintem a krvnytkt.
A II. világháború után a szarrá bombázott Nyugat-Németország - több nyugat-európai országhoz hasonlóan - az USA Marschall-segélyének köszönhetően talpra tudott állni, sőt óriási fejlődésnek indult az ipar, a mezőgazdaság, és ennek köszönhetően az életszínvonal. Ezen országok vezetői nem ellopták a támogatásra adott pénzeket, hanem okosan befektették, az országuk fejlesztésére fordították. Nálunk az Orbán rezsim az EU euro milliárdos támogatását az elmúlt 13 évben - se előtte, se utána nem kapott még ez a szegény ország ekkora támogatást senkitől! - nagyrészt ellopta, továbbá értelmetlen, soha meg nem térülő beruházásokra költötte el, ezzel elvette a lehetőséget attól, hogy ez a nyomorult, sokat szenvedett ország és lakói felzárkózhassanak a nyugati életszínvonalhoz. Ilyen lehetősége ennek az országnak soha többet nem lesz, Orbán történelmi bűnt követett el Magyarország ellen, vezetésével újra visszazuhantunk a reménytelen nyomorúságba.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
vacsi
Az már kiderült, hogy vasutat nem tud építeni. Most az autópályával próbálkozik?
Eladott Ország
Mészáros az IKON , Orbán az IKONOSZTÁZ. Ő is Istennek képzeli magát mint Orbán, pedig az Isten nem ver bottal csak ilyen hülyékkel. De egyszer véget ér a Pünkösdi királyság! Mészáros percenként megkereste a magyar átlagfizetést. Amivel az égvilágon semmi baj nem lenne, ha valóban önerőből, piaci alapon lenne az, aki. De így, hogy egy államilag kitömött báb, a miniszterelnök privát pénztárcája, na így már bicskanyitogató. Azaz bicskanyitogató lenne, ha ez a nép nem lenne egy posztkommunista, szolgalelkű, megalázást és jobbágy sorsot igénylő níandok gyülekezete. Szükség lenne egészségesen fejlődő nemzeti tőkére, de ilyen torz arányok akkor sem lennének egészségesek. Orbán az egészpályás letámadásával tönkrevágta az országot. Tegyük hozza: évtizedekre. Sajnos. Mészáros: A szogalom...
uploads.disquscdn.com/images/5e02d1a666f01155a58f410d3a0b3fa7d98a530802acafa1094509ce21c92ae9.gif?w=800&h=435
"amikor Mészáros Lőrinc maga is megfogalmazta, a jó istennek, a tudásának, a szerencsének köszönheti a meggazdagodását ." És ha a halottas ingére elég nagy zsebeket varrnak, viheti magával a pokolba a gazdáját is!
www.nyugat.hu/var/improxy/bnl1Z2F0XENsYXNzZXNcRkhEUGljdHVyZQ__/p2/01/p201707306e11d2d2.jpg?m=1501415137
Eladott Ország
Szóval olyan magántőke alapok nyerik 35 évre a zsíros állami koncessziót, amiknek hivatalosan nem is lehet tudni kik a tulajdonosai. Pont ezeket a magántőkealapokat használják annak elfedésére, hogy kik a valódi "befektetők". Ez a része a dolognak nem nyilvános. Így "forog" a nemzeti kapitalisták eredeti tőkefelhalmozással szerzett pénze a magyar gazdaságban. A magántőke alapok lényege, hogy a tulajdonos nem nyilvános. Értem. Tehát az orosz olajfüggés kiváltására nincs pénz, bezzeg egy teljesen felesleges konzorcium kapjon ezermilliárd közpénzt 35 éven át. Szerintem a krvnytkt.
A II. világháború után a szarrá bombázott Nyugat-Németország - több nyugat-európai országhoz hasonlóan - az USA Marschall-segélyének köszönhetően talpra tudott állni, sőt óriási fejlődésnek indult az ipar, a mezőgazdaság, és ennek köszönhetően az életszínvonal. Ezen országok vezetői nem ellopták a támogatásra adott pénzeket, hanem okosan befektették, az országuk fejlesztésére fordították. Nálunk az Orbán rezsim az EU euro milliárdos támogatását az elmúlt 13 évben - se előtte, se utána nem kapott még ez a szegény ország ekkora támogatást senkitől! - nagyrészt ellopta, továbbá értelmetlen, soha meg nem térülő beruházásokra költötte el, ezzel elvette a lehetőséget attól, hogy ez a nyomorult, sokat szenvedett ország és lakói felzárkózhassanak a nyugati életszínvonalhoz. Ilyen lehetősége ennek az országnak soha többet nem lesz, Orbán történelmi bűnt követett el Magyarország ellen, vezetésével újra visszazuhantunk a reménytelen nyomorúságba.
izéke
Az autópályába is kell vas? Ugyan,felejtsük el :))))) a magyar autópályák pihenőiben lévő mosdók állapota híven tükrözi az ország állapotát. Szaros,húgyszagú,vízöblítés csak a nevében,inkább egy benzinkút vagy egy kávézó mosdóját választom. Nőként csak fertőzést lehet kapni...
izéke
@utánam a vízözön: legyél bármennyire ellenzéki,de ez az állandó zsidózásod egy szintre tesz a sikarival. :(((
Tunes1106
Járom az országot ,ennyi felújítást még nem láttam a pályákon. Nehogy javítást kelljen eszközölni saját pénzből. Inkább megcsinálják a mi adónkból saját maguknak!
Néro2
Kit érdekel az És és-t vagy a jóvanezígyet?
Az felemészti minden agysejtjüket , hogy xarni tudjanak.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.