Július 1-től az Egészségablak applikációban és a 1812-es telefonszámon lehet időpontot foglalni és módosítani a járóbeteg-ellátásban. A betegek igényeire szabott új rendszer célja, hogy megkönnyítse a betegek számára az orvoshoz való eljutást, és átláthatóbbá tegye az egészségügyi ellátást – jelentette be a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára Mátraházán, a Magyar Kórházszövetség XXXVI. Kongresszusán.

Brutális változás következik az egészségügyben

Illusztráció: freepik.com

Rétvári Bence államtitkár elmondta, hogy a JIR "nagy volumenű változás" az egészségügyi ellátásban, és már 83 intézményben elérhető – idézte a Magyar Nemzet.

A mobilos időpontfoglalás július 1-jei általános bevezetése a magyar járóbeteg-ellátó intézményben „nagy fordulónapnak” tekinthető.

Az államtitkár szerint az emberek legfontosabb elvárása, hogy mihamarabb bejussanak az orvoshoz, a Századvég tavaly novemberi felmérése pedig azt mutatta, hogy a megkérdezettek nagy része szerint az időpontfoglalás egyszerűsítésére lenne szükség az egészségügyi ellátásban.

Rétvári Bence kifejtette:

a rendszer az ellátáshoz való eljutásban segíti a betegeket, az egészségügyi rendszereket pedig átláthatóbbá teszi.

A JIR előnyei közé tartozik a könnyebb időpontfoglalás, a kevesebb adminisztráció és az átláthatóbb ellátás, ami által egy járóbeteg-rendelő vagy egy kórház vezetője sokkal pontosabban fogja látni, hogy mi történik az általa vezetett intézményben, az orvosok és ápolók pedig mentesülhetnek az időpontkérés adminisztrációs terhei alól.

Forrás: magyarnemzet.hu

26 hozzászólásarrow_drop_down_circle

szaboria1
@nemkati: Sajnos már pláne vidéken csak előjegyzésre és beutalóval lehet menni ráadásul van olyan szakrendelés ami egy héten csak 1 alaklommal van.
Ezek annyit csűrnek csavarnak, hogy egyre rosszabb lesz.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
lampa laz
B+, akkor innentől több lesz az orvos és a szakdolgozó? Ezekből van hiány, ezért nem működik az egészségügy, te barom. Agyrém amit művelnek itt fejlesztés és ilyen-olyan átszervezés kapcsán, mert nem a betegek érdekeit szolgálja ha nincs orvos és személyzet.
Nessy
@justhpeter:Viszont jó volt az oligarcha, kegyenc "termés"! Vannak lombkorona sétányok, másfél méteres kilátok, van Vodafon, lesz reptér, maxi Dubaj, urizálás a köbön,stadion minden faluszélén, határon túl épített iskolák, bölcsödék, templomok, stadionok is
balos
@Nessy: Lopni most a NEMZETHY BÜSZKESÉG ÖNKIFEJEZÉSE a vármegyei uraknak!Aki ebben segít az a nyugdíját emelt szinten kapja!LÁSD:áder snitt novák!A munkának ebben a disznóólban annyi becsülete lett,mint a muszka seggnyaló hatvanpusztai hájpacninak!
Lepényleső
Mimimum 200 000 idősnek fogalma sincsen ennek működéséről (nagyon sok millió másnak sem,sőt annak sem
akinek kellene tudnia?),tehát orvost már nem is igen fognak látni életükben,- ergo; közvetve kezük benne lesz azok
halálában is akik emiatt nem jutnak orvoshoz? "Előre megyünk nem hátra!" főispánok iránymutatásával a halálba?
kereső
@Pusztai: 11:30 , stb. Annak a rendszernek nem ez lett volna a lényege, hanem a több biztositós rendszer..mint alap.Amelybben van egy kötelezően alapellátás igénybevételére szóló állami járulék fizetés, és akinek ez nem felel meg, az további magánegészségügyi biztositónál is köthetett volna + dijért + ellátás igénybevételére. A biztositók kötöttek volna szolgáltatási szerződést az eü intézményekkel...és ők térittették volna meg a biztositottak ellátását. Na erre mondta a fideSS anno, hogy az eü nem üzlet. Csakhát a gőgös szdsz nem igazán jól kommunikálta a dolgot, meg sem próbálta megértetni az emberekkel, ahogyan a vizitdijat sem. A szocik meg tartva a "népszerúségvesztéstől", és mert azonos érdekeik voltak a fideSS bizonyos gazdasági köreivel...sikeresen fúrták a dolgot, x@rban hagyva Gyurcsányt...mert rákente a szdsz, és a szocik is...aa fideSS merg azóta is röhög a markába, miután ezer milliárdokat vont már ki az eü-ből, nem "üzlet" cimén.
rücsü41
A cikk elolvasása előtt azt hittem hogy az egészségügy úgy fog működni mint a VODAFON telefonos ügyfélszolgálata.Bejelentkezik ez ember a gépi "ügyfél" szolgálat bejelentkezése után után benyomkodjuk a megadott számokat, és erre majd az ügyfélszolgálatos gép azt válaszolja "Hogy Ön rossz számot hívott!"Másik megoldást pedig úgy képzeltem, hogy majd a betegek látják el az idős orvosokat , ők kezelik a műszereket, a vérnyomás mérőt ,stb, ahogy a gépi ügyfélszolgálat mondja, és ahogy az előbb említett telefonszolgálatnál is szokás , és vagy meggyógyítja a beteg orvost az ember, vagy a páciensnek ki kell bírnia addig amíg a szakember nem látja el a helyszínen a "beteget". Szóval van egy pár variáció, hogy hogyan lehet változtatni az egészségügyi ellátáson, de nem kellene minden marhaságot kipróbálni, mert nem minden beteg van azonos szellemi színvonalon, és éppen lehet hogy olyan helyzetben van az illető hogy az egyre komplikáltabb igénybevételről inkább lemond, mint hogy felidegesítse magát hogy megint nem sikerül besorolni magamat a gyógyítandók közé!Nekem vn egy régi jól bevált módszerem, mégpedig az hogy az ember ha beteg elmegy a háziiorvosához bejelenkezés nélkül, és ha szakorvoshoz kell mennie, akkor azt is felkeresi minden telefonálgatás nélkül , és az minden megjegyzés nélkül megvizsgálja.Ez egy régi bevált módszer, mert régen ez így volt, nem értem, hogy miért nem ezt a gyakorlatot tartották meg, és mindenféle előjáték kell ahhoz hogy az embert az orvos megvizsgálja, akkor amiért ezért az állami ellátásért előre fizettünk,

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.