Július 1-től az Egészségablak applikációban és a 1812-es telefonszámon lehet időpontot foglalni és módosítani a járóbeteg-ellátásban. A betegek igényeire szabott új rendszer célja, hogy megkönnyítse a betegek számára az orvoshoz való eljutást, és átláthatóbbá tegye az egészségügyi ellátást – jelentette be a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára Mátraházán, a Magyar Kórházszövetség XXXVI. Kongresszusán.
Illusztráció: freepik.com
Rétvári Bence államtitkár elmondta, hogy a JIR "nagy volumenű változás" az egészségügyi ellátásban, és már 83 intézményben elérhető – idézte a Magyar Nemzet.
A mobilos időpontfoglalás július 1-jei általános bevezetése a magyar járóbeteg-ellátó intézményben „nagy fordulónapnak” tekinthető.
Az államtitkár szerint az emberek legfontosabb elvárása, hogy mihamarabb bejussanak az orvoshoz, a Századvég tavaly novemberi felmérése pedig azt mutatta, hogy a megkérdezettek nagy része szerint az időpontfoglalás egyszerűsítésére lenne szükség az egészségügyi ellátásban.
Rétvári Bence kifejtette:
a rendszer az ellátáshoz való eljutásban segíti a betegeket, az egészségügyi rendszereket pedig átláthatóbbá teszi.
A JIR előnyei közé tartozik a könnyebb időpontfoglalás, a kevesebb adminisztráció és az átláthatóbb ellátás, ami által egy járóbeteg-rendelő vagy egy kórház vezetője sokkal pontosabban fogja látni, hogy mi történik az általa vezetett intézményben, az orvosok és ápolók pedig mentesülhetnek az időpontkérés adminisztrációs terhei alól.
Ezek annyit csűrnek csavarnak, hogy egyre rosszabb lesz.