Katarina Barley szerint Magyarország visszaél az egyhangú döntések elvével, és zsarolásra használja azt fel az unión belül. Az unióban a jelentősebb döntésekhez egyhangú szavazat szükséges, de „ez az elv még azokból az időkből származik, amikor az EU hat országból állt” – mondta Barley. „27-en vagyunk, ez mos már nem praktikus” - mondta. Hogy is szól a mondás..fogadd be a tótot, kiver a házadból. A gondot az jelenti, hogy az egyhangúság elvét csak egyhangú döntéssel lehetne átalakítani. A vétóval egyébként több európai diplomatát is sikerült felmérgesítenie a magyar miniszterelnöknek. A Politico szerint ugyanis bosszantja őket, hogy Orbán nem vetette fel a számára aggályos kérdéseket az Európai Tanács hétfői és keddi ülésén. A lap azt is hozzáteszi, hogy a magyar kormány magatartása a szankciós csomag akadályozásával ismét olajat önthet a tűzre azok számára, akik régóta úgy gondolják, hogy az Európai Bizottság túl sokat enged meg Orbánnak.

Feltöltő: Emmersson71
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

56 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Macskaszem
@tomsawyer - régről: Egy indokot mondjál, hogy az unió miért hozna olyan szabályokat, hogy Orbán azt csinál amit akar, az unió meg csak tolja neki a pénzt ellopás céljából. Orbán összes piszkoskodása, zsarolása, vétója arról szól, hogy ide a pénzt, és kuss legyen.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
kereső
@tomsawyer - régről: Nos, vafy most nem mondasz iagazat, vagy fentebb nem mpndtál igazat. Nem kell ennyire bú lére eresztened azt a sok okosságot- tudom, hogy nekem veled/veletek szemben nem lehet igazam, mert én "szekértáboros" vagyok- ezt egyszerúbben is elmondhatod.
Más: ujságirás- hogy fel voltál horgadva a minap, amikor kifogásoltam Schiffer megnyilvánulását- aki a tényfeltáró ujságirók munkája kapcsán gyakoorlatilag a "tényelllenőrzés" ellen emelt szót.Hosszú körmondatokban ecsetelted, hogy miért is nincs igazam. Tudod- én liberálisnak vallom magam, de azt a droktriner liberalizmust- amely inkább szabadosság, és nem "szabadság" , amit hirdetsz, nem csipem. Nekem nem fér bele a "vélemény nyilvánitás szabadságába" a fasiszta és náci eszmék terjesztése, amit te olyan vehemensen védtél Schifferrel együtt.
Na, erről ennyit.További okitásokat nem kérek- 35 már elmúltam, azt mondják az okosok, hogy az ember addig a korig "nevelhető".
Nyírfa
@Peller Anikó: 20.18

Anikó, ez nagyon meredek. Ha gondolod, majd visszatérünk a témára adekvát cikkek alatt.
tomsawyer - régről
@kereső: Jelenleg is ugyanúgy gondolom a tényellenőrzéssel kapcsolatban írtakat, mint akkor. Valójában véleménymegtámogatásról van szó. Vagy a meglévő narratíváját támogatja meg a tények közül a neki tetsző kiválogatásával, vagy szemezgetve a tények közül, kialakít egy narratívát és az aztán tarol, mert "tényekkel" alátámasztott.
Semmi köze a szabadossághoz annak, hogy engeded a véleménynyilvánítási szabadságot érvényesülni és nem akarod sem cenzúrázni, sem manipulálni, ez a klasszikus liberalizmus, amelyet semmilyen szélsőbal ideológia, amelyet "progresszív"-nek csúfolnak, nem fertőzött meg.
tomsawyer - régről
Én azért leírom, amit gondolok most már. Egy tagállam szuverenitása közvetlenül levezethető a természetjogból és elvileg annak talaján kialakult alkotmányból. A mindenkori végrehajtó hatalom gyakorolja a mindennapokban, úgy lehet leírni röviden, hogy hatáskörök összessége, a nemzetközi rezsimekkel szembeni hatékony fellépés és érdekérvényesítés. Az uniónak nincs saját szuverenitása, a szuverenitásfogalom nem húzható rá, mivel az államszuverenitás - ami a természetjogból ered, - nem értelmezhető, ez az államhoz kötődik, a népszuverenitás szintén nem, mert ennek alapja a népfelség, a nép, illetve a nép, mint közösség és az állam viszonya, a jogszuverenitás meg a jogállamisághoz kötött, ami a jog és az állam viszonylatában értelmezhető. Amivel az Unió rendelkezik, az egy konstruált, mesterségesen létrehozott képződmény, amely átengedett hatáskörökből áll és amelyet a szerződés(ekkel) hoztak/hoznak létre. A hatáskör-átengedés során a tagállamok lemondanak a szuverenitásuk részét képező egyes hatáskörökről, illetve hozzájárulnak ahhoz, hogy azokat másokkal együtt gyakorolják.
Az uniónak egyes kérdésekben egyáltalán nincs hatásköre, azt megtartották a tagállamok maguknak, más kérdésekben megosztott hatásköre van és vannak átengedett hatáskörbe tartozó kérdések. Mindez a szuverenitás átalakulásához vezetett és akkor működőképes uniós szinten, ha folyamatosan együttműködnek a felek.
Emiatt nem összehasonlítható a két döntéshozatal jelenleg.
Az más kérdés, hogy mindenen lehet változtatni természetesen. De ekkora mértékű és mélységű változtatáshoz teljes szerződésrevízió kell. Volt már példa hasonló volumenű változtatásra, ezeket mindig arról a városról nevezték el, ahol aláírták a tagállamok az „új“ szerződést. Pl. Római Szerződés vagy Lisszaboni Szerződés.
tomsawyer - régről
Tehát az a feladat, hogy összehívod egy uniós városban - legyen Budapest - az összes tagállamot, és gyakorlatilag ától-cettig átírod a szerződést, amelynek eredményeképpen átengedsz a szuverenitásodból eredő további hatásköröket az uniónak. Mélyíted a szövetséget, egyfajta Uniós Egyesült Államokat létrehozva. Ehhez nem csak egyhangúság szükséges, de a nemzeti parlamenteknek ratifikálnia kell a megállapodást. Ebben a megállapodásban átengeded a döntést a gazdaság alapjait érintő kérdésekben, egyszerűsíted a döntéshozatali mechanizmust és egyszerű vagy minősített többséghez kötöd azt.
Nos, elviekben semmi akadálya a dolognak. A gyakorlatban még megszavazni se fogják egyhangúan, nemhogy ratifikálni.
Az a megoldás, amit én javasoltam, egyszerűbb, kevésbé avatkozik be a szuverenitásba - éppen ellenkezőleg, a tagállami szuverenitást erősíti - így könnyebben megszavazzák egyhangúan, kevesebb módosítással jár.

Semmi köze a többsebességes Európához - ez megint egy panel egyébként, egy klisé, egy narratíva, ami tarol - ez az egyébként is folyton változó (hiszen egy szerződésen alapul, amelyet további szerződésekkel módosítanak) kötődésről írtam, amely nincs nyugvóponton. Vagy állammá alakul vagy fellazul vagy szétesik. Ezek a lehetőségek.
Szerintem a lazulás a megoldás jelenleg. De - és ez a lényeg - semmi sem állandó, ahogyan eddig is mozgásban volt, úgy eztán is mozog a kötődés. Újabb és újabb szerződéseket lehet kötni, amellyel az alapszerződés módosítható.
tomsawyer - régről
Na, mindjárt jobban alszom. Ma is teljesen feleslegesen írtam le valamit, bitang jó érzés. És már holnap van.
Szuper.
Akkor esetleg visszatérnék arra, ami a kedvenc témám, a kedvenc posztomnál. :/

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.