A pénteki, 220 kilométeres 13. szakaszon eldőlt: a Volkswagen nem versenyezteti egymással a versenyben élen álló két versenyzőjét, Giniel de Villiers-t és Mark Millert, akik a szakaszon bevárták 3. csapattársukat, Dieter Deppinget, majd hárman együtt kocogtak be a célba. Palik László 10 órás büntetést kapott. A 2009-es Dakar utolsó előtti, 13. szakaszán a Volkswagen vezetői csapatutasítással éltek, és “megkérték" Giniel de Villiers-t és Mark Millert (a két élen álló versenyzőt, akik elvileg egymással harcolhattak volna a végső győzelemért), hogy várják meg a napi távnak 4.-ként nekivágó, 3. csapattársukat, a német Dieter Deppinget, és biztos, ami biztos, egymás útját egyengetve érjenek be szépen karonfogva a pénteki célba. Így is tettek, és minden bizonnyal az utolsó, szombati etapon is ugyanez lesz a képlet. Ez pedig azt jelentené, hogy a dél-afrikai Giniel de Villiers nyerné meg a versenyt, méghozzá elsősorban remek csütörtöki hajrájának köszönhetően, ahol 100 kilométeren közel 20 percet vert amerikai csapattársára, és ezzel bár alig több, mint két perccel, de Miller elé került az összetettben. És mivel a jelek szerint a német gyár az utolsó két szakaszra már beszüntette a versenyt két versenyzője között, nagyon úgy fest, hogy ez az alig több, mint két perc döntött/fog dönteni a dél-afrikai kiválóság javára, aki nem mellesleg a Dakar történetének első afrikai győztese lehet, amennyiben valóban ő nyer. Persze nem kizárt, hogy az utolsó szakaszra újra egymásnak ereszti két pilótáját a VW, és csak egy szakasznyival kívánták csökkenteni a kiélezett versenyhelyzet okozta rizikófaktort. Az mindenesetre feltűnő volt a részeredményeket böngészve, hogy a szakasz végén de Villiers körülbelül 2 perccel elhúzott két márkatársától, hogy Millerrel nagyságrendileg azonos idővel érjen célba a szakaszon (hiszen két perccel korábban vágott neki a napi távnak, mint az amerikai), és így megmaradjon két perc fölötti előnye az összetettben. hirdetés // Ez talán egy arra utaló jel, hogy szombaton láthatunk majd versenyt is a két VW-es között, hiszen máskülönben az utolsó etapon is eljátszhatták volna ugyanezt, csak épp fordított szereposztással, és ezúttal Miller várta volna be de Villiers-t, és adta volna vissza ezzel a pénteken “ellopott" két percet a dél-afrikainak. Mivel azonban nem ez történt, és a VW-nél ügyeltek az eredeti különbség visszaállítására, akad okunk a reménykedésre, hogy a 2009-es Dakar utolsó napján láthatunk még komoly autóversenyt is, és a VW nem tekinti még lezártnak az idei versenyt. Mást úgy se tehetünk, reménykedjünk. Nem mintha Giniel de Villiers nem érdemelte volna ki már így is maximálisan a győzelmet, de mégiscsak, neki is biztos más érzés lenne úgy megnyernie a versenyt, hogy még az utolsó szakaszon is bizonyíthatja, hogy valóban ő a legjobb. A pénteki, 13. (igen, péntek 13, ki tudja, talán épp ezért, ment biztosra a VW...)szakaszt amúgy — nyílván nagyrészt a VW óvatoskodásának köszönhetően — a spanyol Joan Nani Roma nyerte meg, aki ezzel megmentette a Mitsubishi becsületét a 2009-es Dakaron, megszerezve a Lancer Diesel első etap-sikerét a legendás tereprali-viadalon. A 2. helyet a lengyel Krzysztof Holowczyc szerezte meg Nissannal, a 3. legjobb idővel pedig a gyári BMW-csapat egyetlen még állva maradt versenyzője, a francia Guerlain Chicherit zárta a napot. Robbie Gordon 20 perces megállásra kényszerült a szakasz közben, de így is a 16. helyen kocogott a célba, nyugodtan őrizve 3., dobogós pozícióját az összetett versenyben. Egy nappal a verseny vége előtt szinte biztosan kijelenthető, hogy két amerikai versenyző végez majd az első háromban, ami történelmi siker lenne az Egyesült Államok motorsportja számára a végül is mégiscsak az amerikai kontinensen (igaz Dél-Amerikában) megrendezett viadalon. A magyarok közül Palik László a 25. lett a szakaszon, ám mivel még a csütörtöki szakaszra kiosztottak neki egy 10 órás büntetést, ezért visszacsúszott a 21. helyre az összetettben. Palikék fellebeznek az ügyben, ugyanis szerintük a versenyigazgatóság döntése volt csütörtökön a mezőny sötétedésig be nem érkező tagjainak kimentése, és nem az övék, ezért képtelen elfogadni a büntetést. Mivel Palikhoz hasonlóan, több másik versenyző neve mellé is odakanyarintottak 10 óra pluszt a rendezők, így Szalay Balázs, aki remekül teljesített a bivalyerős csütörtöki napon, és még világosban beért a célba, azaz nem kapott büntetést, összetettben előrejött a 23. helyre, alig valamivel a jelen állás szerint a 21. helyre visszacsúszó Palik mögé. Liszi László az 53. helyről várhatja az utolsó napot. A szombati zárónapon összesen 792 kilométer vár még a mezőnyre, amiből az előzetes tervek szerint 227 kilométer lesz mért szakasz. A verseny állása 13 szakasz után (a záró nap előtt): 1. Giniel de Villiers (dél-afrikai, VW), 2. Mark Miller (amerikai, VW): 2p. 20mp.h., 3. Robbie Gordon (amerikai, Hummer): 1ó. 27p. 13mp.h., 4. Ivan Erik Tollefsen (norvég, Nissan): 5ó. 55p. 1mp.h., 5. Krzysztof Holowczyc (lengyel, Nissan): 6ó. 37p. 32mp.h., 6. Joan Nani Roma (spanyol, Mitsubishi): 7ó. 27p. 8mp.h., 7. Dieter Depping (német, VW): 8ó. 28p. 55mp.h., 8. Miroslav Zapletal (cseh, Mitsubishi): 10ó. 52p. 26mp.h., 9. Leonid Novitskiy (orosz, BMW): 13ó. 15p. 11mp.h., 10. René Kuipers (holland, BMW): 14ó. 40p. 17mp.h., 11. Guerlain Chicherit (francia, BMW): 14ó. 48p. 59mp.h., (...)21. Palik László (magyar, Nissan): 27ó. 3p. 50mp.h.,23. Szalay Balázs (magyar, Opel): 28ó. 50p. 6mp.h.,53. Liszi László (magyar, Mitsubishi): 60ó. 57p. 10mp.h.

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.