A rendszerváltás óta csak egyszer volt ilyen magas az államadósságunk, 85,1 százalékos – jelentette a MNB adatai alapján a napi.hu.

A hitelfelvétel és a forint gyengülése, ami az adósságot növelte. "Az adósságot a második negyedévben a nettó hitelfelvétel 434 milliárd forinttal, a forint gyengülése pedig 65 milliárd forinttal növelte. Az államháztartás nettó tartozása 22 818 milliárd forint volt, ez a GDP 76,3 százalékát tette ki 2014 második negyedévének végén" – írja a HVG

Egekben az államadósság

Forrás: Portfolió
2010-ben volt ennél magasabb az államadóság, amikor Szijjártó Péter, akkor a miniszterelnök szóvivőjeként, sajtótájékoztatóján azt mondta, nem túlzás államcsődről beszélni, ami akkor elég volt a befektetőknek, hogy meneküljenek a forinttól, ami éves mélypontra került. Korábban a "rendszerváltás sokkja" idején láthattunk magasabb mutatót, 20 éve.

103 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Yoda69
Szerintem orbanekat mar kurvara nem erdekli az allamadossag. A pontagyuak ujra hatalomba jutattak oket ujabb 4 evre, es ha megint jon a valasztas akkor majd ujra betolnak egy rizsacsokkentest amivel ismet "meggyozik" az ecceru embereket.
Olyan torvenyeket hoztak, hogy mar 30%-os szavazatarannal 2/3-os hatalmat szerezhetnek. Ha meg nem igy lenne akkor hyorsan irnak egy uj torvenyt.

Nem veletlen hogy mar tobb mint 1 millioan hagytak el az orszagot, hiszen egyre remenytelenebb a helyzet. Sajnos javulasra esely sincs, mert mar nincsenek demokratikus intezmenyek. Egyre inkabb a putyinihoz hasonlo, csak szoft-diktatura epul ki. Itt csak egy ujabb 56 segithet, de arra egyenlore esely sincs.

Teljesen le kell nullazni az orszagot es lakoit, hogy aztan ujra a nulla szintrol kezdjuk az ujjaepitest, Sajnos a magyar ember sosem tanul, es mindig a sajat borevel fizeti meg a lecke arat.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
sekele
Csodák nincsenek. Már a Kádár korszakban sem jött be ez a gazdaságpolitika, de legalább a hitel egy részéből támogatták az arra rászorultakat.
Yoda69
Szerintem orbanekat mar kurvara nem erdekli az allamadossag. A pontagyuak ujra hatalomba jutattak oket ujabb 4 evre, es ha megint jon a valasztas akkor majd ujra betolnak egy rizsacsokkentest amivel ismet "meggyozik" az ecceru embereket.
Olyan torvenyeket hoztak, hogy mar 30%-os szavazatarannal 2/3-os hatalmat szerezhetnek. Ha meg nem igy lenne akkor hyorsan irnak egy uj torvenyt.

Nem veletlen hogy mar tobb mint 1 millioan hagytak el az orszagot, hiszen egyre remenytelenebb a helyzet. Sajnos javulasra esely sincs, mert mar nincsenek demokratikus intezmenyek. Egyre inkabb a putyinihoz hasonlo, csak szoft-diktatura epul ki. Itt csak egy ujabb 56 segithet, de arra egyenlore esely sincs.

Teljesen le kell nullazni az orszagot es lakoit, hogy aztan ujra a nulla szintrol kezdjuk az ujjaepitest, Sajnos a magyar ember sosem tanul, es mindig a sajat borevel fizeti meg a lecke arat.
rugacs
@sekele: Ja, emlékszem, főleg mszmp-s állami vezetők, meg gyárak igazgatói voltak ezek a "rászorultak"!!
rugacs
@Yoda69: Tévedsz! Azért szavaztunk a Fideszre, hogy nehogy megint a suta bal jöjjön vissza, akik legutóbb is megduplázták (vagy megtriplázták?) az adósságot!!
Pedig akkor még válság sem volt!!!
Kíváncsi lennék, akkor mit szóltál ahhoz?
Vagy akkor a te zsebedet is jól teletömködték a suták?!
rugacs
Bringye János: A Bajnai egy évében jóformán még nem is éreztük a válságot!! Magyarország most jobban (is) teljesít, mint az mszp idején, mikor válság nélkül is megtöbbszörözték az ország adósságát!!
Bele se merek gondolni, most válság idején mit tettek volna!!!
Yoda69
@rugacs: Csak a tenyek kedveert: a valsag 2007-ben kezdodott, es akkor meg a baloldal volt kormanyon. Ha nem vettek volna fol hitelt M.o allamcsodbe kerult volna, ami vegul sokkalta tobbe kerult volna az orszagnak. A hitel jo helyre ment, utak, hidak iskolak, beruhazasok, stb. Nem ugy mint orban alatt, aki csak a zsebeket tomkodi tele.
Mellesleg az allamadossag is orban allatt eri el rovidesen a rekorszintjet, ugyhogy nem tudom mire fel ugralsz?
m.macskosz
@Yoda69: "rugacs", Nem tehet róla hogy agymosott.
Sokan vannak még rajta kívül is, akik azt hiszik, hogy
a Nap kering a Föld körül. Sőt! Azt is elhiszik, hogy Orbán Viktor a mindenható.
bundi
@rugacs: 2002-ben
www.akk.hu//kepek/upload/2003-12/maj2002.pdf
2010-ben
www.akk.hu//kepek/upload/2010/2010.%20m%C3%A1jus%20havi%20jelent%C3%A9s.pdf
és most
"Az államháztartás adóssága 2014 második negyedévének végén 25 432 milliárd forint"
az akk élén a fidesz belső embere áll...
töröcskei tehát megbízható...
www.atlatszo.hu/2013/04/02/kis-oligarchatarozo-torocskei-istvan/
a medgyesy-gyurcsány-bajnai kombó a 8 év alatt kb 11 000 milliárddal növelte az adósságot de ebben benne volt a bankoknak továbbhitelezett 1000 milliárd az mnb- nél letétben lévő másik 1000 milliárd és a manyup pénz...
a kiskedvencedék akik régebben mszmps-káderek voltak...stb az elmúlt kb 4 évben 6000 milliárddal növelték ezt, valamint elköltötték a manyup pénzt (3000 milliárd) az mnb nél letétben lévőt, és a bankok által visszafizetettet, valamint azóta rengeteg új extraadó lett bevezetve, és a 2011 ig a manyupba befizetett évi kb 360 milliárd is el lett tapsolva...
és ha ez ha jól számolom szemben a csúnyaszocik 8 év alatti ténylegesen elköltött 6000 milliárdjával, ez 4 év alatt kb 12 000 milliárd...
de ha rosszul számolok légyszi javíts ki, és mond el konkrétan mit rontottam el... ne csak hőbörögj a szokásodhoz híven...
mate03
@m.macskosz: Nem kell a(rugacs nvű tavaszi)-val foglalkozni!A narancs gőztől,úgysem látja,hogy szeretett (viktora) ,őt is ugyan úgy átveri,mint minket!Az olyan ember,aki a saját bőrén nem érzi,hogy rosszabbul él mint az elmúlt húsz évben bármikor,annak nincs értelme ,írni!
rugacs
@Yoda69: Ha már "ugrálok", azért teszem, mert hülyeségeket beszélsz!
Államcsőd akkor fenyeget, ha magas az állam adósság!
Tehát mikor azt mondod, azért adósították el az országot, hogy kisebb legyen az adósság, hát az elég nagy baromság!
A válság ugyan valóban még 2008 előtt kezdődött, azonban Magyarországra csak 2008-ban jutott el, októberben jelentették be nyilvánosan, de valóságában csak 2010-re éreztette hatását.
Arról nem is beszélve, az ország adósságának nagyobbik részét 2002-2008 között vette fel az általad imádott mszp. És nem válságkezelésre!
Sőt, ha nem lett volna világválság, nálunk akkor is jelentkezett volna, nekik köszönhetően.
Csak mázlijuk volt, hogy közben ez is lett, így rá tudták fogni a nálunk kialakultat!!
Már látom, te is azok közé tartozol, akik jól megszedték magukat általuk, azért vagy ilyen korlátolt.
Grátisz, fogalmad sincs miről beszélsz :-))) vagy inkább :-(((
rugacs
@m.macskosz: Te olyan hülye vagy, hogy érdemes lenne kiállítani!
De ha valaki lefestené a hülyeséget, beajánlanálak modellnek!
Én még csak nem is politizálok!
Mindössze véleményem van, az is a magamé.
S mint már többször (az elmúlt hetekben is) említettem, nem azért szavaznék a Fideszre, mert szeretem őket, hanem mert annyira gyűlölöm a másik szélhámos oldalt!
Ti itt most azt cáfoljátok, amit egyébként már ők is elismertek.
Mert ennyire sötétek vagytok!
Meg napra készek .. :-))
Nyugodtan átírhatjátok a történéseket a magatok kényelmére, úgy sem vesz komolyan benneteket a KUTYA SE!!
Kitekattusz!
m.macskosz
@mate03: Igazad van, jogos, de nehéz embernek maradni a NEMEMBEREK között. :)
m.macskosz
@rugacs: @m.macskosz: "Te olyan hülye vagy, hogy érdemes lenne kiállítani!"

Lásd, kivel van dolgod, ezért téged sem mószerollak be a moderátornál.
Ennyi a különbség közted, meg az emberek között:
elviseljük azt is, akinek más a véleménye, főleg mert lát is, nem csak néz.
rugacs
@bundi: Látod, milyen ostoba vagy!
Tök mindegy, hogy mi volt benne, neked, nekem kell visszafizetni!!!
Nem a bankok fogják az őket támogató pénzeket visszafizetni, hanem nekünk!!!
Hát magasan teszek rá, hogy mi volt benne!
Ha az általad említett 1000 milliárdot nem a bankokra költik - akik további 1000 milliárdokat nyúlnak le rólunk! - hanem a lakosságra, akkor nem ott tartunk, hogy a lakosságnak elolvadtak a megtakarításai!
És magyarázd el légyszi, hogy ha ennyit költött a kormány egyébre, akkor miből finanszírozta a hitelek törlesztését?
Vagy ha nem törlesztettek, akkor hogy hogy csak ekkora az adósság??
Vesd már ide te nagyon okos, a 2010-es adósságnak mekkora a havi törlesztője!!!
Vagy az évi törlesztője?!
Szerintem még nem késő, visszaülhetnél az elemibe néhány számtanórára, hogy legalább az alapokkal tisztában legyél!!
rugacs
@mate03: Te szegény, tudod, az a legnagyobb baj, hogy az Unio nem ad annyi manit, hogy mindenkinek jusson, hogy vég nélkül jól élhessetek!
Néha vissza is kell fizetni a felvettet.
És minél többet veszel fel, annál többet kell visszafizetni. De nem lineárisan, hanem exponenciálisan.
Érted, papa?!
És tényleg, sokkal jobban élhetnék, ha az imádott fletócskád meg cinkosai nem adósítottak volna el! Közvetve és közvetlenül!
Mellékeljek egy szótárat, papa?
rugacs
@m.macskosz: Szóval akkor a vak nem ember?
Mert hiába néz, nem lát?!
Ez véletlenül nem diszkrimináció?
S te nevezed embernek magad?
Téged nagyobb sötétség vesz körül, mint a vakot!
Te magad vagy a fekete lyuk!
m.macskosz
@rugacs: Mi van, soknevű? Már megint kóstolgatsz? Hess!
Don Quijote
@rugacs: "Államcsőd akkor fenyeget, ha magas az állam adósság!"
Tisztán látszik hogy fingod nincs a gazdaságról!!
Japánnak az éves GDP 200 %-a az államadósság! Nagyon csődben vannak igaz??
Te igen sötét...
Don Quijote
@Don Quijote: és mielőtt lemennél hídba javítok 227%
itt a link:
hu.tradingeconomics.com/japan/government-debt-to-gdp

Ja és ahogy Lenin apád mondta: Tanulni, tanulni, tanulni!!
m.macskosz
@rugacs: Nyomtam egy tetszik-et, mert ember nincs rajtad kívül,
aki ilyen begyepesedett aggyal még a számítógép előtt ülne.
Don Quijote
@m.macskosz: Na most bajban van , mikor válaszolnak a központból!:-))))))))
Kamcsatka
@Yoda69: És a Bajnaiék nem nyúlták le a cirka 3000 milliárdos manyupot azért, hogy kényükre kedvükre elherdálják azt hazudva, hogy az államadósságot csökkentik vele.
+Paks 2, +tranzitállamosítások. Meglátod hamarosan itt a Kánaán a nyakunkban.
human
@rugacs: "Államcsőd akkor fenyeget, ha magas az állam adósság!"
Hát ez pont így nem igaz.
rugacs
@human: Általánosságban.
De én nem általánosságban beszéltem, hanem konkrétan magunkról.
Magyarország esetében a gazdaság teljesítőképessége a közelében sincs Japánnak (ami nagyon ostoba hasonlat volt)!
Na mindegy, nektek csak erre futja..
Még mindig senki sem válaszolta meg a kérdésemet:
- mennyi a törlesztője a 2010-es kormányváltás idején lévő adósságnak?
- történt-e törlesztés vagy sem?
- ha történt: miből?
- ha nem történt, hogy hogy csak ennyivel nőtt az adósság?

Okos tojások lehet körmölni a válaszokat!
rugacs
@kitekattusz: lángelméd akkora zavarban van, hogy össze-vissza kalimpálnak az ujjaid :-)
m.macskosz
@rugacs: Van halvány lila fingod arról, hogy mennyi adót,
járulékot fizetnek be az emberek, rugacs?
Van halvány lila fingod róla, hova tűnik el mindez?
rugacs
@m.macskosz: Nem válaszoltál a kérdésemre!
Személyeskedés helyett vesd ide a tényleges adatokat a kérdésemre válaszolva.
4 kérdést tettem fel.
Addig eljutottál?
Yoda69
@rugacs: Hulyesegeket itt csak te beszelsz. Teljesen elrugaszkodsz a valosagtol es a tenyektol.
Valoban felesleges rad pocsekolni az idot.
m.macskosz
@rugacs: Kérd meg a kezem, egyszerűen, természetesen,
ne ilyen körmönfont módon, h.l.y..g.y.r.k!
rugacs
@m.macskosz: Ha már itt tartunk:
2010 előtt jóval több adót fizettünk, mégis lényegesen több hitelt vettek fel a drága vezetőink!
Pedig még az államadósság is lényegesen alacsonyabb volt, tehát a törlesztője is sokkal kevesebb volt!!!
Akkor az hova tűnt el?
Tudsz követni?
Csak egy picit próbálj logikusan gondolkodni kitekattusz!
Ne cicózz! :-)
Válaszolj!
tivoli
@rugacs: ma, 11:14
Elvitte az elmúlt nyóc év, meg az előtte lévő néhány, a rendszerváltozásig visszamenőleg. S ez idő alatt tünt el az addig meglévő állami vagyon. Gyárak, üzemek, gazdasági létesítmények, emberek viszonylagos létbiztonsága, jóléte.
Fradigege
A hatalom megtartása elég költséges dolog. A nyugdíjrendszert is fenn kell tartani, az egészségügyet el kell tartani, az oktatást. Sokat dobbantottak, így azok már kiszálltak ebből. Az itthon maradtakról kell lenyúzni a bőrt. És folyamatosan fel kell venni kölcsönöket.
m.macskosz
@rugacs: Nem tudlak követni, ami még hagyján, de te sem tudod megmagyarázni, hogy is van az, hogy az árak folyamatosan emelkednek,--nem kicsit--, a bérek folyamatosan csökkennek, --szintén nem kicsit--, ehhez képest az államadósság nő.
rugacs
@tivoli: Pontosan erről beszélek.
De egyesek szerint úgy kezdődött, hogy a Fidesz visszaütött.

Azért a kitekattusz és a dartvader (meg a többi "júmen") konkrét válaszára még várok! :-)
tivoli
@rugacs: ma, 12:00
Mire a fidesz elsőre labdához fért '98-ban, már le volt rendezve a privatizáció java.
m.macskosz
@rugacs: Nem. És nem is tartom fontosnak, hogy reagáljak a hozzászólásaidra.
Nincs értelme, hogy koptassam a billentyűket miattad.Pá.
rugacs
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
tivoli
Olyan nagyon nem kell aggódni ezért az adósság állapotért, mert úgy még sose volt, hogy valahogy ne lett volna. Meg nem is vagyunk egyedül.
propeller.hu/nagyvilag/2971805-orak-kerdese-allamcsod
bundi
@rugacs: na ennek fuss neki még egyszer...
"Tök mindegy, hogy mi volt benne, neked, nekem kell visszafizetni!!!"
ha jól emlékszem te forszíroztad, hogy kik duplázták, meg triplázták meg az adósságot...
"nehogy megint a suta bal jöjjön vissza, akik legutóbb is megduplázták (vagy megtriplázták?) az adósságot!!
Pedig akkor még válság sem volt!!!
Kíváncsi lennék, akkor mit szóltál ahhoz?"
egyébként most úgy tűnik, neked kell...mivel én nem adózom, igaz nem is szavazok abban az országban...
de közben meg is nyugodtam, mert a jelek szerint a többi számban nem találtál kivetni valót, csak ebben a banki 1000 milliárdban...
tehát akkor szerinted is igaz, hogy a csúnyaszocik 8 év alatt kb 6000 milliárrdal növelték azt az adósságot, még a szép és okos fideszék 4 év alatt kb 12 000-el...igaz ebből a banki 1000 még vita tárgyát képezi...
ja és mire is alapozod, hogy 2008-ban nem volt válság, most meg az van?
"A Bajnai egy évében jóformán még nem is éreztük a válságot!! Magyarország most jobban (is) teljesít, mint az mszp idején, mikor válság nélkül is megtöbbszörözték az ország adósságát!!
Bele se merek gondolni, most válság idején mit tettek volna!!!"
vagy ezt hogy kell értelmeznem?
de egyébként megmosolyogtató, hogy most is kerülöd a konkrét adatokat, számokat mint a forró kását, és csak nagy szavakkal dobálódzol...
de hát hogy a te szavaiddal éljek...
"Egyenes kérdésre nem tudsz válaszolni, vagy inkább nem akarsz!
Hiszen te ugyanúgy tudod, mint bárki más, hogy igazam van, csak ezt nem akarod beismerni!
Folyamatosan félre beszéltek, elferdítitek a tényeket."
"Komolytalanok vagytok és hiteltelenek,"
bundi
@tivoli: hát azért ha jól emlékszem az ukránoknál is hasonló gazdasági mélyrepülés előzte meg ezt a mai helyzetet, és a románoknál is volt a csaucseszku kivégzése előtt valami hasonló...
"Olyan nagyon nem kell aggódni ezért az adósság állapotért, mert úgy még sose volt, hogy valahogy ne lett volna. Meg nem is vagyunk egyedül."
tehát szerintem azért nem kellene elbagatellizálni a dolgot...
és ha látjuk hogy süllyed a hajó, akkor talán mégsem az a legjobb hozzáállás, hogy ne túlozzuk el a dolgot, meg hogy ne izguljatok, mindig volt valahogy, meg minek hangoskodni, a másé is süllyed...
legalább el kellene kezdeni úszóleckéket venni, vagy megnézni, mások mit is csináltak ilyenkor...mivel lehet betömni a lékeket...
coni
2010 óta majdnem 9000 Milliárddal nőtt az államadósság pedig a nemzetközi pénzügyi válságnak régen vége van. Lassan 5 év eltelt a kormányváltás óta de minden kudarcért az elmúltnyolcév a hibás, pedig amikor a jelenlegi kormány adósságcsökkentést ígért sőt alkotmányba foglalta, akkor pontosan ismerte az elmúltnyolcév hagyatékát.
tivoli
@bundi: ma, 16:50
Szerinted az USA egy csöppet is aggódik?
bundi
@tivoli: igen, de jól leplezi...
próbálnak ők is kimászni belőle...
és meglovagolni mások együgyűségét...tudod valakinek a vállára kell állni, ha levegőhöz szeretnének jutni...
szerintem
mate03
@m.macskosz: Igazad van!Kár a betűért!Akiben vér helyett,narancslé folyik,az pont olyan mint a papagáj!
rugacs
@bundi: Nem igazán értem, hogy mit nem értesz?!
Feltettem 4 kérdést magyarul.
Szólásodból azt vettem ki, ebben az országban te nem adózol, meg nem is szavazol.
Ennek igazán örülök, mert pl. Angliában én sem adózok és nem is szavazok.
Bár nem is érdekel, mit és hogyan csinál a kormány.
Veled ellentétben, mert bár nem itt élsz, nem vagy érdekelve itt semmiben, még is folyamatosan kritizálod a kormányunkat.
Valóban nem részleteztem a cinkosaid számadatait, de ezt direkt nem tettem.
Nem láttam értelmét, főleg, mert minden fent van a neten.
Ezért tettem fel csak a négy egyszerű kérdést, mert ha azok egyikére is tényleges választ adsz, azzal magatokat hazudtolod meg, és engem igazolsz.
Akkor mit törődjek az ostoba számadatokkal?
Vége-hossza nem lenne, ha én is jönnék az adatokkal.
És figyelmetlen vagy, mert nem azt írtam, hogy nem volt még válság 2008-ban, főleg mert emlékszem, mikor októberben jelentették be nyilvánosan, és akkor már tartott.
Azt írtam, hogy még 2009-ben sem éreztük igazán, inkább 2010-től éreztük hatását!
Ebből kifolyólag nem beszélhetünk arról, hogy már 2009-ben hatásosan védekezett a Bajnai ellene.
És a neten mindent megtalálni, ha kíváncsi vagy, hogy mekkora volt az adósság 2002-2008-ig, az is fent van.
Itt már legalább 3-szor részleteztem az adatokat, csak másoknak, és már nincs hajlandóságom mindig ismételgetni magamat.
Ennyi.
Ennek ellenére a négy kérdésem továbbra is válasz nélkül van...
rugacs
@coni: Ha levágják a lábadat, hány év alatt nő ki újra? 5 év elegendő rá?
Ha az emberek elveszítik azokat a tartalékaikat, megtakarításaikat amiket évtizedek alatt tettek félre, 5 év elegendő azokat újra pótolni?
Évtizedek alatt tették félre a megtakarításokat, olyan évtizedek alatt, mikor volt munka, volt pénz, dübörgött a gazdaság.
Most válság "után", munka nélkül, miközben a gazdaság romokban, 5 év alatt szerinted lehet pótolni a veszteséget?!
Ha ezt gondolod, te nagyon balga vagy...!!
Amikor olvasom ezeket a hozzászólásokat, arra gondolok, ti tényleg elvégeztétek az elemit?!
Vagy valami párhuzamos világban éltek?
rugacs
@mate03: Na és neked mi folyik az ereidben?
Pálinka?
Attól vagy így leamortizálódva?
Csak ostoba hasonlatok jönnek belőled folyamatosan...
"Akiben vér helyett,narancslé folyik,az pont olyan mint a papagáj!"
Na ekkora marhaságot is régen hallottam már...!! :-)
rugacs
@bundi: Hiányoztam?
Megfeküdte a gyomromat a "narancsvérű" papagáj, és elmentem kikapcsolódni pár napra!
De látom, korán jöttem vissza, mert a kérdéseimre továbbra sem érkezett érdemi válasz...
bundi
@rugacs: azért nyugodtan jöhetsz a számadatokkal ...türelmes vagyok
bundi
@rugacs: egyébként hajnal kettőkor ne légy ilyen türelmetlen...mármint, hogy nem válaszol neked 15 percen belül senki...
(De látom, korán jöttem vissza, mert a kérdéseimre továbbra sem érkezett érdemi válasz...hajnal 2,18-kor)
de látod rám azért nem kell 2-3 napot várni...
"Itt már legalább 3-szor részleteztem az adatokat, csak másoknak, és már nincs hajlandóságom mindig ismételgetni magamat."
tudom te mindent tudsz.. és csak azért nem osztod meg ezt, mert már megtetted...csak mindig máshol...és mindig másoknak...
de azért dobhatnál egy linket erről a nagy okosságról...
nem kell magad ismételni...csak mond meg mikor, és hol...
rugacs
@bundi: augusztus 19. 10:57 "
- mennyi a törlesztője a 2010-es kormányváltás idején lévő adósságnak?
- történt-e törlesztés vagy sem?
- ha történt: miből?
- ha nem történt, hogy hogy csak ennyivel nőtt az adósság?"

Hogy ne kelljen még visszakeresned sem...
Yoda69
@rugacs: Azt mibol veszed hogy a 2007-ben kitort vilagvalsag csak 2010-tol kezdte ereztetni a hatasat Magyarorszagon? Ekkor baromsagot nem tudom honnan szedtel.
Csak egy pelda a sajat tapasztalatombol: en 2007-ben adtam el budapesti lakasom meg a valsag elott kb, 1 honappal. 2008 elejen ugyanaz a lakas 30%-kal ert kevesebbet, es meg a mai napig nem tert vissza arra szintre amin eladtam.
De nezd meg a az auto eladasai adatokat, azok is jol tukrozik a valsag ittletet,
Persze fideSSekent azt szajkozot hogy csak 2010-bert a valsag hozzank ezzel is vedve kurmanyod dilettans gazdasag-politikajat, aminek koszonhetoen rekord szinten van az allamadossag, rekord magas az Euro, es rekord szinten ossze vagyunk veszve minden szomszedunkkal. Most mar az altalatok ugy imadott ruszkikkal is.
bundi
@rugacs: erre gondoltál?
"@human: Általánosságban.
De én nem általánosságban beszéltem, hanem konkrétan magunkról.
Magyarország esetében a gazdaság teljesítőképessége a közelében sincs Japánnak (ami nagyon ostoba hasonlat volt)!
Na mindegy, nektek csak erre futja..
Még mindig senki sem válaszolta meg a kérdésemet:
- mennyi a törlesztője a 2010-es kormányváltás idején lévő adósságnak?
- történt-e törlesztés vagy sem?
- ha történt: miből?
- ha nem történt, hogy hogy csak ennyivel nőtt az adósság?

Okos tojások lehet körmölni a válaszokat!"
tudod én a bundi vagyok...
és mit is írtál?
"Itt már legalább 3-szor részleteztem az adatokat, csak másoknak, és már nincs hajlandóságom mindig ismételgetni magamat.
Ennyi."
akkor most ebben hol is vannak az adatok, amiket oly pontosan részleteztél? hogy felteszel 4 értelmetlen kérdést, amire bárhol bármikor meglelheted a választ, az úgy elég egyoldalú társalgás... a másik nickneveden is ezt játszottad állandóan...csak hőzöngés...és csak az idétlen kérdéseid...semmi konkrétum...
rugacs
@bundi: Ja, ezek a kérdések annyira egyszerűek (szerintem is), hogy senki sem vette a fáradságot megválaszolni őket.
Nem is vártam mást tőletek!
Hogy értelmetlenek?
Neked!
Én tudom a választ rájuk, de direkt azért tettem fel, hogy ti is leírhassátok az igazságot, a hülyeségek helyett.
Mivel azonban suta balos vagy, inkább kerülgeted, mint macskosz a forrókását!
És: SOSEM VOLT MÁSIK NICK NEVEM!
Valóban egyoldalú a társalgás: én kérdeztem valamit, te meg csak félrebeszélsz...
De már megszoktam a sutáktól, a politikusai is folyamatosan ezt csinálják!
Jó tanítványuk vagy.
rugacs
@Yoda69: Aki nincs veled, csak Fideszes lehet.
Aki nem suta balos, csak Fideszes lehet.
Érdekes és ritka "széles" a világnézeted!
Néha azért felhúzhatnád a szemellenződet. Hogy a fejedben lévő sötétséget néha világosság váltsa fel... :-)
Én és környezetem véleményét továbbítottam, bennünket csak 2010-re ért utol a válság szele.
Ha te már a kezdet kezdetétő szenvedője vagy, mélységesen sajnállak! Így már jobb ugye?!
És te mit tettél azért, hogy ne legyen ilyen rekord magasságú az adósságunk?
Miért nem üvöltötted le a suta vezetők fejét, hogy ne sokszorozzák meg a felvett hitelünket?
Miért nem ostoroztad Kádárt, hogy ne nyugati hitelből finanszírozza a cimborái jólétét!
Mellesleg leginkább ő volt a ruszki imádó! Ha jártál volna történelem órákra, tudhatnád, ki hívta be a ruszkikat és milyen céllal!
Meg ki adott öröklakásokat a nálunk ideiglenesen tartózkodóknak!!
Dartvader, te is olyan sötét vagy...
Pisti271
@rugacs: 2010 előtt több adót fizettünk? Már aki. Nem rémlik, hogy a minimálbér
adómentes volt? Meg úgy általában az alacsony jövedelmek. Az első elbaszás a
16%-os SZJA volt, számtalan szektorális különadót vezettek be a kieső bevétel
pótlására, amit aztán mindenki áthárított, vagyis közvetetten fizetjük.
Nézd meg a költségvetések bevételi oldalait, most a több, vagy 2010 előtt volt.
Azok az összegek folynak be az adókból.
Hová lett a felvett hitel? Például félreraktak 3 000 milliárdot, amit a Fidesz megvédett,
ennyivel kellett volna több hitelt felvenni nekik, ha azt nem nyúlják le, nem beszélve
arról, hogy meg is szüntették a megtakarítást.
Például azokban az években épült ki az az infrastruktúra (autópályák) amik nélkül
ma az orrát se dugná ide semmiféle beruházó.
Nagyon is beszédes az a grafikon ott felül.
De Orbán megmondta a tutit: - A nettóból ki kell vonni a tartalékokat, akkor kevesebb.
Yoda69
@rugacs: Gondolom te valahol mucsarocsge kornyeken elsz. Oda valoban csak 2010 utan gyuruzhet be a valsag. Ez megmagyarazza szuk latokorusegedet es ruszki imadatodat is. Gondolom rendesen atmostak az agyad ezzel az elcseszett unio ellenes baromsaggal is.
mate03
@rugacs: Lehet hogy kikapcsolódtál,de szerintem,csak hülyültél!Ezért kár volt vissza jönnöd,egész jól elvoltunk nélküled!Bár a hülyeséged már hiányzott!
rugacs
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
rugacs
@mate03: Olvastam, milyen jól elvoltatok, egymásra tromfoltatok!
Ki tud nagyobb marhaságot mondani.
Én rád szavazok!
Utolérhetetlen vagy, bár a dartvader erősen a nyomodban van...
pityuka
@rugacs: "Akiben vér helyett,narancslé folyik,az pont olyan mint a papagáj!"
Na ekkora marhaságot is régen hallottam már...!! :-)
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha a hülyének a szemébe mondják, hogy hülye, megsértődik és meg van győződve arról, hogy ő az okos és az a hülye, aki mondja.
rugacs
@Pisti271: "számtalan szektorális különadót vezettek be a kieső bevétel
pótlására, amit aztán mindenki áthárított, vagyis közvetetten fizetjük."
Már aki!
Én kevesebbet fizetek most, mint 2010 előtt.
S bár a szegényekért lobbizol, elfelejted, hogy pont a szegényebbek azok, akik pl. nem is rendelkeznek bankszámlával, nem utalgatnak állandóan, keveset telefonálnak, nem reklámoznak (nem fizetnek reklámadót), stb.
Ezeket pont azért találták ki, hogy azok fizessenek érte, akik érdekelve vannak, de ezek nem a szegényebb rétegből kerülnek ki.
Nyilván te nem a szegényebb rétegekből való vagy!
Az a hitel meg bevétel, ami az mszp-nek jutott 2010-ig legalább 1000 autópályára lett volna elegendő.
Ehhez képest teljesen elavult az ország úthálózata!
Tényleg, majd elfelejtettem, megépítették az M6-t. DE JÓóóóó!
Voltál már rajta? Hogy micsoda óriási a forgalma?!
Ha valóban az infrastruktúrára fordították volna, ma jobb lenne az úthálózatunk, mint Ausztriáé! Pedig még tőlük is marha messze vagyunk...
Ellenben sokkal jobban élnek az mszp-s politikusok és családjaik.
Belőlük lettek a kőkemény milliárdos kapitalisták, pedig pár éve még a kapitalizmus rothadásáról meg a magántulajdon ellen papoltak!
Változik a világ...
rugacs
@pityuka: Szóval szerinted az okos ellentéte a hülye?
Szóval a hülye az az ostoba, buta szinonimája?
És te minek tartod magad?
Yoda69
@rugacs: tragacs, nem vagy te annyira hulye hogy ne ertsd meg az irasom ekezetek nelkul, ugyhogy maradok az angol verzioju keyboard mellett. Ha zavar nem kell valaszolnod a kommentjeimre, ertelmes valaszod ugyse sok van.

Ami meg Paksot illeti, nem tudom, hogy jon ebbe a topicba, de lenyegtelen. A velemenyem, hogy elhamarkodott dontes volt 30 evre alarendelni magunkat a ruszkiknak. Alapvetoen nincs bajom a nuke-kal ha karban tartjak az eromuvet, es megbizhato emberek uzemeltetik. Azzal van bajom hogy elkoteleztek az orszagot egy megbizhatatlan hatalomnak, akik terroristakat tamogatnak.
verőce21
Megkockáztatom a következtetést, csak nőni fog a bruttó tartozás az elkövetkező 3-4 évben. Egészen a GDP 95-100% közelébe. :(
esdi
@verőce21: Ami az említett szintet illeti, már rég meg is van - a többi a kozmetika.
rugacs
@Yoda69: A T.ragacs stílusosabb lett volna...
Ostoba kérdésre nem könnyű értelmes választ adni, én meg szoktam próbálni, de nincs arra garancia, hogy sikerül is...
Hogy jön ide Paks?
A ruszkik nem Paks ürügyén kerültek kerültek az "imádatom"-ba?
Az, hogy az oroszok terroristákat támogatnak, nekem új.
Bár nem is olyan rég, még Kádár idején, elv (és suta) társaid támogatták Carlost, a sakált, aki ugye terrorista volt.
Többször is az országban menedéket adtak neki...
Erről mi a véleményed?
Tegnapelőtt nyilatkozott egy angol politikus, hogy sajnálatukra egyre több angol csatlakozik afrikai terroristákhoz.
Amerikai fegyverkereskedők is adnak el fegyvereket terroristáknak...
Pár éve a csecseneket is mindenki leterroristázta, akik az oroszok ellen hadakoztak...
Te konkrétan mire utalsz?
Yoda69
@rugacs: Hogy mire? Kik adtak a PUB raketarendszert a szeparatistak kezebe, amivel lelottel a Malaysian Airlines jaratat Ukrainaban? Dereng valami? E miatt van az embargo a ruszkik ellen, e miatt szivunk mi is.
rugacs
@Yoda69: Speciel nem foglalkozom fegyverszállítással, sem azok mikéntjével.
S arról sem hallottam, hogy bárki is bizonyította volna, ki lőtte le a Maláj gépet!
Szóval míg nincs bizonyíték, addig minden csak találgatás...
És én nem lennék olyan felelőtlen, hogy megvádolok valakit bizonyíték híján...
Az embargó miatt meg az Unió a felelős. És emiatt nem csak mi szívunk. (bár nekünk a mienk fáj)
Az oroszokkal a gazdasági kapcsolatunk pedig nem újkeletű.
Mondjuk elég hülyék lettünk volna a világ legnagyobb országával nem jó kapcsolatban lenni. Főleg, hogy itt vannak nem messze.
S ha jól emlékszem, politikusaink nagy része még náluk tanult ingyen ...(értve ezalatt pl. Fletót is).
De emlékszem arra is, hogy voltunk igen jó viszonyban a németekkel is több alkalommal, amit szintén jól megszívtunk!
bundi
@rugacs: nem érzed azt hogy mindenki szembe jön az autópályán veled?
rugacs
@bundi: Ha infantilisek közé kerülök, még nem lesz belőlem is az!
Egyébként jó példa, több, mint 30 éve vezetek, még sosem okoztam balesetet!
Tehát ha mindenki szembe jön, az azért lehet, mert rajtam kívül mindenki rossz irányba tart... :-)
Aki korpa közé keveredik, ...ha én korpa közé keveredek, tőlem megfullad a disznó!

Te bundi, képzeld, tudtam hogy hova regisztrálok!

Én simán el tudom viselni, hogy egyeseknek az enyémtől eltérő véleményük van, ettől még nyugodtan alszom!
De látom neked ez nagy problémát jelent!

Bundi én sajnállak téged!
mate03
@rugacs: Szavaid olyanok nekem,mint a légyzümmögés!
rugacs
@mate03: Én nem tudhatom, hogy te mire buksz!
Nálunk már régóta mindenütt szúnyogháló van, így már nem nagyon emlékszem, hogy milyen a légyzümmögés...
Privát véleményem a metaforádról: erősen sántít, mert szavaimat legfeljebb olvashatod, tehát amit hallasz, az legfeljebb a saját hangod lehet (nyilván hangosan olvasol, mert magadban nem tudsz!), s ha azt légyzümmögésnek tartod, hát ez jó erős önkritika!

Na ezek után képzelem, hogy hogyan írsz... :-))) (mármint papírra szabad kézzel)
Meg ahogy a klaviatúrát püfölöd egy ujjal... :-)))

Így már nem is csodálkozom, hogy ilyen ritkán írsz..., idő kell hozzá...

Ne keseredj el, ismerek 70-eseket, akik már a hamut is mamutnak mondják..., te ott még nem tartasz...még..
hetöndöe
@rugacs: Egy kicsit fura egy olyan kormány szekerét tolni,akik állandóan ellentmondanak saját maguknak,ráadásul mindig vannak idióták,akik még tapsolnak is ehhez.
Ez az ország lassan kezd hasonlitani egy elmeosztályra.
rugacs
@hetöndöe: Nekem is valami hasonló volt a véleményem 2006 magasságában.
Nem értettem, hogy az mszp-s szélhámosokat milyen idióták támogatják.
Hát nyilván azok az "idióták", akik jól profitáltak a hatalmukból.
Most is leginkább azok sírnak, akik messzire estek a bukásukkal mézes bödöntől!
Számunkra annyi előnnyel járt ez, hogy annyian megcsömörlöttek a sutáktól, hogy bárkire hajlandóak voltak szavazni, csak ne balos legyen!
Ez az állapot máig is tart.
Én is sok mindent másként csinálnék, mint a mostaniak, de nem vagyok politikus, másrészt még mindig inkább ezeket viselem el, mint a sutákat.
Akik úgy akartak kormányváltást, hogy még programjuk sem volt!!!
Hogy még egymással is hadban álltak!!!
Hogy még egymást sem bírják elviselni!!!
Hogy még közös álláspontjuk sincs (a kormányváltás óhaján kívül)!!!
De nagy mellényük az volt!!!

Marhára ki lettünk volna segítve egy ilyen népséggel!!!

Na akkor lennék igazán elmebajos, ha azokat az infantiliseket támogatnám!!!
rugacs
@hetöndöe: Nem egészen értem, mit értesz azon, hogy állandóan ellentmondanak saját maguknak?!
Ha netán arra gondolsz, hogy most mást mondanak, mint 20 évvel korábban..., hát képzeld, 20 év alatt nekem is jelentősen változott a világnézetem, ámbár 20 év alatt a világ is elég jelentősen megváltozott!!
Egy 40-50-60 évesnek már mások az igényei (általában), mint 20-30-40 éves korukban.

Azért ez nem olyan nagyon érthetetlen - számomra.
bundi
@rugacs: hát igazából ez kölcsönös...
bundi
@rugacs: hvg.hu/itthon/20140822_Orban_Ukrajna_Szankciok_NATO_csucs_Putyin
ilyen az amikor mindenki hülye aki szembe jön veletek?
ennek nem lesz szép vége...
de ahogy elnézem a lelkesedésed...erről ez jut eszembe...
www.youtube.com/watch?v=3uB3cOb5i3w
vagy eredetiben itt...
www.youtube.com/watch?v=qJh6EQ5gv7g
bundi
@rugacs: mit is mondtál nemrég?
'Nem egészen értem, mit értesz azon, hogy állandóan ellentmondanak saját maguknak?!
Ha netán arra gondolsz, hogy most mást mondanak, mint 20 évvel korábban..., hát képzeld, 20 év alatt nekem is jelentősen változott a világnézetem, ámbár 20 év alatt a világ is elég jelentősen megváltozott!!"
a gond az, hogy kedves vezéred akár egy nap, vagy egy hét alatt is nagyot tud változni...
„Egyszerűen érthetetlen, miért csinálja már nem először Orbán Viktor, hogy a zárt brüsszeli tárgyalóteremben teljes támogatásáról biztosít egy közös döntést, majd hazajön, és teljesen mást mond” – dohogott a hvg.hu munkatársának egy uniós tagállam diplomatája a miniszterelnök legutóbbi, nagy port kavart nyilatkozata után,"
és ez mostani cikk...
hvg.hu/itthon/20140822_Orban_Ukrajna_Szankciok_NATO_csucs_Putyin
de kíváncsian várom hogy szept. 4-5-én mit is fog mondani erről...
ott is olyan merészen kiáll-e és védelmébe veszi az oroszokat...
de todod a szélkakasoktól ezt lehet elvárni...
rugacs
@bundi: Én nem voltam ott, nem is hallottam élőben egyik nyilatkozatát sem, ami pedig a firkászok írásait illeti, egyiket sem veszem 100-asnak, mert mindegyik azt erőlteti, ami számára előnyös.
Mint ahogyan te is...
Te, ti minden bolhából elefántot kreáltok, ugyanúgy, ahogyan a fleto idején a Fidesz fanok.
Engem a tettek jobban érdekelnek, mint a nyilatkozatok, főleg, ha azt az ellenzék tesz.
Hogy mikor ki mit mond, arra mindig figyelni sem időm, se kedvem, se energiám...
Egy másik blogban épp az előbb tárgyaltuk ki, miért vagytok úgy elszállva...
Természetes folyamat, de felesleges.
Kösz a linkeket, alkalomadtán majd elolvasom. :-)
Mindjárt kezdődik a F1 időmérő, az most jobban érdekel.
bundi
@rugacs: pedig te is tudhatnad...ha valami nem lenne igaz a vezer mar a sajat nyelven tiporva perelne oket...
rugacs
@bundi: Nekem nincs vezérem, még elöljáróm sem, katona is marha régen voltam... miről beszélsz?
bundi
@rugacs: oké nevezzük a nép kedves vezetőjének...vagy bölcs elvtársnak?
www.nyugat.hu/tartalom/cikk/kim_dzsongun_apja_nyomdokaiban
bundi
@rugacs: egyébként csak kíváncsiságból...
13,57-kor mire is reagáltál épp?
de látom már megint épp máshol és mással tárgyalsz ezekről...
csak egy linket légyszi... hadd sütkérezzek én is a szellemi teljesítményed fényében...talán nekem is sikerül megvilágosodni...
Yoda69
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
rugacs
@bundi: Erre: „Egyszerűen érthetetlen, miért csinálja már nem először Orbán Viktor, hogy a zárt brüsszeli tárgyalóteremben teljes támogatásáról biztosít egy közös döntést, majd hazajön, és teljesen mást mond” – dohogott a hvg.hu munkatársának egy uniós tagállam diplomatája a miniszterelnök legutóbbi, nagy port kavart nyilatkozata után,"
Ezt küldted tegnap 02:34-kor.
Nekem is elég nehéz követni, mikor ki mit és hol! mondott..., bár igyekszem korrektül válaszolni, de néha már fonalatvesztek... :-)

A "legszebb" az egészben, mikor nekem estek, hogy durván szólok, aztán észre sem veszitek, hogy dettó ti is azt csináljátok...
Hol tartottunk ...?
rugacs
@Yoda69: Ide figyelj dartvader! Szerintem csak te látod ilyen sötéten a világot, de ez nem lehet véletlen.
Dartvader a sötétség ura...
Gondolom, te már tankokkal és uzival a kezedben jöttél a világra.
Olyan haditechnika bohóc lehetsz..., ha a 69 a születésed éve, talán még katona is voltál, bár ki tudja, lehet, hogy a lúdtalpad miatt alkalmatlan voltál, s most próbálod ezt pótolni...
Szerintem túl sok akció filmet nézel, s éjjel álmaidban te vagy a világ megmentője...
Veszélyes terep...a végén már nem fogod érzékelni, hol végződik a valóság és hol kezdődik a képzelet = begolyózol.
Feltételezem gyakran gyártasz összeesküvés elméleteket.
A stílusod is erre enged következtetni.
Kezdesz veszélyes lenni a külvilágra és önmagadra is...
Szedsz valami gyógyszert?
Nézd meg a naptárad, szerintem kimaradt néhány nap...
Ha így folytatod, rövid időn belül egy szép, halványrózsaszínre festett gumiszoba vendége leszel jó hosszú időre...
Yoda69
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
rugacs
@Yoda69: Látom a számokat már ismered, már csak a betűvetéssel vannak problémáid:
Közösségi oldalon nem szokás anyázni!
Meg trágár szavakat használni!
Komoly problémák vannak az elméddel, ha csak szitokáradat jön ki belőled.
Kezeltesd magad.
Yoda69
@rugacs: Akkor olvasd vissza amit irtal 04:26-os bejegyzesemre te gyengeelmeju.
Itt egyedul te vagy aki szitkozodasba csap at, ha mar eszerveket nem tud felhozni. Tipikus fideSSes agyament vagy. Gondolom a bekamenetben is mindig legelol ugetsz.
Dr. Felipe
Ujjé a ligetbe nagyszerű, ujjé a ligetbe jó. 85.1 % os a zállamadósság. Erősen rogyadozik a szaros kártyavár de az agymosott birkák még mindig csak bégetnek és éljeneznek. Mondjuk ők akkor is ha rájuk dől.

Persze vicctornak még ez sem magas. Sopronpusztán mondott valami hókuszpókuszt hogy kivonjuk a nettóból a tartalékot és nem lesz magas. Hát ja, csak hát a gazdaságot nem lehet ilyen hókuszpókuszokkal becsapni, max. a zagymosott birkákat.

Nem véletlenül van csak 1 matematika óra hetente a tantervben, ne hogy már a jobbágy gyerekek megtanuljanak számolni.
silber13
@rugacs: aug 22. 16:31-re : Énekeld már el, Fleto mikor tanult a z oroszoknál?:-)))
rugacs
@silber13: Ez bizony nagy baki volt, főleg, hogy tanulással vádoltam - hiszen még a diplomái sem bizonyítottak -, remélem nem sértettem meg vele. :-)
silber13
@rugacs: Én csak azt kérdeztem, honnan szedted az oroszországi tanulmányokat? Olvastad, vagy hallottad? Valakik netán mondták? Olyan szavahihető Genossenek? Kiváncsivá tettél!. Ez számomra éppen olyan rejtélyes dolog, mint a Silbermann orgonák hangjának csodás fénye. várom válaszodat, no nem a hangszerekről, hanem az oroszországi tanulmányokról.
rugacs
@silber13: Lásd fent, már megválaszoltam. Nem ő volt, ki orosz (szovjet) tanulmányokkal rendelkezik.
Tehát bakiztam.
Hiszen:
Ő még magyar tanulmányait sem igazolta.
silber13
@rugacs: Eddig OK, de
" lista harmadik helyén Gyurcsány Ferenc áll, aki a Janus Pannonius Egyetemen (a mai Pécsi Tudományegyetemen) szerzett két diplomát: 1984-ben a tanárképző technika-biológia szakán főiskolai oklevelet, 1990-ben közgazdasági szakon egyetemi diplomát - utóbbit levelező tagozaton végezte el."
rugacs
@silber13: hu.wikipedia.org/wiki/Gyurcs%C3%A1ny_Ferenc:
Gyurcsány 1984-ben a Pécsi Tudományegyetemen és 1990-ben a Janus Pannonius Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán leadott dolgozatai azonban nem fellelhetők az érintett felsőoktatási intézményeknél. Az előbbi annak ellenére tűnt el, hogy az azonos szakon leadott többi szakdolgozat megvan, míg az utóbbit szabályos eljárásban leselejtezték.[40][41][42] Gyurcsány az ügy felmerülésekor ígéretet tett rá, hogy saját példányait megkeresi és nyilvánossá teszi, de állítása szerint nem találta meg őket.[43]
Plágiummal a Hír TV 2012. április 27-én sugárzott Célpont című műsorában vádolták meg nyíltan. Itt elhangzott: „A Balaton-felvidék szőlészete és borászata” című dolgozata címében megegyezik Gyurcsány korábbi sógora, Rozs Szabolcs 1980-ban beadott dolgozatával. Gyurcsány a Célpont kérdésére eleinte azt állította, hogy azt sem tudja sógora miről írt szakdolgozatot, majd röviddel később nem tagadta, hogy forrásként felhasználhatta akkori sógora dolgozatát.[11][44] Két nappal később a Célpont közölte, hogy állítólag megtalálták Gyurcsány dolgozatának szakmai bírálatát, és ezt összevetették Rozs állítólagos dolgozatával, melyet tőle kaptak, viszont nem tettek közzé. A Hír TV állítása szerint a Gyurcsány-dolgozat bírálatának egyes megjegyzései egybevágnak Rozs dolgozatának sajátosságaival.[12] Ezt később a Pécsi Tudományegyetem rektora is megerősítette.[45]

Gyurcsány a blogjában úgy reagált, hogy akkori feleségének szüleinek balatonfüredi házában sok anyagot, prospektusokat talált a környék borászatáról, és valószínűleg akkori sógorának dolgozata is ezek közt lehetett, így lehet, hogy azt is felhasználta saját dolgozata készítésekor.[46] Rozs tagadta ezt, szerinte a szülei házában az ő dolgozatán kívül semmilyen más borászattal foglalkozó anyag nem volt, és a dolgozatot sem ott írta, mivel nem ott lakott, csak küldött egy példányt a szüleinek. Minden más információt hazugságnak nevezett.[44]
silber13
@rugacs:Ismerem az egész történetet, annak mindenféle variánsát, de azért köszi! Tudod, egykét szereplő van a dologban, ami az általuk előadott történetet finoman mondva is megkérdőjelezi: maga a Hír Tv és a Célpont. Ha nem buktak volna pereket akkor is kétséges az igazmondásuk.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.