Czunyiné Bertalan Judit az Indexnek adott hosszabb interjút tantervről, szünidőről és a kilencosztályos általános iskola előnyeiről.
Elmondta, hogy itthon tradicionálisan hosszú a szünidő. Fontos, hogy a gyerekek és a diákok is feltöltődjenek, azonban van arra példa külföldön, hogy máshogy is működhet a szünidő elosztása.
A köznevelési államtitkár persze arról is beszélt, hogy fontos szempont például a gyerekek elhelyezése nyáron és persze ott van a kánikula.
"Nem is úgy kell megközelíteni a dolgot, hogy akkor minden iskolát klímával kell felszerelni. Iskolán kívül is elsajátítható sok minden, erdei tábor, sportfoglalkozások, kirándulások."
- mondta az Indexnek Czunyiné.
A kilencosztályos általános iskola szerinte azért lehet jó, mert több időt hagyna azoknak a kompetenciáknak az elsajátítására, amire később egy felnőttnek szüksége lesz az életben.
"A lassabb, fontoltabb, elmélyültebb tanuláshoz ezekben az első években a tananyag radikális csökkentésére van szükség."
Logikus kérdés, hogy mi lesz az infrastruktúrával és a tanárokkal, hiszen például a mindennapi testneveléshez már most sem állnak rendelkezésre a megfelelő tornatermek. A köznevelési államtitkár erre azt mondta, ha be is vezetik, felmenő rendszerben történik mindez, ezért kilenc évük lesz arra, hogy mindent megoldjanak.
21 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Egyféle irányban több ismerettel sokkal jobb szakemberek lehetnének!
:-)
Biztos nem azok a szakemberek, tanárok akik évtizedekig tanították, tanítják a gyerekeket.
Matek tanár bátyám szerint a matek tanítása úgy hülyeség ahogy van. rengeteg anyag fedi egymást, míg más dolgokkal alig foglalkoznak. Mire egy gyerek leérettségizik tele tömik olyan "tudással" aminek a fele se kéne.
Lenne még pár ötletem a nevelés és oktatás terén. A tananyag egy dolog, a minimumot kell meghatározni, de vissza kellene adni a pedagógus szabadságát, hogy kinek mit tanít meg, mert a gyerekek nem egyformák. Vannak olyan gyerekek, akiknek nem sok a tananyag, miért ne tanulhatná meg?.
Vannak olyan gyerekek is, - egyre többen, és ők okozzák ma a legnagyobb problémát - akik valamilyen (pl. MCD, tanulási, vagy magatartási zavar, mint hyper-mobilaktivitás, a diszek) apró, születéstől meglévő, vagy szerzett zavarral élnek. Kíváncsi vagyok, velük mi lesz?
A poroszos iskolarendszer nem alkalmas ezek nevelésére és oktatására se, maga a módszer alkalmatlan.
Ha nem kapja vissza a pedagógus azt a mozgásteret, ami már megvolt, és még az is kevés, semmit nem ér se a tananyagcsökkentés, se az évfolyamnövelés.
Valahogy sejtem, hogy ez fog történni.
Nem tudom, hogy megfelel-e a keresztény erkölcsi normáknak a több centiméteres vörös köröm?
Új hozzászólás