De M. Richárd közel a duplájával száguldozott. Igaz, ezt csak az igazságügyi szakértő szakvéleménye után ismerte el.

Bár a szemtanúk vallomásai már korábban is gyorshajtásról szóltak, csak azután ismerte el a felelősségét M. Richárd, hogy az igazságügyi szakértő is megerősítette: a férfi 135-140 km/órával száguldott a Dózsa György úton. Miközben a halálos gázolás elkerülhető lett volna, ha a férfi betartja a megengedett 50 km-es sebességhatárt, de még akkor is, ha valóban csak annyira lépi túl, amennyire első vallomásában állította – írja az Index.

Amikor a rendőrség még csak tanúként hallgatta ki, a férfi azt állította, úgy 50-70 kilométer/órás sebességgel haladt, bár "elképzelhetőnek tartotta", hogy volt az kicsit több is. Elemzésében a szakértő arra jutott, hogy az ütközés pillanatában a Mercedes sebessége 125-130 km/óra lehetett, közvetlenül a fékezés előtt pedig 135-140-nel haladt.

Még hetvennél is megúszható lett volna a Dózsa György úti tragédia

A szakértő szerint, ha M. Richárd a vallomásában először említett (a megengedettnél így is nagyobb) 60-72 km-es sebességgel haladt volna, egy vészfékezéssel még el tudta volna kerülni az ütközést. Ha pedig betartja a sebességkorlátozást,és 50-nel közlekedik, akkor elég lett volna lassítania.

Amikor még nem volt ismert a szakértői vélemény, M. Richárd nemcsak azt állította a rendőröknek, hogy nem ment a megengedettnél sokkal gyorsabban, hanem azt is, hogy nem érzi magát felelősnek. Ezen a véleményén csak azután változtatott, hogy – immár gyanúsítottként – megismerte a szakértői véleményt és a tanúvallomásokat, amelyek egyértelműen cáfolják őt.

Még hetvennél is megúszható lett volna a Dózsa György úti tragédia

Bánja, de azért nem annyira

A férfi azt hangoztatja: őszintén bánja, hogy ilyen tragikus balesetet okozott, de szerinte a szakértői vélemények alapján a másik autós is felelős. Bár múlt héten bejárta a sajtót egy nyilatkozata, mely szerint elismeri felelősségét és bocsánatkérés és kártérítés ügyében szándékozik keresni az érintett családokat, az Index úgy tudja, eddig egyik sem történt meg.

A rendszeresen felmerülő kérdés: hogy lehet még szabadlábon?

Bár a férfi büntetett előéletű (a kecskeméti maffiaper egyik fő alakja), és ismert figurája az éjszakai életnek, mégsincs semmi szokatlan abban, hogy nem került előzetes letartóztatásba, sőt még külföldre is utazhatott nyaralni a barátnőjével.

Enenk oka, hogy bár M. Richárd szándékosan ment gyorsan, de a balesetet gondatlanságból követte el, ez pedig büntetőjogilag akkor is enyhít a tette megítélésén, ha a balesetben emiatt ketten meghaltak. Az pedig, hogy korábban milyen büntetőügyei voltak, nem számít, hiszen ezek nincsenek összefüggésben a balesettel.

Más lenne az ügy megítélése jogilag, ha M. részegen vagy tudatmódosító szer hatása alatt vezetett volna, akkor ugyanis már nem gondatlanságnak minősítik a tettét. Csakhogy – bár kiderült, hogy találtak kokainmaradványokat a vizeletében – a szakértői vizsgálat azt mutatta, hogy a szert 2-3 nappal korábban fogyaszthatta, így már bizonyíthatóan nem állt a hatása alatt a baleset történtekor.

További részletek az Index cikkében!

Fotók és címlapkép: MTI / Mohai Balázs, Katasztrófavédelem

26 hozzászólásarrow_drop_down_circle

simmering73
@lusta: Ez a 140 annyit tesz, hogy a vétlen autós benézett a kereszteződésbe, nem látott autót és tovább ment. A következő pillanatban pedig már halott volt. Nem is láthatta a vétkes autót.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Pálinkás Pál
@simmering73: igazad lenneha kereszteződésből hajtott volna ki...de volt lámpa...és szemből fordult elé!!!
egyvandor
Na ez az amit a képek láttán és az előzmények leírása alapján már különösebb szakértelem nélkül, pusztán pár tucat baleseti videó alapos megfigyelése is lehetett tudni.
Én nem ítélem el ha valaki kellő odafigyelés mellett egy pár százalékkal gyorsabban hajt mint a megengedett, de ez már olyan foka a gyorshajtásnak ami kivédhetetlen balesetet okozója lehet. (Gondoljunk bele ez az alak egy másik autót előzött jobbról a kereszteződés előtt, amelyikkel a citroen-nek semmi konfliktusa nem volt balra kanyarodásakor. Ennek takarásából bukkant elő az m-richárd.) Ezt én simán bűncselekménynek minősíteném, ha történt baleset, ha nem.
egyvandor
@lusta: Az ötven helyett 140 azt jelenti hogy kb kilencszer akkora mozgási energiával ütközött mintha ötvennel tette volna. a halálos kimenetel ettől garantált.
papa.49
Hagyjátok ő a ,,fogadott prókátor,, ))))))))))))))))))
micfild
@RonaGyuri: és pont ezért ki fogják mosdatni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.