A 3-as metró felújítási költségei 217 milliárd forintra rúgnak.

Átadták szombaton a 3-as metróvonal felújított északi, az Újpest-központ és Dózsa György út közötti szakaszát.

Tarlós István főpolgármester az átadáson azt mondta: a 3-as metró felújítása mérföldkőhöz érkezett, az északi szakaszon, az Újpest-központ és a Dózsa György úti állomások között véget értek a kivitelezési munkák. A hetekig tartó ellenőrzések és próbafutások sikerrel zárultak.

A felújított szakaszon szombat délután egy órától utazhatnak az utasok.

A főpolgármester közölte:

„úgy néz ki”, hogy a metró teljes infrastruktúrájának felújításáig „esetleg megoldható” a szerelvények légkondicionálása. A szakemberek elvégzik a Liebherr moduláris klímarendszer vizsgálatát.

Az északi szakasz felújítása 17 hónapig tartott és hamarosan a vonal déli szakaszán folytatódnak a rekonstrukciós munkák – mondta.

Tarlós István szerint:

a több mint 17 kilométer hosszú 3-as metróvonal Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti rendszere, munkanapokon átlagosan 500 ezernél többen utaznak rajta. Ez több, mint az egész országos vasúti hálózat forgalma

– fűzte hozzá.

Tarlós szerint akár légkondi is lesz a metrón

Tarlós István elmondta, a 3-as metróvonal 1970 és 1990 között épült meg, és a jelenlegi rekonstrukció megkezdéséig semmilyen komolyabb felújításon nem esett át.

Az építményeket, a gördülő állományt mindenképp fel kellett újítani, a berendezések műszaki teljesítőképessége, élettartamuk határához érkeztek. A felújítás nem lehetett tovább halogatni

– fogalmazott. Emlékeztetett, a 3-as metró szerelvényeit már korábban felújították. A főváros új szerelvényeket akart, de kormánygaranciát felújításra kaptak – jegyezte meg a főpolgármester.

Tarlós István elmondta, a 3-as metró északi szakaszán a kivitelezési munkák 2017. november 6-án kezdődtek meg. A felújítás során minden rendszerre kiterjedő korszerűsítést, akadálymentesítést, valamint építészeti átalakítást végeztek.

A főpolgármester az akadálymentesítésről szólva felhívta a figyelmet, hogy

míg a 2-es metró felújításakor két állomást akadálymentesítettek, addig a 3-as metróvonal minden állomás akadálymentes lesz.

A 3-as metró felújítási költségei 217 milliárd forintra rúgnak. A rekonstrukció folytatásáról szólva elmondta: a metróvonal déli szakaszán folytatódik a felújítás, a kivitelezési munkálatok április 6-án kezdődnek a Népliget és Kőbánya-Kispest állomások között.

A déli szakasz várhatóan 2020 harmadik negyedévére újul meg, és ezt követően kezdődik majd a középeső szakasz korszerűsítése. Ez 2022 közepén, végén fejeződhet majd be – közölte.

Cikk- és címlapkép: MTI/Mohai Balázs

(MTI)

39 hozzászólásarrow_drop_down_circle

FLETÓ
@arcmás: A Mi Hazánk Mozgalom vagy te egyedül???
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
RonaGyuri
hát persze + pénzért, nekünk is és nekik is!!! =))
Nessy
ha nyithatók az ablakok természetesen!
arcmás
Most, hogy már bizonyosan megúszták a csalást, a lopást, a hazugságokat (mert nem felújított metrót vettek át, hanem az orosz elfekvő senkinek nem kellő múlt századi szutyok szarokat szépen lefestve), most megint elkezdenek majd csalni, lopni hazudni, és fideszes gyökér magyar parasztokkal túlárazva légkondit beépíteni.
Ja, jönnek a választások, a teknősarcú előbújt a páncéljából, és jó keresztényhez méltón csak gyalázni tud másokat az emberségükben kioktató módon ( én már csak tudom, milyen ez :)

Ha indítana valaki egy gumikacsát a választáson, én rá... arra szavaznék.
ila51
na és a fakockákat ki ne hagyják ! ...@arcmás: ...ez jó , teknősarcú :D
silber13
Öreg! " Hazudj valami elfogadhatót..."
Eladott Ország
Most hogy hetek óta itt a strandidő, a 3-as metró új szerelvényeiben is élvezni lehet a hőséget. Hiába, az orosz csúcstechnológia, a ventilátorok nem igazán segítenek a hőérzeten. Sajnos, a dolgok jelenlegi állása szerint a mekk elekes felújítás után sem kapunk egy 21. századi metrót. Majd elfelejtettem, a légkondi. Nos, az nincs. Merthogy az az árba nem fért bele. De legalábbis van egy olyan emlékem, mintha azért lenne felejtős, mert a szerkezet eleve nem bírta volna el a rászerelt klímaberendezést. Maradt az ósdi ventilátor. Fulladozunk is rendesen a nyári hőségben. Jobb, ha ehhez újabb 30 évig hozzászokunk. Hisz arról sehol nem találni infót, hogy esetleg az állomások lesznek majd klimatizáltak. A fogantyúkról meg csak annyit, akkor is elesünk, ha abba kapaszkodunk. Konklúzió? Hagyjuk a fenébe a 21. századi, akadálymentesített, légkondis, modern metrót! Menjünk inkább a kerekesszékesekkel együtt az új, csilivili stadionokba!
Gauntlet
mindig ezzel jön, mintha Budapest legnagyobb problémája ez lenne. Mintha ezzel nyerne még szavazókat. Nem ! Nem kell tarlós !
Clavigo
Valaki futtatja ezt a vén kretént..?? ,,,,,,
hemami
Mi az, hogy " akár " ? Most lesz, vagy nem lesz ? Ez itt a kérdés .
görbetükör
Most tényleg azt hiszi, hogy kegyet gyakorol?
Pökhendi, felfújt hólyag, ráadásul még buta is.
De szolgának éppen megfelel. :(
Clavigo
Vazzze,,,Taplo Pista szerint,,,akár ez lehet,,,,akár az...
Clavigo
Aha,,,,,, Akàr le is szívhatod Orbàn apàdat,,,,,akàr îgy ,,akár úgy...
Clavigo
Aha,,,,,, Akàr le is szívhatod Orbàn apàdat,,,,,akàr îgy ,,akár úgy...
Pálinkafőző Rézüst
Meg 3D-s mozi... is... :)))) tarhás, te barom hosszúcici szivattyú...
egyember
@hemami: Akár még működni is fog ... hébe-hóba.
kokopelli
@ila51: ..nekem is az ugrott be,hogy "Rubikkockázni" szigorúan tilos!
volvós
Légkondi orosz módra :
Télen hűt, nyáron fűt !...
papa.49
A ,,fakockák,, is kiosztásra kerültek???
Tudjuk bolondistók jönnek a választások, de remélem a pestiek nem hisznek már neked egy ősihazugnak !!!
arcmás
@papa.49: Nevezzük nevén a gyereket.
Öreg vagy.
Erőd nincs.
Pénzed nincs.
Elhivatottságod nincs.
Beleokádni az éjszakába...

Mi Armageddonkor harcolók... mi. hardcore keresztények, világok pusztítói - mi hozzuk a prímet a maga idejében.

Mondj valami használhatót.
Nem tudsz.
Mert nincs semmid.

Hát persze, hogy mindenki meghal.
Akkor miért görcsölök?
Csak a hátrahagyottak sírnak egy picit a veszteség miatt.

Nem vigasztallak meg, mert téged sem érdekel- hogy élek, vagy halok-e
Innentől kezdve engem sem érdekel, hogy élsz, vagy halsz-e.

Dögölj meg - a többit én intézem.
arcmás
Geci vagyok?
Igen.

Mire vagyok képes?
Mindenre.

Érdekel a véleményed?
Nem.
Ha kell, egyedül zúzom szét Orbán beteg világát - és kurvára nem érdekel az sok ki-bebaszott fotelből lázadó szutyok kommentelő féligazsága..

Milyen amikor a zúzó zúzni kezd?
Benne leszek a tévében...
egyember
@arcmás: A TV-(k)ben lassan csak a magadfajták szerepel(het)nek. Ilyen a "modern" világ.
FLETÓ
@arcmás: A Mi Hazánk Mozgalom vagy te egyedül???
FLETÓ
@Eladott Ország: Na, de én "arcmás" -t szólítottam meg!!! Akkor?!
Pálinkafőző Rézüst
@FLETÓ: 8:25-re: azok fideszes seggeketnyalók... Ahogy nézem, az @arcmás: nem az... :))
advocat
Megvan a helye, csak spórolni akartak. Ez a 4-6-oson sem jött be. Jó, azt még Demszky vette. De a hülyeség határtalan.
papa.49
Viszont ősszel választások jönnek hazudozni meg MUSZÁJ !!!
silber13
@arcmás: Te egy feltűnési viszketegségben szenvedő, elmebajos senki vagy
Ludas Matyi
szerintem ez a pali szellemi fogyatekos. Meg hogy a XXI. -ik szazadban kimeri jelenteni, hogy a Metro szerelvenyeken akar meg legkondik is lesznek. Szerintem ennek agyi problemaja van, ha ez az ajanlat egy nem mindennapi különleges ajanlatnak lennie kellene. Ki raz a hideg ha csak megszolal!
FLETÓ
@Pálinkafőző Rézüst: @Eladott Ország se?!
qxy
Na ez az . " Akár" Az nem azt jelenti hogy lesz is, hanem akár.
Ez olyan hogy a Fidesz is lehetne becsületes ,'" Akár" De kurvára nem van sincsen " Mégse"
Na meg ha rá ér Orbán akár meg is @@ akár " " "
Commenter
akár működhetne is leállás és füstölés nélkül légkondival vagy anélkül, de nem, már ma elromlott valami az új szakaszon...
Sámannus
-No te fostalicska mióta is vagy te főpolgármester? Tíz tizenkettő? ennyit bírsz kiszarni az asztalra, hogy talán ez is lesz?
Ha te faszagyerek vagy mongyál valamit, hogy rendelnétek, de a pofádat alapállásba állították, mert a kurválkodásod másról szól. Hogyan szólalhat így valaki, aki kicsit is ad magára?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.