Az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett járatokon novembertől munkába állhatnak az indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök Budapesten. 

Novembertől indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök viszik az utasokat – Már zajlik a képzésük

Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László

A külföldi járművezetőket nem a magyar busztársaság alkalmazná, hanem az a munkaerő-kölcsönző cég, amely csoportosan toboroz és vesz fel buszsofőröket magyarországi foglalkoztatáshoz

– írja a Népszava.

A lap beszámolója szerint a BKV múlt heti igazgatósági ülésén elhangzott, hogy a járművezetők lakhatásáról és étkeztetéséről is a közvetítő cég gondoskodik, és már folyik a munkavállalók képzése, sőt, az Arriva angolul beszélő diszpécsereket is felvesz.

Mint írják, a budapesti buszok egyharmadát, mintegy 450 járművet üzemeltető Arriva Bus Kft. tavaly két fővárosi tendert is nyert, amelynek eredményeként 10+2 évig üzemeltethet közforgalmú autóbuszvonalakat Budapesten. A német államvasutak, a Deutsche Bahn érdekeltségébe tartozó ArrivaBus Kft. ezzel az egyik legjelentősebb szolgáltatójává vált a főváros közlekedésszervező cégének, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-nek.

Egy tavaly aláírt megállapodás értemében az ArrivaBus 150 új buszt állított forgalomba idén, a szolgáltatás ellátásához szükséges járművek mellett a cég biztosítja a személyzetet is. Csakhogy a sofőrhiány a Volánbusz és a BKV mellett őket is érinti.

A BKV igazgatósági ülésen valóban szóba került a Fülöp-szigetekről és Indonéziából hozott buszvezetők ügye

– erősítette meg a Népszava értesülését Nemes Gábor, a BKV igazgatóságának tagja. Mint mondta, a témával kapcsolatban több dolog is felmerült, többek között,

hogy a sofőrök itt szereznek-e jogosítványt vagy a meglévő járművezetői engedélyüket honosítják?

De az a kérdés is felvetődött,

hogy az ázsiai sofőrök hogyan tudnak kommunikálni a forgalomirányítókkal és az utasokkal, különösképpen az első ajtós felszállás esetén, amikor az utazási jogosultságokat is ellenőrizni kell, illetve ki kell adni a jegyet, ha valaki a sofőrtől vásárolna.

Az egykori szakszervezeti vezető szerint elsősorban a hazai munkaerőpiacról kellene buszsofőröket toborozni, illetve meg kellene becsülni a meglévő munkavállalókat. Elvégre ők jelentik a hosszabb távú megoldást, a külföldi munkavállalók legfeljebb 2+1 évig maradnak.

Nem támogatom, hogy harmadik országbeli munkavállalók kölcsönzésébe kezdjen a BKV, de ezt a kérdést az érdekképviseletekkel is egyeztetni kell majd

– mondta Nemes Gábor, aki szerint korántsem biztos, hogy ez annyival olcsóbb megoldás, hiszen a külföldi munkavállalóknak a lakhatást, az utazást és az étkezést is fizetni kell.

Erre jutott az igazgatóság

Az igazgatóság mindezek mellett arra jutott, hogy tájékozódik a külföldi sofőrök foglalkoztatása ügyében. A BKV-t ugyanis már eddig is több külföldi munkaerő-kölcsönző cég kereste meg, felajánlva segítségét a hiányzó munkavállalók pótlásához. Egyelőre egyiktől sem kértek konkrét ajánlatot.

A fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány. Stratégiánk szerves része, hogy minden lehetséges eszközzel bővítsük saját járművezetői állományunkat, ezért a toborzási kampány részeként külföldi munkavállalók alkalmazásának lehetőségét is vizsgáljuk

– válaszolta a lap kérdéseire az ArrivaBus Kft.

A cég hozzátette: kötelékükben már most is dolgoznak külföldi munkavállalók, az autóbusz-vezetők körülbelül 5 százaléka közülük kerül ki. Rájuk pontosan úgy számíthatnak a budapesti utasok, mint bármely más járművezető kollégára.

Hozzátették:

miután a magyar kormány hiányszakmának minősítette a járművezetői szakmát, lehetőséget adott arra, hogy az ArrivaBus megvizsgálja a harmadik országbeli munkavállalók munkába állításának lehetőségét és előkészítse ezt.

Ennél többet azonban nem árultak el a programról.

Forrás: Népszava.hu

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Aki Én
@KisTehen: ...ja, akkor nem Magyarországra jönnek?
Jesszus baszod, te egyre hülyébb vagy :(
Hogy a faszba nem lehet helyén kezelni egy ilyen egyszerű hírt?
De azért lájkolod magad rendesen, te elmebeteg mihaszna buzeráns suttyó.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
kereső
@izéke: Má' ez sem igaz. Sokkal inkább "ázsiai" az a lóf@x! De főleg kinai.
esperanza
Erdekes lesz, az indonezeknel baloldali kozlekedes van...
Nyírfa
Ez érdekes lesz. Már volt rá példa, hogy kiesett a munkából egy-egy sofőr, és más kerületből irányítottak át munkaerőt, akit az utasok segítettek, merre menjen, hol álljon meg. Élmény volt, de legalább mindenki értett magyarul. :) A mi népünk híres arról, hogy perfekt beszéli az angolt, második kedvenc nyelve az indonéz, azon belül is a maláj, álmából felkeltve is azonnal kommunikációkész, lett légyen a partner filippínó avagy származzon Pápua szigetéről, amely térséggel egyébként is közvetlen repülőjáratot fog indítani Pjotr, a mindenhová eljutó, de, ha a kormánygép nem találna oda, javaslom a sportos közlekedés igen egészséges formáját, a mell-, a gyors-, illetve a pillangóúszást. Ez utóbbit különösen ajánlom szeretett vezérünknek, azzal a z intéssel, hogy itt nem lesz elég egy-két tempó és egy pocaktakaró törülköző, mint nyáron az Adrián.
Bizony, mondom: ez jó mulatság, férfimunka lesz.
szegfue
Mondjuk tul nyugodtak nem lehetünk, mert -- ahogy @esperanza: is irja -- baloldali közlekedés van... nyilván idővel meg lehet szokni a jobboldalit is. Az is tudható, hogy ott a közuti forgalom gyakorlatilag kaotikus, a szabályokat egyáltalán nem tartják be... Majd kiderül, hogy jól járunk egy kaotikus forgalomhoz szokott buszvezetővel, mert itt a KRESZ betartásával talán remekelnek, vagy esetleg azt hiszik: itt is ugy "kell" vezetniük, ahogy a hazájukban? Egyébként azt elhiszem, hogy a munkaerő kölcsönző cég, a BKV és az emberek is jól járnak, hiszen a Fülöp szigeteken az átlagbér 120-130 eFt, igy itthon nettóban kb. 500 eFt... Remélem, mi utasok is jól járunk.
Aki Én
@KisTehen: Akkor ezek a migránsok nem Magyarországon fognak dolgozni?
Jesszus baszki, te totál idióta vagy :(
izéke
Az indonézek vérmuszlimok,ha beszólnak nekik a náci utasok,hamar kezükbe kapják a fejüket...mondjuk befizetném a trolljainkat egy odaútra az 5ös buszra,szerintem vissza már utas nélkül jönne :)))))))))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.