A náci népirtással példálózott Puzsér Róbert, a 25 legrosszabb magyar tévéműsorról szóló beszélgetésében két hete a Műcsarnokban - írja a Blikk.

- A holokausztot is rengetegen csinálták, gondoljatok bele, hogy mekkora infrastruktúra, mennyi munka: megszervezni azokat a transzportokat, pont amikor érkeznek, akkor ürüljenek ki a krematóriumok, barakkok. Az k..va nagy munka ám! - mondta Puzsér, s szavain műsorvezetőtársa, Dancsó Péter jókat derült a YouTube-ra feltöltött felvétel szerint.

Ha például Hitler rosszul működtette volna a haláltáborokat, akkor nem 6 millióan, hanem csak 2 millióan haltak volna meg. Rosszat jól, ez a legkártékonyabb párosítás - magyarázta a Blikknek Puzsér.

A felvételen a kérdéses részt 11:00-tól lehet megnézni.

52 hozzászólásarrow_drop_down_circle

genyó kapitány
@silber13: Sajnos humorérzéket nem adhatok neked.
És mielőtt azt mondanád, hogy a holokausztban elhalálozott embereken viccelődök megjegyezném, hogy inkább azokon, akik manapság abból élnek és abból gazdagodnak meg, hogy üzletet csinálnak belőle.

Mert nem tudom mi károsabb.
Kérdéseket tenni föl egy gyanúsan sok ellentmondással küszködő történelmi esemény kapcsán, avagy az ott elhalálozott emberek nyomorát kihasználva bűntudatot ébreszteni és pénzügyileg kihasználni olyan embereket akiknek az ég világon semmi közük nincs az esethez?
Persze ezek csak elvi kérdések.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Hozé
Ha nem értesz semmihez, ha nem tudsz semmit, de azt akarod, hogy beszéljenek rólad, legyél Puzsér..., vagy hasonló.
silber13
@Mobil123: Ha más megkapja érte a büntit, akkor neki is kijár, de alaposan ám.
lbs
Tulajdonképpen nem viccelődött, pusztán vázolta azokat az alapvető logisztikai feltételeket, amelyek szükségesek voltak ahhoz, hogy - ami a napjainkra meglehetősen terjedelmesre duzzadt holo-irodalomban leírásra - rögzítésre került, létrejöjjön, megvalósuljon.

Ezzel persze lehet hogy a libsi médiákban megalapozta a karrierjének a végét...
amaramaistanna
Javaslom,hogy nézessenek vele filmet a nácik rémtetteiről,kiemelten a haláltáborokról készült dokumentumfilmeket,
lbs
@amaramaistanna: Ezekkel a filmekkel csak az a baj, hogy hogy Sztálin parancsára forgatták egy jelentős részét 1945 után az eredeti helyszíneken.
Csak éppen a rabok nem az eredetiek voltak, hanem német hadifoglyok, az őrök akik meg kegyetlenkedtek meg a volt táborlakók kellően élelmezés utáni állapotban...

Amúgy a dolgok nagyjából stimmeltek...
Levendula
@lbs: Na ne mondd! Lehet, hogy ilyet is csináltak, de a nácik által kreált pokol is valós volt 1945 előtt...
silber13
Az biztos, hogy remekül szórakoztak saját bunkóságukon! Csak az arcukat kell megnézni.
genyó kapitány
@amaramaistanna: Erre nem kell kényszeríteni senkit, mert ez folyik a csapból is. Ha kell, ha nem.
lbs
@Levendula: Auschwitzban jártak ismerőseim.
Az egyik közülük üzemorvos.
Az idegenvezető hosszasan sorolta, hogy az ottani rabokat milyen munkakörökben foglalkoztatták (minden koncentrációs tábor hadiüzemek mellé volt telepítve ahol a táborbeliek dolgoztak) és ehhez milyen élelmezést biztosítottak.

Az orvos a hallottak alapján utánaszámolt a felsorolt élelmiszerek energiatartalmának és megdöbbent az eredményen.
Ugyanis az élelmiszerek energiatartalma megfelelt a jelenleg is érvényes és mérvadónak tekintett hazai szabványoknak.
Azt is elmondta a helyi idegenvezető, hogy naponta mindössze 20gr. csokoládé is volt a fejadagban.
Ez egy '50-es évekbeli "Öcsi" kockának felelt meg.

Ekkor kérdezte meg, hogy a szovjet Gulagokon vajon mennyi csokoládé volt a fejadagja a magyar hadifoglyoknak?
Innentől kezdve a helyi idegenvezető sürgősen más dologról kezdett előadásba...

Azért voltak még más poklok is - a háború után, csak azokról a mai időszakig szigorúan tilos volt beszélni.
A legnagyobb a szovjet GULAG rendszer volt.
De ilyen táborok működtek Recsken, a Hortobágyon, Kerepestarcsán és még más helyeken is.
Annak idején egy idős zsidó házaspárral készült interjú - 1989-ben - az M1 akkori megfelelőjén.
Megjárták Auschwitzot, meg Recsket is.
A bácsi elmondta, hogy Auschwitzban viszonylag kiszámítható állapotok uralkodtak Recskhez képest, ugyanis ha a kirótt munkát elvégezték másnapig senki nem szólt hozzájuk.
Recsken meg az őrök olykor szórakozásból kínozták, verték őket és olykor célbalőttek rájuk.

Viccelődni ilyen dolgokról természetesen nem szabad, viszont azért Elie Wiesel hírhedt mondatát igenis vitatom, hogy Auschwitzhez semmi nem hasonlítható!

Más népek is szenvedtek igen sokat, csak legfeljebb nem beszéltek, nem beszélnek erről. Ezért kell ezt a témakört nemzetközi módon, más esetekkel egybevetve a megfelelő szakembereknek kielemezni higgadtan és levonni a megfelelő tanulságokat, hogy a jövőben a szörnyűségek létrejöttének hatékonyan gátat lehessen...
Tekla
@amaramaistanna: te is fiam Brutus,azt nézzük amit a szoci propaganda készített ,még kéményt is építetek a hatás kedvéért?
Tekla
@Levendula: ott voltál ,vagy neked is csak mesélték,mert eddig mindenki csak hallotta akit ismerek.
almalibre
Ha németek valóban ki akarták volna íratni a zsidóságot, akár tényleg meghalhatott volna az a propagandákban elterjesztett hatmillió, ezzel szemben a Nemzetközi Vöröskereszt hivatalos adata: 271.301 fő, melynek jelentős része betegségben halt meg.
hu.metapedia.org/wiki/Auschwitzi_statisztika
ila51
@Tekla: 9:16 én is ! Ráadásul nem is csak a 11:00 perctől mondja meg bárdolatlanul amit gondol :)
amaramaistanna
Nem címzem,külön senkinek! SZÉGYEN ÉS GYALÁZAT AHOGY ITT REAGÁLTOK! A FELVÉTELEK EREDETIEK! MENJETEK EL NÉMETORSZÁGBA,TALÁN OTT ELHISZITEK. MILYEN EMBEREK VAGYTOK TI,AZONTÚL,HOGY TÁJÉKOZATLANOK, A TÁRGYBAN,DE TALÁN MÁSBAN IS MŰVELETLENEK.Természetesen,mindenki tisztában van azzal,hogy kinek szól.Ezt üzeni nektek egy kékszemű,fehérbőrű szőke katolikus vallású magyar állampolgár,aki tiszteli a mások vallását,aki nam tagadja a holokausztot,s aki még ma is szégyenkezik,-noha felmenőinek nem volt köze ehhez-,hogy mindez megtörténhetett!
lbs
@amaramaistanna: ... aki tiszteli mások vallását ...
Milyen "vallásról" beszélsz?
Csak nem a Mózestől eredeztetett faji alapú rögeszméről, amely szerint gój (tehát hitetlen, nem zsidó) mindenki, aki nem ezt a mániát gyakorolja?
Ennek a tévtannak az értelmében vannak zsidók, akik szerintük a "választott" népet alkotják - és az egyedüli üdvösségre jogosultak - és vannak a "gójok", akik náluk - értelemszerűleg - alacsonyabb rendűnek,tulajdonképpen nem is embernek számítanak.
A szentnek kezelt firkálmányukban a Talmudban meglehetősen furcsa dolgok vannak lejegyezve.
Pl. ha egy közülük való kis lánygyermekkel fajtalankodik, az nem számít bűnnek, ha gójról van szó.

Az persze nem zavarja még ma sem ezt a bagázst, hogy a cca. 6 milliárdnyi emberből aki a Földön él, ők a "túlnyomó" 15 milliót teszik ki!
Éppen ez az - általuk - vallásnak mondott ideológia miatt provokálták ki minden történelmi időszakban az üldöztetésüket.

Ezeknek a szemében te is gójnak számítasz, a kék szemed, meg a szőkeséged csak ront az amúgy is negatív megítéléseden ezek részéről!
Ennél a vallásnak becézett rasszista rögeszménél sovénebb az egész világon nem akad!
amaramaistanna
@lbs: Nos,ha a butaságtól és a primitívségtől,műveletlenségtől az emberek felrobbannának te már nem léteznél,mint ahogy az empátiával és józan ésszel megáldott emberek számára már nem is létezel.Annyi butaságot,zagyvaságot és össze nem illő dolgokat írtál,hogy nem tudok veled beszélni,mert az én fejemben rend van,a tiédben meg rendet kellene rakni amíg nem késő.Kívánom,hogy egyszer ébredj rá,hogy mi is a valóság!A továbbiakban minden beírásodra NO COMMMENT!
lbs
@amaramaistanna: Tényleg?
Nos elárulom, nincs nálam az általad vizionált robbanásveszély!
Egyébként csak olyan tényeket írtam le amelyek köztudottak.

Sorold már a "butaságokat", meg a "zagyvaságokat" amelyeket én - te szerinted - összehordtam!

Azt állítod, hogy a te - állítólagosan - szöszi kék szemekkel ékített fejedben rend van. Szerinted.
A beírásaid - mindenesetre -nem teljesen tükrözik ezt. De ez már a te egyéni szocializációs problémád.

Egyre szaporodik azok száma - ezek közé tartozok én is - akik nem csak kezdünk ráébredni, hanem jó közelítéssel, műszaki számításokkal alátámasztva kikövetkeztettük hogy mi a valóság az élet számos területén.
Megkönnyíti ezt saját magam számára, hogy magam már gyermekkorom óta, gépek berendezések működési elvének megértésével, üzemeltetetésével, felnőttként tervezésével is foglalkoztam sőt jelenleg is foglalkozom.
Azonkívül az életet igencsak tudatosan élem.
És hidd el sokan vagyunk így, főleg azok akik nem csak a libsi médiákat olvassuk, nézzük, hallgatjuk.
És a magunkfajták száma egyre növekvőben van. Segít ebben nagyban az interneten található információk sokasága..

Azzal hogy ... A továbbiakban minden beírásodra NO COMMMENT! ... írtad be ebben a hozzászólásodban csak egyet bizonyít: képtelen vagy valós tények citálásával vitatkozni.
Ez megint a te egyéni problémád.
genyó kapitány
@amaramaistanna: Ügyesen felmondod a naponta beléd táplált libsi médiamaszlagot.
Szomorú látni amikor valaki elutasítja a gondolkodásnak még a szikráját is ha az ellentmond a média által sugallt "tényeknek".
genyó kapitány
@lbs: Nála ez az érvelés.
Ha valami túlmutat az 1 bites szövetségesek jók-tengelyhatalmak gonoszak gondolatmenettől azt automatikusan elutasítja és ha rámutatsz a bődületetes résekre az érvelésében azt elintézi azzal, hogy ez 'náci' vagy 'antiszemita' és máris helyrebillen az egyszerű világképe.
lbs
@genyó kapitány: Van neki egyáltalán világképe?
Mert ahhoz reálisan viszonyítani is tudni kellene.
Meg ha valamiről vitatkozni kezd, akkor abban a témakörben nem ártana ha alaposan tájékozódna.
lenhardtibolya
Puzsér nagyképűsége, mosdatlan stílusa már megszokott, tehát bizonyára úgy érezte, hogy most valami "izgalmasabbat" mond. Ez viszont btk-ba ütközik, úgyhogy kíváncsian várom a folytatást.
silber13
@genyó kapitány: Ez a tuskó mindenkit fikáz, aláz, gyökerez! Nem ártana már, ha bevernék a fejét!
genyó kapitány
@lenhardtibolya: Mond már meg, hogy ezen mi ütközik btk-ba?
Se kétségbe nem vonta, és nem tüntette fel jel jelentéktelen színben. Ami egyébként önmagában egy agyrém.
Mi a pékért kell az "emberiség fokozhatatlan tragédiáját" (bah!) törvényekkel védeni?
Kábé annyira átlátszó, mint a trafikmutyi kontra közérdekű adatigénylés törvény. Nehogymá' valaki kérdéseket tegyen fel, még a végén másoknak is feltűnik, hogy a zebra csak egy csíkosra festett öszvér!
Viccelődni büntetlenül lehet a holokauszttal (TM) Még.
Mert azt nem tudom, hogy holokauszt volt-e, de igény az lenne rá ma is. :)
genyó kapitány
@silber13: Én sem szeretem Puzsért, de ha meghallgatjátok a felvételt, nem a szent és sérthetetlen holokauszttal poénkodott.
Pont ellenkezőleg.
Elrettentő példaként hozta föl.

Mindegy. A bosszú népe fölfigyelt rá és többé senki nem mossa le róla, hogy antiszemita.
silber13
@genyó kapitány:07: 57 -re : Az utolsó mondatod normál elmeállapotodban Irtad ? Kétlem..
genyó kapitány
@silber13: Sajnos humorérzéket nem adhatok neked.
És mielőtt azt mondanád, hogy a holokausztban elhalálozott embereken viccelődök megjegyezném, hogy inkább azokon, akik manapság abból élnek és abból gazdagodnak meg, hogy üzletet csinálnak belőle.

Mert nem tudom mi károsabb.
Kérdéseket tenni föl egy gyanúsan sok ellentmondással küszködő történelmi esemény kapcsán, avagy az ott elhalálozott emberek nyomorát kihasználva bűntudatot ébreszteni és pénzügyileg kihasználni olyan embereket akiknek az ég világon semmi közük nincs az esethez?
Persze ezek csak elvi kérdések.
genyó kapitány
A "nemzeti ügyek" kormánya a trianoni emléknapot átnevezte a nemzeti összetartozás ünnepévé. A holokauszt emléknapot ezen gondolatmenetet követve átnevezzük a nemzeti közhasznú munka ünnepévé.
Esetleg a nemzeti képmutatás ünnepe?
Megvan!
Nemzeti holokárpótlás ünnepe!
lbs
@lenhardtibolya:
Áruld már el, hogy hol sértett meg a megélhetési rettegők által kierőszakolt és a parlamenten meg áterőszakolt törvényt?
Puzsér mindössze azt taglalta, hogy mekkora feladat volt a holokauszt járulékos feladatainak a megszervezése.

Ha azt mondta volna hogy igazán semmiség volt ez, nos akkor sértette volna meg a holo témakört!
valakiaki
lbs-t fel kell jelenteni holokauszttagadásért nagy nyilvánosság előtt és kampec :)
lbs
@valakiaki:
Én mikor tagadtam a holokausztot? Csupán gondolatokat írtam le róla.
Ami nem tilos, mivel szólásszabadság van Magyarországon.

Hogy azután az ennek a jegyében kimondottak, leírtak nem tetszenek a magatokfajtáknak, az már a ti egyéni, szoc. problémátok.
gabrella
Valószínű,hogy a Don-kanyar és a Gulág csak rosszabb lehetett és mégsem követelünk hatalmas kárpótlást. Én pld. a nagyapám miatt.
almalibre
A hír megjelenése nem más, mint az antiszemitizmus mesterséges életben tartása. Puzsér mondott valamit, amiben semmi sértő, vagy bántó nincs, sőt arról beszél, hogy ha valami jól megszervezett, pontosan végrehajtott, attól még nem lesz jó, vagy éppen jogszerű. Ezt azok is tudják, akik a cikket írták, viszont ez, és minden hasonló jelentéktelen eset alkalmas arra, hogy arról írjanak, hogy a zsidóság milyen nyomás alatt áll, milyen ellenséges a környezet, stb. Gondoljunk csak arra, hogy ha egy átlagos síron találunk egy adag kakát, arra gondolunk, hogy milyen primitív bunkók élnek közöttünk, ha ez egy zsidó sírral esik meg, arra KELL gondolnunk, milyen szemetek az antiszemiták, pedig a két eset közt nincs különbség, csak egyeseknek érdekében áll az, hogy legyen. Visszatérve a cikkre, elolvasva egyeseket arra kényszerít, hogy kiálljanak a zsidóság mellett, másokat pedig arra, hogy kimondják, hogy nincs miért kiállni és ez nagyon jól jön nekik, hisz újabb példáját mutattuk annak, hogy az antiszemitizmus milyen erős hazánkban. Mindez azért fontos, mert hazánkban fiai nem „elég” rasszisták ahhoz, hogy ténylegesen bántsák, bántalmazzák a zsidóságot, így nehéz fenntartani az elnyomottság képét…
genyó kapitány
@almalibre: Kár, hogy csak egyszer lehet megnyomni a tetszik gombot vagy, hogy nincs 'k.rvára egyetértek' gomb. :)
gergely
Mondjuk tényleg butaság volt ezt így elemezgetnie.
De a rosszat jól megállapítása helyénvaló volt.
lenhardtibolya
@lbs: Ha valóban a véleményemre kíváncsi, én furcsának tartom magát a bűntételt is, a holokauszt tagadást, hiszen a történészek szeretnék - legalább utólag- elemezni a történteket, márpedig, hogyha bármelyikük valami eltérést jelez a számadatokkal, vagy a történtekkel kapcsolatban, azt azonnal bűnösnek kiáltják ki. Így viszont soha nem tudjuk meg, hogy valójában mi történt és hogyan történt. Kérdés, hogy kinek áll érdekében a tényeket elfedni?
valakiaki
lbs! Csak a magatokfajta senkiháziak próbálják ezt a mérhetetlen mennyiségű szart és vért lemosni a nyilvánvalóan idióta belemagyarázásaikkal, ami a jobboldal kezéhez tapad.
Inkább nyeljétek le, hogy egész Európa tudja hogy kik vagytok és nem is fogja elfelejteni, bármennyire is szeretnétek elhazudni a történelmet :)
genyó kapitány
Na, úgy látom valaki üzletileg érdekelt a holobizniszben.
Azt föl sem merül bennem, hogy valaki ennyire korlátolt legyen agyilag, hogy képtelen legyen átlátni a szitán.
lbs
@lenhardtibolya:
...Így viszont soha nem tudjuk meg, hogy valójában mi történt és hogyan történt.
Gyanítható, hogy pontosan az történjen ami a beírásodban is szerepel!

... Kérdés, hogy kinek áll érdekében a tényeket elfedni? ...
Azoknak áll érdekében akik ennek a szomorú történelmi időszaknak az alapján létrehozták az ún. "holo-business"-t.

Magyarul a II. vh. után meghatározatlan ideig lehessen zsarolni az egykori tengelyhatalmak utódállamait és az egykori velük szövetséges országoknak szintén az utódállamait!
Óriási pénzeket forognak az ezzel a szörnyű dologgal üzletelők világában!
Nemrég rúgták fenékbe Feldmájer Péter rabbit, meg a munkatársait, mert a holo-kárpótlásoknál fennforgások jelentkeztek amit nem tudott kimagyarázni a vele azonos fajtájúaknak.
Ergó, kiderült hogy ezek még ilyen jellegű pénzügyekben is simán át akarják egymást verni!
Na erre lehet kijelenteni elborzadva, hogy undorító!

Mielőtt az ügyeletes megélhetési nácizók és fasisztázók beindulnának, közlöm az ilyenirányú értesüléseimet nem a "Kuruucinfo" hírportálról szereztem, hanem a köz- és kereskedelmi médiákból!

A másik ami miatt elcsapták a Mazsihisz komplett vezetőségét, hogy nem tudták elérni a világkongresszusuk követelését, a "Jobbik" radikális párt betiltását.

(Egy törvényesen bejegyzett parlamenti pártot elég nehéz betiltani ott ahol nem csak beszélnek a demokráciáról, hanem következetesen gyakorolják is azt...)

Ha cinikus akartam volna lenni, akkor kértem volna egy tisztességes adag rumot, (legalább két feles sorba kapcsolva!) meg egy müncheni korsó (1l) HB sört...
lbs
@valakiaki: Szerintem az általad hivatkozott "Európa" nem tud semmit, legfeljebb az ott élő népek.
És megjegyzendő, hogy egyedül nálunk szokás az - újabban kötelezőleg - hogy gyakorlatilag minden hétre jut legalább egy holo-fiesta. (Néha több is...)
Sem Ukrajnában, sem a balkáni államokban, sem Szlovákiában nincs ez a téma ennyire kiexponálva.

Hogy kiknek mennyi vér tapad a kezéhez, azt jobb nem előhozni!
A Nagy Októberi Szocialista Forradalomnak becézett szentpétervári bolsevik puccs főpróbája 1789-ben kezdődött a Nagy Francia Forradalom néven elhíresült tömegmészárlás sorozattal.
Itt érdekes az egyik főkolompos neve: Robespierre - aki Rubinstein néven látta meg - a franciák felbecsülhetetlen kárára - a napvilágot.
Mondjuk szerencsésebb lett volna ha szüléskor az anyjába szakad a feje...
Persze később ez megvalósult - őt is elérte a bandájuk szokása - a már általuk sokat próbált fejlett és igen hatékony műszaki eszközzel a guillotine-nal ő is közelebbi ismeretségbe került...
A jakobinusok szinte megtizedelték ekkor az országot és tevékenységük évtizedekre vissza is vetette a normális fejlődésben.

Azután a három szakállas csibész által összehordott politikai rögeszme áldozatainak a számát a történészek több mint száz millióra teszik és ebben még nincsen beszámítva az allotróp ázsiai rémuralmak áldozatainak a száma!

Hazánkban először az 1919-es patkányforradalomban tapasztalhattuk meg a bolsevizmust 133 napig.
Az őrjöngve gyilkoló "Lenin fiúk" a vezetőik parancsára sorozatgyilkosságok tömkelegét követték el - főleg vidéken. Ez igen sok áldozatot jelent!

A főkolomposok, a három szakállas csibész és Robespierre mindenesetre azonos etnikumhoz tartozott - ez történelmi tény.
És a környezetük szintén.
A II. vh. után Rákosi és klikkje ezekkel szintén egy végből való volt.

Ezek után miről is beszélsz?
lenhardtibolya
@lbs: Igazad van, az nagyon furcsa, hogy létezik olyan történelmi időszak, esemény, amelyet kutatni is tilos, még a történészek sem ismerhetik meg a pontos adatokat, tényeket. David Irving próbálkozott vele, de nagyon elmarasztalták miatta.
lbs
Nem fog ez az állapot azért beláthatatlan ideig tartani!
(Bár a holo-business haszonélvezői éppen ezt nagyon kívánják.)

Ennek nagyon prózai oka van.

A nemzetközi pénzügyi világhatalom legfelső szintjén igen sokan olyanok ülnek akik etnikailag azonosak a valamikori üldözöttekkel - jelenleg még.
Az USA legfelsőbb vezetésében szintén ugyanez a helyzet - itt az államgépezeten kívül a különféle ipari. gazdasági. stb. lobbicsoportokra gondolok.

Ennek az állapotnak a kialakítása lényegében a múlt előtti század végén kezdődött és a II. vh. után a '60-as, '70-es években fejeződött be.

A kialakítói eggyel nem számoltak, azzal, hogy Kína elindul az államkapitalista fejlődés útján és a Szovjetunió legnagyobb állama Oroszország szintén.
Mindkét országra jellemző a nacionalista mentalitás, amely egyben azt is jelenti, hogy oda már a nemzetközi pénzvilág közvetlenül emiatt és az országok politikai-gazdasági tömege miatt gyakorlatilag képtelen beavatkozni.

Ebből adódóan néhány éven belül, de legkésőbb századunk húszas éveinek a vége felé drasztikusan meg fog változni a nemzetközi pénzvilág helyzete összetétele és legfőbb vezetőinek a személye, a dominancia Ázsiába fog áttevődni.
Ezeket gigászi országoknak a népeit meg a legkevésbé sem érdekli a holo témakör, miután a túlnyomó többségük azt sem tudja hogy mi is ez.
És Európa jelentősége is átfog rövidesen alakulni, mert az export-import forgalom alakulásában már nem az USA lesz a mérvadó, hanem a túlnyomóan ázsiai részen fekvő országok.
Ráadásul mára már gyakorlatilag a második generációs holo túlélők is jórészt kihaltak, vagy annak a határán vannak, a harmadik, meg az utána következő generációknak meg gyakorlatilag semmiféle jogalapja nem lesz arra, hogy ezt a kérdést állandóan napirenden tartsa, és az egykori háborús vesztes országokban élőket meg állandó önvádaskodásra sarkallja!

Én magam is - joggal - kikérhetem és ki is kérem magamnak, hogy azokért atrocitásokért amelyek a születésem előtt (!) történjen bárki...
lbs
@lenhardtibolya: folyt.: (Az előző hozzászólást is neked írtam!)
is felvessen az irányomban bármiféle gerjesztett bűntudatra ösztökélést és a nemzettudatommal kapcsolatosan bármiféle gyalázkodással illessen!

Főleg, hogy az ott történtek tudományos módszerekkel való kutatása és tisztázása meg törvénybe rögzítetten tiltva van!
vigyorgó
@valakiaki: 10:30 téged is felkellene jelenteni izgatásért.Ajvékoló firkász.
lenhardtibolya
@lbs: Teljesen igaz, a kollektív bűntudat erőltetésével éppen az ellenkező hatást érik el. A legrosszabb, hogy már az óvodásokat, kisiskolásokat is ezzel piszkálják, pedig én, - aki három unokás nagymama vagyok - sem éltem még azokban az időkben, tehát nincs igazán közöm a történtekhez, nem vagyok "bűnös". Sajnos Magyarországot valamiért állandóan vádolják, így megy ez évszázadok óta, pedig ha a mi eleink nem tartották volna fel a törököt és a tatárt, a nagyszájú Európa most nem létezne...
lbs
@lenhardtibolya: Ami a "nagyszájú" Európát illeti talán nem is lenne baj, ha - ebben a formájában - nem létezne!
Jelenleg fut az egyik TV csatornán egy török filmsorozat a "Szulejmán" amely arról a korról szól, ami Hazánk sorsát is igen erősen befolyásoltra.
Ha az objektív kívülálló szemével nézzük, csak csodálni lehet azt a kultúrát.
Igen precízen bemutatja a szultáni udvar működését, a döntések meghozatalát.

Mint műszaki ember már gyermekkorom óta érdeklődtem e téma után, a legkedvesebb olvasmányom Jules Verne művei mellett Gárdonyi Géza történelmi remekműve, az "Egri csillagok" voltak.
Tizennégyszer olvastam el az idők folyamán!

Tudnivaló, hogy Gárdonyi Géza a regény megírását ,egelőzően komoly kutatásokat végzett annak idején Törökországban, tehát a regény akár precíz korrajznak is tekinthető.
Ahogy pl. leírja a korabeli török hadsereg felépítését, abból kitűnik hogy a magát kelettel szemben mindig túlértékelő Európa hadművészet és haditechnológia tekintetében messze elmaradt abban a korban Törökországtól.
Pl. nem ismerték Európában az állandó létszámú hadseregeket.
A korabeli európai háborúk inkább fegyveresen kivitelezett tömegverekedéseknek foghatók fel, ahol kettő. több fejedelem, király, földesúr stb. emberei csaptak össze.
Példázza ezt még a későbbi háborúk időszaka is, olyanok mint a százéves háború, a harmincéves háború.
A török hadsereg esetében már világosan el voltak választva a különféle fegyvernemek, létezett a jól kiképzett és megszervezett tábori tüzérség, a műszaki (aknász) alakulatok, a mai elit alakulatok előfutárának tekinthető janicsárság, amely a hadszintéri feladatok végrehajtásán kívül a szultán személyes testőrségének teendőit is ellátta.

És ami igen fontos volt, hogy a hadműveletek lezárulása után a meghódított területek lakossága folytathatta a megszokott életét, szabadon gyakorolhatta a vallását - amennyiben befizette a Portának amely az akkori török államhatalom központja volt az adót.
Amely mellékesen elviselhető volt -...
lbs
@lenhardtibolya: folyt.:
ellentétben a korabeli európai adókhoz viszonyítva!
Ezt ismerték fel az erdélyi fejedelmek annak idején és történelmi források szerint a mi Mátyás királyunk is.
Erdély így kimaradt a hadműveletekből - és töretlenül fejlődött!

Mi magyarok már akkor is kitűntünk Európában egy komolyan vehető hadsereg létezett akkoriban Hunyadi Mátyás fekete serege.
Korabeli feljegyzések alapján Mátyás király levelezés útján tárgyalt is Szulejmánnal a békéről, ezért kellett neki meghalnia, a Habsburgok praktikáinak folyományaként megmérgezték.
Ha Európa egy része török uralom alá került volna, nem bioztos hogy feltétlenül káros lett volna!
Hiszen pl. a magas nívójú kertészeti és fürdő kultúra is Hazánkban a török behatás eredményeként honosodott meg.
Jutalmul azután attól az Európától amelyet védelmeztünk kaptunk egy pápai rendeletet a Déli harangszót a Nándorfehérvári győzelem emlékére.
Mást semmit sem.
SA XX. sz.-ban pedig - elsősorban a franciáktól - megkaptuk Trianon nyomorúságát, meg a töredékében újra egyesített országrészek megismételt leszakítását az anyaországtól és odalöktek bennünket a bolsevizmus poklába sínylődni 45 évig!

Mi Európának lényegében semmit nem köszönhetünk!
Fordítva annál több köszönni valója lenne, de ez soha sem fog megvalósulni, mert az EU-ban a prímet az ezeréves kapcsolatokkal bíró Németországon kívül - a volt Antatnt államok diktálják.
Az Antant államokat pedig a pénzügyi háttérhatalom mozgatja, amely két világháború kirobbantásáért felelős.
Németország, Hazánkkal együtt csak a megvalósítói szerepköre volt szánva és ennek a következményeit viseli mindkét ország lakossága ma is.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.