Keleti-pályaudvar, csütörtök délután. Várnom kellett a vonatomra, tudtam nézelődni. Kis szemüveges emberke lapáttal és seprővel söpörte a peronokat, még a legapróbb szöszmöszt is igyekezett eltüntetni. Betolták a vonatomat, felszálltam az Abaúj IC-re. Gyakran utazom ezen a vonalon ezzel a vonattal, mert Miskolcig csak egy helyen áll meg, Füzesabonyban. Mindig voltak problémák, de a tegnapi akasztott ki leginkább. Azzal kezdeném, hogy én ugyan magyar vagyok, a borzalmas akusztika ellenére is megértem amit a tájékoztatóban közölnek a tisztelt utazóközönséggel, de angol vagy német nyelven egy szó sem hangzik el. Hát, majd csak kitalálja a hazánkba látogató külföldi, hogy merre van az arra és mikor, nem igaz?

Forrás: nokorszak.hu
Feltöltő: Angelika
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

18 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
libabor
Most mesélte egy ismerősöm, hogy minden nap Győrbe jár dolgozni Budapestről, és újabban folyton elkésik, volt olyan, hogy két órát késett a vonat, és azt persze neki a munkaidő letelte után kellett bedolgoznia. Elég nagy szívás, hogy mindezért még pénzt is kérnek. Mármint a MÁV.
sonderkommando
@libabor: Ne tűrjék birka módjára az emberek, hogy szórakozzon velük a szolgáltató és a kormány. Amíg nem fognak össze, amíg rezignáltan beletörődnek a kialakult helyzetbe, addig nem lesz változás egyik területen sem.

Ami az utastájékoztatást illeti külföldön sem hallani magyar tájékoztatást a pályaudvarokon.
És, hogy hova megy a rengeteg pénz? A semmirekellő fejesekre, bujtatott léhűtőkre, a kiszervezett cégek által elvégzett munkák, szolgáltatások irreálisan drága számláira.
libabor
@sonderkommando: Persze, igazad van, régebben, emlékszem, még olyan is volt, hogy visszafizették a menetjegy árát, ha túl nagy volt a késés, vagy legalábbis utaltak rá, hogy ilyesmi lehetséges, most meg örüljünk, hogy fizethetünk a BKV-nak, meg a MÁV-nak. Hányinger egyébként mind a két csapat. Felszáll egy külföldi nálunk a vonatra, és rosszul lesz a kosztól, meg a büdöstől. És igen, az emberek is undorítóak, mert lehetne vigyázni a wc-re, nem kéne összeszarni az ülőkét, meg a padlót, de könyörgöm, nem csak azért fizetek a MÁV-nak, hogy elvigyen A-ból B-be, hanem azért is, hogy kulturált körülmények között tegye azt. Tényleg, milyen annak, aki naponta szagolja, látja ezt?
sonderkommando
@libabor: A pénztárakban a menetdíj visszatérítés most is működik.
Ha pedig a vonat az adott állomásról 10 percet meghaladó késéssel indult volna, akkor kezelési költség levonása nélkül térítik vissza a menetdíjat.
Ugyanez érvényes arra az esetre is, ha fűtés, világítás nélkül közlekedett a vonat, vagy nem jutott ülőhely az utasnak.

És igen, az emberek fejében is rendnek kellene lenni, ahhoz viszont előbb az országban kellene politikailag és gazdaságilag rendnek lenni.
ideals2012
@sonderkommando: A menetdíj visszatérítéshez.. - egyszer kértem vissza a fel nem használt menetjegyem árát.. - 365 Ft volt a jegy, a bizonylat kiállítási díja 345 Ft volt. Ez nem vicc... - soha többé nem kértem vissza a jegyem árát.!!
ideals2012
2003 január első napjaiban utaztam Svájcba. A hazai vonat másfél órát késett - Bécsből másik vonattal kellett menni, és persze, az egész útiterv felborult. Már a Bécsből induló nemzetközi gyors is halál pontosan indult-érkezett minden állomásra/ról. A svájci vonatnál aggódtam, hogy milyen alagutakon, stb. kell átmenni majd, és fogalmam nem lesz semmiről. Láss csodát! Egyik sínen megállt a beérkező vonat, és a szemben lévő sínpárról indult a csatlakozás! -nem volt gyaloglás,nem volt cipekedés, semmi.. Átléptél egyik vonatról a másikra.

Mivel Euro-dominó jeggyel mentem, és csak oda-felé szólt, két napot utazhattam szabadon az országban, ebből egy napot használtam ki - sajnos. Ascona, Locarno környékét szemeltük ki az alkalmazómmal - ez Svájc olasz-csücske. Lausanne-ból indultam, kinyomtattuk a menetrendet.. - másodperc pontossággal érkezett és indult a svájci vonat, az egész útvonalon - hegynek föl-hegynek le... Tisztaság, rend mindenütt.. - azóta is arra a környékre vágyom költözni. Remélem, az égiek majd egyszer megadják nekem ezt a lehetőséget! Mintha egy másik világban élnél..

Itthon a Debreceni gyorssal szoktam "találkozni" utazás kapcsán, az egy horror...
Munkába menet a kék-piros csíkos vonattal közlekedem napi rendszerességgel.. - késésekről nem beszélek, a panoráma üvegen keresztül dől be a hőség.. - légkondi? állítólag lenne, de nem azzal vették át a szerelvényeket.. - A kocsik többségében csak minden második ablak lehúzható.. - a zaj kibírhatatlan, a szövet ülések olyan mocskosak, hogy az leírhatatlan.. - ha néha kipucolják, leülsz a még vizes ülésre, akárha bepisiltél volna, mire beérkezel az állomásra. Szinte minden nap van valami felsővezeték-nemtommi szakadás és egyéb grimbusz. - Úgy nem mellesleg uniós pénzből van felújítva a pálya - állítólag..

Hogy hova teszi a MÁV a támogatásokat? Nyilván nem a kalauzok fizetésére szánja, és nem a jobb szolgáltatásra.. - a többit ki lehet találni!
Csizmás Kond
Na és miről gondolja a kedves cikkíró, hogy a hazánkba látogató külföldi tud németül vagy angolul ?
Angelika
@Csizmás Kond: Most nem azért, de ha körülnézel, minden környező országban, de szinte a világon bárhol beszélik a két nyelv valamelyikét (jó, talán Kenyában nem), még a falusi paraszt bácsik is, csak nálunk lett valami durván elcseszerintve a nyelvoktatással. Egyébként meg szerintem a legfontosabb a késés, a nem tájékoztatás, és a dzsuva, plusz az, hogy lassan olcsóbb kocsival menni a ide-oda, mint bkv-val, vagy vonattal. Egy 200 kilométeres túra oda-vissza több, mint tízezer forint. Egy nem túl nagy fogyasztású kocsival majdnem megjárod ennyiből.
Csizmás Kond
@Angelika: Jártam a környező országok vasútállomásain, de még egyikbe sem hallottam a belföldi vonatok idegen nyelvű bemondását.
Szerintem nem az bemondó kell többféle nyelven bemondjon egy IC járatot, hanem a turistának illik tudni néhány dolgot arról a nyelvről ahová kirándult
Angelika
@Csizmás Kond: végülis igazad van. De ennyi bajunk legyen a magyar vonatközlekedéssel. A baj sokkal inkább az, hogy magyarul sem tájékoztatják a népet, ez olyan "úgysincs más választásod" típusú hozzáállás, amitől falnak megyek.
Csizmás Kond
@Angelika: Nem akarok én a MÁV szóvivője lenni, de aki itt sem tud tájékozódni az látogasson el Romániába vagy a szlovákokhoz vagy akármelyik volt keleti országba...majd meglátja a különbséget.
Angelika
@Csizmás Kond: De most itt arra gondoltam, hogy ha áll a vonat, mint a cikkben is írja ave, akkor legalább bemondanák, hogy kb. meddig, és nagyjából miért, hogy tudja a szerencsétlen utas, hogy lekési-e a csatlakozást, vagy sem, és ha igen, akkor miért.
Csizmás Kond
@Angelika: Na és ha bemondták már induláskor csak nem figyelt oda, mert az angol szövegre várt...?
sonderkommando
@ideals2012: Ennek van egy bizonyos költsége, ami alacsony menetdíjnál jelentős a jegyárhoz képest.

A hazai vasút, nem vasút, csak mozgó közlekedési múzeum, a fűtőházak pedig a roncstelepek. A rossz gazdálkodás, a fejlesztések hiánya bizony kegyetlenül visszaüt.
ideals2012
@sonderkommando: igen, kiállít egy három soros bizonylatot.. - megfogja a cerkát, előveszi a tömböt, és ír rá kb. 5 sort, rányom egy pecsétet - ezek a költségek.. - ja, meg közben kiderült, hogy ő nem is vasúti alkalmazott, vagyis a jegyeket nem a vasutas alkalmazottai adják, hanem valami alvállalkozó.. - ez is érdekes, nem??

Az elmaradottságot még tetézi, hogy ugyan számítógépes a jegy, de ugyanaz a masina nem tud áfás számlát adni, azt kézzel írják - vonatindulás előtt 5 perccel ez direkt élmény..- "eléred, vagy nem éred el a vonatot" c. társasjáték. A volán egyébként ennél már fejlettebb, a jegykiadó masinájuk már képes adni áfás számlát, csak nem menti el benne az adatokat, mindig újra kell bepötyögni, kinek a nevére adja ki - azért már ez is haladáááás!!!
sonderkommando
@ideals2012: Tudom, bizonyos helyeken így oldották meg a jegykiadást. De ez inkább szomorú, mint érdekes.
ideals2012
@sonderkommando: az "érdekest" átvitt értelemben gondoltam. Valóban szomorú, mert nyilván a vasutas alkalmazottakat kirakták a pénztárból, ki tudja hová..

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.