Keleti-pályaudvar, csütörtök délután. Várnom kellett a vonatomra, tudtam nézelődni. Kis szemüveges emberke lapáttal és seprővel söpörte a peronokat, még a legapróbb szöszmöszt is igyekezett eltüntetni. Betolták a vonatomat, felszálltam az Abaúj IC-re. Gyakran utazom ezen a vonalon ezzel a vonattal, mert Miskolcig csak egy helyen áll meg, Füzesabonyban. Mindig voltak problémák, de a tegnapi akasztott ki leginkább. Azzal kezdeném, hogy én ugyan magyar vagyok, a borzalmas akusztika ellenére is megértem amit a tájékoztatóban közölnek a tisztelt utazóközönséggel, de angol vagy német nyelven egy szó sem hangzik el. Hát, majd csak kitalálja a hazánkba látogató külföldi, hogy merre van az arra és mikor, nem igaz?
Forrás:
nokorszak.hu
Feltöltő: Angelika
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
18 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ami az utastájékoztatást illeti külföldön sem hallani magyar tájékoztatást a pályaudvarokon.
És, hogy hova megy a rengeteg pénz? A semmirekellő fejesekre, bujtatott léhűtőkre, a kiszervezett cégek által elvégzett munkák, szolgáltatások irreálisan drága számláira.
Ha pedig a vonat az adott állomásról 10 percet meghaladó késéssel indult volna, akkor kezelési költség levonása nélkül térítik vissza a menetdíjat.
Ugyanez érvényes arra az esetre is, ha fűtés, világítás nélkül közlekedett a vonat, vagy nem jutott ülőhely az utasnak.
És igen, az emberek fejében is rendnek kellene lenni, ahhoz viszont előbb az országban kellene politikailag és gazdaságilag rendnek lenni.
Mivel Euro-dominó jeggyel mentem, és csak oda-felé szólt, két napot utazhattam szabadon az országban, ebből egy napot használtam ki - sajnos. Ascona, Locarno környékét szemeltük ki az alkalmazómmal - ez Svájc olasz-csücske. Lausanne-ból indultam, kinyomtattuk a menetrendet.. - másodperc pontossággal érkezett és indult a svájci vonat, az egész útvonalon - hegynek föl-hegynek le... Tisztaság, rend mindenütt.. - azóta is arra a környékre vágyom költözni. Remélem, az égiek majd egyszer megadják nekem ezt a lehetőséget! Mintha egy másik világban élnél..
Itthon a Debreceni gyorssal szoktam "találkozni" utazás kapcsán, az egy horror...
Munkába menet a kék-piros csíkos vonattal közlekedem napi rendszerességgel.. - késésekről nem beszélek, a panoráma üvegen keresztül dől be a hőség.. - légkondi? állítólag lenne, de nem azzal vették át a szerelvényeket.. - A kocsik többségében csak minden második ablak lehúzható.. - a zaj kibírhatatlan, a szövet ülések olyan mocskosak, hogy az leírhatatlan.. - ha néha kipucolják, leülsz a még vizes ülésre, akárha bepisiltél volna, mire beérkezel az állomásra. Szinte minden nap van valami felsővezeték-nemtommi szakadás és egyéb grimbusz. - Úgy nem mellesleg uniós pénzből van felújítva a pálya - állítólag..
Hogy hova teszi a MÁV a támogatásokat? Nyilván nem a kalauzok fizetésére szánja, és nem a jobb szolgáltatásra.. - a többit ki lehet találni!
Szerintem nem az bemondó kell többféle nyelven bemondjon egy IC járatot, hanem a turistának illik tudni néhány dolgot arról a nyelvről ahová kirándult
A hazai vasút, nem vasút, csak mozgó közlekedési múzeum, a fűtőházak pedig a roncstelepek. A rossz gazdálkodás, a fejlesztések hiánya bizony kegyetlenül visszaüt.
Az elmaradottságot még tetézi, hogy ugyan számítógépes a jegy, de ugyanaz a masina nem tud áfás számlát adni, azt kézzel írják - vonatindulás előtt 5 perccel ez direkt élmény..- "eléred, vagy nem éred el a vonatot" c. társasjáték. A volán egyébként ennél már fejlettebb, a jegykiadó masinájuk már képes adni áfás számlát, csak nem menti el benne az adatokat, mindig újra kell bepötyögni, kinek a nevére adja ki - azért már ez is haladáááás!!!
Új hozzászólás