Túl kevés utast büntetnek meg az ellenőrök a BKV járatain, ezért eredményesebb munkát kér a BKK egyik szakterületi vezetője
Forrás:
MSN Mai Nap
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
10 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ellenőr: - Jó napot kívánok!
Én: - Jó napot kívánok, tessék! (Átadom a - természetesen érvényesített - jegyemet.)
Ellenőr: (Átvizsgálja, majd visszanyújtja.) - Köszönöm szépen, uram, viszontlátásra!
Én: Köszönöm, viszontlátásra!
Ennyi. Ha mindenki hozzám hasonlóan járna el, alig hiszem, hogy bármilyen okra hivatkozva bárkit is meg tudnának büntetni az ellenőrök, ámbár ha mindenki fizetne, nem is lenne szükség plusz "pénzbehajtásokra". A BKV ugyanis nem alanyi juttatás, ami "jár", hanem egy üzleti szolgáltatás, amelyet nem kötelező igénybe venni, de aki ezt teszi, az fizessen érte, mert ugye senki nem örül annak, ha meglopják.
Persze, egyszerűbb különféle elméleteket gyártva ("Túl drága az a k...a BKV!", "Amíg ilyen sz... a tömegközlekedés, egy vasat sem vagyok hajlandó fizetni érte!", "Örüljön a BKV, hogy ingyen hajlandó vagyok felszállni a retkes, lepusztult járműveire!" stb.) "ügyeskedni", menekülni az ellenőrök elől, rosszabb esetben szóban vagy tettleg bántalmazni őket (holott ők is csak a munkájukat végzik, mint bárki más, nekik is vannak főnökeik, előírásaik, és nem tehetnek a BKV-ban uralkodó áldatlan állapotokról), mint becsületesen leszurkolni a jegy árát, vagy ne adj' isten gyalogolni.
Vegyünk egy példát:
Elhoznak hozzám egy autót javításra. Rendben. Én akkor egy szolgáltatást fogok nyújtani egy adott összegért. Ez is oké.
Megjavítom félig az autót, majd a kedves ügyfél eljön érte és a következőket tapasztalja: az ülés retkes, a kormány és a sebváltó csupa olaj, kosz... Az autó továbbra is füstöl és sokat fogyaszt és ezekért nekem egy kisebb vagyont fizetett! Na, ha én így dolgoznék és így nyújtanék szolgáltatást, már éhen haltam volna!
Ezt ültessük át a BKV-ra.
Este felé amikor jönnék haza, mondjuk az 54-essel (aki ismeri, az tudja, hogy milyen), akkor tele cigánnyal meg alkeszekkel, persze velük senki sem foglalkozik. Az meg, hogy beszarnak, bevizelnek, a cigányok meg... Na hagyjuk! Ezt nevezik SZOLGÁLTATÁSNAK? Ez nem szolgáltatás, hanem egy vicc! Meg, ha esetleg nem 10.000 lenne egy bérlet, akkor mondjuk talán többen megvennék, erre megint nem gondol senki! legalább is nem az, akinek kellene. Amikor az emberek alig bírják kinyögni a havi számlákat, azt még megfejelik 10 ezerrel, úgy, hogy amit kapsz az felháborító és időnként még veszélyes is... Ez már vicc!
Mellesleg nemzetközi, európai viszonylatban a BKV még mindig egy meglehetősen jól szervezett és olcsó tömegközlekedési vállalatnak számít.
Ez a felháborító, nem az, hogy fizetni kell a szolgáltatásért. Azzal nem foglalkozok most, hogy milyen a szolgáltatás színvonala, de az, hogy egy ellenőrnek évente 1000 büntetést kell kiosztani...
Nem tudom, hány ellenőr dolgozik a BKV-nál, de soknak tűnik az ezres szám. Mi történik, ha valaki(k) nem teljesíti(k) az elvárást?
"Ha nem teljesítik az elvárást, kirúghatják az ellenőrt." És, ha nincs ennyi bliccelő? Aki ezt így kitalálta, épp olyan pénzéhes vadparaszt, mint nem tisztelt politikusaink.
A legnagyobb szemétségek közé tartozik az éves költségvetésben előre meghatározni a bevételi oldalon az elvárt büntetések összegét. Lásd még, rendőrség!
Új hozzászólás