Az Európai Unió egyelőre nem engedélyezte a paksi atomerőmű bővítését, többféle vizsgálatot is folytat az ügyben – derül ki a Wall Street Journal tudósításából.

A Napi.hu által szemlézett anyagban azt írják, a magyar parlament képviselői zöld utat adtak annak az üzletnek, amelyben Magyarország vitatott pénzügyi konstrukcióra alapozva, orosz állami hitelből építene két új nukleáris reaktort.

Az Európai Bizottság (EB) szóvivője már a múlt héten jelezte, hogy a Brüsszel vizsgálja az üzlet közbeszerzései vonatkozásait, miután a magyar kormány januárban szimplán az orosz Roszatomnak adta a bővítés lehetőségét. A bizottság ugyanakkor még csak célzást sem tett arra, hogy mennyi ideig fog tartani a vizsgálat, amelyben arra keresik a választ: összhangban van-e a magyar kormány eljárása az uniós szabályokkal – írja a Napi.hu.

Az uniós szervezetek tárgyalásokat folytatnak a magyar hatóságokkal annak érdekben, hogy pontosabban meghatározzák a lehetséges problémákat, és ha szükséges, megtalálják a megfelelő megoldásokat.

82 hozzászólásarrow_drop_down_circle

pbalage
bárcsak húzná keresztbe végre valaki/valami ezt a féktelen lopást és diktatúragyanús demagógiát, de örökre.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
csip-csop
ott az EU nem a szàmitàsokat kell keresztul huzni, hanem valami màst! de orokre
postamester
Megint öngól, tetü 2/3 !!!
Magyarország EU tagállam,
tud szankciókat alkalmazni !!
És ha kell, fog is !!! Miniállam ne
legyen önálló egy közösségben !
pbalage
bárcsak húzná keresztbe végre valaki/valami ezt a féktelen lopást és diktatúragyanús demagógiát, de örökre.
human
Nemlétező hatástanulmányra hivatkozva veszünk fel 3000 milliárdos kölcsönt az oroszoktól. Ezt már bírósági ítélet támasztja alá. Tehát nincs olyan tanulmány amihez szakember nevét merné adni. Csak hitre hagyatkozni meg kevés.
Az EU pedig joggal aggódik. Ha Magyarország becsődöl az kihat az EU-ra is, mert az oroszok nem fognak megmenteni minket az biztos.
bencemacska
Ha valaki belép egy szervezetbe, kutya kötelessége betartani annak szabályait.

A mini cézár tombolását viszont nekünk kellett volna megakadályozni ápr. 6-án, nem mástól várni! Az EU tiszteletben tartja a magyarok akaratát!
coni
Csak egy módon tudná az EU lebeszélni őket a szükségtelen bővítésről. Ha adna nekik 3.000 Mrd költőpénzt. Természetesen bianco...
csa-csa
először is eleve a Gyucsányék kezdték el a tárgyalásokat anno, csak valamiért nem jött be a "buli"..!
a mostanival sem értek egyet, de akkor nem zavart volna senkit ha összejön?
másodszor az EU-nak mi a bánat köze van Paskhoz, ha csak nem támogat jelentős mértékben anyagilag!
Sziszifusz
@csa-csa: Az EU-nak annyi köze van Pakshoz, hogy ha Magyarország államcsődbe jutna a beruházásra felvett előnytelen kölcsön miatt, akkor az kihatással lenne a többi EU-s országra is.
human
@csa-csa: A nagy különbség az, hogy az mszp nem arról döntött, hogy paks2-t meg kell építeni, hanem arról, hogy meg kell vizsgálni ezt a lehetőséget és ha a tanulmányok alátámasztják, akkor meg kell lépni. Tehát szépen sorban ahogy egy felelős kormány tenné.
Ezzel szemben Orbán titokban írt alá megállapodást Putyinnal. A sajtó is csak az utolsó pillanatban értesült az ügyletről. Hatástanulmány nincs. Azaz nem lehet tudni, milyen pozitív vagy negatív gazdasági, környezeti következményei lehetnek. Azt sem tudjuk mennyiért fogunk és hova újabb szarkofágot építeni az elhasznált 1000 év alatt lebomló sugárzó fűtőelemeknek. És mi van a hűtéssel. Honnan veszik hozzá a vizet? Szabályozni kell majd a Dunát? Annak milyen költségei lesznek?
A sok nyitott kérdés miatt felelőtlen ez furcsa mód megsürgetett beruházás.
m.macskosz
Kedves Propeller!
A Napi.hu Még helyesen írta, így kell írni:
keresztülhúzta. Egybe írandó!
Nil
Remélem sikerül valahogy megakadályozni Paks bővítését.
bence
@csa-csa: ! Akkor most olvasd a hozzád intézett kommenteket ! Nagyon remélem,hogy
előbb vagy utóbb de megérted ?! Azonban ,hogy tudd ! Az EU-nak csupán csak annyi a köze hozzá , hogy az Ő pénzét herdálja felelőtlenül a jelenlegi kormány !
tivoli
@Sziszifusz: ma, 16:38
Magyarország államcsődje kizárólag unión múlik.
tivoli
@human: ma, 17:51
Az erőművet anno a ruszkik csinálták. Ha azóta is gond nélkül működik, miből gondolod, hogy a bővítéshez nincs elég tapasztalatuk?
tivoli
@Nil: ma, 20:33
És neked abból mi előnyöd lesz?
tivoli
@bence: ma, 21:25
Még a végén magad is elhiszed...
kamazuka
Esti vecsernye Felcsúton.
-Apa! miért vettünk fel 10 milliárd hitelt.
-Nézd gyermekem van stadionom de a villanyszámlát nem bírom kifizetni,hát építek egy reaktort vagy mindjárt kettőt.
-Apa ha az EU keresztbe tesz hogyan fizetjük ki?
-Már erre is gondoltam gyermekem.
Én úgy vezetem népem,mint pásztor a nyáját,s míg elég birkánk van addíg egyet se félj.
-De apúúúú.A múltkor mikor a tóra helyezted a csillagot az színváltóssá vált,Ez is olyan lesz.
-Gyermekem Amikor az még vörös volt csak hittük hogy eljön a kánaán,ma viszont aranysárgán csillog...de nem tök mindegy neked,szólj inkább Barrosso bácsikádnak hogy hozza már azt a pulykát a sütőböl!
kkalman
Vezír! A csúf EU megtámadta hazánkat. Vezess a harcba minket, hogy legyőzhessük a nagy ellenségünket, akinek a pénzét használod céljaid eléréséhez! :-(((
bence
@tivoli: ! Mindenki azt hisz amit akar ! Az meg a TE bajod ha kételkedsz benne !
Desischado
Miden épeszű ország igyekszik az atomról lepattanni, ez a szemét meg eladósít és rabszolgákká tesz bennünket! És a leggyalázatosabb az, hogy mindössze csak azért, hogy megtömhesse a zsebét a bandájával együtt! Ezt hívják HAZAÁRULÁSNAK!
Sziszifusz
@tivoli: Magyarország államcsődje nem az UNIÓ-n múlik . Némi köze a kormánynak is lehet hozzá !!
A támogatások megvonásával viszont hozzásegítheti az országot a gazdasági összeomláshoz.
Adja a pénzt, ezért jogos elvárásai lehetnek, a közösön kialakított szabályrendszer betartása vonatkozásában.
human
@Desischado: Ismered a viccet. Mikor az autós hallja a rádióban: "Figyelem! Egy őrül a forgalommal szemben hajt az autópályán."
- Mi az hogy egy? Vagy százna! - kiáltja az autós.
Legalább pár józan eszű elgondolkodhatna, hogy akkor most ki a hülye.
mate03
@bencemacska: Akkor én a mai naptól nem vagyok Magyar,én voltam szavazni de ilyen feltételek mellett nem születhetett más eredmény!Ez a birka nép megérdemli a sorsát!
alte trottel
@csa-csa: Nem arról, nem úgy, nem annyiért és nem annyit.
És nem Leningrádban, nem a Nyevszkij Proszpekten, nem Volvokat és nem osztogatnak. A többi stimmel.
Yoda69
Itt jegyeznem meg, hogy a vorosiszap tarolok is korrekt hatastanulmany nelkul epultek. Meg is lett az eredmenye: embereleteket kovetelt a katasztrofa.
Nos, egy nuklearis katasztrofa Pakson egesz Magyarorszag teruletet lakhatatlanna tenne 300 evre, csakugy mint Csernobilt. Es akkor meg nem is beszeltunk a kozvetlen es kozvetett aldozatokrol.
Nekem nem kell orosz atom. Miert nem kerdeztek meg meg a polgarokat errol? A fideSS ami azt harsogja hogy a ok a nepi egyeztetes kormanya. Hahaha...
Jol atkurtak megint a magyar emberek agyat a palankon, de rendesen. Csak ugy reccsent.
tivoli
@Sziszifusz: Magyarország netto befizető, cserébe kap, amennyit kap.
Viszont ha komolyan vesszük a támogatást, akkor éppenséggel hozzá is segíthetné az országot a gazdasági felemelkedéshez., de ez valahogy nem érdekük. Csak a kialakított szabályrendszer betartatása.
tivoli
@bence: Ebben igazad van, mindenki azt hisz, amit akar. Az viszont meg a te bajod, ha mindent elhiszel, amit be akarnak mesélni neked!
tivoli
@mate03: ma, 08:49
Talán nem kéne birkázni a magyar népet. Nekem nagyon nem tetszik. S ha neked se, akkor el lehet menni!!! Faszfej!
bencemacska
@mate03: A mi szavazatunk csak kettő volt!
Nem mondom, hogy jók voltak a feltételek, de nagyon nem jó volt az ellenzék.

Hiába figyelmeztettem az egyik párt szavazatszámláló biztosát, hogy a Fidesz listája alapján - kérés nélkül - hozzák a mobil urnát, nem reagált! Ez megismétlődött az EP választás alkalmával is. (Akkor is kihozták kérés nélkül az urnát annak, aki a telefonhívásra azt mondta, hogy nincs aki elkísérje a szavazókörbe!)

(Persze hülye lettem volna elkísérni, mikor ismerem OV imádatát!)
bencemacska
@csa-csa: A Gyurcsány kormány meg akarta vizsgáltatni a felújítás ill. a bővítés lehetőségét és annak körülményeit!

Micsoda különbség!!!
bencemacska
@Nil: De már a megakadályozás is sokba kerül!!!
kukac50
Természet barát energiára van szüksége Magyarországnak,Orbánnak meg sok pénzre azért koldult Putyintól.
lajospapa
@bencemacska: Sajnos ez így igaz! Ezeréves történelmünk során többségében idegen uralom alatt csináltunk sokszor hülyeségeket. Még szerencse , hogy rá lehetett fogni tatárra, törökre osztrákra, németre oroszra. De most, a 2010-béli fülkeforrt megerősítve bebizonyítottuk, szuverén módon is tudunk hülyék lenni!
Nil
@kukac50: Az atomenergia nem természetbarát energia
Nil
@tivoli: nem szennyezik a környezetet amiben élek és lehet hogy az unokáimnak is lesz hol laknia.Ez nekem nem mindegy.
Nil
@bencemacska: ez baj, de akkor is jobb - kevesebb kárt okoz
human
@Nil: Bizony. A fűtőelem 1000 év alatt semlegesül. Arra gondolni sem merek, mi történik ha megszennyezi a vizeinket. Onnantól kezdve lehet importálni az ásványvizet és a fürdővizet, holott mindebben gazdagok vagyunk.
mate03
@tivoli: Az Édesanyád!S ha nem tetszik mert igazam van,te is csak egy bégető barom vagy!
tivoli
@mate03: Na idefigyelj te jászolban született! Emlegesd azt a szöröstalpú román édesanyádat aki a barmok között hozott világra. Igazad akkor lehet esetleg, ha emberi nyelven szólalsz meg. Addig meg tartogasd a véleményed az ostorhoz szokott négylábú társaságodnak.
tivoli
@Nil: 20:48
Az atomerőmű a világ legtisztább, leghatékonyabb, legolcsóbb energianyerő üzeme. Gondolj bele, minden más jobban terheli a környezetet. Beszélhetnék még vízerőműről, szélerőműről, olajfinomítókról, szénerőművekről de azok is mind-mid környezetrombolók.
A Paksi erőmű 1987 óta működik nálunk az oroszok jóvoltából. Származott valami hátrányunk belőle?
Kamcsatka
@Yoda69: Csak azokét lehet akik haggyák is magukat. Hajrá Orbánisztán, hajrá félázsiaiak!
Yoda69
@tivoli: Mond ezt a csernobili vagy a fukosamai aldozatok hozzatartozoinak.
tivoli
@Yoda69: ma, 12:14
Nem törvényszerű. Ha körülnézel, hogy hány erőmű működik a világban és hányban volt baleset, annyi a valószínűség mint egy két fejű csecsemőhöz.
Yoda69
@tivoli: Nem a nuklearis energiae a jovo, hanem a megujjolo energiae. Ebbe az iranyba kellet volna orbaneknak is lepni, persze akkor nem let volna hitel, mert ezeknek a pancsereknek a kutya sem ad kolcson. Eladtak az orszagot a ruszkiknak egy korszerutlen es veszelyes technologiaert.
bencemacska
@tivoli: Azt nézd meg mi lesz akkor, ha nem lesz kinek eladni a megtermelt energiát.
Dehogy nézed, akkor már a csúti is alulról szagolja az ibolyát!!!
tivoli
@bencemacska: Világítani, fűteni, üzemeket működtetni mindenkoron szükség lesz, hisz ma már minden gépekkel működik, s a gépek mivel is?
bence
@tivoli: ! Aki itt kettőnk közül hajlamos elhinni a fideszes meséket, az TE vagy ! Látom erős fideszes érzelemmel vezérelve kíséred figyelemmel az országban zajló áldatlan és tűrhetetlen állapotokat ! Arra azonban kiváncsi lennék , hogy akkor is ezen a véleményen lennél ,ha mindezt amit orbán művel Gyurcsány tenné meg ?! Akkor is természetesnek tartanád ,hogy orbán aki a pártján kívül senkivel nem tudatva elment és aláírta azt a szerződést amiről tudniuk kellett volna a zembereknek ! Arról már nem is beszélek , hogy ezzel az aláírással hány ezer milliárddal terhelte meg az országot ,amit sajnos nekünk kell majd kinyögnünk ! Csodálom ,hogy ennyire nem tünt még fel ,hogy mennyivel magasabb az államadósság most , mint volt ! Nem várok Tőled egyetértést ! Tudom hogy úgy is az lesz Neked az igaz ,, amit TE mondasz ! Élj csak ebben a hitben !
bencemacska
@tivoli: Számold ki mennyi lesz!
Most is áll egy modern erőművünk! Az atomerőművet nem lehet leállítani!!! Ha nincs hova betáplálni, saját magát fogja felrobbantani
tivoli
@bence: Na igen, én adnék neked igazat szívesen. Csak ne lenne az egyik szemeden orbán, a másikon gyurcsány tapasz. Mert konkrétan ez az ügy nem az az ügy, amelyet az egymást követő kormányok kénye kedvétől függ. És az államadósság se azon múlik.
tivoli
@bencemacska: Fején találtad a szöget!
archer
Ki kell lépni az Európai Szovjet Únióból!

elég már belőlűk..!
archer
@Yoda69: Butaságokat beszélsz!

A Roszatom ugyanezt építi,
az angoloknak..!

mi vagy te észlény,
utcaseprő..?
Nil
@tivoli: Kérdezd meg a csernobili embereket mennyire tiszta. Vagy kérdezd meg azokat akik a kiégett fűtőelemek tárolását próbálják megoldani a világon-óriási probléma!
Mi itt egy nagy geotermikus mezőn élünk. 1981-ben- figyelj a dátumra- együtt nyaraltam Sopronban egy családdal.A kis gyerekkel kéményt nézni mentek mert olyan faluban éltek ahol az egész falut a feltörő melegvízzel fűtötték és nem volt füstölgő kémény.
Ma ea hasznosítás helyett sok helyen elfolyik a termálvíz a semmibe. Gratula.
Vagy ott az alföld-szélerőműveknek jó hely-láttam filmet ahol a tanyák áramellátását így oldották meg-Magyarországon!!! Miért nem ezt a programot folytaták? Mert erre az eu különösen sok pénzt adna? vagy ott a napenergia- köze sincs a napsütéses órák számához. Kint a bolhapiacon zuhogó esőben folyamatosan ment a madárrisztó - napelemmel - és ennél sokkal több lehetőség van - csak azokat a tudosokat akik az ingyen energiával foglalkoznak szépen félretolják.
Olvass már utána dolgoknak mielőtt szajkót játszol
bence
@tivoli: Min múlik az államadósság ha nem azon,hogy amit éjjel az agya kitalál azt másnap már megvalósítja ?! Kinek a kertje végében épült még 60 milliárdos stadion ? Milyen alapon írt alá egyeztetés nélkül olyan orosz hitelt ami 30 évre adósít el bennünket ,és amire nincs szükségünk ! Ki akar még egy Csernobilt ?! Én nem !
Miért kell olyanra herdálni a pénzt ,amire nincs keret ? Ha Te olyan okos vagy ,magyarázd már el nekem ,miből nőtt ki ennyi milliárdos ha nem az államkassza vagyonából ?! Akkor ez az ügy milyen ügy ? Na és az államadósság min múlik ,ha ezeken a felelőtlen pénzszórásokon nem ?!
tivoli
@Nil: ma, 18:53
Nincs kedvem tovább meddő vitát folytatni. Lehet ezer ötleted, hogy mit, hogy kéne, hogy lenne ésszerű és gazdaságos, sajnos a kutyát nem érdekli. Minden a pénzről szól, az emberek lehúzása gazdasági fejlődés címén. Befektetés, befektetés hátán, bankok helyzetbe hozása, országok függővé tétele, eladósítása.
Nem arról szól a világ, hogy te jól érezd magad benne. Gondolkodj el kissé az összefüggéseken, aztán majd beszélhetünk arról, ki a szajkó és ki a veréb.
tivoli
@bence: ma, 21:49
Ez a kérdés özön azt bizonyítja, hogy szar a világ. S mivel mindig is az volt, s mindig az is lesz az átlagemberek és az átlagon alul élőknek, csak annyi tudok mondani:
"Több dolgok vannak földön és egen, Horatio, mintsem bölcselmetek Álmodni képes."
Shakespeare, William
silber13
@Yoda69: §8:09-re : Természetesen az is. Meg minden más is! Amit éppen tetszik óhajtani! Igazi Ianus arcú a lelkem!!.))))
kukac50
@Nil: Azért nem arra kellene törekedni!
Nil
@tivoli: Mert hagyjuk - mert beleegyezünk a hallgatásunkkal.Ezért nincs jogunk panaszkodni - nem is teszem.De attól még nem kell örvendezni Paksnak és elhitetni emberekkel hogy az mennyire jó és tiszta energia
tivoli
@Nil: Nem arről van szó, hogy beleegyezünk-e vagy se, hanem arról, hogy semmi közünk hozzá, nem kérik ki a véleményünket.
Akár bólíntunk, akár ordítunk, az erőmű megépül és slusz. Ha mérgelődünk is, attól még úgy lesz. Hitessük el magunkkal, hogy ez a legjobb megoldás, mert valóban a legolcsóbb, legtisztább és legkevésbé környezetszennyező energia megfelelő technológia és óvintézkedések mellett.
bence
@tivoli: Nem válaszoltál ! Nem a világ szar,hanem azok az emberek , akik azzá teszik !
A bölcselkedéseket nem igazán szeretem !, Nem megyünk vele semmire ! Ez olyan nesze semmi fogd meg jól !Azért örülök , hogy TE az átlag felettibe tartozol mert így legalább Téged nem érint olyan drasztikusan a rablóbanda stikázása ! Engem az Általad
nevezett átlagon alul élőnek , bizony más gondolataim vannak a Tieddel ellentétben ! De hát ettől vagyok én ,hogy a szavaddal éljek : átlagon aluli !
tivoli
@bence: tegnap, 22:53
Dehogynem válszoltam!
Nem tudom milyen válaszra vártál, de nem az enyémre annyi szent, mert te azt úgyis jobban tudod! De hiába is magyaráznám, ha nem akarod megérteni.
Mindig voltak uralkodók és alattvalók, főnökök és beosztottak, gazdagok és szegények. Mindenkinek meg van a maga helye a világban. Ha el tudja fogadni ami adatott neki, már jobban fogja érezni magát a bőrében. Annak szar a világ, aki annak érzi, Mert ugyanaz a helyzet van akinek jó, van akinek nem. Te ezt nem tudtad?
Bölcseletek meg azért vannak, hogy okuljunk belőle!
bence
@tivoli: ! Dehogynem tudtam ! A bölcseletekből akkor okulsz , ha azonos helyzetből adódnak ! Természetesen mindíg voltak gazdagok és szegények ,de nem minden gazdag volt aljas és rabló ! mint ahogyan nem minde szegény volt a szó legszorosabb értelmében szegény ! Mert minden szegénynek van valamiben gazdagsága ,és minden gazdagnak szegénysége !Azzal a kijelentéseddel messze nemértek egyet,hogy annak szar a világ aki annak érzi, mert nagyon szarrá tudják tenni olyanok akik vissza tudnak élni a jelenlegi helyzetükkel ! Ezt egyébként Neked hiába is magyarázom,mert ezt Te nem fogod elfogadni mivel a jelenlegi helyzet Neked most jó ! Mivel egymástól messze jár a felfogásunk a (filozófiánk) ezért értelmetlennek találom a további okfejtéseinket .
Egy azonban biztos , hogy akármilyen világban élnék se tudnák olyan helyzetet teremteni , hogy a másiknak rosszabb legyen, csak azért mert nagyobb az erőfölényem !
tivoli
@bence: Honnan tudod, hogy nekem most jó-e, vagy sem? És mihez képest?
Neked meg csak azt tanácsolhatom, ami az én filozófiám is: Lehet, hogy sokan élnek hozzám képest nagyon jól, de még többen sokkal rosszabbul. És szerencsés vagyok, hogy meg van kezem lábam, van családom, van helyem a világban. S ha néha kicsit jobban megy a sorom, köszönöm a jó szerencsének, ha rosszabbul, akkor meg az vigasztal, hogy ez is elmúlik..
bence
@tivoli: ! Hát azt valóban nem tudom ! Viszont ebben az értelemben a többivel egyetértek ! Azért az már haladás , hogy van amiben egyetértünk ! Nem ?
libelle
@tivoli: tegnap 20:27 A meggyözödésem, hogy nem tudod mit beszélsz. A "legkevésbé környezetszennyezö energia" Itt bizonyára elhallgatják, ellenben a nyugati országokban állandó téma, hogy a reaktorok környezetében hany embernél diganosztikálnak rákot. èspedig meglepöen magas százalékban.
tivoli
@libelle: Máshol meg mást. Benne van a pakliban.
Nil
@tivoli: nagyon nem tudod a történelmet. Nem voltak mindig főnökök és beosztottak.
Mindenki tudta mi a feladata és elvégezte- de nem gondolta hogy azért mert neki a csapat összefogása a feladata attól ő több vagy jobb. A baj akkor kezdődött amikor elkezdtek visszaélni a többiektől kapott bizalommal. A mai napig élnek népcsoportok a Földön akik körbenevetnének ha a pénzeddel vagy a pozícióddal hencegnél. Téged is a kukacok esznek meg meg engem is a végén - bár én a hamvasztás híve vagyok, de a lényegen ez nem változtat. Túl sok boldogtalan gazdag és túl sok boldog szegényt láttam már életemben hogy tudjam nem a pénzen és nem a pozición múlnak a dolgok
tivoli
@Nil: Mintha kicsit el lennél keseredve. Ne tedd, mert mindig akkor fordulnak a dolgok még rosszabbra.
Hidd el, mindig voltak főnökök, és kellettek is. Csak gondolj bele, hogy bármi csapat munka van, kell egy koordinátor, mert ha mindenki azt csinálna amit akar, sose jönne ki belőle semmi csak a káosz. A baj akkor kezdődik, ha valaki nem tudja elviselni, hogy neki valaki is megmondja, hogy most mit kellene tennie. Persze zsarnok főnökök mindig voltak ez tény, de akkor is szükség van rá, hogy valaki felelősen vigye a köz ügyét.
Azt meg tudjuk, hogy a pénz önmagában nem boldogít, sőt ha sok van több a gond vele mint az előny. Mivel mindenkinek csak egy gyomra van. Ha engem kérdezel, én mindig megelégedtem annyival amennyim volt, ha kevésnek bizonyult, próbáltam kiegészíteni valamivel, vagy az igényeimet lefaragni. És az is igaz, hogy mindenki ugyanúgy készül és be is végzi előbb-utóbb, csak a kettő közötti időt kell valahogy kibírni. Lehetőleg minél kevesebb gonddal. A pénz és a hatalom önbizalmat adhat, de boldog nyugodt életet nem biztos. Ezért szoktam magamnak mondani, hogy nyugi, minden élethelyzetben próbáld meg kihozni magadnak a legelőnyösebbet úgy, hogy lehetőleg ne bántsd meg felebarátod. Mondjuk ez a legnehezebb, mert mindenkinek más az elvárása és nem lehet mindenkinek megfelelni.
Nil
@tivoli: Kutatások bebizonyították hogy főnökök- vezetők akkor kezdtek kialakulni amikor a népesség elkezdett nőni és egyre nagyobb csoportokban éltek az emberek, elkezdődött a feladatok felosztása - ki miben ügyes,mire képes-de a közösen megszerzett javakat közösen és IGAZSÁGOSAN osztották el. Az időseket, elesetteket, betegeket sem hagyták a sorsukra. És ez a mai napig így van. Sajnos egyre kevesebb helyen. Tudták hogy mindenki másban jó, hogy egymást segítve előbbre jutnak. Becsülték egymást. Emlékszel az Istenek a fejükre estek c filmre ahol egy kólás üveg - vagyis a magántuladon okoz galibát? Emlékszel még erre: "az enyém s a tied mennyi lármát szüle,miolta a mienk nevezett elüle?" Senki - mondom SENKI - nem több vagy kevesebb a másiknál. Csak mások vagyunk - néhány dologban-ami jó - ettől megy előre a világ - ha a közös alapokat vesszük figyelembe. Egy céget de egy országot sem az igazgató vagy a miniszterelnök működtet - hanem az ott dolgozók. A baj ott van, hogy olyanok esznek a közös tálból akik semmit nem tesznek bele. Neked a Kőleves c.mese melyik variációja tetszik? Nekem van egy ötletem. És tudod miért bántod meg a felebarátodat - mert azt nézed számodra (!) mi a legelőnyösebb (megjegyzem sokszor ez csak látszólag előnyös) és nem mondasz le egy kicsiről azért hogy a másiknak is jó legyen. Ez az ország egy Kánaán lehetne, ha nem a "dögölön meg a szomszéd tehene is" mentalitás lenne mostanában az uralkodó. Bárhova mentem az elmúlt években - szegényekhez, gazdagokhoz- mindenhol ezt tapasztaltam. Szerencsére mást is. Engem ezek a jó példák éltetnek még és töltenek el reménnyel. A baj ott van hogy nem ismerjük el hogy hibáztunk - és nem javítjuk a hibát hanem eltakarjuk - látszatdolgokkal - látszatintézkedésekkel - hazugságokkal. Ez pedig csak ideig-óráig működik. A rossz alapokon nyugvó ház előbb-utóbb összedől és mindenkit maga alá temet. HA tehetnél jót és nem teszed, akkor ... vagy. És a jó nem az hogy karácsonykor pénzt adsz a szegényeknek.
tivoli
@Nil: Nagyon fiatal lehetsz barátom, ha még ilyen ideológiák munkálnak benned. Az élet sosem arról szólt, hogy a szomszédomnak kaparom ki a gesztenyét, mivel itt a családom, azokat kell eltartanom, életüket lehetőség szerint jobbá tennem. Ha a szomszédnak kell gesztenye, kaparja ki maga. S ha csak harc árán tudom megszerezni, akkor harcolni fogok érte. De csak az én családom kedvéért, mert a szomszéd családjáért a szomszéd a felelős. Harcoljon ő is. S mindenki a saját eszközével. Erre illik az a nagyon találó mondás, hogy ha mindenki a saját portáját sepri csak, akkor már rend is van a világban.

Most tágabb értelembe véve a családot, nevezzük érdekcsoportoknak, pártoknak. Természetesn azon belül mindenki úgy áll a dolgokhoz, hogy az ök érdekeik érvényesüljenek, felveszik a harcot a másik érdekcsoporthoz tartozókkal, azzal, hogy győzzön a jobbik. Itt elővesznek nemtelen eszközöket is, ami ugye vitatható erkölcsileg, de a győztes szempontjából csak a végeredmény számít.
S vannak emberek, akik mindig tudják, hogy hová álljanak érdekeik szerint, s vannak a jószívűek, igazságosak, akik mindig a vesztesek oldalán maradnak.
A mai világban farkastörvények uralkodnak. Aki lemarad, kimarad. Ezért mondom, hogy mindig a saját érdekem az első, s csak aztán a másé, mert fordított helyzetben nem biztos, hogy jut egy falat is. És így volt ez már az ősközösségben is. Minden vadász hazavitte a zsákmányt a szomszéd törzs orra elől, s otthon a törzsfőnök osztotta el kinek-kinek érdeme szerint. De lehet, hogy egyik másik törzsbéli szép kavicsokat adott a főnöknek, vagy a feleségét ajánlotta fel, vagy a legszebbik lányát, s mindjárt több jutott neki, mint amennyit megérdemelt volna. Na, ezek voltak az első ügyeskedők, akik ha már megszedték magukat, elzavarták az ellenük szólókat, és felbomlott az ősközösség.
bence
@tivoli: ! Már hogyne lenne ! Pont az a baj , hogy orbánt nem érdekli a nép véleménye !
Tévedsz ! ha azt gondolod ,hogy akármit csinálunk az erőmű mindenképpen megépül ! Ha azok az emberek akik most birka módjára halgatnak , összefognának és végrehajtanának egy második 2006-ot ,akkor bizony ennek a kormánynak sem maradna más választása mint az előzőnek , hogy veszi a hátizsákját és takarodik !!!
Olyan morbid dolgot pedig , hogy elhitetem magammal az erőmű megépítése a legjobb , háát még azt is megmosolygom aki ezt a balgaságot elhiszi !!!
Nil
@tivoli: no ezért tartunk ott ahol - de kaparj nyugodtan - ha máskor nem,amikor haldokolsz majd rájössz hogy mennyire felesleges volt - addig meg merülj el a gesztenyédben és nehogy másnak is jusson belőle vigyázz!! (Ne zavaron hogy rádrohad)
tivoli
@Nil: Látom, kezd eldurvulni a beszélgetés. Te is ahelyett, hogy gondolkodnál kicsit, hogy javíthatnád fel szánalmas életedet, csak a magad szerencsétlen sorsának felelősségét akarod áttolni másokra.
Az ilyen beírásoktól is lehetne tartózkodnod, mert azt hiszem, hogy nem szolgáltam rá, hogy ismeretlenül ilyen aljas megjegyzéseket tegyél rám. Ezek után (ha eddig akartam volna is esetleg) , nem jóindulat jár neked, legfeljebb egy jó kis pofánvágás.
Először is sérelmezed, hogy a másiknak ha van, miért nem ossza szét. Ha azt tenné, neki se maradna semmije. Azt meg nem várhatja el senki, hogy azért dolgozzon bárki is, hogy másnak (például neked) legyen. Te miért nem osztod szét a holmidat? Vagy az ideológia csak másokra vonatkozik?
Ez az egyik. A másik az, hogy amig nem teszel az asztalra, ne is akarj onnan elvenni, mert nem illett.
A harmadik, ha valamit akarnál koldulni az élettől, az ne olyanok pocskondiázásával akard elérni, akik nagyon jól meglennének a te szánalmas kis nyavalygásaid nélkül is. S ha meg is döglik minden gesztenyés, neked abból se lesz semmi hasznod, mert arra nem vagy képes, hogy összeszed, tőled akár meg is rohadhat
Ne várd el, hogy nagykanállal adják az ételt a szádba csak azért, hogy befogd, mert a kutyát nem érdekli rajtad kívűl, hogy van-e mit enned. Menj dolgozni, gesztenyét kaparni, gondoskodj magadról mert a sültgalamb nem repked magától.
"no ezért tartunk ott ahol ", mert a magad fajta nem dolgozik csak követelőzik, sőt átkozódik.
Nil
@tivoli: bocs aljas aki mondja
én szét osztom a holmimat - a környezetem tudja ezért ami számukra felesleges azt is nekem adják mert tudják hogy jó helyre kerülnek a dolgok.
És persze megpróbálom eladni amim van - ami összegyűlt az évek alatt - de ma a könyv nem érték, a ruha -tökmindegy hogy milyen -nem érték - így ezek nagy része karitatív célra megy.
A bolhapiac sok jó tapasztalathoz - okosok most teszik tönkre - pedig sok kisöreg gyönyör dolgokat hoz ki, nem kér sokat - és mégse veszik meg tőle,pedig akkor tudna enni talán aznap.
És bocs de mindig is felelősséget vállaltam a dolgaimért - persze mondok olyat hogy ha a másik ezt vagy azt tenné jobb lenne a világ, nekem és másoknak könnyebb az élete - de ez az igazság. Már a suliban is az volt a baj hogy nem tudtam tolerálni a hülyeséget és az igazságtalanságot.
És szokás szerint megint azért vagyok bajban mert megbíztam másban - de ez is az én döntésem és továbbra is bízni fogok az emberekben - sok jó van közöttük.
És továbbra is segíteni fogok ha látom hogy valaki bajban van és van lehetőségem a segítségre. Én nem vagyok hajlandó belerúgni a földön fekvő emberbe függetlenül attól miért került oda.
És még egy fontos szabályom van:Ne tegyek mással olyat, amit én magam sem szeretnék megélni. (Valami hasonló van a Bibliában is :-D)
Megtalálom a megoldást, ahogy eddig is. A jövő nincs kőbe vésve. de inkább halok meg becsületesen mint élek sokáig becstelenül - másképp fogalmazva: nem a halál a legrosszabb ami egy emberrel történhet.
Egyébként meg olvasd el újra amit írtam és gondolkozz el azon hogy valójában mi az aljasság.
Olvass egy kis Maupassant-t - a novellák nagyon jók.
tivoli
@Nil: Én benned nem bíznék sohasem és a világért sem fogadnék el tőled semmit.
Hogy miért nem? Azért kérlek szépen, mert ismeretlenül is képes vagy lehordani valakit, csak mert nem úgy gondolkodik, mint te. Azt is el tudom képzelni, hogy az általad megajándékozottnak túl sokba fog kerülni "nagylelkűséged", ha esetleg a továbbiakban nem lesz veled 100%-ban lojális.
Aztán az is igaz, hogy aki az embereket szereti az elnézi gyarlóságukat és nem akarja megmondani folyton, hogy mit csináljanak és mit ne.
Szóval egy álhumánus zsarnok vagy, aki megpróbál az emberek bizalmába férkőzni, szép szóval magad behízelegni, aztán mikor a páciens azt hiszi, hogy minden rendben van, jön a fekete leves, a benyújtott számla kifizetése és az ébredés keserves lesz szegénynek.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.