Azt üzenik, hogy tanuljunk ebből, mert ez a baleset is elkerülhető lett volna.
Szépkorú sofőr gázolt el szépkorú gyalogost egy szolnoki zebrán – írja a rendőrség, és egy felvétellel is illusztrálja a szörnyű balesetet. Az elgázolt nő nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett.
A rendőrség figyelmeztet: ez a baleset is elkerülhető lehetett volna, ha
a gyalogos a kijelölt gyalogos-átkelőhelyre történő lelépése előtt mindkét irányba körültekint, továbbá a járművezetővel a szemkontaktust felvéve meggyőződik az átkelés veszélytelenségéről;
a járművezető olyan sebességgel közelíti meg a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet, hogy ha gyalogost lát, biztonságosan meg tudjon állni.
Videó, csak erős idegzetűeknek:
Forrás: police.hu
30 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Az életkor nem feltétlen meghatározó.
Vannak, a gk vezetők közt, szétdrogozott alkoholista 40-esek akik alig látnak ki a remegő felpuffadt fejükből és vannak stramm 70 évesek, akiknek szinte tökéletes szellemi és fizikai állapotuk.
A házorvosok ha akarják meg már szinte ránézéssel tudják ítélni a jogosítványt megújítani kívánók alkalmasságát vagy alkalmatlanságát, ... de hát vannak egyéb körülmények is - sajnos..
Nem az átlagról beszélsz, hanem a "korhatár meghúzásával", általánosítasz. Nem átlagról, hanem egyes emberekről lehet beszélni.
Az idősek közül sokan alkalmatlanságuk ellenére vezetnek, de nem ők a többség. Nem lehet az életkor alapján, automatikusan kategorizálni.
Egyébként szerintem ebben a kérdésben a családnak fontos szerepe kell hogy legyen.
Oké, egyetértek. Mindenkit érintően alakítsák át a vizsgát... egy rutinpálya, stb. Az anyagiakra most ne figyeljünk.
Kíváncsi lennék, hogy az általad említett szintidő, a Forma I. -es szinthez viszonyulna. A gyorshajtásra ösztönözne ?
Ez hiba lenne mert így is a relatív gyorshajtás az egyik fő baleseti ok, az elsőbbségi szabályok be nem tartása mellett.
Te mit használnál a relativ gyorshajtás helyett,ami téged idézve nem csak egy jó duma?
Te mit használnál a relativ gyorshajtás helyett,ami nem csak egy jó duma?
A balesetnél van okozó és elszenvedő.
Akkor viszont meg kell állapítani,hogy az okozó miben hibázott.
Mivel az időjárás határozza meg a közlekedés ritmusát,ezért nem lehet fix dolgokat leírni.
Itt jön képbe az útviszonynak megfelelő sebesség kiválasztása.Ez viszont nem lehet fix szám,mert az útviszony nem állandó.A másik része az emberi tényező a gépkocsit vezető aki meghatározza az adott útviszonyra a számára legmegfelelőbb sebességet.Ehhez jön a gkt vezető rutinja,mentális állapota.
Tehát ha valaki 50 km/ó sebességnél belecsúszik az árokba míg a másik nem,akkor bizony az árokba csúszó relatív gyorhajtással ment,mert vagy nem vette figyelembe a gk képsségeit,az útviszonyt,esetleg a rutin hiánya miatt neki még ez a sebesség is sok volt.
Akkor most ítéljük el az esőt?
A balesetnél van okozó és elszenvedő.
Innentől kezdeve kell lenni felelősnek.
Feltételezve,de nem megengedve,ilyen helyzetben elütik a gyerekedet.Elfogadod,hogy a baleset volt a felelős,
gépkocsit vezető pedig nem?
ja akkorr van hibás és mégsem csak csak BALESET ahogy írtad?
Új hozzászólás