Azt üzenik, hogy tanuljunk ebből, mert ez a baleset is elkerülhető lett volna.

Megrázó felvételt tett közzé a rendőrség egy gyalogosgázolásról – 18+

Szépkorú sofőr gázolt el szépkorú gyalogost egy szolnoki zebrán – írja a rendőrség, és egy felvétellel is illusztrálja a szörnyű balesetet. Az elgázolt nő nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett.

A rendőrség figyelmeztet: ez a baleset is elkerülhető lehetett volna, ha

a gyalogos a kijelölt gyalogos-átkelőhelyre történő lelépése előtt mindkét irányba körültekint, továbbá a járművezetővel a szemkontaktust felvéve meggyőződik az átkelés veszélytelenségéről;

a járművezető olyan sebességgel közelíti meg a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet, hogy ha gyalogost lát, biztonságosan meg tudjon állni.

Videó, csak erős idegzetűeknek:

Forrás: police.hu

30 hozzászólásarrow_drop_down_circle

ESCOBAR
90 éves sofőr egy 90 éves gyalogost?!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Pálinkás Pál
nos,ha tetszik, ha nem..húznék egy korhatárt, ami felett csak évenkénti Pav.- al tarthatnák meg a jogsit..és nem a háziorvos adná a papírt...
Kapanyél
@Pálinkás Pál: És, ha elérnéd azt a bizonyos kort, Te lennél legjobban felháborodva, hogy buktad a páv-ot és holnaptól bicikli!
Pálinkás Pál
@Kapanyél: na ne viccelj...ne mondd nekem hogy életszerű,biztonságos amikor egy totyogni is alig tudó remegő kezű egyén bevágódik a volán mögé...nézd meg a németeket, ott nincs orvosi a jogsihoz, igaz ott nem is ül kocsiba aki nem érzi jól magát...nálunk ezt nem lehetne..
Kapanyél
@Pálinkás Pál: Az embernek legyen annyi önkritikája, hogy tudja mikor jön el a vég!
Pálinkás Pál
@Kapanyél: de mivel nincs...ezért kéne nálunk szabályozni..
Kapanyél
@Pálinkás Pál: Ezt a háziorvosnak látni, tudni illene. Ennyi erővel a szépkorú gyalogosokat se engedném az utcára, mert nem tudja felmérni, hogy mi biztonságos és mi nem. Mondjuk ebben az esetben az autóst nem nagyon zavarta a gyalogátkelő közelsége és az, hogy azon van is valaki.
Sziszifusz
@Pálinkás Pál: 15:51
Az életkor nem feltétlen meghatározó.
Vannak, a gk vezetők közt, szétdrogozott alkoholista 40-esek akik alig látnak ki a remegő felpuffadt fejükből és vannak stramm 70 évesek, akiknek szinte tökéletes szellemi és fizikai állapotuk.
A házorvosok ha akarják meg már szinte ránézéssel tudják ítélni a jogosítványt megújítani kívánók alkalmasságát vagy alkalmatlanságát, ... de hát vannak egyéb körülmények is - sajnos..
Pálinkás Pál
@Sziszifusz: én átlagról beszélek...és a stramm 70-es nem az...
Pálinkás Pál
@Kapanyél: a szépkorú gyalogos nem tud senkit megölni, mert nincs a segge alatt egy tonnás vas...a csoszogásával nem árt senkinek...
human
Az idiótája előbb találta meg a dudát, mint a féket. Dudálni van esze, de egy kihalt úttesten sem a zebrát, sem az azt jelölő táblát sem a gyalogost nem vette figyelembe. Remélem bevonják a jogsiját, mert ez már több, mint baleset.
human
@human: ... vagy mentálisan alkalmatlan a vezetésre vagy egy szociopata (ami végül is az előbbi eset).
Kapanyél
@Pálinkás Pál: Ez ebben a formában nem helytálló! Amikor kicsoszog az útra, mert nem hallja a tűzoltó, mentő szirénáját így tevőlegesen akadályozza a segítségnyújtást akár több ember halálát is okozva! Vitatkozhatunk erről heteket is, úgyse fog egyezni a véleményünk, én meg vagyok olyan makacs, hogy ne engedjek belőle! :)
Sziszifusz
@Pálinkás Pál: 17:55
Nem az átlagról beszélsz, hanem a "korhatár meghúzásával", általánosítasz. Nem átlagról, hanem egyes emberekről lehet beszélni.
Az idősek közül sokan alkalmatlanságuk ellenére vezetnek, de nem ők a többség. Nem lehet az életkor alapján, automatikusan kategorizálni.
Egyébként szerintem ebben a kérdésben a családnak fontos szerepe kell hogy legyen.
simmering73
Engem tegnap kétszer akartak kinyirni a motoron. Az egyik leszarta a stoptábláját, a másik az elsőbbség adás tábláját. A slusszpoén, egyik egy 25 körüli nő a másik egy 40 körüli férfi.
Pálinkás Pál
@Sziszifusz: most hiába mondjátok...a korral lassulnak a reflexek...ez genetika, és mérhető...lanyhul a figyelem, ez is mérhető...de legyen igazad...alakítsák át a vizsgát...egy rutinpálya, szintidő...aki nem teljesíti, az kortól függetlenül nem kaphat jogsit... így eléggé igazságosnak tűnik??? gyanítom az öregek jó része nem menne át...
ESCOBAR
90 éves sofőr egy 90 éves gyalogost?!
Sziszifusz
@Pálinkás Pál: 18:13
Oké, egyetértek. Mindenkit érintően alakítsák át a vizsgát... egy rutinpálya, stb. Az anyagiakra most ne figyeljünk.
Kíváncsi lennék, hogy az általad említett szintidő, a Forma I. -es szinthez viszonyulna. A gyorshajtásra ösztönözne ?
Ez hiba lenne mert így is a relatív gyorshajtás az egyik fő baleseti ok, az elsőbbségi szabályok be nem tartása mellett.
Pálinkás Pál
@Sziszifusz: a relatív gyorshajtás egy jó duma..mert úgy értelmezed ahogy akarod...lehet hogy adott helyen te 50 - nel veszed a kanyart..és lecsúszol...a másik 80-nal...és beveszi...nos melyikőtök ment gyorsan??
kulabombaafityiszre
@Pálinkás Pál: ma, 18:31
Te mit használnál a relativ gyorshajtás helyett,ami téged idézve nem csak egy jó duma?
kulabombaafityiszre
@Pálinkás Pál: Bocs lehet ez félreérthetővolt.
Te mit használnál a relativ gyorshajtás helyett,ami nem csak egy jó duma?
Pálinkás Pál
@kulabombaafityiszre: semmit...pont ezt mondom...csak egy jó duma,bármikor, bárkire ráhúzható..kicsit átestetek a ló túloldalára..mindig felelőst kerestek... a ti szótáratokban már nem is létezik a " baleset"...pedig eléggé kifejező...
Pálinkás Pál
@kulabombaafityiszre: azt hiszem én kicsit másképp kezelném a dolgokat...
kulabombaafityiszre
@Pálinkás Pál: ma, 18:45
A balesetnél van okozó és elszenvedő.
Akkor viszont meg kell állapítani,hogy az okozó miben hibázott.
Mivel az időjárás határozza meg a közlekedés ritmusát,ezért nem lehet fix dolgokat leírni.
Itt jön képbe az útviszonynak megfelelő sebesség kiválasztása.Ez viszont nem lehet fix szám,mert az útviszony nem állandó.A másik része az emberi tényező a gépkocsit vezető aki meghatározza az adott útviszonyra a számára legmegfelelőbb sebességet.Ehhez jön a gkt vezető rutinja,mentális állapota.
Tehát ha valaki 50 km/ó sebességnél belecsúszik az árokba míg a másik nem,akkor bizony az árokba csúszó relatív gyorhajtással ment,mert vagy nem vette figyelembe a gk képsségeit,az útviszonyt,esetleg a rutin hiánya miatt neki még ez a sebesség is sok volt.
kulabombaafityiszre
@Pálinkás Pál: Tudod mikor azt mondják a híradóban,hogy a balesetért az esős út volt a hibás,a frász jön rám.
Akkor most ítéljük el az esőt?
Toller Béla
Ez a gyalogos egy tipikus strucc volt, 12 egy tucat ! A sofőr meg egy állat, ránézésre sem tartotta be a limitet, kifejezetten büntetni, ölni készült !
kulabombaafityiszre
@Pálinkás Pál: tegnap, 19:19
A balesetnél van okozó és elszenvedő.
Innentől kezdeve kell lenni felelősnek.
kulabombaafityiszre
@Pálinkás Pál: tegnap, 19:19
Feltételezve,de nem megengedve,ilyen helyzetben elütik a gyerekedet.Elfogadod,hogy a baleset volt a felelős,
gépkocsit vezető pedig nem?
Pálinkás Pál
@kulabombaafityiszre: kiforgatod...és mi van ha a gyereked a hibás?
kulabombaafityiszre
@Pálinkás Pál: ma, 14:13
ja akkorr van hibás és mégsem csak csak BALESET ahogy írtad?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.