A fapadosok és a magángépek többet kanyarognak a levegőben landolás előtt július vége óta – ekkor tiltotta meg a miniszterelnök a légiforgalmi irányítók tervezett sztrájkját egy kormányrendelettel. A NER egyik kedvenc gépének is többet kellett kanyarognia a levegőben landolás előtt.
A 24.hu cikke szerint egyes Budapestre érkező és onnan távozó repülőjáratok le- és felszállási útvonala jócskán megnyúlt, a lap ezt repülési adatokra és pilóták beszámolójára alapozva írta meg. A 24.hu szerint a jelenség július vége óta érzékelhető, nagyjából azóta, hogy Orbán Viktor miniszterelnök kormányrendeletben tiltotta meg a légiforgalmi irányítóknak a sztrájkolás lehetőségét.
Fotó: Illusztráció/wikipedia CC BY 2.%/József Süveges
Azóta viszont a cikk szerint a repülők a korábbi, a lehető legrövidebb útvonal helyett gyakrabban nagyobb kanyarokat és hurkokat tesznek meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében – az útvonalról nem a légitársaságok, hanem a légi irányítók döntenek.
A portál szerint a fapadosok járatokkal és a magángépekkel szemben követik ezt a gyakorlatot leginkább a légi irányítók, a Dubaj-Budapest járat is nagyobb kanyarokkal érkezett már augusztusban Ferihegyre a korábbi (május-július), szinte nyílegyenes útirány helyett. De hasonlóan járt az OE-LEM lajstromjelű Bombardier-gép is, mely a Nemzeti Együttműködés Rendszerének (NER) egyik kedvenc magángépe, és amelyet Mészáros Lőrinc többször is használt már, de Orbán Viktor miniszterelnök is megfordult rajta.
A lap cikke szerint a hosszabb útvonalakat csak akkor jelölik ki jellemzően, ha például túlságosan telített a főváros feletti légtér. Ám az adatok szerint a 2021-es adatok elmaradnak a 2019-es adatokhoz mérve (2020-ban a koronavírus miatt ritka volt a légiforgalom), ezért a lap forrásai szerint "masszív munkalassítás" állhat a háttérben, ami a légiforgalmi irányítók "bosszúja" lehet. A hosszabb útvonal ugyanakkor a légitársaságoknak okozhat költségnövekedést, és a menetrend csúszását is okozhatja.
A 24.hu megkereste a HungaroControl és a légiirányítókat képviselő Control Magyar Légiforgalmi Irányítók Szakszervezetét is a bértárgyalások kapcsán, ám egyelőre még nem reagált egyik szervezet sem a megkeresésre.
Forrás: 24.hu
30 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Azaz mindenárom kikényszerítenek néhány katasztrófát!
Viszont a sztrájk jog elvétele a diktatúrákban divat. Ennyire talán nem kellene Orbánnak már a saját árnyékától is rettegni!
A geczi főnökökkel, akik a legapróbb szabálytalanságért is ugatnak, miközben tudják, azt betartva sokkal lassabb a munkavégzés, de elhagyva nincs balesetveszély, rosszabb vagy hibás munkadarab, szóval..velük úgy lehet kibaszni, hogy az ÖSSZES SZABÁLYT, de tényleg mindet betartod A-Z-ig! Ezt mind dokumentálni - fotók, nyomtatványok és írásos jelentések -, majd értetlen arccal közölni, hogy saaajnos, ÍGY NEM DOLGOZHATUNK..MERT EZ A SZABÁLY. Sok esetben a munkát sem lehet megkezdeni :)
És ilyeneknek egyetlen fillér béremelést sem adnék - nem érdemlik! Ha nem tetszik valami, ne sztrájkoljon, hanem mondjon fel - ez a tiszta ügy! Ne vegye el a munkát másoktól!
Kérlek, olvasd el még egyszer! De figyelmesen!
/Kósa Lala/
majd fideszék irányíthatnak a toronyból is...
-értettem, intézem...még valami?
-nincs, elmehet.
- Radarosok: ők az irányítás "szemei", ők szolgáltatják az irányítóknek a légtér-képet kiegészítve a járatadatokkal, üzemeltetik a radarhálózatot
- Irányítók: ök vezénylik számítógépes támogatással a gépek mozgását a látott radarkép alapján
- Rádiósok: ők biztosítják a kapcsolatot a gépek személyzete és az irányítók között, üzemeltetik a repülési rádóhálózatot...
Most is ők irányítanak, csak nem a toronyból, hanem a várból.
Nincs béremelés, kuss legyen, egy sóhajt se halljak!!!
Sztrájk??? Hmmm, mit képzelnek, csürhe népség!
Majd egy telefon: a 134 bátor emberemnek milliós béremelést, azonnal!
Tehát továbbra is fogjuk be a pofánkat, mert őfelsége közénk csap!
Új hozzászólás