A Nemzeti Park aggályait gyakorlatilag félresöpörték, heteken belül indulhat a felújítás – írja a telex.hu.

Ennyi volt: fejlesztésbe kezdenek, leaszfaltozzák a kisoroszi Szigetcsúcsot
Fotó: MTI/Mohai Balázs

A Fertő-tó után újabb természetvédelmi területen indulhat heteken belül nagyobb beruházás turizmusfejlesztési címszóval: az éppen érintetlensége és romantikája miatt kedvelt kisoroszi Szigetcsúcson 370 milliós projekt keretében aszfaltoznak, csatornáznak, és húznak fel hamarosan mobil kabinokat a védett ártéri ligeterdőben – írja a telex.hu. Mindezt a turizmus vélt fellendítésével indokolták. 

A Nemzeti Park többféle kifogással is élt, a Pesti Megyei Kormányhivatal mégis áldását adta a projektre.

A gasztronómiai programokról és elektromos kisvonatról álmodó önkormányzat az állami forrásból fejlesztett területet közben egy évtizedre adja bérbe jutányos áron az üzemeltetőnek.

Néhány hete még egy online petíciót is indítottak a kisoroszi Szigetcsúcsra tervezett fejlesztési projekt leállítására. Mostanra viszont nem sok esély maradt a visszakozásra: a polgármester, aki szerint „a zöld nem különbözik a vöröstől”, eltökélt. 

A Magyar Turisztikai Ügynökség pedig már meg is ítélte a szükséges támogatást és a Kormányhivatal is rábólintott a természetvédelmi terület fejlesztésére.

Molnár Csaba, Kisoroszi független polgármestere hosszabb ideje tervezgeti a Szigetcsúcs fejlesztését, ahogy más jelentősebb projekteket is a Szentendrei-sziget északi szegletében fekvő faluban. A polgármester teljes erővel támogatja a Szentendrei-Duna feletti kerékpáros híd megépítését, de kikötőt és egy új parti sétányt is szeretne.

A Szigetcsúcs turisztikai fejlesztésének terveit Molnár 2017-es megválasztása után kezdték kidolgozni. A polgármester büfékről, „Hungaricum gasztronómiai tematikus napokról”, a Szigetcsúcsra menő elektromos kisvasútról beszélt, 2018-19-ben pedig elkészült a terület részletes megvalósíthatósági tanulmánya.

Az önkormányzat megrendelt egy olyan környezetvédelmi hatástanulmányt is, amely aztán lényegében az ő érveiket visszhangozta, a konkrétumokról azonban nem kommunikáltak túl sokat. 

Forrás: telex.hu
Fotó: MTI/Mohai Balázs

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

csipetke
Ebben az agyatlan kormányban pont az a borzasztó,hogy kártékonyak.Mire sikerül megszabadulni tőlük,és végre eltakarodnak,helyrehozhatatlan károkat okoznak mindenfelé.Lásd.- Fertő-tó, Balaton,Velencei-tó,stb. A haszon miatt mindent betonba öntenek,vagy leaszfaltoznak.Abba bele se gondolnak,hogy a hely,mint itt Kisorosziban,pont ezzel az agyatlan aszfaltozással elveszti a varázsát,amiért idejöttek az emberek.Lassan már nem lesz az országban olyan hely,ahol jót lehet túrázni,kirándulni,mert mindent elszarnak,tönkretesznek.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Emmersson71
Magyar Köztársaság helyett magyar aszfalt :(
Nessy
Hurrá! Biztosítani kell a főváros legforróbb pont státuszát! Csak tetszik tudni, ha mindenből aszfalt rengeteget csinálunk, el fognak kerülni bennünket a turisták. Igaz, a magyaroknak ez is jó! Akinek van pénze, és lehet majd utazni, nem itthon nyaral.
Qqberci
"A polgármester teljes erővel támogatja a Szentendrei-Duna feletti kerékpáros híd megépítését, de kikötőt és egy új parti sétányt is szeretne."

A Duna meg majd eldönti, hogy mi marad...
Lepényleső
Az elmúlt évtizedben egyre gyakrabban előfordul,akár folyamatos környezetszennyezéssel fűszerezve?
Kinek,mi oka erre,- vandálok gyermeke?
Clavigo
Ez az vazzze...Kivágni,,kipusztítani mindent..Felsózni a maradványt,,oszt aszfaltot rá...oszt jó napot .Hogy rohadna már meg ez kártékony konda,,meg azok ,akik ezekre a szutykokra szavaznak..

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.