A választási kampányban még halványan utalgatott rá, aztán azóta síri csöndben van a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA) ügyében a kormányfő és egész csapata – számol be róla az mfor.
Palkovics László még miniszterként majd kormánybiztosként a kormánnyal sohasem vitatkozó sajtótermékeknek egyszer-kétszer még azt mondta, hogy
rajta vannak az ügyön
de ezt már senki sem vette komolyan azok közül, akik objektíven ítélik meg a helyzetet.
A cégértéket folyamatosan növelte a visszaerősödő utasforgalom és a folyamatosan jól teljesítő légiárukat kezelő üzletág. Tavaly októberben 1600 milliárd forintot ajánlott a kormány a BA-ért. Az akkor 4,44 milliárd euró volt, s a vételárat eleve euróban határozták meg. Azóta 17-18 százalékot romlott a forint, tehát ha a kormány figyelmen kívül hagyná a cégérték növekedést akkor közel
2000 milliárd forint lenne a számla.
Annak ellenére, hogy tavaly az utasforgalom 20 százalékkal, a légiáru mennyisége pedig 36 százalékkal emelkedett 2020-hoz képest, a BA a koronavírus-járvány második évét is komoly veszteséggel zárta.
A nyári-őszi hónapokban többször is elérte vagy meghaladta az egymillió főt a Ferihegyen megfordult utasok száma. A cargo forgalom tartósan 15 ezer tonna körül alakult, ami több, mint a járvány első másfél évében volt. Utóbbi annyira jó mutató, hogy a globális versenyben Ferihegy az év cargo repülőtere lett.
2022-ben már nem folytatódtak a tavalyelőtt és tavaly is megtörtént elbocsátások, az üzemeltető igyekezett megtartani a munkavállalókat.
Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a pénzügyi eredmények kapcsán még tavasszal kiemelte:
Büszkék vagyunk rá, hogy a második pandémiás évünket is át tudtuk vészelni állami támogatás nélkül, és minden nehézség ellenére a fejlesztéseket is dinamikus ütemben folytattuk. Hónapok óta készülünk a fellendülésre, egyrészt humánerőforrás, másrészt pedig kapacitás terén, és bízom benne, hogy 2022-ben az utasforgalom, és így a bevételek tekintetében is megközelítjük a 2019-es eredményeinket.
A BA igyekszik nem rózsaszín képet festeni közvetlen jövőjéről és ezért visszavett a tervezett jövő évi utasforgalomból, most december elején 2 millióval kevesebbel, mintegy 14 millió utassal számol 2023-ban.
Bővebb részletek IDE kattintva olvashatóak.
Amíg szabadlábon van, az ország katasztrófája ez a gané', geci...! Példát kell statuállni, ( hadd szokja a rendet Pintér polihisztor/szőkítő Sanyával együtt), hogy még egy ilyen szarházi, mocskos, tróger, az ország élére kerülhessen! ( az újját, remélem a seggiből húzta ki) Övék lesz a börtön életfogytiglan!