Alaposan beleszállt a közlekedési egyesület a vármegyebérlet ötletébe.

A VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) gyorselemzésben írt a Facebookon a február 18-án Orbán Viktor miniszterelnök által bejelentett vármegyebérlet és országos bérlet ötletéről – írta meg a Telex az egyesület bejegyzését szemlézve.

A VEKE szerint "a városok bedöntése" is felsejlik az új vármegyebérletek ötlete mögött

Fotó: Illusztráció/wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate

A közlekedési egyesület szerint a helyközi (távolsági) közlekedésben bevezetni kívánt vármegyei és országos bérlettel "nagyjából ingyenessé tette" ezt a közlekedési formát a kormány az ingázóknak a 86 százalékos kötelező munkáltatói hozzájárulás és a 90 százalékos diákkedvezmény miatt. A VEKE szerint ez amolyan "Horn Gyula-i" utánérzés.

Az egyesület a bejegyzésében több problémát is felvetett a bevezetni kívánt új bérletfajták kapcsán.

Az első ilyen probléma szerintük, hogy a bérlet a helyi (települési) közösségi közlekedéssel bármiféle integrációt és együttműködést kizár. Szerintük "ez inkább betámadásként értelmezhető. Nem véletlen, hogy nem hivatkoztak a Deutschlandticket-re, hiszen annak pont az a lényege, hogy az összes városi közlekedést is bevonja a tarifaközösségbe."

A VEKE úgy látja, a kormány totálisan szembemegy az Európa-szerte már kipróbált és működő közlekedési szövetségek ötletével, helyette továbbra is "a mély szocializmus MÁV-MÁVAUT mindenhatóságát tolja."

Az egyesület a bejegyzésében azt is leírta, hogy szerintük semmilyen előzetes számítás nem előzte meg az új bérletfajta bevezetési tervét, ezt támasztja alá szerintük az ára is, amiről a miniszterelnök azt mondta, hogy az 50 forinttal lesz olcsóbb a havi Budapest-bérletnél.

"Harmadszor, a városokat egyre durvább elvonásokkal (szolidaritási adó) sújtják, így azok egyre inkább képtelenek fenntartani a saját településükön belül a közösségi közlekedés rendszerét. Mára ott tartunk, hogy az egyébként kormányzatilag agyonszeretgetett Debrecenben szégyenszemre leálltak a trolik és hétvégén a villamosok is... szóval az lesz, hogy a kormányzati járatokon ingyen lehet majd utazni a városon belül is, a városi járatokon meg ehhez képest durván fizetni kell... felsejlik a városok szántszándékkal bedöntésének lehetősége"

- olvasható a bejegyzésben.

Kitértek arra is, hogy a városi munkavállalók így hátrányba fognak kerülni a távolabbról ingázókkal szemben, mivel utóbbiaknál a munkáltatónak kötelessége a bejárás költségét, a bérletet téríteni 86 százalékban, addig egy városban élő munkavállalónál ez nincs meg, nekik saját bérükből kell az utazási költségeket fedezniük.

A VEKE szerint várható, hogy a szolgáltatókat nem fogja kompenzálni a kormány, hiába ígérték be ezt most is, és az is borítékolható az egyesület szerint, hogy a várhatóan megnövekedő forgalom kezelésére nem lesz többlet jármű, sofőr, szerelvény, kalauz.

"Összefoglalva, a bevezetni kívánt vármegyebérlet konstrukció bár első hallásra nagyon pozitív intézkedésnek tűnik, és a népek bizonyára szeretni fogják, de valójában az egész intézkedéscsomag nem más, mint maga a velünk élő szocializmus, egy olyan politikai intézkedés, amit olyankor dobnak be a kormányok, amikor úgy érzik, osztogatni kell. Ez így ebben a formájában csak egy politikai kampánylépés és az égvilágon semmi köze nincs a közlekedési szakmához. Sőt, következő lépésként a Budapest bérlet konstrukció felszámolása, a HÉV-ek MÁV-ba integrálása várható, amely egyszer már az 1950-es években megbukott, most is meg fog"

- zárja bejegyzését a VEKE.

25 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Bejelentett egy új bérletet, hát végülis miniszterelnöki feladat, napokig készült rá. Ahhoz képest úgy kellett az egészet papírból felolvasnia, egy mondat nem ment neki fejből. Megnézte a számokat és adott! Mert ő ilyen. Csupaszív ember. Lehet, hogy luxus hajóutat akart bejelenteni, de időközben Borkai bejelentkezett a kakaduval. Mivel az ország egy jókora szeletének ez tetszik, ezért rajong és saját életéből is áldoz azért, hogy ezek jól élhessenek, így akár a kacsamesékig is elhúzodhat ez a rendszer. Szégyen és gyalázat. Azért biztató, hogy mészáros már most úgy néz ki, mint egy falrahányt zombie, a főnit már a koleszterin öltözteti, a többi meg annyira akar nyalni, hogy a saját hányásukba is belefulladnának igyekezetükben. Újra épült a szocializmus, csak most álkeresztény maffia bőrben. Régen internacionalista volt a szocializmus, most meg nemzetthy. Hehhe a 21sz-ban egy EU-s ország minielnöke egy vonatbérletet tud felkínálni az általa vezetett ország népének? Hát hallod dagadt, ez még Afrikában is kevés lenne. Tényleg ennyire széthordtatok mindent h csak ennyi maradt? Mondjuk a követőidnek talán még sok is. Vagy a krumpli kifogyott? Nem adhat mást a a degenerált putyinszopó felcsuti kurvaringyó, csak mi lényege. Grazba nem menjetek kezelésre. Hatástalan. Kézpzeld a kezelés nélkül milyen lenne.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
csak úgy....
@Shikari: tibike,te egy ütödött elmebeteg! nem veszed észre,hogy már te is nyomorogsz?
e örö e bódottá
"kísérletet sem tesz arra, hogy a helyi közösségi közlekedéssel bármilyen integráció, együttműködés lehessen. „Ellenkezőleg, ez inkább betámadásként értelmezhető. Nem véletlen, hogy nem hivatkoztak a Deutschlandticket-re, hiszen annak pont az a lényege, hogy az összes városi közlekedést is bevonja a tarifaközösségbe.”

A városok lassan képtelenek fenntartani a saját közösségi közlekedésüket, így az, hogy „a kormányzati járatokon ingyen lehet majd utazni a városon belül is, a városi járatokon meg ehhez képest durván fizetni kell... felsejlik a városok szántszándékkal bedöntésének lehetősége.”

Az árazás azt mutatja, hogy nem volt semmiféle számítás, csak kicsit legyen olcsóbb, mint a Budapest-bérlet."

A Godfather ezt is elintézte a birkáknak, akik morzsákért képesek áldani és az imájukba foglalni a... hamisprófétát!

Béke és Biztonság az új szlogen...

"Amikor azt mondogatják: „Béke és biztonság”, akkor éri őket hirtelen a pusztulás, akárcsak a várandós asszonyt a fájdalom, és nem lesz menekvés számukra." (1Tessz 5,3) - hát nem érdekes...?
Clavigo
@Shikari: Kemény vagy,,mint a két napos szar,,a bérház pincéjében..Csodálhatlak ?
Németh István
@csak úgy...: tenyúzott agyú , már megint tönkre ittad vitriolalal az agyadat > te genyfazéskból kilöttyedt takony miket beszélsz az életben nem élt a családod olyan biztonságban mint most, te lázítasz te nímand??
a lényeg az usa-nató takarodjon Európából, az Eu. vezetése börtönbe - akasztásilag!
csak úgy....
@Németh István: igyáeggyet az egészseggemre, te gyogósok gyöngye! :)
e örö e bódottá
@csak úgy...: Orbán Viktorovics Viktorov évértékelőjén ez lett volna az igazán jó és sokat mondó felirat: Igyunk Gyógyszerre
emerencia
A megyeszékhelyi városi buszbérletem a fizetésemhez képest olyan drága volt és hosszadalmas, hogy kénytelen voltam autóra áttérni "természetesen" saját költségen városon belül. A közigazgatási határon kívül lakó kollégám meglepődött mikor megtudta, hogy ő munkaidő után hamarabb otthon van és a cég még fizet is neki. Így volt ez mindkét társadalmi rendszerben. A sem számít, hogy városunkban a levegő Magyarországon az egyik legrosszabb a szállópor miatt. Erre terhelődik azon járművek szennyezése melyen egy jobban szervezett és az itteni jövedelmekhez képest korrektebb árú tömegközlekedés sokat segíthetne. (Az itteni bérek 170000 forinttal alacsonyabbak a Budapestinél, azonos vagy akár magasan hozzáadott értékű munka esetén is.)
Eladott Ország
Bejelentett egy új bérletet, hát végülis miniszterelnöki feladat, napokig készült rá. Ahhoz képest úgy kellett az egészet papírból felolvasnia, egy mondat nem ment neki fejből. Megnézte a számokat és adott! Mert ő ilyen. Csupaszív ember. Lehet, hogy luxus hajóutat akart bejelenteni, de időközben Borkai bejelentkezett a kakaduval. Mivel az ország egy jókora szeletének ez tetszik, ezért rajong és saját életéből is áldoz azért, hogy ezek jól élhessenek, így akár a kacsamesékig is elhúzodhat ez a rendszer. Szégyen és gyalázat. Azért biztató, hogy mészáros már most úgy néz ki, mint egy falrahányt zombie, a főnit már a koleszterin öltözteti, a többi meg annyira akar nyalni, hogy a saját hányásukba is belefulladnának igyekezetükben. Újra épült a szocializmus, csak most álkeresztény maffia bőrben. Régen internacionalista volt a szocializmus, most meg nemzetthy. Hehhe a 21sz-ban egy EU-s ország minielnöke egy vonatbérletet tud felkínálni az általa vezetett ország népének? Hát hallod dagadt, ez még Afrikában is kevés lenne. Tényleg ennyire széthordtatok mindent h csak ennyi maradt? Mondjuk a követőidnek talán még sok is. Vagy a krumpli kifogyott? Nem adhat mást a a degenerált putyinszopó felcsuti kurvaringyó, csak mi lényege. Grazba nem menjetek kezelésre. Hatástalan. Kézpzeld a kezelés nélkül milyen lenne.
jáger laszló
Nem jósolok nagy jövőt az 5letmek!!Ez nem kehet közlekedés megújításának útja,és alternatívája
Ez olyan mint halottnak a csók!!//
csak ennyi
barátilag
J.L.
Emmersson71
"Az első ilyen probléma szerintük, hogy a bérlet a helyi (települési) közösségi közlekedéssel bármiféle integrációt és együttműködést kizár. Szerintük "ez inkább betámadásként értelmezhető. Nem véletlen, hogy nem hivatkoztak a Deutschlandticket-re, hiszen annak pont az a lényege, hogy az összes városi közlekedést is bevonja a tarifaközösségbe.""

Erről beszéltem tegnap! Akkor jól látom a helyzetet :)

"Ismét a vidékieknek kedveznek. Ha valaki Budapesten is közlekedne, annak meg kell vennie plusz a BKV bérletet, hogy buszra-villamosra-trolira szállhasson. De még a főváros agglomerációjából bejáró is többet költ, ha BKV-val is utazna.
Vajon miért nem fért bele a BKV járatokra is érvényesség?! Így egy Pest megyei (nekem már csak megye...) bérlet értelemszerűen drágább volna, de igény biztosan lenne rá."

Értelemszerűen Pest megye különbözik a többi megyétől Budapest miatt. Így érthető és célszerű volna egy magasabb áru, ám a BKK járatait is magába foglaló konstrukcióban gondolkodni! Mondjuk a vármegye bérletre rádobni a BKK bérlet árának 40%-át. (ez nyilván kalkulációt igényelne...) Én valószínűleg megvenném.
Emmersson71
A VEKE FB oldaláról: "Megjelentek a részletek az új, havi 49 eurós Deutschlandticket-ről, amelyet április 3-ától lehet majd megvásárolni és május elsejétől lehet vele utazni. A tavaly nyáron kipróbált 9 eurós megoldás előnyeit és hátrányait is elemezve a német szövetségi kormány egy részletesen kidolgozott konstrukciót vezet be:
"A német szövetségi kormány harmadik (Covid-) segélycsomagjának részeként a Deutschlandticket a 9 eurós jegy utódtermékeként jön létre. Így továbbra is olcsón és klímasemlegesen utazhat a helyi közlekedésben, és fix áron utazhat egész Németországban minden helyi közlekedési eszközzel." - írja a DB. A vita természetesen a finanszírozásról szólt, hogy a szövetségi kormány és a tartományok mennyivel szálljanak be a konstrukcióba. A tartományok garanciákat akartak, hogy ha a rendszer többe kerül, mint tervezték, akkor azonnal leülnek tárgyalni (és persze a többletet a szövetségi kormány állja). Végül megegyeztek, fele-fele arányban szállnak be, és már csak az Európai Bizottság jóváhagyása szükséges a bevezetéshez.

A bérletet bárki megvásárolhatja, és 49 eurós áron is nagyon ütős ajánlatnak számít, Amivel sok autóst szeretnének átültetni a közösségi közlekedésre. A népszerűsítéséhez még a céges akciók is hozzájárulhatnak. A céges vásárlók 5% kedvezményt kapnak, ha a dolgozóiknak 25%-os kedvezménnyel biztosítják a bérletet. Ez a megoldás részben tehermentesíti a költségvetést, mert 20%-ot a munkáltatókkal fizettet ki, a munkavállalók pedig kevesebb, mint 37 euróért juthatnak majd hozzá, ez magyar pénzre átszámolva kb. 14 400 forintot jelent. Ez kevesebb, mint amennyiért pl. egy tipikus elővárosi Volán-bérletet (86%-os munkáltatói átvállalással) és egy BKK-bérletet együtt lehet venni (pedig utóbbi 9500 Ft-os ára mára kirívóan alacsonynak mondható).

Mire is jó ez az új szuperbérlet? Az ICE vonatokon kívül minden közösségi közlekedési eszközre, a vasútra, a távolsági buszokra és a városok helyi közlekedésére is Németországon belül, korlátlan számú...
Emmersson71
@Emmersson71: folyt.: ...Németországon belül, korlátlan számú utazásra. A részletes listát a www.bahn.de/agb oldalon lehet megtalálni. Megvásárolni pedig a DB és a résztvevő összes többi közlekedési vállalat értékesítési csatornáin keresztül is lehet."

Ehhez vegyük hozzá, hogy jóval magasabb a németek átlagbére!
Na igen..a "hanyatló nyugat"...meg hát "kinek mit intézett a kormánya".
csak úgy....
@Emmersson71: igen, már a schmidt maris is megmondta,hogy mi mást sem csinálunk mint hanyatlun...
Németh István
@csak úgy...: @Emmersson71: @jáger laszló: @Eladott Ország: @aki én; @gina; ti korcs takony-gyüjtemény a kilöttyedt vödörbe nem tudtok visszamászni csak a szennyvíz mos el ben-neteket!
De azt tudjátok >>az usa-nató murugya armada takarodjon Európából, az Eu. aljas vezetése a börtönbe - akasztásilag!
Emmersson71
@Németh István: Kussolj már, te csicska!
Peller Anikó
"felsejlik a városok szántszándékkal bedöntésének lehetősége"

Felsejlik? Ha mégegyszer halomrajutok..
csak úgy....
@Németh István: Gondold meg és igyál!
Örökké a világ sem áll;
Eloszlik, mint a buborék,
s marad, mi volt, a puszta lég.
S marad, mi volt, a puszta lég.
e örö e bódottá
@Emmersson71: Tetégedet ispánnak javasollak a vármegyék kongresszusán - magyarul, 20. századiul, tanácstagnak.

Éljen a banán... tanácsköztársaság Orbán módra !!!
Emmersson71
@e örö e bódottá: OK, te leszel az alispánom :P
Németh István
Szerintem felrémlik, hogy a "vonaton teszik anyává a nőket!" Ez valahogy jobban oda illő barmok!
De nagyon hülyék a hangadóitok, persze veletek együtt! különben a városok felszámolása természetes, jönnek a migrantyúk még fel is szántják a terepet, jaj hát az antifákról ne is beszéljünk, azok menten rendet tesznek a vagonozók között! Azok egy tisztességes terror szervezet, nem rendőrség! Nahát!
De azért az usa-nató csak takarodjona Európából akurva anyjába az Eu vezetése meg a börtönbe-akasztásilag!
e örö e bódottá
@Németh István: A benned szunnyadó őrnagy beszél belőled.

Azt kívánom Magyarországnak, amit Magyarország vezetői kívánnak másoknak - se többet, se kevesebbet!

Feketébe öltözött nácik (saját nemzetük náciai) támadják meg és lepjék el Magyarországot!

Az meg van, hogy a fasiszta nácik nem bírnak összefogni - mert fasiszták és nácik!

Ez egy ilyen fajta - csak a saját hazájuk romlására vannak. Az agresszív kisebbség.

Megoldást persze ők sem tudnak a világ problémáira, csak dúvadként lázadnak a gyökerek minden és mindenki ellen.
Lepényleső
Vármegyebérlet,- közösségi közlekedés híján lóhátra,kordéra,és az apostolok lovára,
- hiszen "előre megyünk,- nem hátra!"?
Terminátor
Sapka sapka sapkácska a közlekedés fél oldalára!
ómió
De "sok jó efftárs" lehet ennél Vekénél is!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.