Alaposan beleszállt a közlekedési egyesület a vármegyebérlet ötletébe.
A VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) gyorselemzésben írt a Facebookon a február 18-án Orbán Viktor miniszterelnök által bejelentett vármegyebérlet és országos bérlet ötletéről – írta meg a Telex az egyesület bejegyzését szemlézve.
Fotó: Illusztráció/wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate
A közlekedési egyesület szerint a helyközi (távolsági) közlekedésben bevezetni kívánt vármegyei és országos bérlettel "nagyjából ingyenessé tette" ezt a közlekedési formát a kormány az ingázóknak a 86 százalékos kötelező munkáltatói hozzájárulás és a 90 százalékos diákkedvezmény miatt. A VEKE szerint ez amolyan "Horn Gyula-i" utánérzés.
Az egyesület a bejegyzésében több problémát is felvetett a bevezetni kívánt új bérletfajták kapcsán.
Az első ilyen probléma szerintük, hogy a bérlet a helyi (települési) közösségi közlekedéssel bármiféle integrációt és együttműködést kizár. Szerintük "ez inkább betámadásként értelmezhető. Nem véletlen, hogy nem hivatkoztak a Deutschlandticket-re, hiszen annak pont az a lényege, hogy az összes városi közlekedést is bevonja a tarifaközösségbe."
A VEKE úgy látja, a kormány totálisan szembemegy az Európa-szerte már kipróbált és működő közlekedési szövetségek ötletével, helyette továbbra is "a mély szocializmus MÁV-MÁVAUT mindenhatóságát tolja."
Az egyesület a bejegyzésében azt is leírta, hogy szerintük semmilyen előzetes számítás nem előzte meg az új bérletfajta bevezetési tervét, ezt támasztja alá szerintük az ára is, amiről a miniszterelnök azt mondta, hogy az 50 forinttal lesz olcsóbb a havi Budapest-bérletnél.
"Harmadszor, a városokat egyre durvább elvonásokkal (szolidaritási adó) sújtják, így azok egyre inkább képtelenek fenntartani a saját településükön belül a közösségi közlekedés rendszerét. Mára ott tartunk, hogy az egyébként kormányzatilag agyonszeretgetett Debrecenben szégyenszemre leálltak a trolik és hétvégén a villamosok is... szóval az lesz, hogy a kormányzati járatokon ingyen lehet majd utazni a városon belül is, a városi járatokon meg ehhez képest durván fizetni kell... felsejlik a városok szántszándékkal bedöntésének lehetősége"
- olvasható a bejegyzésben.
Kitértek arra is, hogy a városi munkavállalók így hátrányba fognak kerülni a távolabbról ingázókkal szemben, mivel utóbbiaknál a munkáltatónak kötelessége a bejárás költségét, a bérletet téríteni 86 százalékban, addig egy városban élő munkavállalónál ez nincs meg, nekik saját bérükből kell az utazási költségeket fedezniük.
A VEKE szerint várható, hogy a szolgáltatókat nem fogja kompenzálni a kormány, hiába ígérték be ezt most is, és az is borítékolható az egyesület szerint, hogy a várhatóan megnövekedő forgalom kezelésére nem lesz többlet jármű, sofőr, szerelvény, kalauz.
"Összefoglalva, a bevezetni kívánt vármegyebérlet konstrukció bár első hallásra nagyon pozitív intézkedésnek tűnik, és a népek bizonyára szeretni fogják, de valójában az egész intézkedéscsomag nem más, mint maga a velünk élő szocializmus, egy olyan politikai intézkedés, amit olyankor dobnak be a kormányok, amikor úgy érzik, osztogatni kell. Ez így ebben a formájában csak egy politikai kampánylépés és az égvilágon semmi köze nincs a közlekedési szakmához. Sőt, következő lépésként a Budapest bérlet konstrukció felszámolása, a HÉV-ek MÁV-ba integrálása várható, amely egyszer már az 1950-es években megbukott, most is meg fog"
- zárja bejegyzését a VEKE.
25 hozzászólásarrow_drop_down_circle
A városok lassan képtelenek fenntartani a saját közösségi közlekedésüket, így az, hogy „a kormányzati járatokon ingyen lehet majd utazni a városon belül is, a városi járatokon meg ehhez képest durván fizetni kell... felsejlik a városok szántszándékkal bedöntésének lehetősége.”
Az árazás azt mutatja, hogy nem volt semmiféle számítás, csak kicsit legyen olcsóbb, mint a Budapest-bérlet."
A Godfather ezt is elintézte a birkáknak, akik morzsákért képesek áldani és az imájukba foglalni a... hamisprófétát!
Béke és Biztonság az új szlogen...
"Amikor azt mondogatják: „Béke és biztonság”, akkor éri őket hirtelen a pusztulás, akárcsak a várandós asszonyt a fájdalom, és nem lesz menekvés számukra." (1Tessz 5,3) - hát nem érdekes...?
a lényeg az usa-nató takarodjon Európából, az Eu. vezetése börtönbe - akasztásilag!
Ez olyan mint halottnak a csók!!//
csak ennyi
barátilag
J.L.
Erről beszéltem tegnap! Akkor jól látom a helyzetet :)
"Ismét a vidékieknek kedveznek. Ha valaki Budapesten is közlekedne, annak meg kell vennie plusz a BKV bérletet, hogy buszra-villamosra-trolira szállhasson. De még a főváros agglomerációjából bejáró is többet költ, ha BKV-val is utazna.
Vajon miért nem fért bele a BKV járatokra is érvényesség?! Így egy Pest megyei (nekem már csak megye...) bérlet értelemszerűen drágább volna, de igény biztosan lenne rá."
Értelemszerűen Pest megye különbözik a többi megyétől Budapest miatt. Így érthető és célszerű volna egy magasabb áru, ám a BKK járatait is magába foglaló konstrukcióban gondolkodni! Mondjuk a vármegye bérletre rádobni a BKK bérlet árának 40%-át. (ez nyilván kalkulációt igényelne...) Én valószínűleg megvenném.
"A német szövetségi kormány harmadik (Covid-) segélycsomagjának részeként a Deutschlandticket a 9 eurós jegy utódtermékeként jön létre. Így továbbra is olcsón és klímasemlegesen utazhat a helyi közlekedésben, és fix áron utazhat egész Németországban minden helyi közlekedési eszközzel." - írja a DB. A vita természetesen a finanszírozásról szólt, hogy a szövetségi kormány és a tartományok mennyivel szálljanak be a konstrukcióba. A tartományok garanciákat akartak, hogy ha a rendszer többe kerül, mint tervezték, akkor azonnal leülnek tárgyalni (és persze a többletet a szövetségi kormány állja). Végül megegyeztek, fele-fele arányban szállnak be, és már csak az Európai Bizottság jóváhagyása szükséges a bevezetéshez.
A bérletet bárki megvásárolhatja, és 49 eurós áron is nagyon ütős ajánlatnak számít, Amivel sok autóst szeretnének átültetni a közösségi közlekedésre. A népszerűsítéséhez még a céges akciók is hozzájárulhatnak. A céges vásárlók 5% kedvezményt kapnak, ha a dolgozóiknak 25%-os kedvezménnyel biztosítják a bérletet. Ez a megoldás részben tehermentesíti a költségvetést, mert 20%-ot a munkáltatókkal fizettet ki, a munkavállalók pedig kevesebb, mint 37 euróért juthatnak majd hozzá, ez magyar pénzre átszámolva kb. 14 400 forintot jelent. Ez kevesebb, mint amennyiért pl. egy tipikus elővárosi Volán-bérletet (86%-os munkáltatói átvállalással) és egy BKK-bérletet együtt lehet venni (pedig utóbbi 9500 Ft-os ára mára kirívóan alacsonynak mondható).
Mire is jó ez az új szuperbérlet? Az ICE vonatokon kívül minden közösségi közlekedési eszközre, a vasútra, a távolsági buszokra és a városok helyi közlekedésére is Németországon belül, korlátlan számú...
Ehhez vegyük hozzá, hogy jóval magasabb a németek átlagbére!
Na igen..a "hanyatló nyugat"...meg hát "kinek mit intézett a kormánya".
De azt tudjátok >>az usa-nató murugya armada takarodjon Európából, az Eu. aljas vezetése a börtönbe - akasztásilag!
Felsejlik? Ha mégegyszer halomrajutok..
Örökké a világ sem áll;
Eloszlik, mint a buborék,
s marad, mi volt, a puszta lég.
S marad, mi volt, a puszta lég.
Éljen a banán... tanácsköztársaság Orbán módra !!!
De nagyon hülyék a hangadóitok, persze veletek együtt! különben a városok felszámolása természetes, jönnek a migrantyúk még fel is szántják a terepet, jaj hát az antifákról ne is beszéljünk, azok menten rendet tesznek a vagonozók között! Azok egy tisztességes terror szervezet, nem rendőrség! Nahát!
De azért az usa-nató csak takarodjona Európából akurva anyjába az Eu vezetése meg a börtönbe-akasztásilag!
Azt kívánom Magyarországnak, amit Magyarország vezetői kívánnak másoknak - se többet, se kevesebbet!
Feketébe öltözött nácik (saját nemzetük náciai) támadják meg és lepjék el Magyarországot!
Az meg van, hogy a fasiszta nácik nem bírnak összefogni - mert fasiszták és nácik!
Ez egy ilyen fajta - csak a saját hazájuk romlására vannak. Az agresszív kisebbség.
Megoldást persze ők sem tudnak a világ problémáira, csak dúvadként lázadnak a gyökerek minden és mindenki ellen.
- hiszen "előre megyünk,- nem hátra!"?
Új hozzászólás