A MÁV motorvonat-állományának tíz százaléka esett ki a közelmúlt balesetei után. Olyan vasútvonal is van, ahol több mint három héten keresztül nem járt a vonat.
Törik-zúzzák a MÁV motorvonatait. Forrás: Pixabay
Február 16-a és március 9-e között minden este megjelent a Mávinform oldalán a bejelentés, hogy Somogyszob és Nagyatád között másnap pótlóbusz fog közlekedni.
A hvg megkérdezte a MÁV-ot, miért naponta adtak hírt arról, hogy másnap csak pótlóbusz megy ott. A MÁV szerint az elmúlt hónapokban annyi motorvonat lett használhatatlan, hogy választani kellett, hova ne küldjenek. A nagyatádi vonalon oldható meg leghatékonyabban a vonatpótlás: közúton és vasúton közel azonos a menetidő, a buszok pedig mindenhol a vasútállomáshoz tudnak érkezni – válaszolta a MÁV.
A vonathiány oka, hogy több probléma egyszerre ért össze. A dízel motorvonatok javítása sokkal nehezebb a szokásosnál. A karbantartáshoz ukrán, illetve orosz alkatrészekre van szükség, most viszont a háború miatt akadozik az alkatrészek utánpótlása. Emellett a szokásosnál is több olyan baleset történt mostanában, amelyekben komolyabban megsérült a vonat.
A MÁV-Start 205 Bz motorkocsija közül az elmúlt hónapokban 21-et ért olyan baleset az autósok figyelmetlensége, a KRESZ-szabályok megszegése miatt, amely után több mint egymillió forintba került a helyreállítás – közölte a vasúttársaság – több dízel motorvonat most is javításra vár.
A MÁV azt ígéri, hogy amíg nem sikerül minden szükséges javítást elvégezni, folyamatosan vizsgálják, hogy hogyan lehet átcsoportosítani a járműveket.
a fideszes meseországból a mesés hiánycikkek országa lett. -tudom a háboru,soros,gyurcsány,migráncs