A Budapest-Belgrád vonalra sem lehet számítani, mert az a beruházás is csak csúszik: Mészárosék nem képesek kiépíteni a szabványoknak megfelelő biztosítóberendezést.
Illusztráció: Pixabay.com
A külgazdasági tárcánál évekkel ezelőtt felvetődött, hogy ha százmilliárdos kínai és dél-koreai beruházásokat akarnak Magyarországra csábítani, akkor az ipartelepítés mellé logisztikai szolgáltatások is kellenének – írja a hvg360. Ennek ellenére a lap szerint
Újabb botrány bontakozik ki a betelepülő akkumulátorgyárak körül, mivel az áruszállításhoz mégsincs megfelelő infrastruktúra.
Ha néhány éven belül tíz-tizenöt új nagy feldolgozóüzem épül, akkor csak az alapanyagok importjához naponta harminc-negyven vagy akár ötven vonattal is többnek kellene bejönnie az országba – áll a 24.hu szemléjében. Erre a magyar vasúti infrastruktúra jelenleg alkalmatlan:
A sebességkorlátozások és felújítások miatt már most is nehéz idősávot találni a tehervonatoknak, ekkora forgalomnövekedés mellett a gyártók által elvárt pontosság betarthatatlan lenne.
A kínaiak a hvg360 értesülései szerint megkeresték a magyar kormányt, hogy információt kapjanak, miként tudják majd szállítani az árukat. Egyelőre azonban csak az ötletelés megy, mivel a Mészáros Lőrinc érdekeltségére bízott Budapest-Belgrád vonal is messze van még attól, hogy hasznáálni lehessen. Erről egyébként azt írja a lap, hogy kiderült: sem a kínaiak, sem Mészárosék nem képesek kiépíteni az európai szabványoknak megfelelő biztosítóberendezést, ami tovább lassítja és drágítja a projektet.
16 hozzászólásarrow_drop_down_circle
stadin doszta, más minden széthullóban...
Új hozzászólás