A Budapest-Belgrád vonalra sem lehet számítani, mert az a beruházás is csak csúszik: Mészárosék nem képesek kiépíteni a szabványoknak megfelelő biztosítóberendezést.

Orbánék annyi kínai gyárat hívtak Magyarországra, hogy azt már nem bírja a vasút

Illusztráció: Pixabay.com

A külgazdasági tárcánál évekkel ezelőtt felvetődött, hogy ha százmilliárdos kínai és dél-koreai beruházásokat akarnak Magyarországra csábítani, akkor az ipartelepítés mellé logisztikai szolgáltatások is kellenének – írja a hvg360. Ennek ellenére a lap szerint

Újabb botrány bontakozik ki a betelepülő akkumulátorgyárak körül, mivel az áruszállításhoz mégsincs megfelelő infrastruktúra.

Ha néhány éven belül tíz-tizenöt új nagy feldolgozóüzem épül, akkor csak az alapanyagok importjához naponta harminc-negyven vagy akár ötven vonattal is többnek kellene bejönnie az országba – áll a 24.hu szemléjében. Erre a magyar vasúti infrastruktúra jelenleg alkalmatlan:

A sebességkorlátozások és felújítások miatt már most is nehéz idősávot találni a tehervonatoknak, ekkora forgalomnövekedés mellett a gyártók által elvárt pontosság betarthatatlan lenne.

A kínaiak a hvg360 értesülései szerint megkeresték a magyar kormányt, hogy információt kapjanak, miként tudják majd szállítani az árukat. Egyelőre azonban csak az ötletelés megy, mivel a Mészáros Lőrinc érdekeltségére bízott Budapest-Belgrád vonal is messze van még attól, hogy hasznáálni lehessen. Erről egyébként azt írja a lap, hogy kiderült: sem a kínaiak, sem Mészárosék nem képesek kiépíteni az európai szabványoknak megfelelő biztosítóberendezést, ami tovább lassítja és drágítja a projektet.

Forrás: hvg360, 24.hu
Fotó: Pixabay.com

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Macskaszem
Sokat akar a "szarka", de nem bírja a farka.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
ómió
Az efftársaknak "iparosításiszonya" van!?
csak úgy....
@Maccska: amikkel most 0rbánék talicskázzák a lopott milliárdjaikat!
csak úgy....
azért ez egy piszoku nagy szégyen az 0rbán kormány "dicsöséges" 13 évére nézve!
stadin doszta, más minden széthullóban...
rakitics41
Ennek az ipari fejlesztésnek az előkészítése volt osztályon felüli Orbán és Szíjgyártó részéről. Nem vettek figyelembe a döntéshozók olyan adottságokat amelyek a fejlesztéshez feltétlenül szükséges!Ilyen adottság a vasút áteresztő képessége, a megfelelő infrastruktúra megléte, a meglevő víz mennyisége, és az embereknek az egészséges életkörülményekhez való ragaszkodása, az idegenekkel szembeni erős bizalmatlanság .Mutitja a "jó munka" végzését az is, hogy egy törvényt még a hatályba lépése előtt visszavon, vagy felfüggeszt a törvényt előkészítő, illetve Orbán Viktor!Csak azt kérdezem az igazságügyi minisztertől , és Orbán úrtól, hogy mi van itt,kupleráj?
Peller Anikó
Olyan hosszúak a tehervonat szerelvények, hogy csak cammogva képes húzni a mozdony. Rengeteg sorompó van és akár tíz percet is várakozni kell mire odaér az 50-60 vagonos vontatmány. Egy mozdonnyal. Dehát elment a pénz focira. Persze lopni is kell nagyüzemben.
kereső
Bizonyára készültek "hatástanulmányok" arra vonatkozóan, hogy a maffia mennyit tud kaszálni ezen az "iparfejlesztésen". Hogy az ország? Az mikor érdekelte orbánt, és maffiájját? Soha. És ezt mindig sikerül úgy eladni mint " Magyarország, " érdekét, Ez megy a külpolitikában is, amikor idegen hatalmak érdekeit érvényesitik az ország valós érdekeivel szemben, a maguk hatalmért és főleg "hasznáért".

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.