Háromnapos gyászt hirdettek Kárpátalján.

Kárpátaljai katonákat ért orosz rakétacsapás, több mint 20-an meghaltak

Orosz Iszkander típusú rakéta – az MTI szerint ilyennel támadták a kárpátaljai katonákat. Kép: Wikipedia

Hétfőtől háromnapos gyászt hirdettek Kárpátalján amiatt, hogy két napja egy orosz rakétatámadás végzett a munkácsi 128-as hegyi rohamdandár több mint húsz katonájával – közölte Viktor Mikita, a megyei katonai közigazgatási hivatal elnöke az MTI szerint.

A támadás a frontvonal közelében, Zaporizzsja megyében történt. A halálos áldozatok mellett rengetegen megsérültek, közöttük civilek is. Rusztem Umerov ukrán védelmi miniszter vizsgálatot rendelt el a körülmények tisztázása céljából.

A november 6-tól kezdődő gyásznapokon a megye valamennyi intézményében félárbocra eresztik az állami lobogókat, minden reggel 9 órakor egyperces néma csenddel adóznak az elhunytak emlékének, a templomokban pedig istentiszteleteket tartanak.

Forrás: MTI

65 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Yeromos
Gondolom a fidesz fanok most is helyeselnek, mikor orbán cimborái az oroszok a magyarok lővik.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Yeromos
Gondolom a fidesz fanok most is helyeselnek, mikor orbán cimborái az oroszok a magyarok lővik.
Csizmás Kond
...kivizsgálják...és mit fog megállapítani a miniszterúr, hogy rosszkor voltak rossz helyen...mert hogy otthon kellett volna maradjanak ?
kulabombaafityiszre
Na fideszes csicskák.A gazdádok a fő csicska mikor megy moszkvába ugatni a putyinkátoknak a háború Nefejezéséről?Bár ahhoz ő tulságosan beszari,veletek együtt.
kereső
G(H)erojam szlava! Tisztelet a Hősöknek! Legyen nekik könnyú a föld.
Eladott Ország
Lehet Putyin seggét tovább nyalni, rohadt dagadt kleptokrata, politikai prosti román cigány, hogy száradjon rád a bőr b+!!
Sámannus
Inkább húsz orbán gecinek kéne megdögleni, mint egy tisztesságes magyar ember bárhol a világban.
verőce21
Be kell fejezni minél előbb a háborút, mert belegebed Európa is...!
Az ukránok már régen békét kötöttek volna, hadd vigyék az oroszok azt a 4 keleti megyét a Dnyeper alsó folyásánál. Azok túlnyomórészt úgyis oroszok lakta terület. (Jó termőföldekkel)

De az USA nem engedi a békekötést...! Már zsebszerződésekkel megvásárolták ott a termőföldeket. És még nem is adtak el szerintük elegendő fegyvert az ukránoknak...!
Sámannus
@verőce21: Sok az áruló, különösen a fityfasz megmondók hazudoznak, úgy tesznek, mint ha putyin nem tehetne semmiről A skizofrének bírnak hasonló értelemmel, mint fütyisz bagázs. Le kell zárni a vitát orbán a fasz rosz végére helyezkedik, a magyaroknak is útjában van. Ha kurva akar lenni tirhúljon Moszkvába.
vacsi
Talán nem véletlen, hogy kárpátaljaiak az áldozatok.
Béla333
A mocskos hazaáruló maffiafőnök majd gratulál Putyinnak a jó célzásért...!!!
A Tarajos meg a Lavor haverjának...
Undorító!
Sámannus
@Philip Marlowe: Nahát jövőre lesz tíz lve, hogy kikezdte. Persze a türelmi idő ott is lejárt. Van ám itt téves felfogású ítélkezés bőven, de gusztus kérdése is ki mit és hogyan értékel. Az utóbbi időben miokból bujkál a nemzet elől az ispánok hajcsára. A nacságos asszony is bujkál a nemzeti ünnepen, és csak a házmesterre bízták az ünneplést, aki maga sem tudja sokszor a guta üti e meg vagy a saját aroganciája. Má káder is kupakolni fog mint Lala. Csupa pótcselekvés olyan mint köhögés ellen a hashajtó. Röhögök. Sajnos orosz hazafiak serege ismeri meg az igazságot, mint nálunk a végrehatókat. Érdekes ám milyen választékos az ízlése egy kecskebaszónak.
Eladott Ország
@Philip Marlowe: ma, 16:05 ☻ "Ukrajna 1991-ig a Szovjetunió tagállama volt. A Szovjetunió felbomlása után visszanyerte szuverenitását, majd lemondott a területén tartott szovjet nukleáris fegyverekről, cserébe Oroszország, az Egyesült Államok és Nagy-Britannia az 1994-es ún. budapesti memorandumban garantálta az ország függetlenségét és területi integritását."
Téves az a nyilatkozatod, "Ők Oroszországhoz tartoztak, tartoznak, és tartozni fognak!" Ez legfeljebb a fidesz szeminárium állásfoglalása, egy román cigány téves teóriája, míg egyszer jól picsán nem lesz rúgva, mely hamarosan be is fog következni!
Eladott Ország
@Philip Marlowe: Ráb.szol kucsmás geci...te is ! Remélem a sorsa is ugyanaz lesz. Mekkora híg fos lehet a lelked, te szerencsetlen!
pbs.twimg.com/media/F-AWMV4XYAA7-1X?format=jpg&name=large
Menőmanó
@Philip Marlowe: De ők nem akarnak oroszok lenni, ők a fejlett nyugati demokráciához akarnak tartozni, nem a keleti elnyomó önkényuralom alá.
Magas ez neked, mert te is az a hülye vagy aki élvezi az orbáni diktatúrát.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: ma, 17:0
Te orbán seggéből kikandikáló szócső.
koszpeko
@Philip Marlowe: Oroszország után Európa második legnagyobb területű állama. 1991-ig a Szovjetunió tagállama volt. A Szovjetunió felbomlása után visszanyerte szuverenitását, majd lemondott a területén tartott szovjet nukleáris fegyverekről, cserébe Oroszország, az Egyesült Államok és Nagy-Britannia az 1994-es ún. budapesti memorandumban garantálta az ország függetlenségét és területi integritását.
kulabombaafityiszre
Valahogy a dzsuzsit kuró féfias gyereket nem hallottam kikelni magából a magyar katonákat ért támadás miatt.Talán kiszaladt első flindulásában moszkvába.Kinyalintani lavrov barátja seggét.
Ugyanez a kussolás volt amikor a szerbek által magyar katonák szenvedtek súlyos séüléseket.Egy nagy kuss.Sajnos egy szánalmas,és zsarolható az egész kormány tokkal-vonóval.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: A Szovjetunió felbomlása után visszanyerte szuverenitását, majd lemondott a területén tartott szovjet nukleáris fegyverekről, cserébe Oroszország, az Egyesült Államok és Nagy-Britannia az 1994-es ún. budapesti memorandumban garantálta az ország függetlenségét és területi integritását.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: ma, 18:08
Akkor remélem ezt a szemét magyarországot viktor gazdádnak köszönhetöen újból orosz csapatok lepik el.Éljél majd boldogan a nyonorodban ember.Ezt kívánopm.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: ma, 18:08
És.Ukrán szocialista szövetségi köztársaság.
Itt hol van szovjet.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: Erre még azért nem sikerült válaszolnod.
@Philip Marlowe: A Szovjetunió felbomlása után visszanyerte szuverenitását, majd lemondott a területén tartott szovjet nukleáris fegyverekről, cserébe Oroszország, az Egyesült Államok és Nagy-Britannia az 1994-es ún. budapesti memorandumban garantálta az ország függetlenségét és területi integritását.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: Erre még azért nem sikerült válaszolnod.
@Philip Marlowe: A Szovjetunió felbomlása után visszanyerte szuverenitását, majd lemondott a területén tartott szovjet nukleáris fegyverekről, cserébe Oroszország, az Egyesült Államok és Nagy-Britannia az 1994-es ún. budapesti memorandumban garantálta az ország függetlenségét és területi integritását.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: ma, 18:20
jelen pillanatban egyik párttal sem.
Nessy
@Philip Marlowe: "Megtámadták", de ugyebár az nem háború, csak "katonai művelet"! No comment!
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: ma, 18:39
Ezt nem a magyar kormánnyal kötötte ukrajna hanem oroszorszggal amit simán felrugtak az oroszok.
Ne terelj.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: Philip Marlowe
@verőce21: Ez az egész annyira értelmetlen az ukránok szemszögéből, hogy hihetetlen!
Ők Oroszországhoz tartoztak, tartoznak, és tartozni fognak!
Milliónyi család, házasság, gyerek kötelék fűzi őket egybe...
Majd amikor rájönnek, miliméteres cafatokra fogják széttépni ezt a kis hitler keki ruhás rohadékot!
És szerintem nem is olyan sokára...
Mit itt leírtál az azt jelenti,hogy ukrajna nem független
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: ma, 18:55
Elnézést,akkor csak simán képviselitek az orbán autoriter vomalat.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: ma, 19:00
+Dr orbán viktor mihály aki nem volt hajlandó háborünak nevezni a nyilvánvalót.Kedves.
Nessy
@Philip Marlowe: Bocsánat. én a miniszterelnökünket idéztem!
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: Hol vagy kedves.Nem cáfoltad még meg saját madad.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: ma, 19:10 Ne TERELJ:ERRE VÁLASZOLJ.PONTRÓL PONTRA:
Philip Marlowe
@verőce21: Ez az egész annyira értelmetlen az ukránok szemszögéből, hogy hihetetlen!
Ők Oroszországhoz tartoztak, tartoznak, és tartozni fognak!
Milliónyi család, házasság, gyerek kötelék fűzi őket egybe...
Majd amikor rájönnek, miliméteres cafatokra fogják széttépni ezt a kis hitler keki ruhás rohadékot!
És szerintem nem is olyan sokára...
Clavigo
@Philip Marlowe: " katonai gyakorlat "..( by orbán elvtárs ,,Kina ).. oszt jó napot Fülöpke...Siralmas vagy.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: @Philip Marlowe: Szerintem válaszoltam! Én is említettem a bbudapesti megállapodást. Olvasd el.
És a kormányunk maximálisan ragaszkodik ehhez!
Erre írtam nem a magyar kormány ismerte el ukrajna függetlenségét hanem az orosz.
Sámannus
@Eladott Ország: ezek ketten abban külnböznek hogy a bukást még eltudja kerülni, de ha Pataki ufója kikapja a tragacsából hamar egy kalasnyikov elé kerülhet ő is.
kulabombaafityiszre
@Philip Marlowe: ma, 19:20
Nézd,szépen olvasd végig miket írtál és rájössz saját magaddal kerültél ellentmondásba.
Viszont ha nem látod az elentmodásaidat akkor nemigazán van miről beszélgetni.
Clavigo
@Philip Marlowe: Most mi is a gondod ? Ne meséld el ,felesleges...
Giovanni Alba
"A cikk szerint ez némileg emlékeztet arra, ahogy az ukrajnai narancsos forradalmakat magyarázzák. Vagyis ahogy Ukrajnában is a fasizmus és az amerikai felforgatók a fő ellenség, úgy 1956-ról is hasonló szellemben írnak.
Ez lényegében megegyezik az évtizedeken át sulykolt szovjet 1956-értelmezéssel, amelyhez mostanra teljesen visszatért a putyini Oroszország – tette hozzá a lap. De a tankönyv szerint a szovjet szatellitállamok, többek között Magyarország elengedését is óriási hibának tartják.

Az új történelemkönyv azt írja: „1989-ben megkezdődött a szovjet csapatok egyoldalú kivonása Kelet- és Közép-Európából. Ez különösen átgondolatlan döntés volt, mert a szovjet katonai jelenlét gyengülése a szövetséges országokban a nacionalista és szovjetellenes érzelmek erősödését okozta”, és ezzel megszakadtak a Kelet-Európához fűződő hagyományos kapcsolatok."
"Az „ukrán neonácizmus” című alfejezetben arról írnak, hogy Ukrajnában az 1990-es évek óta már több generáció „Oroszországgal szembeni ellenszenvvel, neonáci eszméken nevelkedett”, az ukrán hadsereg pedig a NATO parancsait követve a saját polgárait emberi pajzsként használja, és nem engedi, hogy elhagyják lakóhelyeiket.

A tankönyv szerint „ilyen brutális taktikát a saját területén még egyetlen hadsereg sem alkalmazott a világtörténelemben”, azonban értelmezésük szerint az orosz hadsereg „kategorikus parancsa, hogy semmilyen körülmények között nem lőhet lakott területeket”.
Innen szemelgettem:
index.hu/kulfold/2023/08/28/haboru-orosz-ukran-konfliktus-oroszorszag-tortenelem-tankonyv-1956-os-forradalom-szabadsagharc/
Sámannus
Orbán putyin valagától nem lát semmit. Ezt kéne helyre tenni nem a tollat herverőkém..
Nessy
@Philip Marlowe: Ideális lenne, ha nem a hely határozná meg a "szó használatot"!
qunta
@Horizont: "Van bizonyítékod arra, hogy az USA NEM ENGEDI???"
pl: Erdogán, Schröder kancellár /tudod ők voltak a kozvetítők/ , zselé 22.márc 28.-i nyilatkozata stb .szóval nem pityin és nem o1g a hivatkozás. Tanulj öcsi.
Sámannus
@Philip Marlowe: Szóval én csak azt mondom amit mindenki lát. Orbán nyelvcsapkodós feszengése és a tollászkodása . ha még nem hallottál ilyen szót testbeszéde arról árulkodik, amit leírtam. Nem a mi hibánk ahogyan a csüngőhasú viselkedik szégyen gyalázat a nemzetre a magyar emberekre a nagyvilágban. Szolgalelkűsége az putyin előtt azt igazolja, hogy már nem független, mint láttatni szeretné, hanem cselédje putyinnak egy hajbókoló muzsik, aki kiszolgálja urát. a legutóbbi intézkedései, megyei, és irányi szinteken is azt jelenti, hogy egy második igazgatási rendszert alakítottak ki, amit minden valószínűság szerint az oroszok, és így putyin mirányít. Megérzéseim beigazolódni látszanak, Bár ne lenne semmiben igazam.
Nessy
@Philip Marlowe: Esetleg az egészségagyról, az oktatásról, a technikai recesszióról, az unió legmagasabb inflációjáról, legmagasabb ÁFA kulcsáról, óhajt polemizálni? És még akad pár "apró probléma"!
Sámannus
@Philip Marlowe: Jáj de megsértettél Kár is írnom, bármit neked. Látom jó trollnak jöttél ide. Tudod én ezt az országot építettem embertársaimat segítettem felvilágosítottam. a politikai szerplőinkről egyik oldalről sincs felmentő véleményem. amiről most vitatkozunk, még csak nem is a magyar politikusokról szól, hanem akik az ország irányítását akarják teljesen bitorolni, fosztogatni, én ezek támogatóit megvetem. mint a kutyaszart
Sámannus
Most akkor petya vissza adja lavórnak a kitüntetést, vagy az árváknak ajándékozza?
bencemacska
@Philip Marlowe: Nono, nem kellene ennyire negligálni a történelmet sem. Én sem ismerem, úgy, mint illene,de hallottam valamit a Kijevi Fejedelemségekről, magyar ukrán kapcsolatokról még a honfoglalás korából, a kijevi fejedelmek és a magyar királyok kapcsolatáról!
Javaslom tanulmányozd a Vorosilov marsall vezette 2. orosz hadsereg összetételét, és tevékenységét mondjuk Munkácstól Bécsig. Jól nézd meg hány orosz, ukrán és magyarul beszélő volt közöttük!
De nagyon tanulságos lenne megismerned a forradalom leverésére érkező katonák nemzetiségi összetételét is, akkor megértenéd miét keresték - de nem találták - Győrben a Szuezi csatornát. Ők nem is oroszok, nem is ukránok voltak, csak az egyenruhájuk volt orosz!
A prágai tavasz leverésében is csak a tisztek voltak oroszok! Erről V. Hável tudna többet.
Utána vitatkozhatunk a részletekről.
túszulejtettország
Kíváncsi vagyok,hogy az origó nevű oroszbarát propaganda szemétkupac hogy tálalja az esetet? Majd elolvadtak örömükbe
amikor az oroszok valamilyen "sikereket" értek el.
bencemacska
@Philip Marlowe: ma, 22:16.
1. A fejedelemségeknek fejedelme van.
2. Királyuk a magyaroknak volt 1900-tól 1946-ig.
3. Cáruk az oroszoknak volt.
De én nem ezt kérdeztem! Hanem az oroszok és nemzetiségeik viszonyát és kihasználásukat!
Sámannus
@Philip Marlowe: Tévedsz állításaim valós ismeretekkel támaszthatók alá. Mára hiteltelenné vált és bábként mozgatják. Kár a szerecsen mosdatás. Működésének annyi. a moszkvai tévé (MTV) is kiejtette a kegykosárból ennyike. Magyarúl porig alázták. Sem becsülete sem tekintélye nem maradt. A kétharmaddal együtt befuccsolt a rendszer Új választás kell, de a fidesz nélkül, mert már teljesen leamortizálták magukat.
Sámannus
Akik az országot kiárúsítják az oroszoknak, azok is elárulhatták őket. gondolom politikai bosszú esetét is vizsgátatni kell.
Az utóbbi hetek gyorsuló eseményei igazolhatják ezt az összefüggést.
izéke
@Maccska: na mérgezett egeret ettél vacsorára? Már kora reggel félrebeszélsz?
kereső
Mindenféle történelmi ismeret nélkül nyomni a "dumát", és ezzel megkérdőjelezni egyáltalán Ukrajna létezését, mint önálló államét nagyfokú tudatlanságra vall. Ezen az alapon megkérdőjelezhető a litvánok, észtek, lettek, horvátok, szlovének, kazahok, kirgizek...de még a magyaroké is. Ezek az államok a népeik nyomására -és önálló államiságuk létrehozására irányuló törekvéseik eredményeként nyerték el szuverén államiságukat. Magyarország- amely az Osztrák-Magyar monarchia része volt a trianoni békeszerződés nyomán, amely szétszúzta a monarchiát.
A Jugoszláv államok utódai az 1991-1995 között zajló délszláv háború nyomán. A szovjetúnió utód államai a glasznoszty(Gorbacsov) után békés úton 1991-ben, egy szerződés keretében.
És, hogy mi volt előbb? A tyúk vagy a tojás??: kérem szépen a Kijevi Nagyfejedelemség volt előbb:
"A Kijevi Rusz vagy Kijevi Nagyfejedelemség (óegyházi szláv nyelven Рѹсь vagy Кыѥвьска Рѹсь) a kelet-európai térség első szervezett állama volt, amely magába foglalta a keleti szláv törzsek területeit. A 9. század végén jött létre."Az ukránok ezt a nagyfejedelemséget tekintik állami "ősüknek".

A Moszkvai Nagyfejedelemség (oroszok), csak a 13. században jött létre, akkor is mint a Mongol Nagyfejedelemség része.

Csak ismételni tudom magamat, és Mark Twaint: "Előbb ismerd meg a tényeket, elferditeni ráérsz később is őket".
Nem szeretem, amikor egy hülye okoskodik- mindarról, amiről halovány lila gőze nincsen.

Mivel itten nagy vehemenciával védik az oroszok jogát Ukrajna szuverén államiságának megkérdőjelezésére- mert a szu!!, akkor azért megkérdezem, hogy a jelenlegi orosz föderáció joggal formálhat jogot a közép-kelet államok , benne Magyarország orosz érdekszférába való visszacsatolására?
Mindazzal, amit leirtak, bemocskolják és meggyalázzák azoknak az ukrán hazafiaknak a halálát, akik szülőföldjüket, államukat-országukat védik egy újgyarmatositó hatalom ellen.
Szégyelljétek magatokat!
kereső
Már csak azért is szégyelljétek magatokat, mert amit tesztek azzal egyenértékú, mintha 1848 -as Szabadságharc jogosságát vonnátok kétségbe, és ezzel megkérdőjeleznétek a 13. Aradi Vértanú , és az első Magyar Független kormányfő Batthyány Lajos véráldozatát.
UFF!!!
pultosjocó
szeretném látni itt a fideszcsicskák oroszokat elítélő hsz.-it...hallod siki, román mocsári ork..!
kereső
@Maccska: Te szégyelld magad, mert az fel sem vetődik benned, hogy Kárpát-alja , amelynek egy része valamikor a Magyar-királysághoz tartozott- ugyanolyan elnyomást szenvedett el az oroszoktól- a nagy -qrva nagy szovjetúnió által. akkor most mivan? Miért is én szégyelljem magam, azért mert sztálin anno jogot formált Kárpát-aljára, és nem lett a 2.vh után továbbiakban Csehország része, mert ugye trianon odacsatolta.Vannak történelmi tények, amelyeket ti előszeretettel negligáltok- tudatlanságból. Létrejöttek független államok- a 20. századi történelemben- amelyek igy vagy úgy - de történelmi sérelmeket okoztak népeknek, népcsoportoknak. Ezt tudomásul kell venni- és annak érdekében kellene ezen államok vezetőinek dolgozni, hogy ne mélyüljenek el ezek a "sérelmek", történelmi traumák,hanem ezeket feloldva jó szomszédi politikát folytatva ne tegyék ki a más országok területén élő nemzettársaikat a többségi nemzet bántalmazásának. Én szégyelljem magam, amikor orbánék éppen az ellenkezőjét teszik annak, amit a történelem megkövetelne?
Ami meg a felsoroltakat illeti- igy alakult a történelem folyamán, irtam már tudomásul kéne venni, és nem szitani az ellentéteket- puszta számitó , a lehető legrosszabb nacionalizmustól fútve. Ha, Ukrajna területén 1991-2014ig békében éltek egymás mellett oroszok, ukránok, tatárok, moldávok, lengyelek, magyarok ..és még ki tudja hány nemzetiség, akkor ezt miért nem lehetett hagyni, miért is kellett putyinnak jogot formálnia arra, hogy felszámolja az önálló ukrán államiságot? Ja, tudom- mert az ukránok végképp szakitani kivántak az oroszokkal-és ehhez minden joguk megvolt. És, hogy az emliett területek hogyan kerültekUkrajnához? Nem mindegy ma már? Hiszen ezen az alapon az osztrákok felhorgadhatnának monarchiájuk érdekében, és ezzel teljesen átrajzolhatnák Közép-Kelet Európa térképét, visszaállitva a trianon előtti állapotot. és mi jó származna ebből a népek számára? Háborúk, békétlenségek- és f@x méregetés, hogy ki volt itt előbb.
kereső
@Maccska: Nem volt külön ország- Bécsben dőlt el minden. Mi volt 1848 legfőbb követelése???: "Felelős magyar kormány", te okoskodó hülye, Nem láttok tiovább az orrotoknál.
kereső
@Maccska: és utoljára, nem ismeritek a történelemet- ami nem egy konstans, hanem változó- és mi vagyunk az alanyai. Rajtunk múlik, hogy a jövő történelme milyen lesz- háborúskodás-e, vagy békés egymás mellett élés- amely tiszteleteben tartja a más népeket. Ti harcolni akartok- tegyétek. De a magyarokat hagyjátok ki ebből. primitiv tudatlan, és tanulni/okulni nem vagytok hajlandóak a történelemből, csak mantrázzátok a hülye "sérelmeiteket"., amiből még soha a történelemben semmi jó nem származott. Köpköditek az Uniót, holott elődjének és a jelenlegi uniónak köszönhető, hogy Európában megszúntek az országok közötti konfliktusok. Ez lenne az érdeke továbbiakban is a "vén Európának", de amig ilyen hülye f@xok vannak, mint putyin, orbán a szerb vezér és társaik- ez lehetetlennek tűnik.
kereső
@Maccska: 07:31.Nincs is több megmagyarázni valóm, ha ezt sem érted. Ehhhhhhhhhhhhhhh
pultosjocó
@Maccska: ti beszéltek nemzetről..?...mikor istenetek egy koszos cigány..!..és a magyarországi cigók, meg az aluliskolázott vidéki populáció miatt vagytok hatalmon...!...egy valamennyire is magára adó, intelligens ember undorodva fordul el tőletek...
kereső
@Maccska: @Maccska: Barom. azzal 'védem' az ukránokat, hogy mint népnek elismerem az önrendelkezési jogukat? Vagy azzal nem "védem" a magyarokat, hogy figyelmbe veszem a rajtam kivül álló okokat, a történelmi tényeket? Nem vagy normális, és rám mondod, hogy nem ismerem a történelmet? Ti nem ismeritek a történelmi tényeket, és nem vagytok hajlandóak tudomásul venni. Csak hajtjátok a magatokét. Kárpát-alja népeinek, nem csak a magyaroknak nem az lenne az érdekük, hogy Ukrajna csatlakozzon Európához, és igy megszúnjenek az országainak elválasztó határok- mint ahogyan az történt Erdéllyel, a Felvidékkel, Burgerlandi magyarokkal, a Dráva vidékkel? Nem?? Mitől jobb ez igy most az ott élő magyaroknak- akik mindig is azon a földön éltek, de évszázadok alatt majd minden évszázadban más állam fennhatósága alatt. Nem lenne egyszerúbb nekik, és nekünk is ha mindannyian csak annyit mondhatnánk, Európában élünk- ez az otthonunk, és a hazánk Magyarország, Ukrajna, Románia, Ausztria, Szlovénia...Mi ebben az a qrva nagy rémisztő dolog? Sokkal ráémisztőbb az amit most putyin jóvoltából el kell szenvedniük, mert bbár ott nincsenek harcok- de mint hátország megsokszorozott erővel kell élni az életüket. Gondoskodni magukról, azokról a belső menekültekről akik aket kibombázott a nagyhatlami mániában szenvedő f@x, aki csak békétlenséget szit immár a terroristák ránk szabaditásával is.
Befejtem- mert én tényleg "béke", abékés egymás mellett élés pártján vagyok, és nem vagyok hajlandó száz évvel ezelőtti történelmi tények miatt "sérelmeimen" keseregni- mert az nem vezet sehová, ha meg vezet, akkor annak háború a vége- és mert az emberiség olyan "okos" fegyvereket talált fel magának, amelyek megsemmisithetik az egész emberi civilizációt- történelmi sérelmekre hivatkozva. és mert ez igy van, nem is érdekel tovább semmiféle baromságod, mert alapvetően más a világnézetünk.
kereső
És még egy kis történelem a macskáknak, meg a detektiveknek: Mielőtt megalapitották a kijevi államot, a terület nem volt lakatlan- és nem oroszok lakták, és nem oroszok alapitották:
"A ruszok letelepedésének történetét először egy a 12. században íródott orosz krónika, a Régmúlt idők elbészélése (más néven a Nyesztor-krónika) örökítette meg. A krónika szerint a skandináv vikingekként ismert ruszok (varégok) a terület lakosainak kérésére érkeztek a 9. század közepén, hogy rendet tegyenek és uralkodjanak az országban. A felkérésre három testvér jelentkezett, akik közül az egyiket Ruriknak hívták, megalapították a Rurik-dinasztiát, és a következő 700 évben az ő leszármazottaik uralkodtak a térségben.

A SKANDINÁV RURIK FEJEDELEM (862-879) ALAPÍTOTTA A DINASZTIÁT, AMI EGÉSZEN RETTEGETT IVÁN (1547-1584), AZ ELSŐ OROSZ CÁR TRÓNRA LÉPÉSÉIG URALKODOTT.
A fenti történet megosztja a történészeket, a normann elmélet támogatói (akik a varégokat tartják a Rurik-dinasztia őseinek) igaznak tartják, az antinormann elmélet hívei (akik az oroszok és a környező országok szláv eredete mellett érvelnek) azonban megkérdőjelezik. Jelenleg a normann elmélet az elfogadottabb, és az az általános nézet, hogy a skandináv Rurik fejedelem (862-879) alapította a dinasztiát, ami megszakítás nélkül uralkodott egészen IV. Rettegett Iván (1547-1584), az első orosz cár trónra lépéséig.

A Kijevi Rusz 1237 és 1242 között a mongol hódítás áldozata lett, a térség széttagolódott és idővel ezekből a részekből alakult ki a mai Belarusz, Oroszország, és Ukrajna."
kereső
És most már inkább, gyászoljuk mindazon hősöket, akik szülőföldjük védelmében életüket adták az agresszorral, a megszálló terroristákkal szembeni harcokban, és részvétünk a családoknak, akik apát, gyermeket, férjet, unokát veszitettek el.
R.I.P.
pultosjocó
@Maccska: ezt te mondod nekem, orbán újmagyarja.román cigány..?
qunta
@kereső: ukrajnát lenin hozta létre.
kereső
@qunta: Hogy te milyen hülye vagy. Miért is kürtölöd világgá??

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.