Vasárnapra leszakadt az ég a greinbachi aréna fölött, így a kilátogató nézők az iszapbirkózás, a műkorcsolya, a jégkorong, a szinkronúszás és az autósportok sajátos egyvelegét csodálhatták meg. Csupa sárszínű autó csúszkált jobbra-balra egyszerre a pályán, és a nézők nagy-nagy örömére a test a test elleni ütközetek sem maradtak el, sőt gyakorlatilag nem múlt el kör ölre menő párharc nélkül. Az Eb két talán legnagyobb esélyeseként Ausztriába érkező Kenneth Hansen-Ludvig Hunsbedt duó ezúttal is egymásra talált a pályán, csakhogy rendhagyó módon nem az “A", hanem a “B"-döntőben. A verseny zárónapját megelőző éjszakán végig zuhogott az eső, és a szemfülesebb versenyzők nyomban a szabályoknak megfelelő esőgumi után kezdtek kutatni - nehogy azt higgye bárki is, hogy olyan egyszerű volt a dolguk. Ugyanis az idei gumiszabályok szerint csak gyárimintás (és kézzel vágott) abroncsokkal lehet versenyezni az Európa-bajnoki futamokon, az egyetlen helyszínen lévő gumiforgalmazó cégnek, az Avonnak viszont egyelőre nincsen az új szabálynak megfelelő esős gumija. Így aztán ki-ki varázsolt gumit onnan, ahonnan tudott, vagy gyakorlatilag lemondhatott a vasárnapi eredményes szereplésről. Az ugyanis szinte teljesen biztosnak tűnt, hogy egész vasárnap esni fog, és ez - 1-2 óra kihagyástól eltekintve - így is történt. Sok mindent elárul az osztrákok ralikrossz-szeretetéről, hogy a cudar időjárás ellenére több ezren kilátogattak a helyszínre, és mondhatni, teljesen megtöltötték a lelátót. És amíg az időjárás sírt-borongott, addig a motorsport-imádó rajongóknak fülig ért a szájuk, hiszen a vizes aszfalt, és a sár extra flúgos futamokat kerekítettek, a sima flúgos futamokból... hirdetés // A királykategória, a divízió I. második előfutam-sorozatában két norvég, a jobbára “csak" a “B" vagy a “C"-döntőbe jutó Ole Kristian Nottveit és Guttorm Lindefjell futották a két leggyorsabb időt. Az első előfutamot megnyerő Andreas Eriksson lett a 3., az idén eddig remeklő Ludvig Hunsbedt pedig a 4. legjobbnak bizonyult. A 13-szoros Európa-bajnok, jelenleg is Eb-éllovas Kenneth Hansennek ezúttal is be kellett érnie a 7. hellyel. A magyarok közül Harsányi Zoltán a 13., Fodor György a 16., Kotán Péter a 17., Révész Bálint pedig a 23. legjobb időt érte el. Fodor a jó minőségű szabályos esőgumikkal, amelyeket az éjszaka során sikerült beszereznie, különösen elemében volt: két látványos előzése azonban “csupán" arra volt elég, hogy saját futamában a 3. helyen fusson be az Európa-bajnok Jean-Luc Pailler és az utólag szabálytalan gumi használata miatt kizárt Alois Höller mögött. Az idő múlásával a versenyzők egyre több sarat láttak a szélvédőjükön, és egyre kevesebbet a pályából, ezért egyre nagyobb előnyt jelentett az élen haladni. Ez a 3. előfutam-sorozatban mind a svéd Michael Jernbergnek, mind Paillernek, mind pedig George Tracey-nek megadatott, akik saját futamuk megnyerése mellett, az összesítésben is fölsorakoztak az első 3 helyre. Kenneth Hansen 4., a legjobb időt elérő magyar, Fodor György pedig a 18. lett, Harsányi a 21., Kotán a 23. legjobb időt futotta. Ezzel eldőlt, hogy sajnos ezúttal csak egy magyarnak, név szerint a mind száraz, mind nedves pályán - a lehetőségekhez képest - remeklő Harsányi Zoltánnak sikerült a bravúr, a “C"-döntőbe való bejutás (a 14. helyen). Kotán Péter a 18., Fodor György a 21., Révész Bálint a 26. pozícióban zárta a hétvégét. Nem kis meglepetésre, az egy hete, Magyarországon “A"-döntős Frode Holte sem jutott döntőbe: éppen hogy lecsúszott a pontszerzésről, és a 17. lett. A “C"-döntőt - a tecnikai fölényt kihasználva, a papírformának megfelelően - a norvég Sverre Isachsen nyerte, Harsányi Zoltán hatalmasat vívott a futam 2. helyéért az ír George Tracey-vel, ám végül 3., összetettben pedig a dicséretes 13. helyet szerezte meg (ez is bravúr, csak az ember már kicsit telhetetlen a nyirádi “B"-döntő után...). A közelmúlt kétségkívül legnívósabb “B"-döntőjét rendezték greinbachban, ugyanis a 13-szoros Európa-bajnok Kenneth Hansen, a kétszeres Európa-bajnok Ludvig Hunsbedt, és az egyszeres kontinens-első, a 63 éves Per Eklund is ide nyert csak besorolást. Valljuk meg, kevesen gondolták volna ezt a névsort olvasva, hogy nem közülük kerül majd ki a futamgyőztes. Pedig pontosan ez történt. A mezőny 3 Európa-bajnoka annyira el volt foglalva egymással a rajt után, hogy mintegy nem vettek tudomást arról, hogy jön az első kanyar, és kollektíven kilátogattak a vizes fűre. A “C"-döntőből feljutó, azaz a “B"-döntőt az utolsó rajtkockából megkezdő Isachsen így hirtelen az élen találta magát, és vezető pozícióját ki sem engedte a kezéből a leintésig. Hunsbedt és Hansen egymással karöltve a 2. illetve a 3. helyen értek célba, és ezzel mindketten elszalasztották a hatalmas lehetőséget, hogy jó sok pontot verjenek a másikra. Az “A"-döntő startja kísértetiesen hasonlított a “B"-döntőn látottakhoz, annyi különbséggel, hogy ezúttal maga - az itt is utolsó helyről rajtoló - Isachsen is lesodródott a fűre, pedig, ha kicsit lassabban veszi azt a kanyart, akkor az első helyen fordult volna, és jó esélye lett volna arra, hogy a “C"-döntőből indulva megnyerje az egész versenyt. Így azonban Lindefjellel - szó szerint - karöltve ott maradtak egy jó fél percig a pálya közepén, amire végül sikerült szétgabalyodniuk, és folytatniuk a versenyt. Mint később kiderült, legalábbis Lindefjellnek, megérte körhátrányban is folytatni a viadalt, ugyanis később Isachsen autója megadta magát, és az élen haladó Pailler is technikai probléma miatt kezdett drasztikus lassulásba, aminek az lett a vége, hogy Lindefjell előbb visszavette körhátrányát a franciától, majd mintegy 20 méterrel a leintés előtt meg is előzte azt, és ezzel a 4. helyen végzett. Az első 3 helyezett, Jernberg, Nottveit és Eriksson viszonylag gyorsan elléptek a többiektől, és Pailler visszaesése után egyértelművé vált, hogy a svéd Michael Jernbergé lesz a futamgyőzelem. Ezzel sorrendben Hunsbedt, Pailler és Hansen után, a negyedik idei Eb-futamon ő lett a negyedik, aki nyerni tudott, és nem mellesleg ezzel összetettben is végérvényesen belépett a bajnoki címért küzdők sorába. Szerencsére egyre hosszabb és hosszabb ez a névsor...

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.