Hazánkban a téli gumiabroncsok használata nem kötelező, és ha nem szereljük fel a gumikat az autónkra, nem is tudnak érte megbüntetni. Sokan azonban azzal nincsenek tisztában, hogy milyen okokból és mikor kell felszerelni az autókra a téli gumit. Szakértők szerint ezt akkor kell megtenni, mikor a hőmérséklet már tartósan 7 Celsius fok alatt marad. Ilyenkor már számítani kell talaj menti fagyokra, amikor a nyári gumi hamar megadhatja magát. Tehát nem kötelező, de saját magunk és társaink érdekében igen ajánlatos télen téli gumival felszerelt autóval közlekedni.

Forrás: autotudos.hu
Feltöltő: autótudós
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

43 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lusta
A száraz úton a mínuszokban is jobb a nyári gumi.
A 7 fok pedig egy mítosz, egy városi legenda, amit szépen ismételget mindenki.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Annak fontos ez aki eladja, meg felszereli a gumit, aki pl. nem használja télen az autóját annak minek !!!
A gyengébbek kedvért nem kéne ezt is kötelezővé tenni, mikor én elkezdtem autóval közlekedni, még a radiál abroncs is ritkaság volt téli gumiról meg nem is beszéltek akkoriban ...
Az biztos hogy könnyebb vele közlekedni, én is használom a téli gumit, de legyen ez az autós döntése, ne legyen kényszer !!!
lusta
A száraz úton a mínuszokban is jobb a nyári gumi.
A 7 fok pedig egy mítosz, egy városi legenda, amit szépen ismételget mindenki.
relatív
A hatalom - pláne a haszonra apellálók biztatására - hajlamos a kötelezettség szélesítésére, a büntetések lehetőségének szélesítésére.

Nem kellene lovat adni ennek a törekvésnek az ésszerűség határain túl IS !
division
Nagyon helyes. Büntetni kellene aki télen nem azzal jár.
Aki Én
@papa.49: @lusta: Vitatkoznék Veletek. Kivétel nélkül, minden teszt igazolja, hogy a téli gumi jobb a hidegben. Leginkább az összetétele a ,,titok", lágyabb. Ég és föld a különbség,
ha valaki próbálja ezt is azt is, akkor egyértelműen érezheti a különbséget. Én nyári gumival a kertünkből sem tudok kiállni, akkor hogy lenne mindegy?
Nem véletlen, hogy bizonyos országok be sem engednek téli gumi nélkül.
Én már régen kötelezővé tettem volna.
papa.49
@Aki Én: Nem értek ebben egyet veled, mint írtam én is a télit használom de hidd el nekem az 52 év tapasztalat alapján a hülyeséget nem küszöböli ki, vagyis aki sokat jár télen használja, de aki elgurul vele a multi parkolójába bevásárlás céljából nem legyen rá kötelezett ...
wagabund
A megoldás pofonegyszerű: pik-pak törvénykeznek, hogy október 15-től április 15-ig téligumival kell közlekedni...akár személyautó, akár kamion, busz vagy villamos.. nem kell 7 fok, meg egyéb baromság..majd a rendőr, meg a biztosító hőmérővel szaladgál..pfff..
A végrehajtásra adnak egy nyarat, oszt jónapot.
Pont egy olyan autó csúszott belém, akinek a sofőrje közismerten azzal dicsekedett, hogy csak a hülyék járnak téli gumival...ráadásul azt merte mentségére felhozni, hogy hamarabb álltam meg, mint a havon kellett volna. Hát persze, mert nekem hógumim volt.
Aki Én
@papa.49: Hát hülyeség ellen semmi sem jó, így a téli gumi sem.
Még az sem igaz, hogy drága, mert a nyári kevésbé kopik, ezáltal később cseréled le azt. Így hosszútávon nem kerül többe. De a biztonság sokkal többet ér.
Ráadásul minél komolyabb téli gumik vannak, annál nagyobb a különbség. Télen be nem raknám a családom egy nyári gumis autóba.

cartars.blog.hu/2017/11/02/teli_gumi_kontra_nyari_gumi
quadrocopter
Keményen dolgozik a gumis lobbi! Mint időnként az autókereskedők, amikor hatalmas balesetveszélynek állítják be a nyugatról behozott használt autókat, holott pölö a németországi legtöbbje jobb állapotban van, mint egy friss, festékszagú Suzuki, vagy Toyota lendkerekes bevásárlókocsi.
Alapjaiban pedig igaz, hogy a téli gumi azért téli gumi, mert...
wagabund
@Aki Én: ebben a cikkben is erőlteik a 7 fokot. Havas országokban egyszerűen naptári naphoz kötik, ha hideg van, ha nem...az emberek(ott) már tudják a dolgukat...
itt még vitatkoznak, hogy ki is a tökös csávó..

én sem az utcába, sem a kertembe nem tudnék hógumi nélkül ki-be állni..ilyen a hegyvidék.
(naná, hogy sík úton csúszott belém egy versenyző..)
papa.49
@Aki Én: Pont azt írtam én is amivel ez a blog kezdődik ,,aki keveset használja az autót, annak nálunk nem éri meg,, Aki rendszeresen jár télen is annak bizony jót tesz, de az embert nem helyettesíti a kormánynál, vagyis nem óv meg mindig a bajtól, odafigyelés, előrelátás, és nem a feltétlen ,,totyogás,, amivel a többi közlekedőben felbassza az ideget, aminek következtében némelyiknek ,,elszáll,, a agya, és kész a baleset ...
Aki Én
A négy évszakos a legjobb.
Az pont olyan, mint egy négy évszakos szandál, vagy egy négy évszakos csizma.
wagabund
@papa.49: nézd meg majd az első hónál, hogy a multi parkolójában hány koccanás történik a nyári gumi miatt.. ráadásul nem korfüggő, bárkivel előfordul, hogy csúszik a nyári(néha sima) gumija.
Aki Én
@papa.49: Van benne valami, habár engem nem vigasztalan, ha egy Tescoba elugró nyári gumis amortizálna le januárban. Vagy használod télen, vagy nem.
papa.49
@wagabund: Ebben igazad van de erre mondom éki nem biztos a dolgában, vagy az autója állapotában az menjen busszal ...
wagabund
@papa.49: de nem megy..mit szól a zasszony, meg a szomszédok?
relatív
Ahol a téli gumi, hólánc kötelező, ott van IS alapos indoka, mert olyanok a körülmények, hogy ezek nélkül az autók forgalmi akadályként maradnak a helyszínen, és így mások közlekedését gátolják.

A vezetési sikertelenség nem ebbe a kategóriába tartozik, akik olyanok azok téli gumival, hólánccal IS kutyaütők !

Aki pedig olyan körülmények közt akar autózni, hogy kellenek ezek a kiegészítők - számtalan egyéb IS van - azok aszerint ' öltöztessék autóikat, és olyan autót vegyenek, amelyek az olyan körülményekre valók !

Másokat belekergetni mindenféle kiegészítőkbe csak a kereskedelem haszonélvezői, vagy a hatalmi arrogancia; majd ők megmondják ki mit csináljon, és hogyan, ezt már ismerjük ... IS !
kokopelli
Van olyan ország,ahol nem kötelező,de baleset vagy hasonló esetben azt úgy
kezelik,mint súlyos felelőtlenséggel elkövetett akármit!Az időintervallum sincs
megszabva naptár szerint! Sajnos sok-sok év után sem tudja még a lakósság,
hogy mi az ábra! (én egész évben téligumival járok,mert az éves km-adagom
elég ill. nagyon kevés! ;-)
Eladott Ország
A téli gumi nemcsak a lamellák miatt biztosít jobb tapadást, hanem mert az anyaga is lágyabb, mint a nyári abroncsé.
rewrite.origos.hu/s/img/i/1110/20111024teligumi2.jpg
kokopelli
@Eladott Ország: Az én éves km adagom cca. 3 000 km!Mivel az autót "9
kerékkel" vettem és a téli gumi volt rajta,így a következő vásárlásnál is télit
vettem a lefutott nyári helyett! Nyáron sem vezetek többet mint télen,mert
RailJet-es vagyok!A viták olyan stupidok,mivel mindenki másra esküszik!
Ezért díjazom a mi törvényünket,ahol télen is szabad nyári gumival "korizni"
addig ameddig nem csattan!Ha csattan akkor ß@r van a palacsintában! ;-))
Pálinkás Pál
@kokopelli: Ok...de ha vizes úton balesetet okozol akkor sittre veled...mert ugorj csak neki a guglinak...és olvasgasd csak a nedves aszfalton,főleg nyáron használt, takonypuha téli gumi teljesítményéről...a nagy téli gumi fanoknak ajánlanám figyelmébe az elmúlt 10 év havazási statisztikáit...mert havon jó...jégen annyit ér mint a nyári..nedves úton meg csúszik!!!
kokopelli
@Pálinkás Pál: te ne adfj nekem tanácsot,mert én csak a melóba és vissza évente
20 000 km-t utaztam,a szabikon újra vagy 5 000-et,és mindezt koccanás nélkül!(30évet)
Nem a kitakarított városokban,hanem vidéken,ahol a vaddisznók az őzek és a szar-
vasok "szia"-val köszöntenek,ha meglátnak!Tudom,hogy te vagy az fórum sértege-
tős "agyszíndikátusa",de nagyon sokszor vagy "kevés"! csao!
quadrocopter
@Pálinkás Pál: Palika! Amelyik gumit jégre tervezték volna, azt úgy hívják, hogy "szöges" gumi és nem téli gumi!
Tisztázd magadban a fogalmakat.
Továbbá miből gondolod, hogy mindenki csak hazai utakon autózik télen? Már a havazási statisztikád okán...
Yoda69
Valoszinu a magyar autosok majd kimennek tuntetni hogy kotelezo legyen a teligumi. Talan meg nepszavazasi kerelmet is benyujtanak.
Pálinkás Pál
@quadrocopter: akkor tahó ugorj neki a dolognak mégegyszer,fentebb valaki írta már,az rakjon téli gumit,aki olyan körülmények között autózik..a jeges útról meg annyit,éppen tegnap terelte el a BKK az egyik buszjáratát a jég miatt,szöges gumi meg tiltott Magyarországon...nos akkor miért is ugatsz te bele mindenbe???
Pálinkás Pál
@kokopelli: hiába duzzogsz,neked is ideírom...fentebb valaki említette hogy a téli guminak megvan a maga helye.és magyarázkodásod nem változtat azon a tényen hogy nyáron veszélyesebb a téli gumi,főleg záporok idején..a 20000km-ről meg annyit. nekem kb 5 hónap alatt ment bele annyi amikor dolgoztam...
sokanvagyunk
Van különbség a téli és a nyári gumihasználat között - de legalább akkora van a tél és tél között.
kokopelli
@Pálinkás Pál: én nem magyarázkodom,mert te ugattál bele amit írtam,azt hogy
én hogy csinálom,már cca 39 éve! Akkor kezdtem igazi autóval utazni,amikor
még M.on a lefutott gumik profiljait "utánmélyítették" Pesze! Trabant,Skoda ,Wartburg,
Polski és a csúcs a román Renault volt ! A 90-es években odaát a "Hummer"-t
is kipróbáltam pár napra, (az asszony akarta),de azzal együtt nem szeretek autót
vezetni máig sem!
Biztos vagyok benne,hogy egy ADAC inkább otthon van a témában mint te! Lezárva!
staro2
Ha jól emklékszem, akkor ezt a "közvéleénykutatást" egy autógumikat gyártó cég szponzorálta.
Ha rájuk hallgatunk, előbb-utóbb lesz délelőtti és délutáni gumi is.
nevemnick
Kettőn áll a vásár: a vezető és a gumik minőségén/időszaknak megfelelő cseréjén
Pálinkás Pál
@kokopelli: arról az ADAC-ról beszélsz aki a gyártók érdekeit képviseli???
kokopelli
@Pálinkás Pál: nem! az igaziról!...melyik gyártókét?...nem kötelező belépni...ergo...!???
quadrocopter
@Pálinkás Pál: Palika, ismét a belecsúszás szélén vagy, mert megint belebölcselkedtél valamibe.
- ".a nagy téli gumi fanoknak ajánlanám figyelmébe az elmúlt 10 év havazási statisztikáit..."
ezt ki írta és miről szól, ha a "téli gumi fanoknak" ajánlod?
- Nem azt írtam, hogy közúton okés a szöges gumi, hanem azt, amelyik jégre való, az a szöges gumi!
- továbbá olvadás idején nedves a közút és még mindig téli gumi van a járgányokon, de ezzel nem több csúszkál az utakon, mint normál gumival! Tudod miért - tahóka! - mert a téli gumi a hőmérséklet változásaira is reagál anyag-összetétele folytán, ami azt jelenti, hogy hidegben kissé keményebb lesz, melegben felpuhul, olvadás idején viszont még eléggé hideg van - tahóka és a nedves út ellenére sem csúszkál több autó az utakon - tahóka!
Pálinkás Pál
@quadrocopter: hogy te milyen hülye vagy..." hogy hidegben kissé keményebb lesz, melegben felpuhul" nos ennek fussál neki mégegyszer tudálékos paraszt!!!
quadrocopter
@Pálinkás Pál: Cáfold meg - barom!

Azzal a nulla eszeddel nem jöttél rá, hogy a csúszkálás a nedves úton elsősorban vezetési stílus kérdése és nem gumi-kérdés!
Milyen gumiról tudsz, amelyik nem keményedik fel valamennyire a hidegben, de nem éri el a nyári gumi keménységét - ostoba?
Szar napod van - magadnak köszönheted!
Pálinkás Pál
@quadrocopter: na te paraszt ...ezt írtad..."mert a téli gumi a hőmérséklet változásaira is reagál anyag-összetétele folytán, ami azt jelenti, hogy hidegben kissé keményebb lesz, melegben felpuhul, "
és pontosan mondj egy olyan gumit ami nem ezt teszi...mert mondatod a téli gumira utal--..
"Azzal a nulla eszeddel nem jöttél rá, hogy a csúszkálás a nedves úton elsősorban vezetési stílus kérdése és nem gumi-kérdés!"
Na te sültparaszt..ha te is így gondolod ,akkor mit ugatsz itt a téli gumi mellett,talán köcsög gumis vagy te is???
quadrocopter
@Pálinkás Pál: Dühít mi, hogy alapvető vezetéstechnikai kérdés meg sem fordult abban a buta fejedben!
Mostanában csak szopáson vagy, nem is tudom miért - te tudod?
Pálinkás Pál
@quadrocopter: te dumálsz vezetéstechnikai kérdésről...szerintem még kósza gondolat sem voltál amikor én az utakat jártam...
quadrocopter
@Pálinkás Pál: Szerinted...aha...qrva nagy tapasztalatod lehet, ha a vezetéstechnika véletlenül, sem ugrik be a nanobites chipednek! Mesél máshol kell! Kint van még a "T" betű a hátadon?
Pöpec
Senki nem vitatja, hogy havas (értsd: télies) úton jobb a téli gumi mint a nyári. Elég Magyarország térképére pillantani, hogy lássuk, hegyeink nem túl magasak, nem túl meredekek, ellenben síkságaink arányaiban kiterjedtek. Nem egy Svájc vagyunk. Más a havazási statisztikánk is, Tehát ha indokolt lenne pl. a Bakonyban vagy a Mátrában a kötelező téli gumi előírás, Szegeden biztos nem. A kipörgésgátlót és a blokkolásgátlót is nem kéne kötelezővé tenni? Innen pedig egyenes út az összkerékhajtás kötelezővé tételéhez.
Az viszont igaz, hogy a biztosító nem fizet a hunyónak, ha nyári gumi volt a járgányon.
kokopelli
@quadrocopter: ..hagyd a 3,14-ben! ADAC szakértő,akkor biztos ismeri az AAA-t is,
és mivel volt már tengerentúl is az ADAC-AAA kapcsolatáról is,amit én jó 25 évig ki-
használtam szálláskeresésnél (engedmény) és egyéb kicsinyke alkalmakkor!Floridá-
tól San Francisco-ig,San Diego-tól a Niagaráig, és a keleti part pár nagyvárosáig!
Még a HUMMER-t is az asszony kedvéért,! Igaz csak egy napra,de az ajándék hátizsák
megérte nekem) Ő ugyanis meg volt bolondulva a böhönc SUV-kért!
(A benzin nevetségesen olcsó volt! ;-))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.