A horvát vasutak (HZ) kiszámlázza a MÁV Magyar Államvasutak Zrt.-nek azokat a költségeket, amelyeket a horvát szerelvény lefoglalása miatt elszenvedett a társaság – mondta pénteken Zágrábban Sinisa Hajdas Doncic tengerészeti, közlekedési és infrastrukturális miniszter.
A vonatot nagyon rossz állapotban, tele szeméttel küldték vissza Magyarországról – jelentett ki újságíróknak.
"A közel 30 ezer eurós számla magába foglalja a takarítás költségeit és azt, hogy a fekália, a bűz és a szemét komoly károkat okozott a vagonokban, amiért azok több hétig ott álltak a magyar oldalon" – hangsúlyozta.
Orbán Viktor miniszterelnök és Kolinda Grabar-Kitarovic horvát államfő október 7-ei tárgyalásán került szóba annak a horvát különvonatnak az ügye, amely szeptember 18-án – előzetes bejelentés, engedély és vonatszám nélkül – 36 horvát rendőrrel és 1059 migránssal érkezett Magyarországra, a magyarbólyi vasútállomásra. A történtek miatt Magyarország büntetőeljárást indított Horvátország ellen.
A horvát elnök kérésére a kormány úgy döntött, hogy a vonatszerelvény a vasútbiztonsági vizsgálatok befejeződését követően visszatérhet Horvátországba. A szerelvény október 8-án délelőtt érkezett vissza a drávaszögi Pélmonostorra (Beli Manastir).
A magyar büntetőeljárás bejelentésére reagálva a horvát közlekedési miniszter úgy reagált: Magyarország államfője túlságosan jobboldali beállítottságú, és a saját országában azt csinál amit akar, de Horvátország sorsáról nem dönthet.
"Még 1918-ban leszedtük a magyar szimbólumokat a vasútállomásokról és a vonatokról, és nem fogjuk megengedni, hogy újra felkerüljenek" – szögezte le.
A horvát vonat visszaszolgáltatása komoly vitát váltott ki a leköszönő szociáldemokrata kormány és a Horvát Demokratikus Közösség (HDZ) által jelölt Kolinda Grabar-Kitarovic államfő között is. A kormány vitatja, hogy az államfő érdeme lenne, hogy a vonat visszakerülhetett Horvátországba.
15 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Egyébként a mai napi állapot az, hogy Magyarország 1918 előtti területei Trianon után más országokhoz lettek csatolva. Ennek jogosságát nyilván minden, de valószínűleg a legtöbb magyar vitatja, ebbe most nem mennék bele. Hanem attól kezdve ezek a területek más országokhoz tartoznak, és azok az országok jogosan formálták át a területeket, a létesítményeket, és mindent a saját akaratuknak megfelelően. Így a vasútállomásokat is. Ha kisebbséget érintő negatív diszkriminációt alkalmaznak, Magyarországnak joga van nemzetközi bírósághoz fordulni. Vasútállomás ügyében nem tudok ilyen bejelentésről (ami nem jelenti azt, hogy nem is volt).
amit mi olvasunk a hírekben, az csak porhintés a pleb's szemébe...ez az egész olyan, mint az oviban...óóóvóóónéééni...a pisti elvette a lapáááátom...aztán sorakozó, irány ebédelni. rögtön béke van.
A vonat embercsempészet eszköze volt, elkobozható.
.
Mi pedig számlázhatjuk a sinkopás - koptatás költségeit. Mivel engedély nélkül jött be, rongálva a pályát, a teljes pályahosszban akkor a Horvátok fizetik a pályatest cserét ? Megy a számla a MÁV-tól :)
A hozzászólások komoly aggodalomra adnak okot, - számomra - .Azt hiszem keveset tudunk déli szomszédunkról. Lassan csukott szemmel letalálunk az Adriára, miközben nem ismerjük a szomszéd népet. Ha így folytatjuk ők jobban megismernek minket.
Ezt a vonat dolgot pedig valami illetékes tisztázza már, mielőtt agyba - főbe sértegetjük egymást.
Új hozzászólás