A TV2 és az RTL Klub már megállapodott a legtöbb kábelszolgáltatóval arról, hogy mekkora programdíjat szedhet be – írja a hvg.hu.
Mintegy háromszáz forinttal kérnek többet a kábelszolgáltatók az előfizetőktől amiatt, hogy díjat kell fizetniük a TV2 és az RTL Klub műsoraiért – írja csütörtöki számában a Világgazdaság.
Azt még nem tudni, mennyit szedhetnek be a tévés műsorkészítők a műsorterjesztőktől, így az sem világos, hogy a kábelszolgáltatók mennyit nyeltek le a költségekből, és mennyit hárítottak át a fogyasztókra. Annyi már látszik, hogy szinte minden nagy szolgáltatónál körülbelül 300 forinttal emelkednek a tarifák.
42 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Hát halkan megjegyezve, ez nem így van.
"a szolgáltatás általános szerződési feltételek szerinti listaára és a határozatlan idejű szerződéssel rendelkező ügyfeleik előfizetési díja bruttó 300 forinttal emelkedik. A határozott idejű szerződéssel rendelkező ügyfeleiket a díjemelés a szerződés határozott idejének kifutásáig nem érinti – közölte a kábelszolgáltató."
Mit is a 2013. évi V. törvény :
"6:79. § [Fogyasztóval szembeni többletkövetelés szerződéses tartalommá válása]
Az a feltétel, amely a vállalkozást a szerződés szerinti főkötelezettsége teljesítéséért járó ellenszolgáltatáson felül további pénzbeli követelésre jogosítja, akkor válik a szerződés részévé, ha azt a fogyasztó - külön tájékoztatást követően - kifejezetten elfogadta."
Tehát kifejezett elfogadás szükséges a másik fél részéről, hogy emelni tudjanak. Gondolom azzal fognak játszani, ráutaló magatartással elfogadta a másik fél. De mivan akkor, ha tömegesen nem fogadják el és írásban kérik, a külön fizetős kategória létrehozását, melyre nem kívánnak előfizetni. Így bukna a mutatványuk, mármint a mindenkinek és kötelező jellegű ténykedés.
Nem kell részletezni a csatornadíjakat, azt kell részletezniük és tájékoztatni a másik felet, miért - módosítják, az eddigiekben megkötött szerződés feltételeit, miben-mennyiért és miért. Nekünk a törvényből, az ott leírtakból kell kiindulnunk. Az, hogy a szolgáltató törvénytelen, majd kivizsgálja a szakavatott szerv és bírságol.
Én így vagyok a csoda Eon-al, a csoda Telenor-al, szórakoztak velem1-1/2 évig, most foglalkozom velük én is. Első esetben 180e, második esetben 80e-es fizetési felszólítást küldtem nekik, szikrát nem kaptak erre. A halom törvény és jogsértésről pedig vizsgálatot kezdeményeztem, az illetékes hatóságoknál, nem hagyva, hogy lerúgjanak. Ha hagyjuk magunkat, akkor viszont a fejünkre nőnek és élősködnek.
a UPC a számlámat, hát ennyi szart, mint ez a gazdasági bevándorló kitalált,
ráadásul állami támogatással . Le nem merem írni közben milyen cifrán káromkodok !
Mivel a teljes gázhálózat, a csonk, a csövek, a teljes rendszer az saját tulajdonom és annak tulajdonjogát nem ruháztam át senki másra, így érdekes helyzet állt elő, kikötnének olyat, ami nem is az övék? A szolgáltatóé a nyomáscsökkentő és az óra és ennyi. Kiköti, próbálja meg, feljelentem - ez volt rá a válaszom.
Mivel a törvény úgy fogalmaz, hogy amely rendszer a Te tulajdonod, annak fenntartásáért Te vagy a felelős, Te álod a teljes költségét, így azért díjat - használati díjat - van jogod szedni / sőt, mindezt, 5 évre visszamenőleg :))) /.
Na itt van a tényleges rezsicsökkentés, amitől a szolgáltató szikrát sem kap. Vagy csak hablatyol, félremagyaráz, mondván nincs bérleti szerződés, nincs megállapodás, stb. Viccesek a gyerekek, csak egy dolgot elfelednek, amit Ők is alkalmaznak, a 'ráutaló magatartást'.
Tehát, ha kell - ha nem, megbízás - felhatalmazás, bámi nemű megbízás hiányában, önkényesen használják a más tulajdonában álló rendszert, ingyen. Illetve elvárják, hogy így legyen - maradjon. És ha nem ? Ami jár, az jár...
Akkor jön a felszólítás és a fizetési meghagyás, a részünkről. Ezen dolog lezongorázása hosszú történet, 2-3 évnyi :)
Az alap, a megkötött, hatályban lévő szerződés, mely két fél között köttetett, szolgáltatásra - annak rendezésére. A szolgáltató, ezen szerződés feltételeit szeretné módosítani, melyhez a törvény tájékoztatási és elfogadási kötelmet rendel! Tehát, ha és amennyiben a szolgáltató, tájékoztat a díjemelésről, annak tartalmáról, azt vagy elfogadjuk, vagy nem. Ha nem akkor érdekes a helyzet, mely szerződésbontással járna, melyet a szolgáltatónak meg kell indokolni akkor miért - szakhatóság felé is!, vagy bevállalja a nemfizetést és megy tovább minden a régiek szerint, avagy létrehoz egy új, fizetős pakkot, melyből kizár, mert nem kívánjuk ezen szolgáltatást.
Ennek eldöntésére, ismerni kellene, a kereskedelmi tv.-k és a kábenszolgáltatók megállapodását, melyet üzleti titokra való hivatkozással nem ismerhetünk meg. Tehát a három variáció közül, akármelyik is lehet, búbánat tudja, mit választanak. Üzleti érdekük, amit kíván!!
Egy léhűtős, hasbaakasztós banda az Eon, mely szereti megtéveszteni, átvágni az embereket, csak a haszon - befizetés jöjjön. A törvényesség pedig számukra mellékes. pl. szolgáltató váltás után, 6 hónappal, megfenyeget az Eon, kiköti a szolgáltatást, ha nem fizetek. Kiscsillagtól kérdeztem, tán mi jogon tenné mindezt, mivel fél éve nincsenek a palettán, semmi közük már az egészhez. Jött rá válasz ? Nem jött. Próbálkoztak. Törvényesen tették : Nem igen. Ilyenek. Ilyen mindegyik szolgáltató !!!
Vége van már ?, dehogy most jön az élvezkedős szakaszom az Eon-nál. Most szereztem be egy nagyteljesítményű szivattyút ! Szerinted miért ? Most kezd beérni, 3-4 év pettingje, amit eddig csak én élveztem, most már Ők is.
hogy a Vajnak legyen még több-extra zsírtartalma?
Új hozzászólás