A cég szerint az órát a BKK baltázta el azzal, hogy nem a fűtött metróépületben helyezték el az óravezérlést. Még azt sem tudták megmondani, ki lesz az üzemeltető. – írja az Index.

„Csapatunk az oszlop teljes elektronikus vezérlését alapos meggondolásból egy beltéri vezérlőszobába tervezte, ami jelenleg két külön épületben a metróépületben (BKV) illetve a kiszolgálóépületben (BKK) találhatóak. Az alapozásban le is lettek fektetve az ehhez szükséges kábelcsövek. Azonban minden igyekezetünk ellenére a BKK az egész beruházási időszak alatt nem tudta tisztázni az óra leendő üzemeltetőjének kilétét (BKK vagy BKV) emiatt nem tudta megjelölni, hogy melyik épületben kaphatna helyet az érzékeny vezérlőegység. Arra kértek minket, hogy amíg az üzemeltető jogi személye nem tisztázódik, a vezérlőt magába az oszlopba helyezzük el ideiglenesen. Az oszlop azonban egy rendkívül hegyes geometriájú test, amiben a LED kijelzőknek és azok működtetéséhez szükséges betápoknak is alig van hely. A vezérlő már csak cipőkanállal fért be, de mivel a tér átadója halaszthatatlan volt, teljesítettük a BKK kérését, abban a hitben, hogy a korábbi ígéreteknek és megbeszéléseknek megfelelően a vezérlés legkésőbb a próbaüzem után 2016 szeptemberében áthelyezésre kerül az üzemeltető cég felségterületén.„

- írja az S39 Hybrid Design Manufacture Facebook-oldalán kialakult párbeszédben.

A cég közölte, hogy a vezérlés ezután is maradt kint. A próbaüzem alatt többször újraprogramozták az órakijelzést, hogy az előzetes tervekhez képest (óra-dátum-hőmérséklet) minden oldalon az időt mutassa. A 6 méter magas állványról történő ki-be rakosgatása ennek az egyedi elektronikai kütyünek semmiképpen nem megfelelő karbantartási forma, és mivel alig fér be az elektronikai egység a jelenlegi helyére könnyen kábelsérülés vagy más sérülés következik be, ami csak idővel derül ki, amikor már a pára és a fagy megteszi a hatását.

A tervezők ennek veszélyére nagyon sokszor felhívták a BKK figyelmét, de nem kaptak választ. Ezért részben még örülnek is a mostani esetnek, mert anélkül valószínűleg minden maradt volna ahogy van, a projekt ugyanis lezárult és már nincs semmire se idő sem pénz.

Tehetetlenek vagyunk a helyzetben – írták, de bíznak abban, hogy a a vezérlés végre biztonságos helyre kerül.

 

Csodalat a mesternek!

Eva Katona (@evikatona) által közzétett fénykép,

21 hozzászólásarrow_drop_down_circle

quadrocopter
Az egész BKK-s csürhét elkergetni közmunkára, haszontalan népség!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Béla333
Hány milliárdba került ez a tér átalakítás? Ja? Egy nyomorult működő köztéri órát sem tudtak ennyiből összehozni?
namihami
Milyen szerencse, hogy ennek az órának a vezérlését nem bízták a fenti cégek hasznos és tevékeny közreműködésére. Ez legalább üzemel.
Ebből is látszik, hogy egy óra milyen bonyolult szerkezet. A 21. században se mindenki és minden cég képes úgy megcsinálni, hogy működjön is.
Hellcat
Jó kis telibeszarom féle fideszes kvitelezés...és ezek akarnak Olimpiát rendezni...metrót felújítani...az atomerőműről már nem is beszéljünk...
namihami
@Hellcat: Tévedsz. Rendezésről szó sincs. Minden tételnél csak a kilopható lóvé a lényeg. Minden egyéb ugyanúgy fog lezajlani, elkészülni,mint pl. ez az óra.
Pálinkafőző Rézüst
Köszönjük elvtársak! Szép volt!
Vergődös hsz???
ila51
Láttam a nyáron , akkor még sikerült megfejteni , hogy mi mit mutat...
quadrocopter
Az egész BKK-s csürhét elkergetni közmunkára, haszontalan népség!
nezelodo
Már nem érdekes, mert át van adva, ha összedől az sem érdekes, a lóvé a zsebben. Mit gondol a publikum hogy épült fel pl. a 300 mentőállomás az utolsó pillanatban? A mentősök mesélhetnének róla ha mernének.
eszegfu
Ebben az egészben az a szomoru, hogy sem a BKV, sem a BKK nem érzi magát hibásnak, meg sem szólalnak! "Szerencsétlen" kivitelező a felujitás több, mint 1,5 éve alatt, de még a mai napig sem tudja, hogy melyik épületbe helyezze át az órát müködtető egységet?! Nem hiszem, hogy olyan bonyolult dolog lenne kideriteni: ki az óra üzemeltetője.
Yoda69
ha kimennek a kinai piacra 100 forintert kulonb orat kapnak. Igaz abban evente cserelni kell az elemet. Gondolom ez lagalabb tobb szaz millioba fajt az adofizetoknek, es meg csak nem is jar.
wagabund
Üzenem ennek a balfasz társaságnak, hogy tíz évvel ezelőtt vettem egy pályaudvari órát az ikeában...akkor tízezer forint volt...azóta kint van a ház oldalán, akár +35 fok, akár -17 fok van. Pontosan jár, nincs a hátulja befóliázva, bogár, por, kosz, minden ellenére pontos. Háromévente teszek bele egy nyuszis elemet(1,5V AA)

Ha hármat vettek volna, kiteszik a tér közepére, az harmincból megvan...kijelölnek egy gondnokot, aki arra jártában ránéz, és ha kell elemet cserél egy magas alulétráról(ami tízezer)

A múlt évben vettem két kisebb faliórát az ikeában darabját 700 forintért, és azokat a kert két végébe akasztottam fel. Azóta is működnek...Hideg, meleg, szél, hó, por, bogár nem számít..

nos ennyiből is meg lehetett volna úszni...csakhát...
amit nem akarnak, azt qurvára nem akarják...hogy nem sül le a pofájukról a bőr..
nezelodo
@Yoda69: Nekünk nem jó ám egy snassz mezei óra ami az időt mutatja, normális áron, mert mi merünk nagyot álmodni, és adócsökkentésnek hazudva összetarhálni az árát.
wagabund
nem mellékesen...az előttünk elbóklászó emberek jártukban-keltükben csak benéznek a járdától ötven méterre lévő órára, és látják, amit a Moszkva téren nem..

egy- két milláért szívesen megoldom a Moszkvatéri óraproblémát...még fűtött helység sem kell seggfejek.
Ó-buda
@wagabund: Tudod ez nagyon olcsó! akkor hol marad az ö hasznuk??
volvós
BKV - BKK...Köszönöm, nincs kérdésem Bíró Úr !!
vadsanca
Milyen vezérlésről is van szó? Már 20-25éve van rádió-frekvenciás óra.. Ez már néhány ezer forintból megúszható és ez még fűtetlen helyen -szabadban- is működik. A felszerelése is kb. 10 perc egy embernek. (Bár ha hatan végzik, akkor a magyar számítás szerint 1 óra.)
Úgy látom, már megint sikerült valaki-(kik)-nek nagyot harapni.
namihami
@wagabund: Az a baj veled, hogy nagyon leegyszerűsíted a feladatot.
Az általad diktált megoldás oly csekély mértékű beruházást igényelne (a fentihez képest), hogy az, már csak az ellopható pénz híján is, önmagát kizáró tényezőként jelentkezik.
Ha nincs miből vagy nem lehet belőle ellopni, akkor az nem beruházás (projekt-szép magyar szóval), hanem építés, korszerűsítés, modernizálás, abban pedig semmilyen fideszes megoldás nem gondolkodik.
Nem a cél, hanem a hozzávezető út a lényeg. Lefordítsam???
wagabund
@namihami: értemámén...de kedves tőled, hogy segítesz eligazodni az üzleti élet finomságaiban...
gondoltam az órákon már csak nem fognak pár millát, mert a Moszkva tér pont elég volt...de most, hogy megvilágosodtam, már látom a fényt...
namihami
@wagabund: És ez még csak nem is az alagút vége. Tartok tőle, hogy még mindig erősen befelé megyünk.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.