Közös választási listát és jelölteket szeretne az LMP-vel, a Párbeszéddel, a Momentummal és a Magyar Kétfarkú Kutya Párttal Juhász Péter. Az Együtt elnöke az Indexnek adott interjújában elmondta, az új pólusnak nevezett összefogásba minden ellenzékit bevenne, aki szemben áll a 2010 előtti baloldali világgal, tehát az MSZP, a DK és a Liberálisok pártja ebbe nem fér bele.

Hozzátette: Botka László részese lehet ennek, ha kilép az MSZP-ből.

„Nehéz együttműködni azzal a szocialista párttal, amelyik Dunakeszin kifütyüli a korrupciót feltáró jelöltünket, vagy amelynek zuglói tagjai megzavarják a helyi sajtótájékoztatónkat. Botka Lászlóval semmi bajom, de van egy nagy kolonc a nyakában: az MSZP. Az MSZP–DK világgal szemben fel kell építenünk az új világot.”

Mint mondta, az a terve, hogy közös lista legyen közös jelöltekkel.

„És így tudjuk koordinálni a jelöltjeinket a régi pólus jelöltjeivel az egyéni választókerületekben. Hiszen az ellenzék közös érdeke, hogy egy jelölt álljon szembe a Fideszével szemben. Persze arra kevés ráhatásom van, hogy az MSZP–DK pólus végül milyen felállásban indul.”

 Arra a kérdésre, hogy miként választanák ki a jelölteket az új pólusnak nevezett körben, az Együtt elnöke azt válaszolta, előválasztással, bár lesz, ahol egyértelmű a jelölt.

„Például, hogy hazabeszéljek, senki nem kérdőjelezheti meg, hogy Ferencvárosban Baranyi Kriszta a legjobb, legaktívabb, leghitelesebb jelölt, vagy Szekszárdon az LMP-s Hadházy Ákos. De ahol több jó jelölt van, jöhet az előválasztás. Aztán az MSZP-s és DK-s jelöltekkel szemben is jöhetne az előválasztás, bár ők kevésbé nyitottak erre.”

Juhász Péter szerint egy tízes skálán hatos erősségű esélye van annak, hogy létrejön egy ilyen közös lista.

„Minden pártvezetőnek el kell gondolkodni, hogy a párt vagy a nemzet érdeke fontosabb. De félreértés ne essék, ha nem lesz a pártokkal új pólus, minden párt ki fog esni a parlamentből, kivéve az Együttet, amely meg fogja szervezni az új pólust pártok nélkül is civilekkel”

– szögezte le.

Juhász Péter az interjúban mindezek mellett azt mondta:

Új kommunikációs felületet hoznak létre. Ez egy online tévét jelent, szavai szerint két héten belül jöhet is az első adásuk.

Jól működött Szigetvári Viktor vezetésével az Együtt,

„de úgy tűnt, kommunikációban én jobban átjövök, pragmatikus döntés volt a váltás”.

Minden erejét az új pólus építésére akarja fordítani, így azt tervezi, lemond az V. kerületi önkormányzati képviselő mandátumáról.

28 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Klubtag
Drága Péter! Kudarcotok borítékolva van - nem is a kb. 1-1,5 millió másképpen vélekedők miatt, vagy mert DK-s, vagy MSZP-s szimpatizánsok, hanem mert nem vagytok különbek elődeiteknél ezzel a felfogással.
advocat
A Momentum meg arra kellett, hogy a Fidesz kiszállhasson - az amúgy - vállalhatlan olimpiai kudracból. Kellet valaki aki elviszi a mindig mindenben győztes Fidesztől a balhét. Ez volt a legolcsóbb megoldás.
Miért is léptek ki villámgyorsan az egészből?
Pálinkafőző Rézüst
@advocat: így igaz. És még így is cca. 20milliárdot lehúztak az olimpiára hivatkozva...Rohadt rabló banda.
Béla333
Az ötlet jó! Remélem a többi párt nem ebből a cikkből fog tudomást szerezni Juhász terveiről!
Nessy
"Ábrándozás az élet megrontója...".
Ők is kizárásos alapon képzelik az "Összefogást". Azaz, megosztják az ellenzéki oldalt. Vivát!
Béla333
@Nessy: 13.05
Miért osztanák meg? Éppen ellenkezőleg! Aki nem kér az elmúlt évtizedek lopkodós politikusaiból, azoknak legalább lenne hová szavazni még a jó választási eredmény reményében is!
Kinek van kedve és energiája az MSZP-t vagy éppen Gyurcsányékat arról győzködni, hogy amit itt az elmúlt évtizedekben tettek, az kártékony volt az országnak?! Csináljon a DK és az MSZP egymással amit akarnak, de hagyják végre az érdemi változást akarókat, hogy az ország érdekében tehessenek!
Eladott Ország
kanadaihirlap.com/2017/03/10/itt-az-uj-fidesz-itt-az-uj-orban/
Fekete-Győrnek nem Orbánnal van baja. Tetszik neki, amit Orbán tesz, de úgy gondolja, hogy ő ugyanezt jobban csinálná. Nem Orbán rezsimjét akarja leváltani, hanem Orbánt. Orbán elfáradt és megöregedett, elment mellette a világ, már nem alkalmas arra, hogy tovább működtesse a Nemzeti Együttműködés Rendszerét. Most már le lehet váltani Orbánt, nem marad vezér nélkül a magyar. Van helyette más: itt toporog a kapu előtt az új Fidesz, és itt az új Orbán. Talán nem kéne a fideszt, a momentummal erősíteni.
bencemacska
Most Juhász lemond önkormányzati képviselői mandátumáról. Van még olyan tevékenység. amibe belekezdett, és nem mondott le róla, befejezetlenül?!
Mi lett a Millával? Csak a neve lett milla! Nem jött be dobjuk. Hogy ott voltak emberek, akik hittek benne, az nem érdekes.
Nem hiszem el, hogy nem tartozik ő is a fizetett bomlasztók közé.
bencemacska
@Eladott Ország: ma, 13:11
Az is mutatja F-GY Orbán-reinkarnációját, hogy OV sem akarta KISZ titkár korában a rendszert megváltoztatni, csak Kádár helyére ácsingózott!!!
Eladott Ország
@bencemacska: Lehet hogy Juhász most más "millák" után néz.
bencemacska
Juhász kifelejtette a MoMa-t mindkét csoportból!
Nála ők nem léteznek? Pedig Bokros kisujjának körme alatt több ész, van, mint egyes pártvezetőkében!
És mit vétettek a Liberálisok, akik 2010 után jöttek létre?! Fodor Gábor már 2014-ben is csak Gy.F. nyomására került be az összefogásba!
Juhász meg kilépett a nem létező közös listából, mert nem közösködik a "komenistákkal".
De most a saját - nem mérhető támogatottságú - pártjával győzelemre viszi az ellenzéket! ellenzéket!
Béla333
Jó ötlet szerintem Juhász elgondolása!
Ha a Momentum cca 1 év múlva sem éri el a Parlamentbe való bejutás küszöbét, lehet hogy már belemenne egy szövetségbe.
Ami ráadásul sokkal inkább vállalható, mint a mutyibrigádok: az MSZP és a DK!
Fodornak mint a volt SZDSZ pártvezetőjének egyben a lopkodások karmesterének valóban nincs helye ebben a szövetségben, a Bokrosék meg saját bevallásuk szerint is inkább Jobboldaliak.
Ami hiba, az az, hogy a jelek szerint ezt a bejelentést nem előzte meg a pártok közötti egyeztetés, így a jelek szerint ezt bejelenteni még korai volt!
Eladott Ország
kanadaihirlap.com/2017/03/28/igy-gyozhet-a-balkozep-ellenzek-40-szazalekkal-2018-ban/
Ha az MSZP-DK tengely és az LMP-Együtt-Párbeszéd-Momentum tengely képes lenne két külön listát állítani, és az egyéni választókerületekben koordináltan jelölteket állítani hangsúlyozottan hitelességi és népszerűségi alapon, akkor közösen elérhetik a hagyományos, korosodó baloldali szavazókat és a tudatosabb harmincas-negyvenes korosztályt, valamint kvalifikáltabb, kritikusabb fiatal választói réteget. Egy ilyen stratégiával megvalósítható, hogy az ellenzék stabil 38-40 %-ot érjen el az egyéni választókerületekben, ami azt jelentené, hogy a Fidesz és a Jobbik jelöltjei is mögöttük végeznének. Ez akár kétharmados győzelmet is hozhat. Legyen világos: minden ellenzéki pártnak komoly felelőssége van abban, hogy képesek lesznek-e 2018-ban leváltani a Fideszt.
Eladott Ország
@bencemacska: Így van és csak sodorta Orbánt a politikai áramlat. És a végén Orbán űzte el az oroszokat az országból. Csak úgy mint Gobbi Hilda vagy Major Tamás meg az országot szabadította fel a németektől.
bencemacska
@Eladott Ország: ma, 16:38
Te is kihagytad a MoMa-t! (Most volt Bokros a Klub-rádióban!)
Botka nem tart igényt a DK-ra, csak a szavazóira!
LMP- Együtt -Párbeszéd - Momentum - MKKP,- mint választási párt - számára mekkora is a bejutási küszöb?!?!?! Átugorják?
cs.n.
@Eladott Ország: Jó ez így nekik, mind csak duma terén akarja leváltani a Fideszt. Tettek terén nem. Vannak a nagy szavak, meg van a fintorgás. A nagy szavakban egyetértés van, egyik sem akarja a fideszes fingorkánt, a tettek terén meg csak a saját kis pukijukkal szállnak szembe vele, mert hát másét szagolni nem akarják az ellentámadásban. Abból meg úgy nem nagy ellenszél lesz. Itt van pl. ez a (egyébként egész jó) szösszenet Hadházy Ákostól:
hvg.hu/itthon/20170106_hadhazy_alzheimerkor_rak_2018as_valasztas_lmp_ellenzek
Ez volt a duma része. Nem sokkal később bejelentették, hogy nem közösködnek senkivel, önállóan indulnak. Ez meg a tett része. A Fidesz meg csak röhög, de azért pörgetik minden ellenzéki szereplő ellen a lejáratókampányt, biztos, ami biztos.
Béla333
Változatlanul azt mondom, jó az ötlet, de a jelek szerint komoly hibát követett el Juhász: úgy dobott egy követ az állóvízbe, hogy nem szólt erről előzőleg senkinek semmit.
Annyit még én is tudok a politikából, hogy egy komoly szándékot nem az újságírókon keresztül üzenjük meg a másik félnek!
patyuka
Ameddig némely, magukat demokratikusként deklaráló - pártként (pars, partis = rész), annak klasszikus értelmezése alapján, aligha nevezhető - akármik holmi egyéni ízlés, szimpátia/averzió irányította, válogatós együttműködéssel ígérgetik a rezsimváltást, addig a változtatásra módot adó győzelemnek az esélye egyre csak fogyni fog, a választói apátia viszont hasonló mértékben növekedni.
Ráadásul a médiában a legkülönbözőbb főállású okostojás - elemző, politológus, újságíró... - folyton-folyvást lankadatlan szorgalommal ügyködik a választók zavarodottságának fokozásán. Annyi van belőlük, hogy már-már azt hihetni: osztódással szaporodnak. És mindenről mindnek megvan a maga saját, lehetőleg ultrabombasztikus magyarázata/elmélete, ami végkicsengésében viszont a minősítettre nézvést leginkább lesújtó, merő fanyalgás, merthogy "hiteltelen, rossz irányú és célzatú, irracionális, egoista,...".
Egy vitathatatlanul sorsdöntő választási készülődés közepette náluk kártékonyabb "segítséget" még elképzelni sem lehetne! Meglátásom szerint: e tekintetben az ún. közvélemény-kutatók sem kivételek, sőt! Fel nem foghatom, hogy az érintetteknek - választóknak/választhatóknak - ehhez érdemben egy szavuk sincs...
Ezek az áldatlan, önsorsrontó állapotok vajon meddig mehetnek el, hogy végre "kitessék: föl kéne szabadulni már!" Először szükségképpen fejben, hogy...
Desischado
Ezzel csak szétforgácsolják az erőket. Össze kellene fogni, végre normálisan. Félek, hogy még nagyobb bukta lesz, mint 2014-ben, bár ne legyen igazam!
Eladott Ország
@bencemacska: Igazad van kimaradt a MoMa, de Bokrosék valahogy nem nagyon mozognak. A momentum már kiesett, de az egyébként is a fidesz ifjúgárdistái. LMP- Együtt -Párbeszéd - MoMa - MKKP így együtt a bejutási küszöb átugorják.
Eladott Ország
@bencemacska: kolozsvaros.com/2017/03/28/ebben-a-fekaliatengerben-kellene-legyozni-a-fideszt/
Hát akkor nézzük a nap egyik kósza hírét: az LMP és a Momentum csuklóból nemet mondott, a PM majd az áprilisi taggyűlésen eldönti, hogy mit gondol Juhász Péter ötletéről. Ami az MKKP­t illeti, ők előbb működnének együtt a Szíriuszi Sörpárttal vagy a Ganümédeszi Galaktokolinalista Párttal, mint Juhász Péterrel. Pedig. Az Együtt elnöke mérsékelten hosszú interjúban mesélte el, hogy olyan közös jelölteket felvonultató közös listát képzel el a jövő évi választásra, amely az összes olyan ellenzéki pártot tömöríti, amelyek nem csak a Fidesszel, hanem a 2010 előtti baloldallal is szemben állnak. Vagyis LMP, Párbeszéd, Momentum, Kétfarkú Kutya Párt igen, MSZP, DK, Liberálisok nem. Csak nehogy félreértés essék: én vagyok az utolsó, aki ennek a kényszeres együttműködésnek a híve. De a Fidesz saját képére formált rendszerében ez a véget nem érő moralizálás újabb mandátumokat jelent annak az állampártnak, amely felszámolta a demokratikus pluralizmust. Ebben a helyzetben pedig nem közös lista kell, Péter, hanem külön lista és koordinált egyéni jelöltállítás. És ez nem jelenti azt, hogy házasságot kell kötni Gyurcsánnyal, Botkával, Fodor Gáborral, ne adj’ isten Vona Gáborral és semmilyen demokratikus alapon vállalhatatlan eszmével. Pont ez a lényeg: mindenki arra a listára/pártra szavaz, amelyikre akar, amelyik a szíve csücske, de azt a helyi jelöltet támogatja, akinek a legtöbb esélye van ráverni a rothadó narancsra. Moralizálni ráér később is. Igen, kell ajánlat, program, alternatíva Magyarországnak, sőt, mindenek előtt ez kell. De a makacs, különutas ostobaság csak Orbán pezsgőjének kedvez. Az ostobaság márpedig nem jelent egyet az elvi politizálással akkor sem, ha Schiffer András a pálya széléről ezt kiabálja és soha nem fárad el. A megfontolt érdekérvényesítés nem jelenti azt, hogy összeborulunk fűvel­fával, de azt igen, hogy megértettük: egy újabb kétharmados Fidesz­győzelem...
Eladott Ország
folytatás ma, 07:20... hazavágja a már így is hazavágott országot. Már nincs sok idő gondolkodni, a nagy arc és a statisztikák (aktuális választói preferenciák) negligálása nem segít ebben.
Eladott Ország
@TASzSz: Nem baj. A momentum a fidesz Ifjú Gárda szervezete, oroszul: Молодая гвардия. Konzulens Goebbels Tóni, "Ki tud többet a Szovjtúnióról" tanulmányi felelőse. Felednivaló Timur és csapata.
magyarbakancs
Közös lónak túrós a háta.
Mindenki méretesék meg aztán eldől ki a vagányabb és erősebb a bal oldalon.
Momentum mozgalom meg kapóra jött a Fidesznek.
Eladott Ország
kanadaihirlap.com/2017/03/29/juhasz-a-poluson/
Juhász Péter nem más, mint egy politikai kókler. Akinek ezen az úton lépdelve igen komoly felelőssége lehet majd abban, hogy Orbán Viktor akár dinasztikus hatalmat is kiépíthessen.
Annál is inkább, mert az általa vágyott szövetségesek közül némelyiknek az ellenzékisége is megkérdőjelezhető. A tömegbázisa nem különben. Miközben nem kérdőjelezhető meg az, hogy a jelen ismereteink szerint sem az LMP, sem a Momentum nem kíván szövetségre lépni más pártokkal. A MKKP pedig a Szíriuszi Sörpártot vagy a Ganümédeszi Galaktokolinalista Pártot részesíti előnyben Juhász Péterrel szemben. Mert nekik van ízlésük. Meg programjuk.
Ellentétben Juhásszal, akinek a jelek szerint saját pólusa lesz. A 2010 előtti, illetve a 2010 utáni pólus között. Talán a 2010-es választás éjfélének utolsó percét lerögzítve. Ami szimbolikus is lehet. Ha célja a politikai percemberke-lét biztosítása. Miközben az ország majd tovább várhat. Ha másra nem, hát a csodára.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.