Magyarországnak erősen és mélyen kell kapcsolódnia a német gazdasághoz - mondta Orbán Viktor miniszterelnök csütörtökön Kecskeméten, a német Knorr-Bremse magyarországi haszonjármű-üzletága új gyártó- és fejlesztési bázisának alapkőletételén.

Alapkövet letenni csak ott lehet, ahol adottak a feltételek a növekedéshez, és "legyünk büszkék arra, hogy Magyarországon ma a jövendőbeli növekedéshez szükséges feltételek adottak" - mondta a kormányfő a vasúti és közúti járművek fékrendszereinek vezető gyártója ünnepségén.

Orbán Viktor szavai szerint, ha a Knorr-Bremse - amelynek lendületét egyedülállónak nevezte -, beruház és fejleszt Magyarországon, akkor a magyar gazdaság és a magyar gazdaságpolitika jó úton jár, "ezért lakmuszpapír számunkra ez a cég".

A német-magyar gazdaság kapcsolatáról szólva kifejtette: a mostani kormány megalakulása óta eltelt három év során csak Németországból ötmilliárd eurót meghaladó beruházás érkezett Magyarországra, 18 új német gyár nyílt az országban, és 22 már működő német vállalat növelte kapacitását. Hangsúlyozta, a kabinet hisz abban, hogy a magyar-német gazdasági szövetségnek töretlen marad az ereje a jövőben, Magyarországnak ugyanis "jól és okosan, de mindenképpen erősen és mélyen" kell kapcsolódnia a német gazdasághoz.

A miniszterelnök kitért arra is, 2010-ben világos volt, hogy a korábbi utat nem lehet követni, mert az a szakadékba vezet. "Partnereink és szövetségeseink ugyan gyakran mondják nekünk, hogy a járt utat a járatlanért ne hagyjuk el, és ezért nyilvánvaló, hogy nehéz megértetni velük, felesleges olyan járt úton haladni, amelynek végén egy fal áll" - fogalmazott a miniszterelnök. Hozzátette: az az ország, amelyik ma nem hagyja el a járt utat a járatlanért, biztosan zsákutcába fut. "Saját magunknak kell új utat taposnunk, vagyis a világ maradibb felével is meg kell értetnünk, hogy egész Európában valódi fordulatra van szükség" - hangsúlyozta.

Magyarország "útkeresése" a munka és a termelés becsületének helyreállítására, valamint az adósságcsapdából való kiszabadulásra épül - mondta Orbán Viktor, aki szerint Magyarország képes volt egyszerre végezni ezt a munkát, ám még nincs vége a küzdelemnek, de "semmi okunk arra, hogy megálljunk félúton". Mára elmondható - folytatta -, Magyarországnak volt elég ereje ahhoz, hogy "mankó nélkül a saját lábára álljon". Előre kell haladni, mert aki a válságra hátrálással válaszol, a saját sírját ássa meg - fogalmazott.

Lepsényi István, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója az ünnepségen azt mondta, cégük szeretne tovább fejlődni, tartós, stabil és vonzó munkahelyeket biztosítani szakembereinek. Szólt arról is, hogy beszállítóik több mint harmada magyar vállalat, illetve hogy a duális képzés adta lehetőségek kihasználásával folyamatosan bővítik kutatás-fejlesztési tevékenységüket. Emlékeztetett egyúttal, hogy a kormány tavaly kiemelt járműipari központtá nyilvánította Kecskemét térségét.

Klaus Deller, a Knorr-Bremse AG igazgatótanácsának tagja közölte: a Knorr-Bremse 2012-ben a világ 65 országában volt jelen, idén pedig további hat céget alapítanak világszerte. A tavalyi adatokat ismertetve elmondta, összesen mintegy 1800 munkavállalójuk volt Magyarországon, ebből több mint 800 Kecskeméten. Megítélése szerint Orbán Viktor jelenléte az alapkőletételen azt mutatja, hogy a cég munkáját nagyra értékelik, és a vállalat is bízik az országban.

Kovács Péter, a cég egyik minőségügyi mérnöke a vállalat munkatársainak nézőpontjából az új beruházás lehetőségeit emelte ki.

A müncheni központú Knorr-Bremse vállalatcsoport a vasúti és közúti járművek fékrendszereinek vezető gyártója, több mint száz éve élen jár a legkorszerűbb fékrendszerek fejlesztésében, gyártásában és szervizelésében. A vasúti járműrendszerek üzletágának termékei között megtalálhatók továbbá az intelligens ajtórendszerek, vezérlőkomponensek, klímaberendezések, ablaktörlők és peronajtók.

A zöldmezős beruházásban 22 ezer négyzetméter alapterületen megvalósuló új kecskeméti gyár és tesztlabor - amely a tervek szerint az év végére készül el - 111 munkahelyet teremt Bács-Kiskun megye székhelyén. Az új kecskeméti gyár lehetővé teszi, hogy magasabb műszaki színvonalú, bonyolultabb technológia honosodjon meg Kecskeméten. A fejlesztői laborral pedig az egész régió kutatás-fejlesztési potenciálja erősödik a járműipari fejlesztések területén.

A mintegy ötmilliárd forintos beruházás az EU támogatásával, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg. A támogatás összege 1,4 milliárd forint.

21 hozzászólásarrow_drop_down_circle

coyote3
Hát ez tényleg teljesen elveszítette a realitásérzékét. Hogy a bánatba gondolja, hogy először leköpködi őket, mocskosul kizsigereli, beperli őket, majd idehozzák a tőkéjüket egy gazdaságilag és jogilag kiszámíthatatlan rablóbanda vezette országba???
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
lenhardtibolya
@dömdödöm: Nagyon igaz. A hazai ipar megszűnt (hála az eu-nak), így kénytelenek vagyunk bedolgozni a külföldieknek, ráadásul fillérekért.
gugu45
Ha a stadionépítésekre fordítandó tízmilliárdok helyett munkahelyteremtő beruházásokra fordította volna pártuink, és kormányunk a pénzt nem "kellene" kötődnünk a Németekhez. Építhettünk volna magunknak gyárat, és annak a hozama (pröfitja) is itthon maradna nem vinné külföldre az idegen multi, aki ha lejár az adókedvezménye úgyis tovább áll. Oszt jónapot.
dömdödöm
@lenhardtibolya: igen . ez volt a céljuk . elérték ! És ugy adják elő mint ha ők tennének szívességet . Ha rajtam múlna én nem hagynám veszni a hazai ipart . Visszaépíteném
szépen lassan ,csöndben ,ovatosan ,nyugiban .
világlátó
Olvbasva kétszer is egy - egybekezdést, csak oda jutok, hogy ez az ember ott és akkor, amikor éppen egy beruházás indul, a pillanatnak ad egy olyan kinyilatkozást, amit majd egy következő alkalommal ismét egy a pillanatnak nyújt. Egyben követketzetesek a szövegírói, a2010 előtti időszak betonba döngölésében. A német ipar kétségtelenül Európa vezető gazdasága.Ebben részt venni, valóban ésszerű, célszerű. Még akkor is, ha mi itt csak összeszerelő feladatot, azaz betanított munkát végzünk. Ha ez mellett innovációs feladatokban is részt vehetnének mérnökeink, konstruktőreink, talán még a hozzáadott érték tekintetében is figyelmet kaphatnánk. A német gazdasághoz szorosabban tartozni azt is jelenti, hogy a hazai felfogás is igazodjon ehhez. A kormányzó párt politikusairól van szó természetesen. Az igazodás a német nyelv mérhetőbb oktatásában, a német nemzetiségi kisebbségek még jobb megbecsülésében, a diákcserékben, szakmunkásképző intézetek német gyakorló- és nyelvterületen való szerepeltetésében, a német nyelvü szakirodalom bevezetésében az oktatási intézményekben, Gőthe, Schiller és a többiek mellett. Azt viszont talán szem előtt kellene tartani, hogy a politikai és ideológiai " odadörgölődzés " ne üsse fel ismét a fejét Magyarországon. Jobban szeretném a mérnöki, technikusi, szabadalmi, bravúrokat, semmint le és fel vonulgatni zászlókkal és fáklyákkal. Ezt soha többé nem szabad megengedni. Megjegyzem, ezt a németek már jól tudják, talán ránk is hatással lesz józanságuk. Amúgy örülök minden hazai munkahely megnyitásának, mert a ma még betanított munka holnapra fejlődik, alakul, a mechanikus kézimunkába belép a magyar kreativitás és hogy ezt megmutathassuk , a nyelvet is tanulnunk kell. Csak ne lenne minden ilyen dolognak bűzös politika szaga.
Nauta
Orban úr! Az ország elsöprő többsége gondolja úgy,hogy maga és a kontár kormánya erősen eltakarítandó! Legyen türelemmel,jövő ilyenkor megtapasztalják! Oszt jó napot!
pesti
V ezírnek skizo miatt már régen kezeltetni kellene magát.Az a gyanúm,hogy itt másra megy a játék.Most pár százezer értelmiséginek szólt,nem a miliós birka csordának.Ez még
elmegy a szavazó bázisába.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.