Ma tartották a paksi atomerőmű bővítéséről szóló javaslat név szerinti zárószavazását a parlamentben. Az Magyarországot évtizedekre Oroszországhoz láncoló egyezmény ellen az LMP megafonból szóló szirénázással tiltakozott, de az indítványt végül elfogadta a Fidesz-KDNP kormánytöbbség és a Jobbik-frakció.

A jelenlévő MSZP-s, LMP-s képviselők nemmel szavaztak. Szintén nemmel voksoltak a Párbeszéd Magyarországért független képviselői, a független Ángyán József, Endrésik Zsolt és Szili Katalin, valamint a jobbikosok közül egyedüliként Gaudi-Nagy Tamás.

A Demokratikus Koalícióhoz tartozó képviselők nem vettek részt a szavazásban, ahogy nem volt jelen Mesterházy Attila, Semjén Zsolt, Navracsics Tibor, Varga Mihály, Lázár János és Orbán Viktor sem.

Igennel szavaztak:

Ágh Péter (Fidesz)
Babák Mihály (Fidesz)
Bábiné Szottfried Gabriella (Fidesz)
Dr. Bácskai János (Fidesz)
Balázs József (Fidesz)
Balla György (Fidesz)
Balla Mihály (Fidesz)
Bányai Gábor (Fidesz)
Bartos Mónika (Fidesz)
Bebes István (Fidesz)
Becsó Zsolt (Fidesz)
Bencsik János (Fidesz)
Dr. Bene Ildikó (Fidesz)
Berényi László (Fidesz)
Bíró Márk (Fidesz)
Bodó Imre (Fidesz)
Bodó Sándor (Fidesz)
Boldog István (Fidesz)
Borbély Lénárd (Fidesz)
Brájer Éva (Fidesz)
Dr. Braun Márton (Fidesz)
Dr. Budai Gyula (Fidesz)
Csampa Zsolt (Fidesz)
Csenger-Zalán Zsolt (Fidesz)
Cseresnyés Péter (Fidesz)
Dr. Cser-Palkovics András (Fidesz)
Csizi Péter (Fidesz)
Csóti György (Fidesz)
Csöbör Katalin (Fidesz)
Czerván György (Fidesz)
Dr. Czomba Sándor (Fidesz)
Czunyiné Dr. Bertalan Judit (Fidesz)
Dr. Daher Pierre (Fidesz)
Dankó Béla (Fidesz)
Demeter Ervin (Fidesz)
Demeter Zoltán (Fidesz)
Dióssi Csaba (Fidesz)
Ékes Ilona (Fidesz)
Ékes József (Fidesz)
Erdős Norbert (Fidesz)
Farkas Flórián (Fidesz)
Farkas Sándor (Fidesz)
Farkas Zoltán (Fidesz)
Dr. Fazekas Sándor (Fidesz)
Fejér Andor (Fidesz)
Dr. Fónagy János (Fidesz)
Font Sándor (Fidesz)
Földesi Gyula (Fidesz)
Fülöp István (Fidesz)
Gajda Róbert (Fidesz)
Gelencsér Attila (Fidesz)
Dr. Gruber Attila (Fidesz)
Gulyás Dénes (Fidesz)
Gulyás Gergely (Fidesz)
Dr. Gyimesi Endre (Fidesz)
Gyopáros Alpár (Fidesz)
Győrffy Balázs (Fidesz)
Dr. György István (Fidesz)
Gyutai Csaba (Fidesz)
Hadházy Sándor (Fidesz)
Hanó Miklós (Fidesz)
Dr. Heintz Tamás (Fidesz)
Dr. Hende Csaba (Fidesz)
Herman István Ervin (Fidesz)
Hidvéghi Balázs (Fidesz)
Hirt Ferenc (Fidesz)
Dr. Hollósi Antal Gábor (Fidesz)
Dr. Hoppál Péter (Fidesz)
Horváth István (Fidesz)
Dr. Horváth János (Fidesz)
Horváth László (Fidesz)
Horváth Zoltán (Fidesz)
Dr. Horváth Zsolt (Fidesz)
Dr. Horváth Zsolt (Veszprém) (Fidesz)
Dr. Hörcsik Richárd (Fidesz)
Prof. Iván László (Fidesz)
Ivanics Ferenc (Fidesz)
Kapus Krisztián (Fidesz)
Kara Ákos (Fidesz)
Dr. Karakó László (Fidesz)
Dr. Kerényi János (Fidesz)
Kiss Attila (Fidesz)
Dr. Kocsis Máté (Fidesz)
Koncz Ferenc (Fidesz)
Kontrát Károly (Fidesz)
Kontur Pál (Fidesz)
Kósa Lajos (Fidesz)
Koszorús László (Fidesz)
Kovács Ernő (Fidesz)
Kovács Ferenc (Fidesz)
Dr. Kovács Ferenc (Fidesz)
Dr. Kovács József (Fidesz)
Kovács Péter (Fidesz)
Dr. Kovács Zoltán (Fidesz)
Kozma Péter (Fidesz)
Kőszegi Zoltán (Fidesz)
Kövér László (Fidesz)
Kubatov Gábor (Fidesz)
Kulcsár József Ferenc (Fidesz)
Dr. Kupcsok Lajos (Fidesz)
Dr. Kupper András (Fidesz)
L. Simon László (Fidesz)
Lakatosné Sira Magdolna (Fidesz)
Dr. Láng Zsolt (Fidesz)
László Tamás (Fidesz)
Lezsák Sándor (Fidesz)
Lipők Sándor (Fidesz)
Lukács László (Fidesz)
Mágori Józsefné (Fidesz)
Magyar Anna (Fidesz)
Manninger Jenő (Fidesz)
Márton Attila (Fidesz)
Dr. Mátrai Márta (Fidesz)
Menczer Erzsébet (Fidesz)
Dr. Mengyi Roland (Fidesz)
Dr. Mihalovics Péter (Fidesz)
Dr. Molnár Ágnes (Fidesz)
Dr. Molnár Attila (Fidesz)
Nagy Csaba (Fidesz)
Nagy István (Fidesz)
Dr. Nagy István (Fidesz)
Németh Szilárd István (Fidesz)
Németh Zoltán (Fidesz)
Nógrádi Zoltán (Fidesz)
Dr. Nyitrai Zsolt (Fidesz)
Obreczán Ferenc (Fidesz)
Dr. Ódor Ferenc (Fidesz)
Örvendi László (Fidesz)
Pánczél Károly (Fidesz)
Dr. Papcsák Ferenc (Fidesz)
Patay Vilmos (Fidesz)
Pichler Imre László (Fidesz)
Pintér László (Fidesz)
Pócs János (Fidesz)
Pogácsás Tibor (Fidesz)
Pokorni Zoltán (Fidesz)
Polics József (Fidesz)
Dr. Pósán László (Fidesz)
Potápi Árpád János (Fidesz)
Dr. Puskás Imre (Fidesz)
Rácz Róbert (Fidesz)
Dr. Répássy Róbert (Fidesz)
Révész Máriusz (Fidesz)
Riz Gábor (Fidesz)
Riz Levente (Fidesz)
Rogán Antal (Fidesz)
Román István (Fidesz)
Rónaszékiné Keresztes Monika (Fidesz)
Sági István (Fidesz)
Schmidt Csaba (Fidesz)
Sebestyén László (Fidesz)
Dr. Selmeczi Gabriella (Fidesz)
Dr. Simon Miklós (Fidesz)
Simonka György (Fidesz)
Szabó Csaba (Fidesz)
Dr. Szabó Erika (Fidesz)
Dr. Szabó Tamás (Fidesz)
Szabó Zsolt (Fidesz)
Dr. Szakács Imre (Fidesz)
Szalay Ferenc (Fidesz)
Dr. Szalay Péter (Fidesz)
Szatmáry Kristóf (Fidesz)
Szedlák Attila (Fidesz)
Szekó József (Fidesz)
Székyné Dr. Sztrémi Melinda (Fidesz)
Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz)
Szijjártó Péter (Fidesz)
Szólláth Tibor Zoltán (Fidesz)
Dr. Szűcs Lajos (Fidesz)
Talabér Márta (Fidesz)
Tállai András (Fidesz)
Tamás Barnabás (Fidesz)
Dr. Tapolczai Gergely (Fidesz)
Tasó László (Fidesz)
Tessely Zoltán (Fidesz)
Dr. Tiba István (Fidesz)
Tiffán Zsolt (Fidesz)
Dr. Tilki Attila (Fidesz)
Tóth Ferenc (Fidesz)
Tóth Gábor (Fidesz)
Dr. Tóth József (Fidesz)
Törő Gábor (Fidesz)
Dr. Turi-Kovács Béla (Fidesz)
Ughy Attila (Fidesz)
V. Németh Zsolt (Fidesz)
Vantara Gyula (Fidesz)
Varga Gábor (Fidesz)
Dr. Varga István (Fidesz)
Varga József (Fidesz)
Vargha Tamás (Fidesz)
Dr. Vas Imre (Fidesz)
Vécsey László (Fidesz)
Vigh László (Fidesz)
Vincze László (Fidesz)
Dr. Vinnai Győző (Fidesz)
Dr. Vitányi István (Fidesz)
Dr. Völner Pál (Fidesz)
Wintermantel Zsolt (Fidesz)
Wittner Mária (Fidesz)
Dr. Zombor Gábor (Fidesz)
Dr. Zsiga Marcell (Fidesz)
Zsigó Róbert (Fidesz)
Balczó Zoltán (Jobbik)
Bana Tibor (Jobbik)
Bertha Szilvia (Jobbik)
Dúró Dóra (Jobbik)
Egyed Zsolt (Jobbik)
Farkas Gergely (Jobbik)
Gyöngyösi Márton (Jobbik)
Hegedűs Lorántné (Jobbik)
Hegedűs Tamás (Jobbik)
Kepli Lajos (Jobbik)
Korondi Miklós (Jobbik)
Kulcsár Gergely (Jobbik)
Magyar Zoltán (Jobbik)
Mirkóczki Ádám (Jobbik)
Németh Zsolt (Jobbik)
Novák Előd (Jobbik)
Rubi Gergely (Jobbik)
Suhajda Krisztián (Jobbik)
Szabó Gábor (Jobbik)
Szilágyi György (Jobbik)
Vona Gábor (Jobbik)
Zakó László (Jobbik)
Dr. Aradszki András (KDNP)
Dr. Bagdy Gábor (KDNP)
Básthy Tamás (KDNP)
Bús Balázs (KDNP)
Firtl Mátyás (KDNP)
Földi László (KDNP)
Gaal Gergely (KDNP)
Habis László (KDNP)
Dr. Hargitai János (KDNP)
Harrach Péter (KDNP)
Hoffman Pál (KDNP)
Dr. Hoffmann Rózsa (KDNP)
Kalmár Ferenc András (KDNP)
Karvalics Ottó (KDNP)
Dr. Lanczendorfer Erzsébet (KDNP)
Dr. Latorcai János (KDNP)
Dr. Lukács Tamás (KDNP)
Michl József (KDNP)
Móring József Attila (KDNP)
Dr. Nagy Kálmán (KDNP)
Pálffy István (KDNP)
Dr. Puskás Tivadar (KDNP)
Dr. Rétvári Bence (KDNP)
Sáringer-Kenyeres Tamás (KDNP)
Dr. Seszták Miklós (KDNP)
Seszták Oszkár (KDNP)
Dr. Simicskó István (KDNP)
Soltész Miklós (KDNP)
Szászfalvi László (KDNP)
Dr. Tarnai Richárd (KDNP)
Varga László (KDNP)
Balogh József (Független)

128 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Nil
Köszönjük szépen kedves elvtársak (már akinek)!
Hulljon fejetekre annyi átok ahány ember életét tönkre tettétek ezzel.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Nil
Biztos volt hogy elfogadják. Sajnos. Bár a lottó nyertes számait tudnám ennyire kiszámítani :-)
Már csak abban reménykedem hogy Isten nem bottal ver és mindegyik megkapja méltó büntetését inkább előbb mint utóbb
human
Azért jelzés értékű, hogy pont azok a FIDESZ vezetők nem voltak ott, akik széles mellel védték ezt a rendkívül "kedvező" (kinek?) beruházást. Persze, majd 10 év múlva nem kell szembesülni önmagukkal, mikor a TV-ben visszajátszák a neves napot,mikor megszavazták ezt a katyvaszt.
Nil
Köszönjük szépen kedves elvtársak (már akinek)!
Hulljon fejetekre annyi átok ahány ember életét tönkre tettétek ezzel.
A Tündik bündije
Tömjén, lézerjani és vikike hol volt?
Ja persze, a szokásos óvatoskodás. Ha netán egyszer borulna a bili, akkor ők nem, ők aztán nem is akarták...
silber13
@human: De akkor idomított gorillák módjára döngetik a mellüket, mondván " Deénakkorsemvoltamott" meg énmáréreztemhogynemleszezjó" és "deakkormármegmondtam"
Pálinkafőző Rézüst
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
1magyar
A név szerinti szavazást kötelezővé tenném minden esetben. Tudjuk kinek az "áldásos" tevékenysége tett rosszat avagy jót!
mekkelek
Hazaárulók. Két hónappal a választások előtt nagyon sürgős volt, vajon miért? Ha OV ellenzékben lenne és úgy lett volna egy ilyen döntés már lángokban állna Budapest. Ez a szerencsétlen ellenzék meg max. szirénázni tud a parlamentben...

Nem támogatom az erőszak semmijen formáját, de meggyőződésem hogy ezt a bandát nem lehet másképp jobb belátásra bírni, eltávolítani.
tavaszi
...Majd amikor lehiggad mindenki,majd akkor talán érdemes lesz itt bármit is kommentezni. Nálam azt hiszem kevesen utálják jobban a "ruszkit" magát. de még is azt mondom, ez nem világnézet..és nem szinpátia kérdése. Paks szavatossága rövidesen lejár, mindenképpen felkell ujjitani , osztálíytársam atomkutatóként ott dolgozott ...dolgozik. 4 ember volt . amikor mesterházi-bajnai ott voltak és elkötelezték magukat Ferenctestvérrrel együtt paks megujjitása..és bővitése mellett. akkor is helyeseltem. ergo: az egész mai napot az elöző vezetés látta jónak hogy megkell csinálni. ...a maiak elfogadták...gyakorlatilag kész tervek vannak. voltak. még a fantázia nevet is tudtam...lényegtelen. Ha nem lennének "holnapután" választások...senki az ég világon nem dohogna ...nem kerepelne ...arról nem is beszélve, semmi teteje nincs magának a cimbeni demagógiának hogy ezek adósitották el az országot . de mindenkinek lelke rajta.
Dr. Felipe
Jól jegyezzük meg a neveket hogy 30 év múlva is emlékezzünk a hazaárulókra.
tavaszi
Felfogja ezt itt valaki??? hogy ma 40 %-ék energiát ma is Paks termeli meg. ...és ez lesz megduplázva ...annak idején a zöldek voltak olyan balfácánok..és akkor is demagógok,amikor szélerőmüveket akartak a dunántúlra telepiteni az MVM-tervei alapján...jött a hőbörgés!!! "nem kell zavarja a madarakat!!!"...NOOOrmáliss??? -----nem lett belőle semmi . az osztrák madarakat nem zavarja...jött a bióenergia torgyánék idejében...azt a felháborodást akkor is ...hollandia érdekes modon elvan a bióenergiával...nekünk az sem kellett.
tavaszi
@Dr. Felipe: ...ha tényleg doktor vagy...hidd el pláne nincs igazad...szerintem lefog esni neked is...
Dr. Felipe
@tavaszi: Majd ha megkezdődnek a törlesztések, hidd el hogy "fájni fog" az egész országnak. A bal és jobboldalnak egyaránt. Le fog esni hidd el neked is mert a tarkódon érezni fogod Putyin elvtárs hideg leheletét.
tavaszi
tovább megyek : mai ésszel mi értelme volt a vizierőmü ellen tiltakozni?? kipusztul az élővilág ..és egyéb baromságok...ott vertük a nyálunkat hozzá nem értve ...határon túl érdekes módon termel..és semmi nem pusztult ki...

Tegnapi hír: ha nem vigyázunk az európai unió...kiirtatja magyarországgal az akácosokat...mondván nem őshonos növénye a kárpátmedencének...akkor hol fogunk kerepelni???...a méhészekkel ..mi lesz??? ...de vissza a Pakshoz...

ennél jobban a mai tudásunk szerint nem tudja magát energiából jobban függetleniteni magát ez a kis ország ...és irhat rám bárki bármit tündikétől...bárkiig ...ezt csak igy lehetett megcsinálni...az a része ami titkos ..azt nem orbán viktor titkosította ...hanem ferenctestvér...HOGY AKART A NÉP SZAVAZNI OLYAN DOLOGRÓL AMIT MEGSEM ISMERHETETT VOLNA A TITKOS RÉSZEK ISMERETÉNEK HIÁNYÁBAN??...
Dr. Felipe
@tavaszi: Azért elég beszédes hogy ők nem voltak jelen a szavazásnál.
Semjén Zsolt, Navracsics Tibor, Varga Mihály, Lázár János és Orbán Viktor.

Szokás szerint bolseviktor elvtárs nem szavazta meg mert ha borul a bili ő mossa kezeit mert nem szavazta meg.
tavaszi
@Dr. Felipe: ezen ma tényleg nem szabad vitatkozni...gondolj bele mióta működik az erőmű...? éreztél putyin leheletet?? ...
tavaszi
@Dr. Felipe: nost kérdezzek vissza hogy a szocik akik az egészet elinditották...miért nem szavazták meg? ...ez nem játék...kutató oszt.társam mondta ...egy idő elteltével lekellett volna állitani az egésuzet...mert nem vállal felelösségetsenki...és ha elszáll az egész szakrament...majd pedig ki esik 40 % energia mi a picsából potoltuk volna...tényleg most nem a jobboldali stupid békemenetes fityeszes faszjankó (igy szoktak titulálni...lazán) ...beszél belölem...de senkit nem akarok meggyőzni...de ennek bizony igy kellett lennie...évekkel ezelött éreztem amikor a zöldek höbörögtek a szélerőmű ellen ..eljön az idő amikor az atomot fogják velülk benyeletni...és ime...ezért is voltak annyira hangosak...persze...
Dr. Felipe
@tavaszi: Már régóta működik az erőmű és még 2030 ig működni is fog, ezért nem volt sürgős a bővítés, csak a fideSSnek volt sürgős a választások előtt.
Mikor csúcson van az államadósság akkor bizony hazaárulás ekkora orosz hitelt felvenni mert óriási megszorítások nélkül nem lehet visszafizetni.
Majd mikor jönnek a megszorítások érezni fogod Putyin elvtárs hűvös leheletét. Majd akkor emlékezz vissza hogy mit mondtam neked.
bukfenc
@Dr. Felipe: Nem fog rá emlékezni!
Most is, csak arra emlékszik amit megengedtek neki a fidess tanfolyamon.. :))
bukfenc
@tavaszi: Annál az erőműnél azért nem lehetett érezni Putyin leheletét, mert valahol távol keleten egy laktanyában rejszolt..
Nem moss össze különböző korszakokat, politikai szituációkat!
Úgy "maszatolsz" mint a fidess szóvivők... :))
tavaszi
@bukfenc: "áthallatszott" ...semmilyen pártnak nem voltam..és nem vagyok tagja ...fidesztanfolyáson még nem jártam...egyedül , atomkutató osztálytársamnak,és az MVM-ben dolgozó...sógoromnak hiszek de csak atomenergia ügyben.
bukfenc
@Dr. Felipe: ma, 14:51

Posztumus lesz..
Remélem egy éven belül kötél általi golyó fog végezni velük!!
A hazaárulókat minden országban kivégzik, - itt sem lesz másképp!!
vukkocska
Ez azért meg a legnagyobb szemétség, hogy a vezérkar nem is szavazott. Sok-sok jelzőt tudnék írni, az amit a legszívesebben leírnék, az nyomdafestéket nem tűr. Ez a gerinctelenség csimborasszója.
@tavaszi: ne az osztálytársadtól érdeklődj. Aki ennek a tudománynak a doktora, Józsa István, napok óta ezt magyarázza, hogy mi ezzel a probléma. Nézd vissza a reggeli Mokkában, és a tegnapi ATV-ben Kálmán Olgánál. 2001-ben még a Fidesz is nagyon meg volt elégedve Józsával, meg megbízásokat kapott a kormánytól.
1magyar
Egy atomerőművel rendelkező ország, főleg ha kicsi, a legkiszolgáltatottabb, legfenyegethetőbb.
tavaszi
@bukfenc: ...én a mai mais működö paksról beszéltem...megépült..használtuk...de semmilyen orosz lehelet nem volt onnantól...egyébként olyan dolgon vitatkozunk..amiről istenigazábol nem is volna szabad,------én két emberre hagyatkozok..és pártolom...mások ...más alapon támadják...van amikor a keleti nyitás miatt támadták a kormányt ...ha meg nyit akkor azt mondják behivta az orosuzokat...ez igy komolytalan...
Manhattan
És megszavaztatta a 3ezer milliárdos orosz hitelt !! Nahh ezt ki fogja kifizetni ill.meg?? Biztosan nem az a határontúli magyar aki idejön és Orbánra szavaz ..(más f@szával a csalánt)..
tavaszi
@vukkocska: jaj ne mondj már ilyet...Józsa István a Kocsis István időben kapta a megbizásokat ...amikor a börtönnel fenyegetett Kocsis volt Paks vezére
...az pedig gyurcsányék idejéban volt. de mindegy is ...akiktől én "érdeklődök" azok "csak" atomszakértők..és semmi közük párthoz.
Dr. Felipe
@tavaszi: Józsa István a paksi atomerőművet működtető cég egyik tulajdonosa a sok közül. Ebben a cégben már bolseviktor elvtárs első királysága idején is tulajdonos volt.
Az adóbevallásában az ebből származó jövedelme fel van tüntetve. Ebből nem tud a fideSS politikai tőkét kovácsolni.
nyanya001
Orbánnak ez egy piti ügy, nem tartotta fontosnak a jelenlétét
és a szavazatát !
Jellemző rá egyébként !
mekkelek
A vezírnek nem kellett ott lennie mert az önálló gondolkodásra és cselekvésre képtelen megélhetésüket féltő zombijai be vannak programozva és a vezír minden utasítását kivétel nélkül megszavazzák.
dr. prédikátor
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
Pálinkafőző Rézüst
@tavaszi: ma, 15:42.re: ebben (is) tévedsz! Nézz utána!!!
mekkelek
@Horizont: Ez egyszerűen csak gőg. Ő megtette a maga dolgát, nyélbeütötte az üzletet, nem fog olyan piti dogokkal foglalkozni hogy szavazás. Arra ott vannak az agymosott (agyatlan) egzisztencia féltő zombik, ez az ő dolguk.
Dr. Felipe
Várhatóan 2025 ben kell megkezdeni Magyarországnak a törlesztést 3.7-4.9% os kamatra és 21 év lesz a futamidő.
Na de miből elvtársak, miből? Csak kérdezem ám.
Akkor már várhatóan nem bolseviktor elvtárs lesz a miniszterelnök de ez nem vigasz mert a gyermekeink jövőjét is eladósította. Nekik kell megfizetni ennek az idiótának a bűneit, arról már nem is beszélve hogy legalább 21 évig leszünk orosz gyarmat vagy még tovább mert csak orosz alkatrészeket lehet felhasználni és csak orosz lehet a fűtőanyag na meg az elhasználódott fűtőanyagot is tárolni kell.
Aztán még van pofájuk azt mondani hogy ez a legolcsóbb és ettől fog csökkenni a rezsi. Hazug mocsok állatok.
coni
Ez a beruházás ideális esetben is 6-8000 Mrd lesz, inkább több. Egy csomó járulékos költségről nem beszélnek.
Honnan lesz rá pénze az országnak? Az orosz hitel Euróban van. A Ft az Euróhoz képest évente gyengül 10-12 Forinttal. Pont úgy fogunk járni mint a deviza lakáshitelesek. De az oroszokkal nem lehet ugyanazt megcsinálni mint az itthoni bankokkal.
Lehet az Unió elkaszálja (joggal) az egész szerződést. Mennyi bánatpénzt fizetünk Putyinnak?
Kell nekünk egyáltalán ennyi áram mikor 2025-re már csak passzív ház építhető az egész Unióban?
1magyar
Ez a második devizahitel!!! De ezt már mindenki felveszi, nem csak a "hülyék".
Halszem
Jogászok figyelem!
Egy elmebeteg által aláírt szerződés tuti, hogy érvényes?!
Pálinkafőző Rézüst
@Halszem: Nem! Ha be lehet bizonyítani, hogy az aláíró az aláírás pillanatában, idejében nem volt beszámítható! Na ehhez kellenek majd a gratzi kórházi zárójentések!!
Pálinkafőző Rézüst
@Pálinkafőző Rézüst: zárójentések!! = zárójelentések!!
bukfenc
@Pálinkafőző Rézüst: pájinka pájinka! Megártott a főzés?? :)))
Dr. Felipe
Hát a trafikmutyi is simán átsiklott az emberek ingerküszöbén akkor hülyék lettek volna az atommutyit nem megpróbálni lenyomni az emberek torkán (még a választások előtt mert ki tudja mi lesz április 6. án) mikor ebben a mutyiban sokkal több pénz van és hát csak a sokból lehet sokat lopni.
Hellcat
"ahogy nem volt jelen Mesterházy Attila, Semjén Zsolt, Navracsics Tibor, Varga Mihály, Lázár János és Orbán Viktor sem."meseházit még megértem de a többi az csak patkány módjára kibekkelt...
verőce21
A ballib kormányok pedig közvetlenül az embereket adósították el a CHF hitelekkel, amit még az unokáik is nyögni fognak! :)
kamazuka
Nem adósítottak el semmit.Össze dugták buksijukat,és vettek fel egy hitelt.Ők!Nem én !
leszúrt rittberger
@verőce21: A CHF hitelt nem volt kötelező felvenni, ezt viszont kötelezően fogja nyögni az unokád. Féleszű.
tavaszi
ha már itt a lista ...máris megköszönöm minden igennel szavazónak,hogy nem csak az orráig nézett ...ha nem távolabbra is,. biztositva lesz a jövő generációnak is az olcsobb energia ...olcsobb az üzemeknek is ...most csak a lakosságnak...azonkivül az IGEN szavazatukkal lehetővé tették,hogy a felujjitás megkezdöthet...és nem kell évek mulva leállitani...és az is pozitivum...hogy oroszország 80 % ban szál bele pénzzel...mi pedig 20% -al ...és ezen a lapon is kimondom...meggyőződésem,hogy ez nem népszavazás téma...ez keményen szakma ...( rövid távon csak azért ciki...mert a szociknak ellett véve a lehetőség hogy kitalicskázzák a lóvét ...dobrev klárák ...józsa istvánok...)
modera
@Pálinkafőző Rézüst: Hogy lehet az, hogy te itt mindenkinél mindent jobban tudsz (persze csak szerinted)?
tavaszi
@bukfenc: boritékolom...senkit nem fognak kivégezni...mitöbb börtönbe sem lesz zárva senki. saját magadat kár igy stresszelni...kis hazánkban nincs halálbüntetés...igy nagyon kár fröcsögni...ez semmit nem visz elöre...ez amolyan keményen bele üvöltök a világba ...minden józan gondolat nélkül.
Pisti271
@tavaszi: Manno Pista, te nemrég még atomfizikus voltál,
ma már csak az ismerőseid között fordul elő?
Meg tudsz annyit jegyezni, hogy az ujj az a testrész, amivel a képviselők a gombokat nyomkodják, az új pedig az, ami nem régi?
kkalman
Végig nézve a listát, a jobbikosok ugyanúgy megszavazták ezt az atom mutyit, mint a Fidesz-KDNP. Semmivel nem különbek azoknál. Ugyanolyan gengszter párt, mint a többi. Esetleges hatalomra kerülésük esetén, ugyanazt, ugyanúgy folytatnák, mint az őket megelőzők.
MR.Dagadék
@tavaszi: ...te isten átka.
Összevissza hazudozol XD osztálytársad? Hát még te sem tudsz írni bó :) ...és akkor itt okoskodsz. milyen 40% energia esik ki te agyhalott, szerencsétlen ? :D Amikor le volt állítva... mert ha visszaemlékeztek le volt tisztítás-karbantartás miatt!!! ...akkor miért nem vette észre az ország, hogy fúúú de kiesett az atomerőmű ? hm??

Most aztán rohadt nagy szükség volt valóban erre az orosz-pénzre ugye?
Akkor röhögök majd igazán,ha ezt is, mint mindent a kis kedvenc pártod eddig, ezt is jól elherdálja és tökreteszi, mi meg kis emberként szívunk és fizetjük tovább az ő jólétjüket!

Amúgy meg gratulálunk magunknak is, hogy ilyen nyomorék, beszari, mihaszna nép vagyunk és mi mindent hagyunk. -megérdemeljük a sorsunkat.
Ja, igen már aki ugye, mert inkább én is lelépek ebből a fertőből... elég volt.

Most nyugodtan szidhattok, nevezzetek árulónak, meg aminek csak akaratok, mert inkább lelépek, mint itt szívjak csendben veletek, ebben a fos kis országnak csúfolt... nem is tudom miben.

"Viszlát... és kösz a halakat! "
szaboria1
@tavaszi: Nagy számtan zseni vagy nem mondom miből gondolod és gondolják akik úgy vélekednek mint te. Kb 10 évig 2025-ig csak a kamatok fognak gyűlni és kamatos kamat lesz a pénzen ez még a CHF hiteltől is nagyobb lesz. Csak ki kell számolni. nem vicc, hogy 60 vagy annál is több évig fogják nyögni majd az adó fizetők.
Milyen érdekes most nem hívnak pénzügyi szakértőket, hogy megmondják mennyi is lesz az annyi az M1-en.
bretagne
@tavaszi: Tudod mit? Fizesd Te az emberek helyett majd ezt a kölcsönt.
silber13
@tavaszi: 23:35-re : Kik talicskázzák ki a pénzt,? Miféle " dobrev klárákról" beszélsz, te zakkant agyú " kandiditus?"
:@Pisti271: 01:23-ra . Ne kívánj a Pestától lehetetlent! A büdös életben nem volt ő fizikus, hanem annál inkább egy ócska provokátor, aki még " hejjessen" sem tud írni.
dömdödöm
Javaslom gyártsunk tiltakozásul egymásból kiszedhető matrjoska (oroszul: матрёшка)
atomerőművet Paks 1 paks 2 paks 3 paks 4 paks 5 , a fent felsoroltaknak ajándékba legyen mivel eljátszogatni unalmukban :-(
moiszikf
KEDVES MINDENKI! Miről szavazott az Országgyűlés?
A paksi bővítésről és az orosz technológiáról. A pénzügyi megállapodást nem tartalmazza a jelenlegi szerződés.

alfahir.hu/vona_gabor_a_paksi_szavazasrol
szjupermen
@verőce21: Te nem vagy normális vazze. A CHF hiteleket az első Orbán kormány alatt vezették be Járainak meg Orbánnak köszönhetően.
szjupermen
@tavaszi: Komám, te aztán egy szinten vagy verőce21-el. Ekkora marhaságot és a tudatlanságot régen láttam leírva.
szjupermen
@kkalman: A Fidesz hónaljhajtása a Jobbik. Hasonló pincsikutyák, mint a KDNP, csak még tagadják.
dömdödöm
@tavaszi: Megkezdődhet a felújítás ? És ezt csak úgy boldogan ,vígan mondod ?
86 ban Csernobilban csak egy vészleállítási próbát csináltak és levegőbe repítették az egészet úgy hogy kő -kövön nem maradt :-( Jobb lenne ha nem nyúlnának hozzá pláne ezek akik 86 méter közúti burkolatot nem képesek megcsinálni úgy hogy sima legyen :-(
Vizual
@verőce21: TE Verőce nem érzed, hogy ez a lemez elakadt ? (IMF) Tudod itt nincs másról szó, hogy elavuló félben lévő konstrukciót jó drágán megveszünk, hitelt kapunk, nem részletre fizetünk ! Attól jön a hitel akinek ezt nem csak építésért de az üzemeltetésért is fizetünk. Mellette bár nem ismert a szerződés tervezete, lesznek előre nem látható kiadások, mint pld. az atomhulladék. Az is kb több ezer milliárd lesz.
De jön kp.is. És az hová megy ? És nem 21 év. És nem 21 év múlva fizetjük, mert a kamatokat, borítékolom, a hatályba lépéstől fizetjük.
Az IMF hitel végét látni lehetett, ennek a vége a távolba vész. Orbánt nem érdekli sem a bandáját. nekik a pénz a zsebükbe megy. Évek alatt rengeteg milliárd.
És az, hogy nem lesz már FIDESZ sem. Nem érdekli őket. Na ez a különbség az IMF hitel és az orosz hitel között. Kb. olyan mint egy banki hitelt felvenni, vagy egy uzsorástól pénzt kérni. A különbség.
Vizual
@tavaszi: na ha borítékolod hiába teszed. Mert már netezni is csak akkor fogsz, ha FIDESZ hívő vagy. De addigra már neked sem lesz semmid. "0" A csalás lényege az, hogy elhiteti az áldozattal, hogy amit lát az nem az mint amit lát. Nos aki beszopja az pont ilyen befolyásolható. Mint az idős nyugdíjasok akiket átvernek.
lajospapa
@verőce21: Ezt ki a k. mamikája unokája fizeti? Ha lehet válaszolj!
lajospapa
@Hellcat: Biztos nem értek rá, mert a vikendházba befolyt a hólé.
Meg ha majd kérdezik mért tették, majd azt mondhassák : Én NEM!
karma1
@A Tündik bündije: tegnap 15.13-ra: Azert Orbanvitya nem nagyon tudja majd letagadni a szerepet, mert Moszkvaban ez a csocselek nem volt korulotte, akik most lihegve szavaztak meg ezt a szemetet, ott bizony az Orban nev szerepel a Putyine mellett... Vannak dolgok, amik orokre raegnek az emberre, ha akarjak, ha nem...
karma1
@Dr. Felipe: A trafikmutyi az csak siman aljas volt, de az orszag hatarain belul maradt, ha nem szamitjuk a hataron atkelo csempeszeket,...:-)) DE: amit Orban muvelt az ATOM eromuvel , az nem gyerekjatek, mert ebbe az egesz nemzet elpusztulhat, ha valami gebaszt tortenik, hiszen a sugarveszely bennunket fog erni eloszor. Ezenkivul az orszagot siman visszanyomta a melygyarmati sorba, mert Oroszorszagban, ahol a mafia mar tokeletesen megvetette a labat, egeszen masok a jatekszabalyok, mint a kulturalt Nyugaton, ahol eloszor targyalnak, merlegelnek, es ha lehet, fizetesi engedmenyeket tesznek. Az oroszoktol max. baltas gyilkosok megjeleneset, vagy tankok, fegyverek beveteset varhatjuk, hiszen amit adtak, az uzsorakamatra tortent asztal alatti szerzodes...

Az, hogy a Fidesz "kremje" elmenekult a szavazas elol, a legjobban bizonyitja, hogy igenis TUDJAK, hogy mit muveltek az orszaggal, az emberekkel, es ez csak egy gesztus volt, mert ennel jobban nem vedhettek volna meg magukat egy kesobbi nemzetkozi birosag felelossegre vonasa elol. De k@rvara nem erdekli oket, mert mindenkinek megvan mar a tejbe apritani valoja, a sajat osszkomfortos bunkere... Szaddam Husszeint is a fold alol kapirgaltak ki, mert nem lehet nyom nelkul eltunni ma mar a fold szinerol...Egy partatlan birosag nem fogja betudni tehat enyhito korulmenynek, hogy abban a feloraban nem volt szemelyesen jelen, amikor ezt a szemetet megszavaztak... Sok mindent varhat majd az oroszoktol, csak konyoruletet nem. Meg o sem... (Sajnos, az orszag sem, pedig a zemberek aztan semmirol sem tehetnek..)
magyarbakancs
@tavaszi: Nem két reaktort kellene építeni hanem még 6 -ot.
És elektromos fűtésre kellene át állítani az országot és nem kellene se az orosz,se a közel keleti gáz.
Hellcat
@tavaszi: Na figyelj komám most már kezd zavarni a tudatlanságod...köszönöd az igennel szavazóknak? És azokról mi a véleményed akiknek nagyon járt a pofája, hogy ez milyen jó üzlet azok nem voltak bent? Semjén, Navra, Lázár, Qrbán? Egyikük se szavazott...gondolom hogy a jövőben elmondhassák, hogy "Én biza nem szavaztam rá!" Patkányok. A másik meg...szakemberekre tartozik nem népszavazásra...hát mutassál már nekem a parlamentben szakembereket...paradoxon.
@verőce21: A CHF hitel fideszes találmány, csak a szocik alatt vették fel sokan annak reményében hogy majd jól kibasznak a bankokkal (megjegyzem a szocik nem tanácsolták)...de hogy lehetett valaki olyan hülye, most komolyan mondom, hogy azt képzelte majd jól jár egy banki hitelen? Olyan nincs! Meg a devizahitelt nem volt kötelező felvenni...ebbe pedig nincs beleszólásod amit most szavaztak meg...ezt tényleg nyögni fogja az unokád.
verőce21
@lajospapa: (09:16) Cserébe hosszú távon szállíthatunk nekik mezőgazdasági termékeket, amit sehol máshol a világon nem tudnánk eladni! Ezt azért ne felejtsük ki!

@leszúrt rittberger: (23:34) Én ugyan nem vettem fel semmilyen hitelt, már vagy 20 éve, nemhogy CHF-est! Sőt mindenkit lebeszéltem róla, de a bankok reklámhadjárata erősebb volt! :)
Tudod mostmár Féleszű Nyuszómuszó?
verőce21
@Vizual: (09:07) De IMF hitelt nem lehet csak úgy "felveszegetni", ahhoz előbb jól tönkre kell menni, csőd szélén állni! – ki a bánat kívánkozik ilyen teljesítményre? – ezt csak a szocik, ballibek voltak képesek mindig megtenni! :)
verőce21
@szjupermen: (07:58) Nézz utána vazze, mert a legfájdalmasabban tévedsz! :)

(Amiről beszélsz, első Orbán kormány alkotott egy rendeletet a forint konvertibilitásáról, az európai jogharmonizáció miatt! De a CHF hiteleket tömegesen 2004-től kezdték el szocik által támogatott bankok kínálgatni, különösen az osztrák bankok! - ez olyan, mintha az ősembert kellene okolni azért, mert feltalálta a tüzet és azt később lángszórókban használták! ) - tájékozódj, mielőtt valamit leírsz!
verőce21
@lajospapa: (09:16) Lajospapa! ez a tízmilliárd Euró aprópénz egy országnak! - ennek a dupláját vette fel féleszű Fletó IMF/EU-tól, amit röpke 3 év alatt visszafizetett az Orbán kormány, az ország többi kötelezettsége mellett!

Itt csak az lehet a kérdés, miért húzzuk el a törlesztést mint a rétestésztát? :)
nemkati
@Hellcat: Így van, a fideszes bandából a főkolomposok nem voltak ott a szavazásnál, pontosan azért, hogy, bár erősen az ő szándékuk, találmányuk és végrehajtásuk volt ennek a paksi szerződésnek a létrehozása, de majd a jövőben elejét vegyék azoknak a támadásoknak, hogy ők megszavazták.

A másik dolog pedig az Pakssal kapcsolatban, hogy ma az ellenzék elsősorban amiatt tiltakozik, hogy egyrészt mindenféle előzetes tájékoztatás,vita nélkül hozta meg a kormány ezt a döntést, másrészt utólag sem hozták nyilvánosságra a pályázati kiírást, a pályázatok eredményeit, az előzetes számításokat, és pontosan a várható költségeket, annak ellenére, hogy ezt sok parlamenti képviselő és több szervezet is kérte. Lehet, hogy ha előzetesen lett volna Paks bővítéséről szakmai vita, és a szakma is, a lakosság is megismerhette volna az érveket, akkor is ez lett volna a vége, viszont az elfogadása nem járt volna ekkora botrányokkal. Ezek után (mit ezek után, ez után a 4 év után!!) ne csodálkozzon a kormány, hogy az emberek bizalmatlanok, és joggal feltételezik a legmocskosabb hátsó szándékot a kormány lépései és lépéseinek eltitkolt, így csak feltételezett indoklása iránt.
nemkati
@nemkati: Az "iránt" helyett más szó kell, csak most mérgemben nem jut eszembe. :(
Senara
A jobbik letérdelt a vezér elé , várják a mannát ? Mit szólnak a szavazóik? Szerintem a jobbik leszalámizásának az előjele !
pacsni
akor kellett volna mondani nem most, most mindenki mosni akarja magàt!
Piszok egy nèpsèg. Bitòfàra mindegyiket. Mègjò, hogy az orszàg èredkèt kèpviseltèk ezek a moslèkok.
lajospapa
@verőce21: Mezőgazdasági exportunk sajnos már alig van, az sem Oroszország felé. Ennek elsődleges oka a Tovaris konyec féle szép búcsúzásunk volt, ma viszont már nincs mit.Annak is utána nézhetsz, hogy az IMF adósságot visszafizettük ugyan,de magasabb kamatra felvett állampapir értékesítésből. Így jelenlegi államháztartási hiányunk kettőezer milliárddal több mint a kormányváltáskor. Ez az adat az Államadósság Kezelő Központ közleményében található, melynek vezetését a jelenlegi kormány nevezte ki. Tehát nem lehet benne kételkedni! E bűvös teljesítményhez számít még 3000 milliárd nyugdíj pénztári vagyon eltűnése az államadósság csökkentése címén. Ma még meg nem cáfolt matematika szerint ez ötezer milliárd. Mindezt nem azért írtam le, hogy Téged meggyőzzelek, mert hívőt nem lehet és nem is akarok. Csak azért írtam, hogy mások hátha elolvassák és utánanéznek.
Hellcat
A jobbik meg ugyan úgy lehasalt a fidesznek...gratula.
nemkati
@Hellcat: @Senara-val egy srófra jár az agyatok. :DD
nemkati
@Hellcat: Azért a hasalás és a térdelés között van némi kis különbség. :))
Hellcat
@nemkati: Jogos. A lényeg hogy beadták a derekukat...támogatták a fideszt egy orosz eladósodásban...és ha kérdeznéd őket tudod mi lenne a válasz? Inkább ez mint egy IMF hitel...Inkább a ruszkik mint az EU...ez a nagy Jobbik...egy darabig úgy voltam hogy rájuk szavazok de ezek után nemhiszem...
csa-csa
@lajospapa: És ha a Gyurcsiék valósítják meg - mint ahogy tervezték is - akkor ki a " ki a k. mamikája unokája fizetné?"
JA hogy az más mi?
Egyébként a baja az egész bagázsnak hogy miért a másik találta ki! gondolod bármelyik csűrhét is érdekli hogy "ki a k. mamikája unokája fizeti?
nemkati
@csa-csa: Azt nem tudhatjuk, ha Gyurcsányék valósítják meg, az mennyibe fájt volna nekünk, de ezen ne filózz, a Fidesz anno megakadályozta, talán arra számítva, hogy előbb-utóbb, he a lejáratókampányuk bejön (bejött) , hogy majd ők megcsinálják a bővítést. Illetve hogy ők csinálják meg a bővítést. Azóta ugyan a világ túlhaladott ezen a jó ötleten, fejlődött is rendesen és ma is fejlődik a megújuló energia előállítás technológiája. Ami talán nem jár olyan veszélyekkel mint mondjuk egy Csernobili vagy egy Fukusima, meg a használt veszélyes hulladékok, fűtőelemek tárolása se okoz túl nagy gondot egy víz, szél, nap, bio, geotermikus energiaforrás felhasználás.
nemkati
@csa-csa: De itten írtam le az előbb ezt, bemásolom, mert nem volt eddig látszatja, hogy mi erről a véleményem. Még csak nem is az a legnagyobb gond Pakssal, hogy veszélyes (a legnagyobb biztonsági rendszerek ellenére), vagy hogy mennyire drága. Ez a nagy gond, amit írtam:

"Ma az ellenzék elsősorban amiatt tiltakozik, hogy egyrészt mindenféle előzetes tájékoztatás,vita nélkül hozta meg a kormány ezt a döntést, másrészt utólag sem hozták nyilvánosságra a pályázati kiírást, a pályázatok eredményeit, az előzetes számításokat, és pontosan a várható költségeket, annak ellenére, hogy ezt sok parlamenti képviselő és több szervezet is kérte. Lehet, hogy ha előzetesen lett volna Paks bővítéséről szakmai vita, és a szakma is, a lakosság is megismerhette volna az érveket, akkor is ez lett volna a vége, viszont az elfogadása nem járt volna ekkora botrányokkal. Ezek után (mit ezek után, ez után a 4 év után!!) ne csodálkozzon a kormány, hogy az emberek bizalmatlanok, és joggal feltételezik a legmocskosabb hátsó szándékot a kormány lépései és lépéseinek eltitkolt, így csak feltételezett indoklása miatt."
szjupermen
@verőce21: Orbánék bevezették, a bankok kínálgatták, az emberek meg sorban álltak, hogy felvehessék.Mi köze ehhez a szoci kormánynak?
Ha A Fidesz kormány a bukása előtt mérgezte volna az ivóvizet, a hatás lehet, hogy a szocik győzelme után mutatkozott volna meg. Akkor a szocik lettek volna a tömeggyilkosok? Morbid példa, de talán így értelmezni fogod a problémát. (Persze csak a vak hit nem gátol meg ebben.)
szjupermen
@csa-csa: Ez érdekes feltevés. Azért azt is megbeszélhetnénk, ha nagyanyám sárga lett volna és csenget, akkor villamos.
Honnan a ménkü tudásod, amitől bátran állíthatod, hogy ugyanilyen jellegü lett volna az üzlet. Apropó. A dolog báját az adja, hogy mintha az őrült diktátor kiabálta volta annak idején, hogy ruszkik haza.
lajospapa
@csa-csa: Nem más az sem! Az azért elgondolkodásra késztet, hogy bizonyos dolgokat mért kell a fű alatt csinálni. ha olyan biztos a dolgában az aki ma ennek egyszemélyi döntéshozója? Ha már Gyurcsányt előhoztad, mi lett volna ha ő csinálja ugyanígy ugyanezt? Te mit szóltál volna hozzá?
verőce21
@szjupermen: (18:37) Azt hiszem itt téged gátol a vak gyűlölet az objektív látásban! :)
verőce21
@lajospapa: Az államadósságunk a 2002 évi 52%-ról 81%-ra emelkedett nyolc év alatt 2010-re, a szoc. kormányzás alatt! - az nem zavar ugye?

(Csak az zavar téged fölöttébb, hogy 81-ről 82%-ra emelkedett 4 év alatt!) - méltánytalan az értékítéleted nem gondolod?
lajospapa
@verőce21: Nézz utána a számoknak az Államadoság Kezelő közleményeiben és akkor Téged is zavarni fog!
tavaszi
@Hellcat: nem a parlamentbe kell a szaktudás...teee...hanem a képviselők szakemberek felvilágositásai alapján lesznek döntés helyzetben...szakemberek összeállitják a témát...és nyomtatva javaslattal a képviselő kézhez kapja...és ugy nyom gombot...igennel...
F_Viktor
Orbán már első regnálása idején, a kormányrúd közvetlen átadása előtt is meglépte (a "piszkos 12" néven elhíresült), hogy privatizált tucatnyi mintagazdaságot.
Aztán az elvesztett választás miatt Hitlerhez hasonlóan meggyűlölte saját népét, ezért most az atomtemetőjével évezredes (százezer éves!) átkot szór a magyar népre.
Desischado
Azért nem volt ott a "krém", hogy gáz esetén kibújhasson a felelősség alól! De ez most nem fog menni! Hiszen arra mindenki emlékezni fog, ki hozta ezt tető alá! Már csak az Unióban reménykedem, hogy meg tudják semmisíteni ezt a gyalázatot! Akik meg aláírták, egytől- egyig HAZAÁRULÓK!!! KÖTELET NEKIK, ÉS A VEZÍRNEK IS!!!
szjupermen
@verőce21: Én ugyanezt látom veled kapcsolatban. Véded a védhetetlent. Az ördög ügyvédjét játszod.
karma1
@lajospapa: Kedves, hanyadszor irod mar le (mert ezt en is rengetegszer, de minek), hat nem latod, hogy veroce loszemuveget visel bedugott fulekkel? Amit nem akar, azt nem is fogja meghallani, eszrevenni, es kulonben is a partertekezleten ki lettek osztva a szempontok, oszt jonapot. Aki nem tartja ezeket be, az ropul a jol fizetett kis allasabol. Ez ilyen egyszeru. Ha nem tudnad, Magyarorszag qrva jol teljesit, mert ilyen gyorsan ennyi szegenyembert eloallitani meg senki sem tudott a vilagtortenelemben. Tudod, a godor is csucs, csak negativ, ha a godrot felallitanad, az lenne a Mount Everest,... A Fidesz most eppen azon dolgozik, hogyan tudja felallitani a godrot...:-))
dolfi57
@verőce21: Mert akkor kevesebbet kell fizetni, mert el oszlik.
lajospapa
@karma1: Tulajdonképpen igazad lenne, de én abban reménykedem, hogy más megérti.
spu00
Önök nem tudnak különbséget tenni adósság és adósság között. A 16.000 milliárdos 8 év alatt felvett működésre használt pénz az jogos volt, amiből jóformán egy fillér sem került érték teremtő beruházásra, s ha már az ország , s benne az ott élő emberek érdekeit nézzük , akkor a 2008-s hitel felvétel adja meg a legjobb választ Önök részére.
A 20 milliárd eurós hitelből 12 milliárd IMF-s rész 2 éves türelmi idő után 4 éves törlesztésre lett szerződve, ez 3.600 milliárd Ft. Mit gondolnak miért lett ez így kigondolva? írják meg válaszukat, érdekelne.T.i 2008-ban egyetlen bank sem állt szóba M.o-l.
A Paksi hitel 21 éves fizetéssel 2025-től 2046-ig történő, 3,9-4,9%- s kamattal.Ha ezt kereskedelmi bankon keresztül elméletileg próbálják felvenni, akkor 8-9%-s kamattal kínálnák, de nem teszik meg.
Paks értéket teremtő beruházás, 20% önrész, 40% magyar beszállítási lehetőség, melynek várható adó bevétele kb.1 milliárd euró. A törlesztések költségvetési pénzekből fizethetőek lesznek. Figyelembe kell venni még, hogy Paksnak 300 milliárd Ft.-ja van a rekonstrukció támogatására / erre évi 10 milliárdos kötelező tartalék képzése alapján jött létre/.
Szóval ne a gyűlöletük vezérelje a véleményüket.
Desischado
Na, még egy hülye! Én nem gyúlölködöm, csak sajnos, nem vagyok birka, látom a fáktól az erdőt!
verőce21
@lajospapa: (22:57) Nekem nem kell utána nézni az adósságszámoknak, mert amit fentebb írtam, az úgy van, Papa! :)

(inkább neked kellene jobban tájékozódnod)
bukfenc
@tavaszi: február 6., 23:43
"boritékolom...senkit nem fognak kivégezni...mitöbb börtönbe sem lesz zárva senki. saját magadat kár igy stresszelni...kis hazánkban nincs halálbüntetés...igy nagyon kár fröcsögni...ez semmit nem visz elöre...ez amolyan keményen bele üvöltök a világba ...minden józan gondolat nélkül. "

Szóval -postás vagy?? Te viszont borítékot fogysz ragasztani a kormányváltás után.. :))
a könnyített női szakaszban ahol, csak a kéz és láb bilincs a kötelező! :))

Teljesen megnyugtattál a halálbüntetés és a börtönnel kapcsolatban!!
(újra van erekcióm!)
Biztos természetgyógyász és népművelő szakon végeztél,

- én, csak a stressz-centrikus narkomán tanfolyamon kaptam diplomát a fröcsögésből.. :))
Persze hogy beleüvöltök a világba, józan gondolataimat fideess négy éves ámokfutása zilálta szét...
( ja, és te rutinozol rajtam.. :))
lajospapa
@verőce21: Idézet Tőled" Amit fentebb írtam az úgy van!" Ammen!
F_Viktor
@spu00: Az IMF hitel felhasználását már egyszer neked nagyon részletesen leírtam, s azt is, hogy abból mennyit hagyott Bajnai az MNB-ben, mennyi volt a még le nem hívott hitel, vagyis mennyinek vert Orbán-Eltolcsy a fenekére!

Lehet bármilyen kedvező kamata egy orosz hitelnek, mikor azt egy értelmetlen, soha ki nem használható beruházásra költik. O'szt a kisbetűs részekről még semmi infó nincs.
Az információkat csepegteti Orbán, első körben az atomhulladék magyarországi tárolásáról sem volt szó, semmit nem tudunk a költségekről sem.

A 40 százalékos Magyar beszállításról sem tudunk semmit, mert ha 100 egységnyi beszállítóból magyar 40, akkor nem mindegy, hogy ez a 40 darab beszállítónak mi lesz a feladata. Mert nem mindegy, hogy irodaszerek beszerzésére szerződnek, vagy a hidrogén rekombinátor beszerzése és telepítése.
Esetleg a beruházás összes költségének a 40 százaléka?
Pisti271
A Bajnai kormány alatt még befektetésre ajánlott kategória voltunk,
ma pedig bóvli. Ez a kamatokban is jelentkezik.
A szocik gyűjtötték össze azt a nyugdíjvagyont, amit "talált pénzként" költöttek el
Matolcsyék, sőt a további felhalmozást is megszűntették.
A szocik a lehetséges IMF hitelkeret tört részét hívták le, Orbánék vettek belőle
sürgősen MOL-t. Megjegyzem, az olcsó benzin kommunikációval szemben, az
üzemanyag ára igen ritkán és igen kicsit megy 400 Ft alá.
Feltöltötték belőle a valutatartalékot, ami még most is véd a spekulációk ellen,
bár azt is megcsipkedték már, annyira, hogy a piac elhisz olyan pletykát, nem
tudjuk finanszírozni az aktuális törlesztést. 314-gyel az árfolyam kétéves csúcsra
ugrott, és jóval 300 fölött stabilizálódott is.
A piacon az áruvásárlási kölcsön mindig olcsóbb, mint a szabad felhasználású.
Igen gyakran lehet találni 0%-os ajánlatokat is.
Ami itt nagyon hiányzik, az összehasonlítás lehetősége, a versenytárgyalás hiánya.
vukkocska
@tavaszi:(február 6. 15.42) Rosszul tudod. Nem baj, és nem árt, ha tájékozódsz. Még a forrást is megadtam. :)
hattorihanna
Azt hittem félreolvastam,a jobbik is megszavazta???Teljesen kiakadtam,de miért?Na,jó nagy kakiban leszünk ha a jobbik és a fidess a választásokkor összefog...A fidesznél már csak a fidesz+jobbik kormány lenne carabb...Ezért mondom mindenkinek aki csodát vár a jobbiktól,hogy csalódni fog de nagyon...
coyote3
Gerincviktor megint gyáván nem vállalta a véleményét... Azon gondolkodom, hogy féreg, vagy giliszta?
aborisz
A név sorból hiányoznak a baloldali honatyák is?
Pisti271
@aborisz: Nem tudom feltűnt-e, itt csak az igennel szavazók névsora van.
spu00
@F_Viktor: Azt, hogy mit írt le, az még nem jelenti, hogy igaza is van. A jelenlegi kormány olyan pénzt fizetett vissza amit fel sem vettek? Remélem nem gondolja komolyan, s továbbra is olyan kamatokat fizetünk amit szintén nem vettünk fel? Azért ennél komolyabb embernek gondolom. Gondolom tisztában van , hogy egy hitel vissza fizetési feltételei is rögzitve vannak, s attól való eltérés nem minden esetben megy.
A további megjegyzése nem nekem, hanem az Ön véleményeinek pártolóinak szól, használják egészséggel,még akkor is ha nem igazak.
F_Viktor
@Pisti271: Írod:
"Feltöltötték belőle a valutatartalékot, ami még most is véd a spekulációk ellen,
bár azt is megcsipkedték már, annyira, hogy a piac elhisz olyan pletykát, nem
tudjuk finanszírozni az aktuális törlesztést."

Nem tudom ténylegesen mennyi van még a devizatartalékból, Eltolcsy nem sokat tett a forint védelmébe. Eközben a románok, oroszok, törökök mind léptek.
Lehet, hogy elsimicskázták már azt is?
F_Viktor
@spu00: Lehet mellébeszélni, sőt hazudozni is, de a számok makacs dolgok.
Ez hasonló a bankok milliárdos nyereségeihez, lehet ilyet kommunikálni, vagyis hazudozni, de meg is lehet nézni az Aranykönyveket, s bizony kiderül az igazság. Persze nem Orbán igazsága...
verőce21
@F_Viktor: (23:00) Meg is látszik, hogy a törökök a valutatartalékukkal tartották karban a líra árfolyamát!(!!) Sokan tévesen hasonlítják össze a magyar gazdaságot a törökkel(ahol ugye hirtelen megugratták a jegybanki alapkamatot)

Nálunk nagyon más a helyzet! Messze nem vagyunk olyan gyengék, mint a törökök.
A forintot az támasztja, hogy a devizatartalék szintje és a folyó fizetési mérleg többlete miatt rövidtávon nem vagyunk devizaforrásra szorulva. (Nálunk a devizatartalék a GDP nagyjából 35 %-a, ez világviszonylatban is kiemelkedő!

A törököknél az államadósság abszolút nagysága nem magas, viszont annak deviza aránya és az éven belül lejáró tartozások aránya elég nagy. Ezen kívül törököknél magas a bankrendszer és a vállalatok külfölddel szembeni deviza tartozása. (Ott az 1 éven belül lejáró n.gazd.-i szintű deviza tartozása 170 milliárd dollár volt, ami bőven meghaladja a devizatartalékát.(120)
Ráadásul törököknél az okosok kitalálták, hogy a devizatartalék terhére tartják karban a líra árfolyamát, amivel napi szinten elégették a tartalék 10 %-át. Ez meghívás volt a shortosoknak. Naná, hogy napok alatt térdre kényszerítette őket a piac.

Ezzel szemben nálunk a folyó fizetési mérleg többletes. Éves szinten legalább 2,5-2,7 milliárd EUR volt a folyó többletünk tavaly. Az EU támogatásokkal együtt pedig, a finanszírozási képességünk évi 5-6 milliárd EUR között van! Ehhez plusz még, hogy az állam deviza adóssága december végén 30 milliárd EUR volt, ami kisebb mint a devizatartalék!

Tehát ha nincs devizakötvény kibocsátás, akkor sem kell a tartalékhoz nyúlni az állami devizatartozás kifizetése miatt! - mert a folyó finanszírozási képességünkre 6 évig elég lenne a devizatartalékunk!
Egész egyszerűen rövidtávon mi devizában nem tudunk fizetésképtelenné válni. Hosszú távon igen, de azt képtelenek a shortosok végig finanszírozni. :)
F_Viktor
@verőce21: Olvastam én is a Portfolion, nem mondsz újdonságot, én azt a kérdést tettem fel, hogy a Bajnainak köszönhetően felduzzasztott devizatartalékunkból maradt-e még valami, mert Eltolcsy nem nyúlt hozzá a forint érdekében. Aranyunk pedig már régen nincs.
szaboria1
Azok akik vissza mutogatnak Bajnaiékra, hogy anno Ők is akarták Paksot bővíteni. De ugye azóta volt egy japán atom baleset ezen miért nem gondolkoznak el egy ilyen baleset minket teljesen tönkre is tenne.
verőce21
@F_Viktor: (23:58) Tévedsz ismét! A devizatartalékot nem Bajnai duzzasztotta fel, hanem részben a kibocsájtott Euro kötvény! - az MNB tartalékot Matolcsy töltötte fel erre a szintre! - miért tüntetnék el?:)

Azt az IMF/EU hitelt - amire célzol - egyébként is Fletó vette fel, nem a bajai gyerek! - és szigorú elszámolás alatt állt, éppen elégszer ellenőrizte az IMF delegáció! Össze-vissza hablatyolsz!

Az aranystandard már rég megszűnt! (az USA-ban pl. még 1971-ben!) Nem is tudom miért szólsz hozzá pénzügyi kérdésekhez, amikor nem értesz ehhez sem! Lila gőzöd nincs hozzá! :)
F_Viktor
@verőce21: Már megint félrebeszélsz, kevered a szezont a fazonnal!

Tudod mi az aranystandard? A 19. századi pénzrendszer, az I. világháborúig használták, tömören lényege, hogy:
a) fizetőeszközként szolgált (aranypénz!),
b) valamint az arany a valuta fedezeteként TELJES mértékben az aranykészlet állt. Vagyis csak az aranyfedezet méretéig lehetett pénzt nyomtatni/verni!

Jelenkorban hitelfedezetül, adósságráta csökkentésére, kötvénypiac bizalmának megőrzésére/visszanyerésére szolgál, olasz példa pl. biztosíték szerepe, indiai példa a fedezetként használat, de legtöbb országban a valutával szembeni egyedülálló értékállósága miatt tárazzák be. Lásd pl. Törökország, Bosznia tavalyi aranyvásárlásait.

De, mint írtam, Magyarországnak az a 3-3,1 tonna aranya az semmire nem megoldás.

Van még mit tanulnod!
verőce21
@F_Viktor: (14:15) Ne nevettess, mert már megint összezavarod a dolgokat! Így saját magaddal kerültél ellentmondásba! Mert az aranystandard/aranyfedezet jócskán a XX. században is a pénznyomtatás fedezete volt! - mint írtam, egészen 1971-ig! Közel 3/4 évszázadig még! (Korábban pedig ez természetes volt, sőt az aranypénzek önmagukban hordozták az értéket, de ebbe ne másszunk bele, mert megint félreérted) :)

De miért is ragadtál le eme - számodra értelmezhetetlen ténynél -, amikor itt a devizatartalékról folyt a beszély? Vagy abban már úgy gondolod úgyis alulmaradtál? :)
F_Viktor
@verőce21: Éppen a Bretton Woodsi rendszerről beszélsz, s ezt kevered az országok aranyfedezet képzésével, amit leírtam már, hogy mire szolgál.

Írod:
"Azt az IMF/EU hitelt - amire célzol - egyébként is Fletó vette fel, nem a bajai gyerek! - és szigorú elszámolás alatt állt, éppen elégszer ellenőrizte az IMF delegáció!"

1) Feri vette fel, s még kik hívták le?
2) Azt mondod, ebből a hitelből nem jutott az MNB-be???
3) A felhasználás ellenőrzéséről is tudunk, ezért kellett Orbánnak sürgősen visszafizetnie, így már Eltlocsy minden ellenőrzés nélkül kitalicskázhatja a devizatartalékot a haveroknak.
tavaszi
@spu00: ...hidd el semmi értelme "zokniknak" mesélni..adosságról...kamatról ---befektetésről---futamidőről. Teljesen reménytelen. ők most nyuszis játékot játszanak ápr.6-ig...ha van sapka az a baj..ha nincs az...egyébként teljesen korektül levezetted...és tudod az a legfontosabb hogy ezt nem a plebsz fogja eldönteni...aposomat idézzem: "Fiam ez nem a legyek dolga"...(egy mérnökközgazdász haverom szinte szóról szóra ezt vetette papirra...gratula)
verőce21
@F_Viktor: (15:44) (Istenem, miért állok én le egy ilyen hülyével vitázni, aki ráadásul nem tud veszíteni?)

Hülyeségeket írsz már megint Vitorlás! A "Bretton Woodsi rendszer" 1944 júliusában éppenhogy megerősítette 44 szövetséges állam aranyhoz rögzített árfolyamát! (±1 százalékpontos eltérés volt lehetséges) - éppen az ellenkezője igaz, mint amit állítasz!

"A növekvő feszültségek miatt a rendszer 1971-ben összeomlott, miután az Egyesült Államok akkori elnöke Nixon a vietnami háború elvesztése után felfüggesztette a dollár aranyhoz rögzített árfolyamát." - ekkor lett vége az aranystandardnak! - ezt írtam én is fentebb!
És a többi pont sem igaz, amit írsz, de hadd ne térjek ki rá.

(Ha most azt mondod, hogy neked ebből pénzügyi egyetemi végzettséged van, összekaparom magam, hogy ilyen hülyéknek diplomát adtak a kezükbe!) - könyörgöm, ne foglalkozz pénzügyekkel, börtönbe fogsz kerülni!
F_Viktor
@verőce21: HIVATALOSAN a Bretton-Woodsi rendszer 1973-ban szűnt meg...

Azt állítod, hogy 1970-ben a világ összes USD-ját a FED aranyban ki tudta volna fizetni? :-)))
F_Viktor
@verőce21: Na, megnéztem:

"Pénzügyi fogalmak
Aranystandard rendszer

Az aranypénz és a pénzhelyettesek nemzetközi pénzügyi kapcsolatokban kialakult rendszere.

A XIX. század utolsó évtizedeiben az I. világháború végéig alkalmazott monetáris rendszer, melyben az arany fizetőeszközként, érme és pénzhelyettesítők formájában funkcionált. A nemzeti papírpénzek átváltási arányait az aranyérmék súlyának arányai határozták meg. A nemzetközi kereskedelemben a kifizetéseket korlátozás nélkül lehetett aranyban, vagy pénzhelyettessel teljesíteni, azaz az arany és a pénzhelyettesek nemzetközi forgalma engedélyezett volt. A rendszer hatásaként egy-egy ország valutaárfolyama a többi aranypénzhez képest szűk határok között állandósult."
verőce21
@F_Viktor: (19:52) Már megint félrebeszélsz!
A "Bretton Woodsi rendszer"csak részben szűnt meg! Feladták ugyan a dollár aranyra való átválthatóságát és a rögzített árfolyamok rendszerét, de a devizák egymásra való konvertibilitása megmaradt. Megmaradtak továbbá az ott létrehozott Bretton Woodsi "fiókák” is, az IMF és a Világbank. A Világbankhoz öt beruházási és fejlesztési bank tartozik, majdnem minden kontinensen van egy, Európában pl. az EBRD.
De fogalmazhatunk úgy is, hogy az aranyparitáson kívül minden más eleme, intézménye ma is él a "Bretton Woodsi rendszer"-nek.

www.econom.hu/bretton-woods-i-rendszer/

hu.wikipedia.org/wiki/Bretton_Woods-i_rendszer
F_Viktor
@verőce21: Tehát megszűnt a rendszer alapja és a neve .-)))
De a rendszer szerinted él :-)))
Köszönjük EMESE! :-)))
verőce21
@F_Viktor: (23:02) " ...az aranyparitáson kívül minden más eleme, intézménye ma is él a "Bretton Woodsi rendszer"-nek" !
- és mivel a fent említett "fiókák" a FED fennhatósága alatt állnak, (ami az USA jegybankjának szerepét tölti be), így az egész világ pénzügye egy magánbank fennhatósága alatt áll, amelynek David Rockefeller az egyik fő tulajdonosa. Így a világ vezetője és irányítója, ez a kedves úriember! :)

www.youtube.com/watch?v=pAds9Qc3gUU
hu.wikipedia.org/wiki/David_Rockefeller

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.