Szinte minden jelentős médium és szervezet csatlakozott már a tervezett reklámadó elleni tiltakozáshoz, köztük televíziók, rádiók, nyomtatott és online újságok – közölte a Magyar Reklámszövetség.

Az MRSZ kedden tette közzé a felhívását, és mint írták, eddig példa nélküli módon mozdult meg az egész kommunikációs ipar.

Tévék és rádiók csatlakoztak


Az MRSZ közleménye szerint a tiltakozáshoz eddig csatlakozott a televíziós csatornák közül a Cool, a FEM3, a Film+, a Film+2, a Hír TV, a Life Network, a Muzsika TV, az Ozone Network, a PRO4, az RTL Klub, az RTLII, az RTL+, a Sorozat+, a Story4, a Story5, a TV2, a Super TV2, a Viasat3 és a Viasat6.

A rádiók közül szintén a tiltakozókkal tart a Class FM, a Gazdasági Rádió, az Info Rádió, a Juventus Rádió, a Klubrádió, a Magyar Katolikus Rádió, a Lánchíd Rádió és a Music FM.

Nyomtatott és online lapok is tiltakoznak

Mint az MRSZ írja, a nyomtatott sajtótermékek közül szintén tiltakozik a Blikk, a HVG, a Magyar Nemzet, a Metropol, a Népszabadság, a Népszava, a Nemzeti Sport, a TVR-7, a 168óra, az online felületek közül a babaszoba.hu, a blikk.hu, a blog.hu, a citromail.hu, a femina.hu, az eszakhirnok.com, a fidelio.hu, a gphirek.hu, a hazipatika.hu, a hir7.com, a hirkereso.hu, a hir24.hu, a hvg.hu, az index.hu, az investor.hu, az iwiw.hu, a komment.hu, a kremmania.hu, life.hu, a liveinfo.hu, a mandiner.hu, a metropol.hu, az mno.hu, a napi.hu, a nepszava.hu, a netfolio.hu, az nlcafe.hu, a nol.hu, a nosalty.hu, az nso.hu, az origo.hu, a port.hu, a portfolio.hu, a postr.hu, a propeller.hu, a quart.hu, a startlap.hu, a storyonline.hu, a szinhaz.hu, a szoftverbazis.hu, a tafelspicc.hu, az uzletresz.hu, a vasutasvizio.com, a vezess.hu, a videa.hu, a vipcast.hu, a wellnesscafe.hu, a 10kerkult.hu, a 168ora.hu és a 444.hu.

Csatlakozott a felhíváshoz három kommunikációs szakmai lap online felülete, a kreativ.hu, a mediapiac.com és az mmonline.hu is.

Elsötétítések minden médiumnál

A felhívásnak megfelelően a televíziós csatornák elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal, az online felületek szintén elsötétítéssel fejezik ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat.

Mint a reklámszövetség írta, támogatásukat fejezték ki a kezdeményezéssel kapcsolatosan a kommunikációs iparág alábbi szakmai szervezetei: a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség, az Interactive Advertising Bureau Hungary, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, a Professzionális Piackutatók Társasága, a Magyar Újságírók Szövetsége és teljes ügynökségi tagságával a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége is.

Az utolsók kivéreztetése

A tervezett reklámadó nem csak az ország legnagyobb – még nem kormányközeli – médiumát, az RTL-csoportot lehetetlenítené el, hanem a kisebb vállalkozásokat is nehéz helyzetbe hozná, végső soron pedig az egész magyar gazdaságra káros hatással lehet.

Az MRSZ tiltakozó akciójához a Propeller is csatlakozott, mert habár a tervezett sarc minket közvetlenül nem érintene, a mögöttes szándékokat ellenezzük.

22 hozzászólásarrow_drop_down_circle

coyote3
Az igazán aljas és nagyon jellemző az, hogy arra hivatkoznak, hogy az oktatásba forgatják be az így befolyó pénzt...
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Pisti271
@kieran22: Akkor folytassuk.
1000 Ft árbevételből nem lehet kifizetni 1300-at, tehát ez csak átmeneti állapot.
Árat kell emelni, de mennyit?
Az új ár 2600 Ft!
Ebből a 35% adó 350 helyett most már 910 Ft.
Marad 550 Ft az eddigi fix költség.
400 Ft-ról 1040-re nő a 40%-os új adó, hiszen bevételfüggő.
100 Ft marad a nyereség, de ez most már nem 10%-os "extraprofit", csak 3,85%.
(az 500 Ft-os cigaretta is 1000 Ft lett, pedig csak az árrést növelték 3%-ról 10%-ra)
És senki se higgye, hogy ezt nem mi, vásárlók fizetjük meg.
postamester
@Pisti271: Mit mondjak...van türelmed !!! Gratula !! :-)))))))))
moiszikf
Csak a rend kedvéért!
Monarchia = Olyan államforma, ahol a hatalmat egy személy gyakorolja. (Gy.k.: Uralkodik) Pl.: Királyság
Maralex
@Pisti271: A reklámadó sávos (Pl.: félmilliárdig 0 Ft), szóval összességében messze nem 35 %. A médiák 15 - 20 % jutalékot fizetnek az ügynökségeknek szinte semmiért, a reklámoztatók pedig hatalmas összegeket a gagyi reklámok gyártásáért. Bár a jelenlegi reklámadó javaslatot nem tartom jónak, de az adónem bevezetésével egyetértek. Amúgy sok helyen van megoldás: a médiabirodalmak felosztásával a reklámadó minimalizálható, az RTL népbutító műsorait pedig bevallom nem fogom hiányolni. Sajnos mégis az egészet csak elterelésnek vélem; a lakosság problémái súlyosabbak.
hattorihanna
Na,ez pattant ki a fidessnyikek agyából.Kíváncsi voltam hogy mivel kezdik,de a kisemberekhez még nem mertek hozzányúlni,de eljön majd az is,effelől nincs kétség.
Hellcat
Szép ez a nagy összefogás, de kérdem én az elmúlt négy évben a hasonló intézkedéseknél hol volt a média? Amikor lenyúlták a manyup pénzeket, vagy amikor szétverték a felsőoktatást? Csak akkor kiabálnak ha az ő házuk ég mi?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.